anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Poprawa artykułu pomocy allegro tak, by był wreszcie zgodny z regulaminem

Kategorie
kupujący
kupujący 1058
inne
inne 218
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
386
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
198
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1009
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Poprawa artykułu pomocy allegro tak, by był wreszcie zgodny z regulaminem

preshop
#10 Popularyzator#

W zakładce allegro Pomoc (https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/problemy-transakcyjne/co-zrobic-gdy-kupujacy-nie-finalizu...) jest taka informacja:

"Co zrobić, gdy kupujący nie finalizuje transakcji?

Upewnij się, czy Twój klient chce zapłacić za swoje zakupy. Powinien to zrobić:

w ciągu 7 dni od daty zakupu lub w ciągu 14 dni w przypadku płatności przelewem tradycyjnym – jeśli był to zakup w opcji kup teraz

30 dni od daty zakupu – jeśli był to zakup w licytacji."

 

I terminy te wprowadzają w błąd i nieraz już działały na moją niekorzyść, ponieważ w regulaminie jest napisane jasno że terminy obowiązują jedynie “W przypadku braku innych ustaleń stron Transakcji”. Ilu kupujących w ogóle przeczytałoby regulamin, zwłaszcza gdy jest dostępna uproszczona wersja, czyli artykuły pomocy - co z tego, że zawierające błędne informacje?

Sprawę konsultowałam już z serwisem, który uznał, że skoro informuję w ofercie/ mailach/ zakładce “o sprzedającym” (czyli przed i po zakupie, i jest to ogólnodostępna informacja) o krótszym terminie, to termin ten jest obowiązujący i stanowi właśnie ustalenia stron.

Proponuję więc w powyższym artykule dodać to, co w regulaminie, czyli “W przypadku braku innych ustaleń stron Transakcji”, by sprzedawcy mogli uniknąć kolejnych nieprzyjemności, kupujący mieli jasność, a artykuł był wreszcie spójny z regulaminem.

 

Jednocześnie zapytam, co z opcją zmiany terminu przez sprzedawcę z 30 na 7 dni? Możliwość była tak dawno zapowiadana, w ustawieniach opcja była niedostępna ale widoczna - kiedy więc zostanie uruchomiona?

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

5 Komentarze
komis-bell
#21 Demiurg#

Zgłosiłem niedawno pomysł i jest weryfikowany. Pewnie za rok lub dwa coś się zmieni...

preshop
#10 Popularyzator#

@komis-bell ten termin to chyba zbytni optymizm, tyle to już minęło od zapowiedzi zmian i umożliwienia sprzedawcy ustalenia terminu 🙂

Dlatego jako doraźne rozwiązanie dobre byłoby choćby uświadomienie kupujących i sprostowanie błędu w artykule. 

komis-bell
#21 Demiurg#

@preshop I tak tego nikt nie przeczyta a nawet jeśli to i tak nic nie da. Niestety.

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Weryfikowany

@preshop dziękuję, przekazałam Twoje uwagi do autorów tego artykułu i jak tylko dostanę wieści, czy zmiany się pojawią, dam tutaj znać. Jeśli chodzi natomiast o drugie pytanie, to na tem moment nie mamy takich informacji, więc nie mogę wskazać czy i kiedy taka opcja się pojawi. 

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Zrealizowany

@preshop przepraszam, że dopiero teraz, ale dla spełnienia formalności, chciałabym potwierdzić, że artykuł jest  poprawiony i dodaliśmy w nim zapis: "Jeśli nie ustalicie między sobą innych warunków". Sugestia zrealizowana, więc pomysł zamykam, ale dziękuję, że zwróciłaś na to uwagę. 

oznacz moderatorów