anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro Protect - odrzucony wniosek

s00ng00
#8 Zapaleniec#

@Syrena_zT@julienail@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_ 

zwracam się o pomoc, ponieważ doradcy Allegro (domniemam że to boty) nie zapoznali się z całością dyskusji i odrzucają mój wniosek z Allegro Protect. Przewoźnik odrzucił reklamację złożoną przez sprzedającego, sprzedający odrzucił moją reklamację jeszcze przed wydaniem decyzji przewoźnika, a na odpowiedź wniosku Allegro Protect bot odpisuje, że jeśli przewoźnik nie uznał reklamacji to Allegro Protect nie przysługuje - zgłosiłem na samym początku problem pt.:  “otrzymałem uszkodzony towar ale paczka jest cała”.

Nr wniosku Allegro Protect [733925-1740061738]

oznacz moderatorów
38 ODPOWIEDZI 38

s00ng00
#8 Zapaleniec#

Jest to uzdatniacz wody który waży 35 kg, karton fabryczny, z czterema kątownikami tekturowymi w środku, owinięty czarna folia stretch, oklejony taśmami i kartkami z nadrukiem “ostrożnie, nie rzucać”. Przesyłka nadana bez palety/ półpalety. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Czyli fabryczne zabezpieczenie więc wystatczy. Powodem odrzucenia reklamacji od przewoźnika nie było niedostateczne zapakowanie. Sprawdź fegulamin przewoźnika czy nie wyklucza tego towaru z transportu. Należy ponowić reklamacje do sprzedawcy powód odrzucenie poprzedniej reklamacji z powodu nierozstrzygniętego postępowania reklamacyjnego u przewoźnika. Pewnie odrzuci bo przewoźnik odpowiedział że ... odrzuci szybko. Czemu wnieść tą reklamacje by się dowiedzieć czemu przewoźnik odrzucił i wnieść wniosek o protect. Prawdopodobnie przewoźnik odpisał nie można ustalić gdzie doszło do uszkodzenia towaru. A jak kurier zamiast położyćc na pace busa to ją upuścił oznaczenia ostrożnie nic dla niego nie znaczą bo tylko poczta ma taką usługę.

oznacz moderatorów

s00ng00
#8 Zapaleniec#

@az1rael dokonując zakupu wybrałem tą ofertę bo była w smarcie z kurierem DPD, który wymaga umieszczenia na palecie towaru powyżej 31,5kg wiec miałem przekonanie, że nic się nie wydarzy skoro paleta będzie stanowić zabezpieczenie. Sprzedający wysłał sobie fedexem, na etykiecie nadawczej było ubezpieczenie 5000zl i opis ze znajduje się w środku uzdatniacz - więc chyba nie ma tego urządzenia na liście towarów wykluczonych z transportu skoro ktoś sprzedającemu przyjął tą przesyłkę i wygenerował etykietę? Z Allegro protect odpisują cały czas ze nie zmienią swojego zdania. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@s00ng00 tylko jedno ale jest w smarcie rodzaj przewoźnika wybiera allegro w podsumowaniu masz kurier allegro i oni ci sami wybierają czym ci to dostarczą, więc jak mialeś smart dostawę za darmo to ci allegro zmieniło z dpd na palecie na drugą formę wysyłki, druga rzecz jak nie ma dokupionej opcji ostrożnie to kurier ma w tyłku co tam jest i że 50 naklejek uwaga na paczce soę świeco jak psu jaja

oznacz moderatorów

s00ng00
#8 Zapaleniec#

Przecież jeśli sprzedający ma jedną opcję dostawy kurier DPD i to w smarcie to jak allegro może samo zmienić przewoźnika? Pierwsze słyszę

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Ogólnie to jest tak że z poziomu oferty widzisz ten transport na palecie a w podaumowaniu albo kurier allegro albo ci zmienią na onnego przewoźnika taki ala test ltory DUŻO ludzi ma od dawna i z tego co pamiętam kilka miesięcy jakiś forumowicz czeka aż mu te testy skończą i nie kupuje mimo smarta... allegro zmienia ci przewoźnika na takiego ktory wg nich ci yo szybciej dowiezie w realu mniej mu zapłacą za dostarczenie. Dlatego w smart nadawca to allegro odbiorca kupujący ergo allegro składa reklamację do podwykonawcy allegro albo do soebie samo w przypadku one czyli ruski cyrk samo we własnej sprawie rozpatruje

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@s00ng00 chyba w mailu z zakupem masz co ci wybrali za transport albo w moje zakupy z poziomu szczegóły zakupu 

oznacz moderatorów

s00ng00
#8 Zapaleniec#

@az1rael w zakładce „szczegóły zakupu” mam Sposób dostawy: Dostawa na adres, dostarczy DPD 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Czy spisałeś i przekazałeś protokół szkody do 7 dni od odebrania paczki od przewoźnika? Akurat to że sprzedawca odrzucił to jasne bo on ma 14 dni na odpowiedź reklamacyjna a przewoźnik 30dni i by musiał akceptować w ciemno. @s00ng00 

oznacz moderatorów

s00ng00
#8 Zapaleniec#

@az1rael  Wszystkie zastrzeżenia napisałem od razu tego samego dnia w dyskusji do sprzedawcy. Sprzedawca zmienił przewoźnika sam bez mojej zgody (w aukcji ma smart DPD, a wysłał sobie fedexem) i zlecił transport przez epakę. Napisałem do FedEx o tym że mam uszkodzone urządzenie przez formularz na stronie, to odpisali że zgłoszeń reklamacyjnych może dokonać tylko zleceniodawca czyli epaka, dlatego cały proces reklamacyjny toczył się między sprzedającym a przewoźnikiem. Przewoźnik wydał decyzję - nie uznaje reklamacji. W cale się nie dziwię, bo karton nie był zniszczony o czym pisałem od samego początku do sprzedającego.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@s00ng00 jaka byłaprzyczyna pdrzucenia reklamacji od przewoźnika i od sprzedawcy

oznacz moderatorów

s00ng00
#8 Zapaleniec#

Jak mogłem spisać protokół przy kurierze skoro paczka nie była uszkodzona z zewnątrz?

FedEx: 

IMG_8173.png

Sprzedający:

IMG_8174.png

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@s00ng00 protokół się robi na str internetowej przewoźnika, wypełnia się taki formularz z pytaniami załącza parę zdjęć konkretnie wskazanych np uszkodzonego towaru, paczki z zewnątrz, wypełnienia w paczce, paragonu itd i całość przychodzi ci na email podany w formularzu. Od covida kurierzy nie mają ze sobą papierów wszystko się elektronicznie robi.

oznacz moderatorów

s00ng00
#8 Zapaleniec#

@az1rael wspomniałem wyżej, że tak zrobiłem i odpisali że reklamacje może złożyć tylko e-paka. Dodatkowo wysłałem sprzedajemu protokół bo mnie o to poprosił. Czytasz wszystkie moje wiadomości czy tylko wybiórczo? Masz jakieś konkretne rady czy to tylko takie pisanie byleby coś napisać?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Czytam tylko najpierw ostatnią a dopiero potem jak przesunę wyżej to sie okazuje że jeszcze coś pisałeś 4 odpowiedzi wyżej a odpisuję na akurat ta co przeczytam jako pierwszą

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@s00ng00

Zgodnie z art. 92 ust. 1 pkt 2 ustawy prawo pocztowe, po doręczeniu przesyłki, stroną uprawnioną do zgłoszenia reklamacji jest adresat. Fedex nie miał prawa odesłać cię do nadawcy czy epaki.

Odmowę przyjęcia reklamacji możesz zgłosić UKE. Oni już naprostują przewoźnika, co do jego ustawowych obowiązków.

oznacz moderatorów

Hubert3gs
#7 Wielbiciel#

Aha Prawie jak na Poszukiwacze Okazji czyli Sprzedający poszkodowany a kupujący zadowolony Nie dość że zakłada sprawę z nieprawdziwymi danymi to Allegro protect to boty bo kupujący wygrywa a sprzedawający jest w 4 literach i jeszcze 2x obciążony radzę sobie poszukać na Poszukiwacze Okazji to o płycie głównej do komputera 

Masakra co to się **piiip**ziela

oznacz moderatorów

s00ng00
#8 Zapaleniec#

@Hubert3gs a to w dobrym wątku odpisujesz? Bo jakoś bez ładu i składu w mojej sprawie. 

oznacz moderatorów