anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Smart - zwroty ( płatne)

Kategorie
kupujący
kupujący 880
inne
inne 171
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
41
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

Smart - zwroty ( płatne)

pinsplash
#21 Demiurg#

Sugeruję aby zwrot części towaru w systemie Smart był płatny. Jeżeli oczywiście towar zwracany będzie wartości poniżej 40 czy 100 PLN (kurier). Pozwoli to ograniczyć zakup typu :10 szt przedmiotu za 4 PLN aby zwrócić za darmo 9sz i mieć zakup 4 PLN bez kosztów wysyłki.

65 Komentarze
BrickWorkshop
#10 Popularyzator#

@_HolaOla_właśnie o to chodzi, że patrzycie tylko i wyłącznie na dobro Kupujących, dlaczego nie patrzycie na dobro Sprzedających, w prawie każdym sklepie internetowym zwroty dokonywane są na koszt Kupującego, Nie widzę powodów aby na Allegro miało by być inaczej, ale może jest to właśnie mechanizm przyciągający Kupujący do Allegro, gdzie ceny często bywają wyższe niż sklepach internetowych, ceny wyższe, ponieważ sprzedawcy muszą je podwyższać z uwagi na wysokie koszty prowadzenia sprzedaży na Allegro. Zobaczcie jaki robi się algorytm- Allegro chce dużo zarobić --> podwyższa prowizje i abonament -- Sprzedający podwyższają ceny żeby zrekompensować kilkunastoprocentowe opłaty na Allegro --> ceny produktów na Allegro rosną i spada sprzedaż --> wprowadzacie krzywdzące warunki dla Sprzedawców, a przyciągające klientów = zadowolone Allegro + zadowolony klient + poszkodowany Sprzedawca ( bezsensowna obsługa sprzedaży po kilka złotych + wysokie opłaty dla Allegro tj. prowizje i abonament + wysokie koszty promowania produktów "ratujących" spadającą sprzedaż, a można jeszcze dodać wasze zmiany na stronie torpedujące sprzedaż--> układ karuzelek innych sprzedawców oraz podawanie pod ofertą cenową innych ofert u konkurencji.

kaliszaneczka-x
#15 Entuzjasta#

I tu się nie do końca zgodzę. Oni wcale nie chcę tak dużo zarobić. Bo rozdają z tego do licha i trochę.  Widać to tu na forum gdzie ludzie co chwilę już nawet nie pamiętają  na jakim koncie robili zakupy, bo co chwilę zakładają nowe, żeby się znowu na te same promocje załapać. To powinno być ograniczone do jednej promocji na osobę bez względu na ilość kont. To tak jakby dostać wypłatę i wywalić ją na ulicy, niech ktoś inny pozbiera. Zdzierają z Was i rozdają za darmo. W ten sposób wcale nie ściągają nowych, solidnych klientów, Budują sobie tylko renomę portalu zakupowego dla wszelkich cwaniaków, a porządni klienci odchodzą do sklepów i konkurencji gdzie jest taniej. 

jomardyan
#9 Pomysłodawca#

Proponuję, żeby @Allegro zrobił tak, że przypadku zwrotów Smart, klient musi zwrócić całość zamówienia, czyli wszystko co zamówił w ramach Allegro Smart  jomardyan_0-1667988460201.png

Dlaczego? - klient kupuję 2 rzeczy 5 zł i 35 zł. zwróci ten co ma wartość 5zł. Sprzedawca straci pieniędzy, allegro straci pieniędzy. Klint zyska darmową dostawę.  

 

mdrogeria
#21 Demiurg#

ECHHHHhhhhhhh.......

Chemmix_sklep
#7 Wielbiciel#

Coraz więcej Kupujących nie odbiera zamówienia lub go zwraca bo np. chciał dobić do smarta by nie płacić za przesyłkę i resztę zwraca bez podania przyczyny. Za wysyłkę Smart dopłaca jednak Sprzedający, również w przypadku zwrotów ponosi dodatkowe koszty, nie mówiąc już o przesyłkach za pobraniem, gdzie płaci podwójnie za wysyłkę jeśli Kupujący nie odbierze w ogóle paczki.

Dobrym pomysłem było by wprowadzenie mikropłatności będącej zabezpieczeniem odbioru paczki - w przypadku pobrania również opłata z góry za pobranie - lub potrącenie takich kosztów na koncie Klienta, którą musiałby opłacić do 14 dnia następnego miesiąca.

W przypadku nieodebrania paczki / zwrotu również można by było wprowadzić adnotacje dla Sprzedającego przy zamówieniach: o tym, że klient w ciągu 90dni zamawiał już u nas w sklepie, o tym, czy był zwrot lub brak odbioru przesyłki, aby sklepy mogły same zdecydować czy chcą ponownie ryzykować dodatkowe koszty. Również można by wprowadzić limit nieodebranych przesyłek przez Kupującego w ciągu miesiąca i informację w karcie zamawiania o tym, że nie odebrał przesyłki od Sprzedającego w ciągu 90dni i czy na pewno chce powtórzyć transakcje.

Można również wprowadzić jakieś inne dodatkowe mikro opłaty, np. Ochrona Kupującego, dodatkowego zabezpieczenia, z którego środki byłyby przeznaczane na środki dla Zwrotów i nieodebranych przesyłek poniesionych przez Sprzedających.  

Ochrona Kupującego mogłaby oferować bezpośrednie wsparcie Allegro przy rozstrzyganiu sporów, którą w wersji bez Ochrony można by ograniczyć do czatbota i finalnej informacji zwrotnej w postaci wygenerowanego zaświadczenia z serwisu, z którym Kupujący mógłby pójść na policje w przypadku oszustwa.

mdrogeria
#21 Demiurg#

i co z tego ,że można by.....można by.....można by.....można by.....można by.....można by.....można by.....możnaby.....można by.....

można by.....można by.....można by.....można by.....można by.....można by.....można by.....możnaby.....możnaby.....

można by.....można by.....można by.....można by.....można by.....można by.....możnaby.....można by.....można by.....

można by.....można by.....można by.....możnaby.....możnaby.....można by.....można by.....można by.....można by.....

można by.....można by.....można by.....można by.....można by.....można by.....można by.....można by.....można by.....

można by.....można by.....można by.....można by.....można by.....można by.....można by.....można by.....można by.....

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  odrzucony ... prawda ?? @Chemmix_sklep zapomniał o wrażeniach zakupowych .

Chemmix_sklep
#7 Wielbiciel#

Przepraszam, nie sądziłam, że moja wypowiedź może urazić czyjeś uczucia. Wydawało mi się, że skoro składam propozycje rozwiązań to mogę używać zwrotów "można by", następnym razem postaram się używać większej ilości synonimów.

To tylko szkicowe propozycje i mogą posłużyć do dalszego poszukiwania rozwiązań. Faktycznie Kupującym na pewno nie spodobałby się system mikropłatności, ale przy wprowadzaniu stopniowym, z odpowiednim podejściem sądzę, że dałoby się coś zrobić w tej kwestii, chociażby pójść w tę stronę. Na **piiip** takie opłaty działają i nikt z tego powodu się nie oburza. Dodatkowo uważam, że żadnego Kupującego nie uraziłyby widoczne tylko dla Sprzedającego adnotacje o klientach.

"odrzucony ... prawda ??" Czy tak to działa? Propozycja zostaje zaakceptowana lub wątek zostaje zarchiwizowany? 

Czy aby nie zostać odrzuconym lepiej jest każdą propozycję umieszczać osobno? Pozdrawiam 

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Chemmix_sklep bardzo dziękuję, że podzieliłaś się z nami swoją poprozycją, ale z uwagi na to, że taka sugestia już u nas istniała przeniosłam ją we właściwe miejsce. Tak jak już odpowiadaliśmy w tym wątku nie planujemy obciążania kupujących kosztem zwrotów w ramach Smart, bo byłoby to zaprzeczeniem idei tego programu, wszelkiego rodzaju zastrzeżenia i wyjątki zniechęcałyby do uczestnictwa w nim. Z pewnością wpłynęłoby to też na obroty sprzedawców: kupujący mogliby rezygnować z zamówień w całości. Wreszcie byłoby to też trudne czy wręcz niemożliwe do weryfikacji: należałoby wdrożyć jakiś sposób weryfikacji, czy w przesyłce jest całe zamówienie czy tylko jego część.

jomardyan
#9 Pomysłodawca#

@_HolaOla_ _ trzeba pomyśleć sposób, aby ludzi nie zmanipulowali z system, to jest możliwe!  Chęci trzeba. 

DetalTaniejHurt
#8 Zapaleniec#

W setkach jak nie tysiącach mogła bym policzyć Klientów którzy kupują za 45zł (dawniej 40zł ) .

Myślę wreście cos się ruszyło 🙂

Po czym dostaje zwrot rzeczy za 44zł (dawniej 39zł) 

...co śmieszniejsze przychód to 1zł z tej tranzakcji, a prowizję musze zapłacić około 0,2zł + opłata jednostkowa 1zł + materiały do pakowania, bo często jak wysyłam z folia bąbelkową klienci odsyłaja bez 😞

Podsumowanie 

przychód 1zł koszty około 3zł, a + koszt zakupu towaru, bo przecież te towary nie spadaja z nieba 😛 

oznacz moderatorów