anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Blokada możliwości zakupu u sprzedającego

Kategorie
kupujący
kupujący 1049
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
370
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Blokada możliwości zakupu u sprzedającego

sierzput1984
#8 Zapaleniec#

Brak możliwości uznaniowego blokowania przez sprzedającego możliwości dokonania u niego kolejnego zakupu. Bardzo często spotykam się z sytuacja w której po zwrocie zamówienia, sprzedający jednocześnie blokuje możliwość dokonania u niego kolejnego zakupu. Uważam że taka praktyka jest niezgodna z prawem ponieważ skorzystanie z przysługującego mi prawa do odstąpienia od umowy nie może być uzasadnienie do zablokowania mi możliwości dokonania u danego sprzedawcy zakupu w przyszłości. 

Dlatego też proponuję:

1. usunięcie takiej funkcjonalności z serwisu allegro, albo ewentualnie

2. przy próbie zablokowania zakupu przez danego kupującego, sprzedający będzie zobowiązany podać przyczynę blokady, przy czym podanie jako przyczyny "odstąpienie od umowy" nie powinno być uwzględniane jako dostateczna przesłanka na zastosowanie blokady, albo

3. jak wyżej z możliwością ustosunkowania się przez kupującego do podanej przez sprzedającego przyczyny z wyłączeniem odstąpienia od umowy (bo to z automatu uniemożliwia zablokowanie, ewentualnie

4. zablokowanie możliwości zakupu u danego sprzedającego będzie skutkowało przesłaniem kupującemu stosownej informacji. tutaj alternatywnie możliwość odniesienia się do wskazanej przyczyny.

Tak to widzę, bo uważam że obecne rozwiązanie zupełnie arbitralnego blokowania przez sprzedawcę jest niezgodne z prawem i trzeba to ucywilizować.

91 Komentarze
sierzput1984
#8 Zapaleniec#

@az1rael no właśnie i nie rozumiem dlaczego ten bezprawny proceder czarnej listy odbywa się bez udziału kupującego.  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  - jakieś pomysły dlaczego tak jest? Po zbanowaniu kupujący powinien dostać przynajmniej maila w tej sprawie.

az1rael
#21 Demiurg#

Ale to allegro pytaj nie sprzedajacego bo ja nie wiem za co sie ten twoj obrazil i cie dodal? Ja za 1 zwrot nikogo na bana nie wrzucam tylko uzasadnione akcje robie w firmie obslugujac sklep allegro od roku i w tym okresie 3x sobie kupujacy tak nagrabil ze dostal bana i za kazdym razem allegro dostalo elaborat z jakiego powodu i co kupujacy odwalil. Dodam ze tu czasem wszystko dziala jakby chcialo a nie moglo i np moglo cie dodac przypadkiem np missklick zreszta na aplikacji w panelu sprzedajacych sie czasem cuda na kiju dzieja bo allegro ma zlom a nie oprogramowanie a produktyzacja to jakis hardcore i dziadostwo 

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@Client:104371448 ale to wątek kupującego który "jęczy", nie sprzedającego 🤣

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@sierzput1984 czyżby jakiś sprzedawca ograniczył ci dostęp do darmowej smart-wypozyczalni i stąd te emocje?

widelec909
#7 Wielbiciel#

Client:104371448 Proszę opisz merytorycznie, to, że ktoś nie umie sprzedawać.

Twórcę tego wątku pragnę uświadomić, że nikt nie może kupującego do zakupów i nikt sprzedającego nie może zmusić do sprzedaży. 

Musisz spojrzeć z innej strony na to co piszesz. W wielu lokalach nie można wchodzić w dresie. Do wielu lokali nie można wchodzić z dziećmi. Przywołujesz literę prawa, a cały czas nie rozumiem czemu chcesz kupować u sprzedawcy, który nie chce ci czegoś sprzedać. Ciekawe co było przyczyną jego takiej decyzji sprzedającego. Być może łatwiej by było zastanowić nad tym czy nie ja tu jestem winien niż zmieniać prawo.

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@widelec909: mając na uwadze: "i nikt sprzedającego nie może zmusić do sprzedaży." to chyba nie wiesz o czym piszesz i nie wiesz o czym mówisz. Proponuję Ci zapoznać się z odpowiednim artykułem prawnym na ten temat.

Generalnie ja nie chce kupować drugi raz u kogoś. Chodzi o zasady. Zablokowanie mnie za zalozenie sporu bo handlarzyna nie oddał mi moich pieniedzy przez 30 dni od odebrania przesyłki klasyfikuję jako chamstwo i bezczelność. Zero przeprosin tylko ogólne zdziwienie o co mi chodzi. Konkluzja była taka, że powinienem napisać maila w tej sprawie 😄 jak dla mnie: handlarz/burak.

Niestety pamięć ludzka jest zawodna i nie zawsze sie pamieta, ze z danym handlarzem byly problemy. Nie wiem jak Ty ale jak potrzebuje identyczny towar to wracam do poprzedniego sprzedającego bo AKTUALNIE znalezc cos to droga przez mękę: np. jedna firma = 9 kont = 1 koszula x 9kont  x 100 koszul = 900 koszul...i juz mamy zawaloną kategorię. Rozumiesz o co mi chodzi?

Client:96810784
#13 Ambasador#

@client104371448 ty chyba sam nie wiesz o co ci chodzi. 

 

"Niestety pamięć ludzka jest zawodna i nie zawsze sie pamieta, ze z danym handlarzem byly problemy."

To chyba powinieneś jeszcze podziękować, że sam ci to ułatwi i ograniczy zakupy u siebie?

sierzput1984
#8 Zapaleniec#

@starling_shop - cytuję: "czyżby jakiś sprzedawca ograniczył ci dostęp do darmowej smart-wypozyczalni i stąd te emocje?" miałeś szansę żeby mądrze się wypowiedzieć ale wolisz po swojemu. Ponadto po mojej stronie nie ma emocji, więc nie wiem po co te wycieczki. Mój przypadek opisałem powyżej, więc skorzystaj z umiejętności czytania, jak trzeba to kilka razy żeby zrozumienie wskoczyło i wróć do tej rozmowy o ile będziesz miał coś merytorycznego do dodania, bo wygląda na to że już wyłożyłeś wszystkie karty.

@az1rael no właśnie o to chodzi, nawet nie wiadomo za co kiedy i dlaczego. Dlatego założyłem ten wątek żeby allegro zrozumiało że to wymaga zmiany, a ja jako kupujący również miał szansę na ewentualne odniesienie się.

@widelec909 widzę że jesteś typowym przypadkiem spod znaku nie wiem to się wypowiem 🙂 

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

Okej...

w takim razie...trzeba będzie zacząć działać tak jak inni.

Coś potrzeba?
Zakup.
A jak nie potrzeba albo coś w ten deseń to bez sentymentów.
Zwrot.

Dzięki @Client:96810784 za "otworzenie oczu". I stała się janość...

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Client:104371448 Sam byłeś sprzedawcą > jak napisałeś "Przez 10 lat bylem handlowcem. Ze względu na chamstwo kupujących zrezygnowałem." Nie bardzo rozumiem dlaczego teraz najeżdżasz na sprzedawców, stając po stronie "chamskich kupujących"? Myslisz, że kupujący się zmienili > nie > są coraz gorsi > @sierzput1984 ma pretensje o listę MNK > a zrobił sobie zakupy 2 rzeczy, żeby "powybierać" > narażając sprzedawcę na straty (koszty przesyłek, pakowania, obsługi, stracony czas) > to wg Ciebie jest ok? A kupowanie na siłe, aby przekroczyć 40 zł > i potem zwroty za 30 zł > to też jest ok? Bezmyślność przy czytaniu opisu (a raczej nie przeczytanie dokładne) > zwrot > też jest ok.

Miałem takiego "delikwenta" > kupił extra zestaw w promocyjnej cenie > sądzę, że nawet nie rozpakował paczki ( wszystko było tak samo ułozone jak wysłałem) > zgłosił zwrot > zadzwoniłem i zapytałem czy coś się zepsuło, nie działa, uszkodzona paczka? > odpowiedź była "bo mam prawo" > Tego samego dnia powędrował na CL (tak się wtedy jeszcze nazywała)

Drugi przykład > "klientka" kupując przez koszyk wybrała ok 30 róznych przedmiotów za ponad 4000 zł rozpoczynając płatność > za 2 dni łaskawie napisała, że rezygnuje z zakupów > oczywiście stracony czas na wznawianie wszystkich aukcji > ewidentnie MNK

Każdy, który licytuje i nie płaci, ew "kup teraz" i nie płaci > wędruje na MNK. Jak chciałby kupić po raz drugi to niech idzie do sądu.

oznacz moderatorów