anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Podsumowanie kosztów - błędne wyliczenia

Kategorie
kupujący
kupujący 1023
inne
inne 209
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
329
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
107
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1003
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
509

Podsumowanie kosztów - błędne wyliczenia

kostas11
#21 Demiurg#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  Czemu w podsumowaniu kosztów są ujęte i wymieszane dopłaty smart ( koszt ) z opłatami za dostawy z którymi się rozliczamy z Wami a tak naprawdę zapłacił za to kupujący ( nie jest to koszt ) co daje błędne rozliczenie podsumowania o jakieś 1 - 2 % trzeba samemu przejrzeć ręcznie ile było opłat za przesyłki i odejmować od faktury żeby wyliczyć rzeczywisty koszt sprzedaży 😞

Zrzut ekranu 2024-05-30 215137.png

Paczkomat to wiadomo że to dopłaty do smarka, bo to co płaci klient mamy na fakturze od InPost 🙂

Poczta zawiera koszty dostaw jakie płaci kupujący oraz smarki a w opłatach dodatkowych są pobrania 4,99 zł za które też płaci kupujący co nie jest naszym kosztem 😞

Tak samo UPS czy DPD One są tam też opłacone przez kupującego 😞

Proponuje zrobić oddzielną rubrykę jako koszty dostaw podstawowe ( czyli opłaty za które płaci kupujący a rozliczamy to z Wami ) oraz drugą jako koszty dodatkowe czyli smarty, dopłaty itp. co jest faktycznie naszym kosztem 🙂

Czyli by się okazało że zamiast 3,5 % robi się 2 % co zmniejsza koszty opłat z 17,5 % do 16 % w podsumowaniu i by nie wprowadzało w błąd 🙂

4 Komentarze
kostas11
#21 Demiurg#

@RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  ktoś się zainteresuje moim postem 😄

ohayo_pl
#11 Animator#

Może nie rozumiem trochę toku, być może totalnie się nie znam.

Ale to na TWOJE konto Allegrowe trafiają pieniądze na wysyłkę od kupujących, i też z TWOJEGO konta są ściągane te opłaty na potrzeby wysyłki, więc teoretycznie to TY płacisz i to TWOJE Koszta.

Chyba że z wpływów też odejmą te za paczki, które pokrywane są defacto przez kupującego.

Ale znowu wpływy nie zgadzały by się z tym co jest w rozliczeniu, ale faktycznie taki dodatkowy raport byłby na pewno ciekawszy, tylko że tą metodologią masz problem, bo allegro nie zna kosztów pakowania, opakowania, taśmy, strecha... więc znowu nie wiesz ile to Ciebie kosztuje.

kostas11
#21 Demiurg#

@ohayo_pl ale ja nie pisze o żadnych taśmach 😄

Jest zakłamane, w uproszczeniu masz 10 000 przychodu w tym są wpłaty od kupujących z płatnych paczek ( 10 x 10 zł ) , a fakturę masz na 1800 zł gdzie też jest to doliczone ( 100 zł )  Teraz pokazuje Ci bilans 18 %

A jak odliczysz od 10 000 zł - 100 zł i odejmiesz od 1800 zł - 100 zł to ile Ci wyjdzie ??? coś koło 17 % 😄

ohayo_pl
#11 Animator#

Faktura i tak będzie na "1800zł" bo zapłaciłeś allegro za wysyłkę. Przez twoje konto leci kasa na paczki, więc uczestniczysz w tym. chcesz odejmować opłaty za paczki płatne, które pokrywają kupujący. A co z paczkami, które wysyłasz jeszcze raz z swojego konta płatne przez wysyłka z allegro ? może zapomniałeś cześci produktu podesłać, może jest wadliwy i zamiast odsyłać całość wysyłasz braki ? a może masz tak ustawioną sprzedaż że masz więcej niż 1 paczkę bo dodałeś taką formę ze nie wejdzie ci całość. A co z dopłatami, ktoś ci przez allegro dopłaca do wysyłki a ty wysyłkę realizujesz poza lub osobiście ?

Ale to takie przemyślenia, to tylko raport z allegro - który nie wlicza w siebie opłat dodatkowych które wlatują z 2/3 miesięcznym opóźnieniem.

Może nie mam racji, ale myślę że przekłamania w raporcie to najmniejszy problem platformy allegro.

oznacz moderatorów