anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zmiana w systemie komentarzy

Kategorie
kupujący
kupujący 855
inne
inne 169
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
3
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
105
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
992
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
505

Zmiana w systemie komentarzy

konto zamknięte
Nie dotyczy

Koszt wysyłki w notach powinien zostać wycofany lub zmieniony. Ocenie powinien podlegać jedynie fakt czy np. sprzedawca nie żądał jakichś dodatkowych opłat powyżej tych, jakie były widoczne na aukcji. Obecnie bowiem zdarza się, że mamy zaniżane noty nawet przy kosztach wysyłek narzucanych przez Allegro (czyli np. 8,99 za paczkomat). Prawda jest taka, że dopłacamy do każdej takiej przesyłki, kupując karton, taśmę, płacąc od tego podatek dochodowy. Dlaczego więc klienci nas krzywdzą i zaniżają noty? Każdy widzi jaki jest koszt przed zakupem, więc jeśli komuś nie odpowiada gdyż twierdzi, że jest za drogo, to niech poszuka tańszej oferty z teoretycznie "darmową" dostawą. Kiedyś Allegro usuwało takie komentarze, nawet pozytywne. Niestety od pewnego czasu Was to nie interesuje.

Generalnie można się zastanowić czy nie przejść na system krótkiej ankiety do każdej noty (np. po 3-5 pytań, za każde 1*), tylko z tym chyba nie każdemu klientowi chciałoby się bawić 😕

Wprowadzenie systemu oceny kupujących. Tak, było kiedyś tylko były też przegięcia. Jednak żeby nie było, że to narzędzie do odwetu, zastraszania itp. to proponowałbym jakieś zamknięte opcje wyboru. Np. czy klient zapłacił w terminie 7 dni (tak/nie), czy klient odebrał paczkę pobraniową (tak/nie), czy klient był miły (tak/nie). Niech to nie będzie nawet na zasadzie pozytyw/negatyw jak u sprzedawcy, ale jednak niech daje jakiś obraz klienta. Dodatkowo powinno być jakieś pole na drobne osobiste uwagi, załóżmy na jakieś 300-400 znaków. Jest bowiem dużo osób, które nie opłacają zamówień, nie odbierają pobrań albo są wręcz delikatnie mówiąc, "niegrzeczne". Niech mają przy sobie takie staty. Wtedy np. jeśli ktoś notorycznie nie odbiera pobrań może nie być obsłużony przez sprzedawcę, który miałby mu coś wysłać taką formą przesyłki. Po co ma ryzykować, że paczka do niego wróci. Teraz niestety kupujący czują się tutaj bezkarni. Bo przecież to oni mają narzędzie do oceny sprzedawcy i nam mogą wszystko nawciskać.

 

39 Komentarze
pulkownik66
#19 Nestor#

@konto zamknięte  Nie karm Trola odpowiedziami, bo to nie ma sensu. Ta galareta i tak nie zrozumie.swoją drogą i tak bym u niego nie kupował, bo używam tylko nie używane preze-rwatywy.

Client:79179573
#16 Inspirator#

@konto zamknięte Nie wątpię, że Ty nie zrobiłbyś mi przykrości tylko dlatego, że wygłosiłem niepopularną opinię. Ale za innych nie możesz ręczyć.

pulkownik66
#19 Nestor#

@konto zamknięte  Mówiłem.... Trol- cykor.

Adekpol
#13 Ambasador#

Jak to jest możliwe że ludzie nie potrafią zrozumieć prostych myśli i zasad działania 🤔

Niby XXI wiek, a niektórzy nadal nie ogarnęli "ewolucji"

Knowhere
#21 Demiurg#

@konto zamknięte "normalnie w 3 postaciach" - normalnie niczym bóg jakiś😉

Zresztą rzeczony "pan", to przecież za-gorzały obrońca tych "ciemiężonych" kupujących😏

pinsplash
#21 Demiurg#

@Knowhere  Z tego co pamiętam to jego/jej teoria jest taka że nie ma złych kupujących tylko są źli sprzedawcy podszywający się pod kupujących. Ot tacy podwójni agenci 🙂

br.
#21 Demiurg#

@konto zamknięte   No cóż  muszę  przyznać  że  sam kiedyś broniłem systemu ocen, również  za koszt wysyłki.   Ale przekonałem się  i  rozumiem  że niektóre z tych ocen naprawdę są bez sensu, zwłaszcza przy  opcji smart,  no i jeśli  sprzedający wystawia  standartowo najniższe ceny. 

A może  znaleźć kompromis, na przykład  żeby sprzedający  występował  do  Allegro  o  zwolnienie  go z ocen, na podstawie  dotychczasowej działalności ?  W ten sposób  oceniani by byli tylko niektórzy sprzedawcy nowi  i tacy  którzy  są poza standartami?

No i ocena kontaktu, jaki jest jej sens  jeżeli  to  Allegro potrafi o  2 giej  w nocy  przypominać  o konieczności odpowiedzi  na dyskusję ( @Adekpol ).  Co tu kupujący ma do oceny?

konto zamknięte
Nie dotyczy

@br.  kiedyś było tak, że jeśli sprzedawca miał np. paczkomat za 8,99zł czyli tyle ile Allegro narzuca, to w razie zaniżenia not za koszt wysyłki, Allegro usuwało, nawet pozytywy na wniosek sprzedawcy. Później z tego co pamiętam był chyba nawet moment, że klient gdy skorzystał z tej opcji nie mógł dać mniej niż 5 gwiazdek (ale nie jestem już pewien czy tak było, czy mi się wydaje bo co chwilę są zmiany). Tak czy siak, kiedyś nie było z tym aż takiego problemu jak teraz.

Poza tym, widziałem, że ktoś tu (w innym wątku) zarzucał, że niektórzy mają paczkomaty np. po 13-14zł. Mają, bo jeśli korzystają np. z brokera czy umowy poza Allegro to siłą rzeczy, nadanie jest droższe niż w ramach Allegro Inpost. Tylko klienci albo o tym nie wiedzą, albo udają, że nie wiedzą. Dlatego koszt wysyłki jest bez sensowną notą. Każdy widzi przed zakupem jak jest. Jak ja np. widzę (choć teraz to rzadkość, a kiedyś istna plaga, zwłaszcza w kategorii z ubraniami) np. list polecony za 20 czy 25zł to od razu szukam u innego sprzedawcy i nie dokonuję zakupów u takiego cwaniaka, nawet gdybym później miał mu dać 1* za koszt wysyłki.

Ogółem system komentarzy jest do bani. Ja mam fajny pomysł, ale zachowuję go na razie dla siebie. Jest totalnie innowacyjny (bo wymyślony przeze mnie, bez oparcia o jakieś inne platformy), MEGA SPRAWIEDLIWY dla kupujących i sprzedających. Zachowuję go jednak na razie gdyby np. powstał jakiś inny portal albo ktoś chciałby go po prostu "odkupić".

mwmonety
#21 Demiurg#

Gdyby głupota była lżejsza od powietrza niektórzy by już stąd dawno odparowali.

Client:79179573
#16 Inspirator#

@pinsplash 

 

"Tak, zgadza się, zdarzają się kupujący roszczeniowi, którzy w dodatku mają świadomość, jak najboleśniej zaszkodzić sprzedawcy (z moich obserwacji wynika, że najczęściej są to inni sprzedawcy)." - msniezek

 

Tutaj: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/opinie-negatywne/m-p/49401/highlight/true#...

 

oznacz moderatorów