anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Konieczność argumentacji negatywa

Kategorie
kupujący
kupujący 1035
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
347
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Konieczność argumentacji negatywa

konto zamknięte
Nie dotyczy

Chciałbym aby była konieczność argumentacji komentarzy negatywnych. Tak, aby klient napisał co jego zdaniem było nie tak i dlaczego np. zaniża noty w komentarzach. Podobny obowiązek powinien dotyczyć również komentarzy pozytywnych jeśli ktoś wystawił np. notę za zgodność czy koszt wysyłki albo cokolwiek innego, mniejszą bądź równą 2 gwiazdkom.

Z jednej strony pomoże to nam jako sprzedawcom poprawiać swoją jakość, z drugiej, informuje innych potencjalnych klientów co było nie tak, a po trzecie, chociaż minimalnie będziemy w stanie się bronić przed nieuczciwymi transakcjami typu "po złości" czy odwetowe lub konkurencyjne.

75 Komentarze
AlleStino6
#7 Wielbiciel#

prosto i na temat dawniej system komentarzy był o niebo lepszy gdzie można było wystawić kupującemu bo teraz to jest paranoja, szantaż ze strony kupującego

Powoskowani_pl
#8 Zapaleniec#

Również jestem jak najbardziej za koniecznością dodania komentarza do negatywnych ocen. Po raz kolejny klient wystawia negatywa, ponieważ produkt nie przypada mu do gustu. Pomimo rozmowy i zapewnienia ze strony kupującego, że ocena zostanie zmieniona, tak się nie dzieje i zostaję z nieuzasadnionym, bezpodstawnym negatywem.

Client:102539858
#7 Wielbiciel#

Odkopuję, ponieważ też jestem za tym, aby wszystkie negatywne opinie były argumentowane, i to obustronnie - sprzedający też powinien mieć możliwość oceny kupującego, jak wcześniej. Dawno temu każda strona mogła wystawić ocenę i powinno to funkcjonować do dzisiaj. Niższe oceny wyłącznie z opisem, skrócony czas na dodanie oceny do transakcji oraz jakaś ludzka i logiczna obsługa zgłoszeń niepoprawnych/niesłusznych ocen przez Allegro.

mon65001
#9 Pomysłodawca#

Niewątpliwie Sprzedający powinni mieć możliwość jakiejkolwiek oceny Kupującego, chociażby poprzez tylko "+" i "-", bo Kupujący tak naprawdę mogą sobie klikać, komentować bez żadnych "konsekwencji".

Ziolko39
#21 Demiurg#

Proponuję, aby Allegro wprowadziło obowiązkowy opis kupującego zarówno pod zaniżonym pozytywem (dlaczego mniejsza ilość gwiazdek), jak i pod negatywem (dokładny opis dlaczego). W chwil obecnej jest tak, że czasem kupujący wystawia negatyw bez żadnego komentarza, czyli nie wiadomo za co. Służyło by to też sprzedającym, którzy wiedzieli by co jest nie tak, mogąc to poprawić. Opis powinien być obowiązkowy przy zastrzeżeniu "brak opisu - brak negatywa lub pozytywa"

AR_Auto_Czesci
#13 Ambasador#

Jestem ZA, dodatkowo proponowałbym wyrzucenie "gwiazdek" za KOSZT WYSYŁKI.

 

Pomimo że mamy SMARTA 70% Kupujących daje później po 3-4 gwiazdki za koszt wysyłki po wybraniu płatnej opcji - uważam że jest świadom swojego wyboru rodzaju i płatności  transportu podczas zakupu 

yumezora
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, mam pomysł związany z komentarzami od kupujących.

Gdyby była możliwość obowiązkowego komentarza, jeśli kupujący odjął nawet jedną gwiazdkę. Przynajmniej u mnie, czasem się zdarza, że kupujący odejmuje gwiazdkę nie podając powodu. Gdyby kupujący musieli dodawać komentarz po odjęciu gwiazdki, wtedy sprzedający ma jakiś "feedback", a tak to się zastanawia, czemu ktoś jest nie w pełni zadowolony.

mix-mce
#14 Krzewiciel#

Sprzedający niech ma możliwość podważyć lub zgłosić do usunięcia ocenę produktu (własnego lub tego którego używa w ofertach) jeśli ocena była by całkowicie nie związana z towarem tylko np z wysyłką czy obsługą zamówienia.

bardzo często widzę oceny typu

  • 1* - nie dostałem towaru
  • 1* - sprzedający nie zwrócił pieniędzy
  • 1* - czekałem tydzień na paczkę
  • 1* - brak kontaktu ze sprzedającym
  • itp

te oceny nic nie wznoszą do jakości towaru a tylko bezsensownie zaniżają średnią bo kupujący musi się gdzieś wyładować a sam negatyw mu nie wystarcza

hiphopshoppl
#12 Orędownik#

Ja mam na jednym produkcie "przyszedł podarty" Pokazywałem im maile że klientka sie przyznała że podarła przy rozpakowywaniu i wg nich jest to ocena produktu,

ObiadyDomowe
#12 Orędownik#

Proszę o wprowadzenie obowiązku przez kupującego wystawiającego komentarz negatywny o uzasadnienie.

1.Mamy do czynienia już z patologią w której kupujący wystawia negatywny komentarz bo nie odpowiada mu np kolor zakupionego produktu bo kupił brązowy a jego zdaniem brąz jest za jasny. Dla przykładu jak idziesz do Mediamarkt i kupujesz telewizor Sony i nie podoba Ci się obraz w telewizorze to czy to jest powód do wystawienia negatywnego komentarza sklepowi? Przecież sklep wywiązał się ze swojej pracy wydał ci towar za ustaloną cenę i sklep nie odpowiada za to czy tobie obraz odpowiada czy nie , od tego jest ocena jakości produktu niestety większość kupujących odrazu reaguje drastycznie i wystawia komentarze negatywne, takie przykłady już doświadczyłem na własnej skórze.  Takie komentarze powinny być weryfikowane przez pracowników allegro i usuwane. Bo negatywny komentarz można wystawić za niewywiązanie się z umowy zakupu sprzedaży a jeżeli taką wykonamy to nie ma podstawy do wystawienia komentarza negatywnego. 

2. Komentarze negatywne są wystawiane za uszkodzenie paczek przez przewoźników, to już jest patologia. Dlaczego allegro i przewoźnicy nie rozróżniają zakupu firma firma i firma konsument? przecież przewoźnik za każdym razem uszkodzoną paczkę odsyła do sprzedawcy doliczając mu za etykietę , nie wiedząc o tym że łamie prawo gdyż w przypadku zakupu przez przedsiębiorcę u przedsiębiorcy zgodnie z art. 548. § 1. za przesyłkę jest odpowiedzialny kupujący, dlaczego przewoźnik nie sprawdza najpierw w allegro kogo obciążyć zwrotem? Znowu negatyw. 

3. Dlaczego kupujący kupujący na firmę produkt powiązany z charakterem działalności nie mają zablokowanych zwrotów, znowu negatyw jak nie przyjmiemy gdzie jasno prawo mówi że takiego zwrotu przyjmować nie musimy jest to nasza dobra wola, znowu negatyw

4. wieczne łączenie z katalogiem produktów gdzie większość danych jest wypełniana na odwal przez kupujących i każdy zakłada pod jednym kodem kreskowym dziesiątki produktów , dlaczego nie ma jednego później łączy twój produkt z katalogiem nie zgadza się jakiś parametr, kupujący żąda od ciebie obniżki albo znowu negatyw

5. 10 % wystawianych komentarzy to też jest chyba jakiś żart, i jeżeli ktoś mi powie że to dużo to go wyśmieję i mu udowodnie że da się wystawiać 30 % i pokaże mu taką platformę. 

6. Ostatnio powstał nagminny proceder kupowania za 40 zł tylko tak żeby mieć darmową wysyłkę i następnego dnia bezczelnie jest zgłaszany zwrot jednego produktu, gdzie ja dopłaciłem do smarta to powinna taka dopłata być z automatu przy takim zwrocie pomniejszana bo przy takiej sprzedaży to na zero nawet nie wychodzimy. Znowu negatyw.

7. Nie odebrane paczki za pobraniem, taka osoba może jeszcze wystawić mi negatywa no bo przecież kliknęła kup teraz, skandal osoba która nie odebrała paczki naraziła mnie na koszt etykiety powrotnej ma możliwość wystawienia mi negatywnej opinii. 

8. Deklarujemy że wysyłamy zakupy tego samego dnia np. DPD zakup do 14:00 , klient wchodzi o 14:23 i piszę proszę o wysyłkę dzisiaj pilne, i znowu negatyw bo nie zdążyliśmy wysłać, i znowu nikt nie reaguje bo nie mogą usunąć komentarza. SKANDAL

mam wrażenie że w zasadzie można już ze sprzedającym zrobić wszystko i to bezprawnie, i nikt z tym nic nie robi. 

oznacz moderatorów