Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, sprzedający upiera się , że wysłał przesyłkę na adres właściciela konta. Tymczasem podałam adres do zmiany w wiadomości do sprzedającego i w adresie do wysyłki też istnieje. Nie mogę odebrać tej przesyłki spod adresu właściciela.
Sprzedajacy nie przyjmuje do wiadomości, że źle zrobil. Zakup w systemie anulowano, bo była faktura pro-forma i została tak opłacona- mam potwierdzenie przelewu. Ale nie założę dyskusji ze sprzedającym.
Co robić?
To była faktura pro-forma, czyli najpierw zapłacono, potem wysyłka. Tez nie rozumiem czemu anulowano. Nie ma opcji na allegro proformy, może dlatego. Automatycznie to usunęli. Choć przesyłka już dawno była opłacona i zapewne dostarczona pod niewłaściwy adres, sprzedający upierał się , że przesyłka jest dostarczona i w końcu przesłała pod jaki adres. Wtedy było jasne, że tam gdzie nie trzeba. Nie chcieli nawet podać kto odebral przesyłkę, mówiąc że kurierzy nie pobierają takich danych. Czyli może odebrać każda osoba nieuprawniona...
A czym ta paczka szła? Bo jak inpostem to etykieta jest wypełniana przez system z automatu i chyba nawet sprzedawca nie ma możliwości wygenerowania jej na inny adres niż tam jest podany, przynajmniej ja takiej możliwości nie widzę. Na inny adres niż podaje allegro to można wysłać ale za 12.99, nie 8.99zł. Nie ma znaczenia jaki adres podałeś w wiadomości do sprzedającego, bo to nie on go wpisuje.
Kurier DPD.
@Marcello200 czy możesz podać numer tego zamówienia? Na koncie z którego piszesz nie ma anulowanego zakupu. Jeśli chodzi o adres dostawy to sprzedający wysyła zamówienie na adres podany na formularzu płatności i dostawy, na przyszłość możesz tam wpisać inny adres niż ten który jest podany w danych konta Allegro i wtedy przesyłka zostanie wysłana tam.
90b1f470-aa06-11ec-983e-af41c33d6143
Jest zakup anulowany. To była faktura pro-forma. Czyli najpierw zapłacone, potem wysyłka. Nie wiem, dlaczego zakupy były automatycznie anulowane.
@Marcello200 bo zapewne był przelew na konto z faktury ? i system tego nie odnotował anulował 😞
Tak. Ale co jeśli np.jest też opcja płatności przez przelew tradycyjny. To była taka syt.
@Marcello200 Transakcja jest anulowana bo nie było wpłaty przez Allegro finanse. Taka transakcja się anuluje automatycznie po 7 dniach. Ogólnie jest to zakup poza Allegro 🙂
To w tej syt., Skoro widnieje taka adnatacja, nie udowodnię nic?
Dziewczynki sympatyczne. Pomożecie jeszcze raz?
Uzyskałam już informacje od allegro. Prześlę tam potwierdzenie przelewu i będę dalej monitować sprawę.
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi!
@Marcello200 wiesz w czym problem, dokonałaś zakupu przez allegro, poprosiłaś o fakturę proforma - opłaciłaś na konto z faktury, allegro nie odnotowało wpłaty - anulowało zakup, a sprzedawca zapewne wysłał na adres z faktury 😞 Wyszło zamieszanie i niedogadanie się 😞
Adres z faktury był taki jaki do wysyłki.
Był wpisany inny adres do wysyłki.
Chwila, a jak zapłaciłeś?
Z konta firmy, dokąd przesyłka była zamówiona.
Poczekaj teraz na instrukcje od allegro, skoro sprzedawca nie chce współpracować.
Ja udzielę porady na przyszłość.
Kupując przez allegro, zawsze płać przez allegro. Jeżeli nie chcesz lub nie możesz skorzystać z szybkiej płatności to wybierze przelew tradycyjny. Taki przelew wykonujesz nie na konto sprzedawcy (konto z faktury) lecz na konto powiązane z płatnościami allegro. W skrócie, robisz przelew, pieniądze trafiają do allegro, status zamówienia zmienia się na OPŁACONE, sprzedawca generuje etykietę automatycznie i adres dostawy również importowany jest automatycznie z pola "adres do wysyłki". W takim układzie nie mam miejsca na błąd sprzedawcy i wszystko można sprawdzić bez pomocy sprzedawcy.
Jeżeli po dokonaniu zakupu został wypełniony formularz dostawy to mail z wszystkimi danymi otrzymały obie strony transakcji. Jeżeli w tej wiadomości w polu "dane odbiorcy przesyłki" są zgodne z adresem dostawy to wina leży po stronie sprzedawcy i wysłał on przesyłkę na zły adres. Jeżeli w tym polu jest inny adres to wina leży po stronie kupującego.
Oczywiście adres dostawy podany został dodatkowo w polu "wiadomość do sprzedającego", ale nie jest to miejsce do umieszczania tego typu danych i jest duża szansa, że taka wiadomość nie została odczytana. Z tego już może wytłumaczyć się tylko sprzedawca.
W przypadku kiedy przelew został wykonany bezpośrednio na konto sprzedawcy to system allegro tego nie odnotuje i dodatkowo po 7 dniach uzna, że zakup nie został opłacony i automatycznie zostanie anulowany. Innymi słowy transakcja nie została sfinalizowana i żeby udowodnić, że jednak została trzeba angażować dodatkowe strony i dostarczać dodatkowe dokumenty potwierdzające.