anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Urlop na żądanie / Informacja o przerwie w działaniu firmy w nagłych wypadkach

Kategorie
kupujący
kupujący 1060
inne
inne 219
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
389
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
198
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1009
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Urlop na żądanie / Informacja o przerwie w działaniu firmy w nagłych wypadkach

artmagames
#9 Pomysłodawca#

Krótko i na temat. Wiemy dobrze, że większość sprzedających na allegro to małe firmy. Nagła sytuacja, choroba, wyjazd, cokolwiek i chcesz poinformować kupujących o opóźnieniu w wysyłce. Co robisz? Wchodzisz w dział urlop a tam zonk! bo zaplanować go musisz na 7 dni przed - no rzeczywiście bo chorobę, albo inne niecodzienne zdarzenia da się zaplanować...

Ludzie pracujący na etacie mają coś takiego co nazywa się urlop na żądanie. Jestem chory/a, muszę zająć się nagle dzieckiem - dzwonie do pracy, mówię jak jest i już. Potem ew. przedłużam ten urlop lub biorę L4, a na allegro? Na allegro nie ma że chory, nie ma że dziecko wymaga opieki, albo że wypadek. Nie możesz wziąć urlopu bez zaplanowania tego na tydzień przed! 

Czas to zmienić - drogie allegro pokażcie w końcu swoją ludzką twarz i wprowadźcie możliwość zgłoszenia urlopu od ręki! Możecie to nazwać przerwą w wysyłce - cokolwiek co pozwoli sprzedawcom nie zajmować się po powrocie z "urlopu" uspokajaniem kupujących którzy nie dostali paczki na czas, bo Wy nie udostępniacie odpowiednich narzędzi do informowania klientów o opóźnieniach (wydłużony termin wysyłki w cenniku nie działa - większość klientów nie zwraca na to uwagi), a nikt przecież nie będzie na 2 dni zdejmował wszystkich aukcji, tym bardziej że to są stracone pieniądze których każdy potrzebuje. Klienci świadomi, że będą musieli czekać trochę dłużej zrobią zakupy w tym czasie, jeśli nie śpieszy im się z wysyłką i nie będą mieli pretensji do sprzedawcy.

Może krótko mi nie wyszło, ale każdy sprzedawca dobrze wie o czym mowa, nawet Ci więksi pewnie by tego od czasu do czasu potrzebowali, bo np. awaria systemu informatycznego - tego też nikt nie planuje. 

Zapraszam do popierania pomysłu. Wszyscy profesjonalni sprzedawcy kiedyś w końcu będą tego potrzebować.

39 Komentarze
nikl
#14 Krzewiciel#

Karta Praw Podstawowych gwarantuje człowiekowi wypoczynek. W jednoosobowej firmie człowiek jest jednocześnie pracownikiem i pracodawcą. Ma prawo do urlopu. Allegro powinno zaniechać karania za niepracowanie na urlopie. Brak jednej terminowej odpowiedzi na pytanie o przedmiot podczas urlopu, przy wyłączonych wszystkich aukcjach, nie powinien być karany aż -950 punktów w 1000-punktowej skali oceny Sprzedawcy. To jakby za złe parkowanie wsadzić na 20 lat do obozu pracy. Allegro powinno przestrzegać Karty Praw Podstawowych, zwłaszcza, że nie jest bezpośrednim pracodawcą. Powinna być możliwość całkowitego wyłączenia się z pracy na czas urlopu, a przynajmniej nie powinno być to tak drakońsko karane.

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Dla  Allegro nie jesteśmy ich pracownikami i to nie oni dają nam urlopy ale musimy ponosić kary za ten nieudolny system ocen. Popieram urlop powinien być tylko dla wypoczynku i na jego czas statystyki powinny być wstrzymane .

nikl
#14 Krzewiciel#

Właśnie skoro nie są pracodawcą, to tym bardziej nie powinni wtrącać się, wymagać i zmuszać do pracowania na urlopie. Swoich pracowników mogą zmuszać, ale dlaczego wywierają taką presję na pracownikach swoich Partnerów biznesowych? To jest nieludzkie traktowanie, niezgodne za podstawowymi prawami człowieka.

Zamiast pomóc po urlopie powrócić do normalnych obrotów, stosują drakońską karę przesunięcia na sam koniec sortowania i odbierają Super Sprzedawcę. Kompletna paranoja i jakiś Matrix. Wszystkie aukcje wyłączone, urlop włączony, a oni stosują drakońską karę, że człowiek nie czyta maili firmowych podczas urlopu. Kompletne oderwanie od rzeczywistości.

aragil
#15 Entuzjasta#

Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej.

Art.  69. 
1.  41
 Obywatele Rzeczypospolitej Polskiej mają prawo do wypoczynku.
2. 
Prawo do wypoczynku zapewniają pracownikom: ustawowe skrócenie czasu pracy przez urzeczywistnienie ośmiogodzinnego dnia pracy oraz krótszego czasu pracy w przypadkach przewidzianych ustawami, ustawowo określone dni wolne od pracy, coroczne płatne urlopy.
 
 
PromykSB
#11 Animator#

@nikl

Ten system jest debilny.

A. jeżeli pytanie było od POTENCJALNEGO klienta:

Wiem, ze to nie jest rozwiązanie, ale korzystniej byś wyszedł nie odpisując wcale. Otrzymałbyś jakieśtam punkty ujemne za brak odpowiedzi w terminie, ale nieuczciwy system nie policzyłby Ci średniego czasu odpowiedzi na 9 dni.

Więc w przyszłości - jak tego kretyńskiego systemu nie poprawią - po 2 dniach lub więcej - lepiej nie odpisać wcale.

B. jeżeli mail był od TWOJEGO KLIENTA - jeżeli minęło już więcej niż 24h także nie odpisuj; masz numer telefonu (oby rzeczywisty) to zadzwoń.

Inaczej będziesz cierpieć na trafności.

PS. spam botom także odpisuj chociażby zwykłe "ok"

nikl
#14 Krzewiciel#

@PromykSB To są bardzo cenne uwagi, żeby nie odpisywać. Pytanie było mało istotne. Nie mogłem uwierzyć, że z powodu jednego pytania przywalą mi -950 punktów za element na którym mogę zdobyć maksymalnie 20 punktów, czyli mało istotny. W dodatku przy wyłączonych wszystkich aukcjach i włączonym urlopie. Normalnie dom wariatów.

Teraz przez miesiąc po urlopie nie warto mi wznawiać sprzedaży, wykupować reklam i wyróżnień, bo i tak przesortują mnie na samym końcu jako najgorszego Sprzedawcę Allegro. Nie dostanę Super Sprzedawcy, monet itd. Niewiarygodne, że może istnieć coś tak **piiip**ycznego w tym systemie. Stracę wszystkie statystyki.Po 20 latach na Allegro zaczynam od zera, bo ktoś zadał mi pytanie na urlopie. A gdyby ktoś przypadkowo nie zadał tego jednego pytania, Allegro uważało by mnie za najlepszego ze Sprzedawców. Ocenianie kompletnie losowe i bezsensowne.

Prosiłem o kontakt z osobą projektującą i wymyślającą te głupoty, ale okazuje się, że oni są chronieni przed jakąkolwiek krytyką poprzez ludzki firewall złożony z miłych, ale bezradnych Konsultantów. Jedyna rada, to olać Allegro i skupić się na innych kanałach sprzedaży. Co za tandeta!

PromykSB
#11 Animator#

Chwila, chwila...

Tobie pojechali za to:
"Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów"

Czy za to:
"Średni czas odpowiedzi na wiadomości klientów"

?

Jeżeli to było jedyne pytanie i z powodu tej głupotki poleciałeś na -950 to... potwierdza kretynizm systemu.

Ciągle myślałem o średnim czasie odpowiedzi na wiadomości klientów.

cookie000
#15 Entuzjasta#

@PromykSB 

Wiem, ze to nie jest rozwiązanie, ale korzystniej byś wyszedł nie odpisując wcale. Otrzymałbyś jakieśtam punkty ujemne za brak odpowiedzi w terminie, ale nieuczciwy system nie policzyłby Ci średniego czasu odpowiedzi na 9 dni.

Tak z matematycznej ciekawości: skąd uzyskałeś takie wyniki ?

Hipotetycznie. Załóżmy, że - wybierając się na urlop - w pociągu odpowiedziałeś na pytanie w ciągu godziny. Na inne pytanie już nie odpowiedziałeś, bo wyłączyłeś telefon (i odpowiedziałeś na nie wracając pociągiem po dwutygodniowym urlopie). A zatem były dwa pytania. Jedno z odpowiedzią w ciągu 1 godz i jedno z odpowiedzią (10 dni roboczych na urlopie) 239 godz.

W takim przypadku procent terminowych odpowiedzi wyniesie 50, co da (zgodnie z zasadą: za każdy wynik poniżej 95% odejmiemy punkty: poniżej 95% będzie to -10 punktów, poniżej 94% -20 punktów itd) -450 punktów i poziom nieakceptowalny. Średnia czasu odpowiedzi to 240 godzin / 2 = 120  czyli również poziom nieakceptowalny oraz (zgodnie z zasadą: Za każdą godzinę powyżej 24h stracisz 5 punktów. ) 120-24= 96 razy 5, czyli 480 punktów karnych. Zatem w zasadzie już prawie pula nagród wyczerpana ;]

Brak odpowiedzi na drugie pytanie miałby w takiej sytuacji być lepszym rozwiązaniem ? Dlaczego ?

A3dam
#19 Nestor#

@cookie000 
"Nie odpowiedzieć" <> "Odpowiedzieć po 10 dniach roboczych"
Odpowiedź nie udzielona lub udzielona po 30 dniach (kalendarzowych) nie liczy się do średniej (za ostatnie 30 dni)

PromykSB
#11 Animator#

@cookie000 

Jak już zaznaczyłem - byłem pewien, że chodzi o "średni czas odpowiedzi", a nie "brak odpowiedzi w terminie".

-950 dla "średniego czasu odpowiedzi" to 950/5 = 190h

190h+24h (w których się nie zmieścił) = 214h

214h/24 = 8.91 dnia

czyli niecała odpowiedź po 9 dniach.

Jeżeli liczymy "brak odpowiedzi w terminie" - to -950 oznacza, że jakieś pytania były (mogło być jedno) i nie odpowiedział na żadne.

oznacz moderatorów