anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zmiana w systemie komentarzy

Kategorie
kupujący
kupujący 1057
inne
inne 217
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
384
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
198
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1009
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Zmiana w systemie komentarzy

konto zamknięte
Nie dotyczy

Koszt wysyłki w notach powinien zostać wycofany lub zmieniony. Ocenie powinien podlegać jedynie fakt czy np. sprzedawca nie żądał jakichś dodatkowych opłat powyżej tych, jakie były widoczne na aukcji. Obecnie bowiem zdarza się, że mamy zaniżane noty nawet przy kosztach wysyłek narzucanych przez Allegro (czyli np. 8,99 za paczkomat). Prawda jest taka, że dopłacamy do każdej takiej przesyłki, kupując karton, taśmę, płacąc od tego podatek dochodowy. Dlaczego więc klienci nas krzywdzą i zaniżają noty? Każdy widzi jaki jest koszt przed zakupem, więc jeśli komuś nie odpowiada gdyż twierdzi, że jest za drogo, to niech poszuka tańszej oferty z teoretycznie "darmową" dostawą. Kiedyś Allegro usuwało takie komentarze, nawet pozytywne. Niestety od pewnego czasu Was to nie interesuje.

Generalnie można się zastanowić czy nie przejść na system krótkiej ankiety do każdej noty (np. po 3-5 pytań, za każde 1*), tylko z tym chyba nie każdemu klientowi chciałoby się bawić 😕

Wprowadzenie systemu oceny kupujących. Tak, było kiedyś tylko były też przegięcia. Jednak żeby nie było, że to narzędzie do odwetu, zastraszania itp. to proponowałbym jakieś zamknięte opcje wyboru. Np. czy klient zapłacił w terminie 7 dni (tak/nie), czy klient odebrał paczkę pobraniową (tak/nie), czy klient był miły (tak/nie). Niech to nie będzie nawet na zasadzie pozytyw/negatyw jak u sprzedawcy, ale jednak niech daje jakiś obraz klienta. Dodatkowo powinno być jakieś pole na drobne osobiste uwagi, załóżmy na jakieś 300-400 znaków. Jest bowiem dużo osób, które nie opłacają zamówień, nie odbierają pobrań albo są wręcz delikatnie mówiąc, "niegrzeczne". Niech mają przy sobie takie staty. Wtedy np. jeśli ktoś notorycznie nie odbiera pobrań może nie być obsłużony przez sprzedawcę, który miałby mu coś wysłać taką formą przesyłki. Po co ma ryzykować, że paczka do niego wróci. Teraz niestety kupujący czują się tutaj bezkarni. Bo przecież to oni mają narzędzie do oceny sprzedawcy i nam mogą wszystko nawciskać.

 

39 Komentarze
mdrogeria
#21 Demiurg#

niestety nie licz na to ,że cokolwiek zmieni się na lepsze dla sprzedających , ale wpunkcika oczywiście odemnie masz😁

marcello-jubiler
#9 Pomysłodawca#

nie liczyłbym na to. kiedys juz ten temat był poruszony odpowiedz od allegro brzmiała ze w dzisiejszych czasach koszt wysyłki powinien być darmowy...

konto zamknięte
Nie dotyczy

@mdrogeria odpisałem Ci i znów mój post zniknął. Pewnie znów do spamu 😕 Za dużo tutaj piszę 🙂

Jako uzupełnienie swojego pomysłu mogę jeszcze dopisać coś takiego, że np. sprzedawca widziałby komentarz od swojego klienta dopiero gdy sam go oceni (żeby się niczym nie sugerował).

@marcello-jubiler tak, jako klient też bym chciał mieć za darmo każdą wysyłkę 🙂 Tylko niech Allegro w takim razie napisze, jak to zrobić, aby sprzedać komuś przedmiot, który w zakupie kosztuje nas kilka złotych, a za wysyłkę "gratis" dla klienta musimy zapłacić więcej 🙂 Zresztą, gdyby każdy przedmiot miał wysyłać za darmo to nic bym na Allegro nie wystawiał, bo po co? Lepiej na swoim e-sklepie dać taką opcję i nie dzielić się z Allegro prowizją 🙂 Proste.

konto zamknięte
Nie dotyczy

@konto zamknięte  sami "optymiści" komentują 😁, ale pewnie mają rację🙂

mdrogeria
#21 Demiurg#

jak mam nie zarobić to wole nic nie robić😁

konto zamknięte
Nie dotyczy

@mdrogeria  święta racja🙂 "optymizm" odnosi się do wiary w działania Allegro w kierunku zmian😁

Client:79179573
#16 Inspirator#

@konto zamknięte napisał:

"Koszt wysyłki w notach powinien zostać wycofany lub zmieniony. Ocenie powinien podlegać jedynie fakt czy np. sprzedawca nie żądał jakichś dodatkowych opłat powyżej tych, jakie były widoczne na aukcji."

 

Przeciw. Kupujący muszą mieć narzędzie do oceny kosztów wysyłki i ostrzegania o naciągaczach.

 

"Każdy widzi jaki jest koszt przed zakupem, więc jeśli komuś nie odpowiada gdyż twierdzi, że jest za drogo, to niech poszuka tańszej oferty z teoretycznie "darmową" dostawą."

 

Ten argument jest inwalidą. Usunięcie oceny kosztów wysyłki sprawi, że wszyscy sprzedawcy podniosą ceny i tańszej oferty po prostu nie będzie.

 

"Generalnie można się zastanowić czy nie przejść na system krótkiej ankiety do każdej noty (np. po 3-5 pytań, za każde 1*), tylko z tym chyba nie każdemu klientowi chciałoby się bawić"

 

Co tam 5 pytań. Niech kupujący przed wystawieniem negatywa obowiązkowo uzyskuje akceptację sprzedawcy. Jak się bawić, to się bawić.

 

"Wprowadzenie systemu oceny kupujących."

 

O tak! A dla złych kupujących ustawić jakiś pręgierz i publicznie ich wyszydzać. A najlepiej od razu karać więzieniem.

 

"Dodatkowo powinno być jakieś pole na drobne osobiste uwagi, załóżmy na jakieś 300-400 znaków."

 

ROTFL

 

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Client:79179573 na te Twoje kontrargumenty to nawet szkoda czasu odpisywać bo są po prostu żałosne.

Proponuję Ci jednak zostać sprzedawcą na Allegro 😉 Wtedy my się z Ciebie pośmiejemy 😄

konto zamknięte
Nie dotyczy

@konto zamknięte   może jeszcze nie wiesz, ale @Client:79179573 twierdzi, że jest sprzedawcą, tylko nie chce się ujawnić. Pewnie mu wstyd😁

konto zamknięte
Nie dotyczy

@konto zamknięte no to jestem zaskoczony 😄 Już to widzę jak on z tymi tekstami jest sprzedawcą 😉 Jak czyta się jego posty to normalnie kalka w kalkę jak 2 innych osób na tym forum. Nie zdziwię się zresztą jeśli to 1 i ta sama osoba, normalnie w 3 postaciach 😄

oznacz moderatorów