Koszt wysyłki w notach powinien zostać wycofany lub zmieniony. Ocenie powinien podlegać jedynie fakt czy np. sprzedawca nie żądał jakichś dodatkowych opłat powyżej tych, jakie były widoczne na aukcji. Obecnie bowiem zdarza się, że mamy zaniżane noty nawet przy kosztach wysyłek narzucanych przez Allegro (czyli np. 8,99 za paczkomat). Prawda jest taka, że dopłacamy do każdej takiej przesyłki, kupując karton, taśmę, płacąc od tego podatek dochodowy. Dlaczego więc klienci nas krzywdzą i zaniżają noty? Każdy widzi jaki jest koszt przed zakupem, więc jeśli komuś nie odpowiada gdyż twierdzi, że jest za drogo, to niech poszuka tańszej oferty z teoretycznie "darmową" dostawą. Kiedyś Allegro usuwało takie komentarze, nawet pozytywne. Niestety od pewnego czasu Was to nie interesuje.
Generalnie można się zastanowić czy nie przejść na system krótkiej ankiety do każdej noty (np. po 3-5 pytań, za każde 1*), tylko z tym chyba nie każdemu klientowi chciałoby się bawić 😕
Wprowadzenie systemu oceny kupujących. Tak, było kiedyś tylko były też przegięcia. Jednak żeby nie było, że to narzędzie do odwetu, zastraszania itp. to proponowałbym jakieś zamknięte opcje wyboru. Np. czy klient zapłacił w terminie 7 dni (tak/nie), czy klient odebrał paczkę pobraniową (tak/nie), czy klient był miły (tak/nie). Niech to nie będzie nawet na zasadzie pozytyw/negatyw jak u sprzedawcy, ale jednak niech daje jakiś obraz klienta. Dodatkowo powinno być jakieś pole na drobne osobiste uwagi, załóżmy na jakieś 300-400 znaków. Jest bowiem dużo osób, które nie opłacają zamówień, nie odbierają pobrań albo są wręcz delikatnie mówiąc, "niegrzeczne". Niech mają przy sobie takie staty. Wtedy np. jeśli ktoś notorycznie nie odbiera pobrań może nie być obsłużony przez sprzedawcę, który miałby mu coś wysłać taką formą przesyłki. Po co ma ryzykować, że paczka do niego wróci. Teraz niestety kupujący czują się tutaj bezkarni. Bo przecież to oni mają narzędzie do oceny sprzedawcy i nam mogą wszystko nawciskać.