anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 
×

Równouprawnienie KUPUJĄCYCH i sprzedających

Kategorie
Kupujący
Kupujący 151
Inne
Inne 49
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
266
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
12
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
9
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
22
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
35
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
36

Równouprawnienie KUPUJĄCYCH i sprzedających

ModneObrazy_com
#9 Pomysłodawca#

Proponuję wyrównanie praw KUPUJĄCYCH i sprzedających.

Czas na odpowiedź w Dyskusjach nie jest równy dla każdej strony (sporu - bo do tego się to sprowadza).

Nazwa dyskusja wprowadza KUPUJĄCYCH w błąd. Zadawane są pytania poprzez to narzędzie a allegro traktuje dyskusje jako błędy w obsłudze.

Kupujący nie ma możliwości zamknięcia dyskusji bezsensownej.

Allegro pozwala na rozpoczęcie dyskusji ale nie może jej zakończyć nawet jeśli jest najbardziej **piiip**yczna.

Na chwilę obecna sprzedający nie może rozpocząć dyskusji.

Na chwilę obecna sprzedający nie może ocenić kupującego.

Na chwilę obecna kupujący może ocenić sprzedającego nawet w niewyobrażalnie głupich sytuacjach:
zakup anulowany i możliwość oceny przedmiotu,
możliwość oceny kosztów przesyłki (totalny **piiip**yzm) - kupujący zawiera umowę i po wywiązaniu się drugiej strony ocenia wysokość kosztu wysyłki (koszt kuriera DHl za 4,99zł można ocenić na 1z5),
itd...

Można w allegro rozpocząć dyskusję z powodu braku dostawy przed terminem realizacji (największa głupota w allegro).

Można mieć zablokowane konto za brak odpowiedzi w dyskusji z powyższego powodu... To już nie głupota a: .... (każdy sam wstawia odpowiednie słowo).

Regulamin allegro jest restrykcyjnie stosowany  (blokady kont) tylko wobec sprzedających. KUPUJĄCY może łamać regulamin (kupić i nie zapłacić) bezkarnie.

38 Komentarze
wimpel_co
#3 Debiutant#

Zgadzam się w 100%

_Likos_
#13 Ambasador#

podpisuje sie pod wnioskiem choc w jakiekolwiek zmiany niestety  nie wierze

mwmonety
#17 Koryfeusz#

Pomysł dobry ale z realizacją będą problemy ale może coś z tego uda się wdrożyć.

Client50766361
#9 Pomysłodawca#

Sprzedający ma milczeć i nie domagać się zmian - takie są ustalenia allegro i tyle = liczy się zysk a nie zasady

szejk-gmbh
#10 Popularyzator#

@ModneObrazy_com 

Nie przejdzie.

Zaraz przyjdzie niejaki @msniezek i Ci wytłumaczy, że zgodnie z badaniami przeprowadzonymi na reprezentatywnej grupie szympansów z czelabińskiego zoo takie są oczekiwania klientów.

Ja bym dorzucił notoryczne niewystawianie komentarzy przez kupujących.

Konieczność odpisywania na najbardziej pomylone maile od potencjalnego kupującego, bo inaczej jakość leci na łeb na szyję...

 

Ale jak już napisałem, to wszystko pobożne życzenia bez szans na realizację.

Client50766361
#9 Pomysłodawca#

szejk-gmbh = aż serce rośnie na te nareszcie mądre i przemyślane uwagi. Popieram w 100 %.

ModneObrazy_com
#9 Pomysłodawca#

Cytaty z regulaminu allegro:

7.5.

Kupujący, w związku z zawartą umową, powinien dokonać zapłaty za Towar w ciągu 7 dni, chyba że strony umowy ustaliły inaczej.

10.2.

Użytkownik jest zobowiązany do wyjaśnienia prawidłowości wykonania umowy zawartej pomiędzy Kupującym i Sprzedającym. Sprzedający ma obowiązek udzielenia odpowiedzi i złożenia wyczerpujących wyjaśnień w Dyskusji w ciągu 24 godzin od skierowania zarzutów przez Kupującego, z zastrzeżeniem, że czas ten nie biegnie w soboty, niedziele i pozostałe dni ustawowo wolne od pracy.

Proszę o komentarz moderatorów dla sytuacji:

1. Kupujący (przez wielkie K) kupuje towar z wysyłką za pobraniem. Nie płaci.
2. Kupujący rozpoczyna Dyskusję (ma takie prawo - natomiast sprzedający, który został oszukany nie ma takiego prawa).
3. Sprzedający nie ma czasu aby dokonać odpowiedzi w dyskusji bo prosi allegro o pomoc w finalizacji transakcji.
I tu.... następuje blokada konta ... sprzedawcy za brak odpowiedzi w 24h.

Client50766361
#9 Pomysłodawca#

Nikt nie mówi, że życie jest sprawiedliwe = zwłaszcza na obecnym allegro. Liczy się tylko kasa, kasa i kasa. Nic poza kasą.

kostas11
#21 Demiurg#

wiem że to jest niesprawiedliwe i po dupie dostajemy my sprzedawcy ale popatrzcie na to szerzej 🙂

Jak by tu wprowadzili to co chcemy to kupujący by 

- bali się wystawić negatywa

- sprzedawcy robili by co chcieli

- kupujący zaczęli by bać się tu kupować 

- nam by spadła sprzedaż - odpływ klientów 

- serwis by umarł jak śp. świstak 😞

ModneObrazy_com
#9 Pomysłodawca#

Nie wiem  co Ty kostas11 chciałbyś wprowadzić.
Negatywny komentarz powinien być realny i jestem za tym aby był dostępny dla wszystkich użytkowników (ale nie jako opinia lecz fakt).
Część spraw powinna być urealniona. Nie będę się nad tym rozwodził - moja grupa testowych szympansów nie odebrała pomysłów pozytywnie. 

Głównie oceny nie powinny wysysane z palca. (Oceny nie są realne).

Ja mam kilka pomysłów na zmiany - ale allegro nie słucha...

Co sądzisz o braku zapłaty za towar i braku kontaktu ze strony kupującego? Allegro "upomina" i na tym koniec. Możemy "bezkarnie" anulować zamówienie - jak to zaleca obsługa serwisu.
I to tu sprzedawca może robić co chce... bo serwis nie(!) pomaga. Można w sądzie dojść swoich praw. Ale kto ma na to czas...