anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co się stało ze sklepem Motostacja?

MAMY ROZWIĄZANIE!
Szary235
#8 Zapaleniec

Sklep motostacja zawiesił działalność wiec czemu dalej sprzedaje na allegro?

oznacz moderatorów
138 ODPOWIEDZI 138
Szary235
#8 Zapaleniec

W dalszym ciagu sprzedaje motostacja i ich konto nie jest zablokowane mimo napisania przez allegro że już konto zablokowane ?? Oco tu chodzi ? Wiele osób oszukanych spadają nowe negatywy i cisza 

oznacz moderatorów
Szary235
#8 Zapaleniec

Screenshot_2025-10-07-21-05-16-619_com.opera.browser.jpg

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Szary235 @KOGIEL_T @MOJEGRATY5 co się dziwicie allegro zarżnie większość firm a szczególnie tych co stawiają na sprzedaż tylko na tym portalu, w mojej branży żeby wyjść na 0 zł trzeba mieć ponad 40 % marży 😞

Kupuje produkt za 56 zł, detal to 79 zł zarobku 23 zł marża 40 % a allegro przytula ( prowizja 13 zł + smart 6 zł + 2 zł karton itp. ) uwaga zostaje 2 zł na koszty DG itp. allegro zarobione a my narobieni ile firm pociągnie na takich warunkach ?

__________
Κώστας
oznacz moderatorów
ziko1803
#7 Wielbiciel

Ja tez od nich czasem kupowałem,ale ostatnio zaczęłam kupować a Punkt olejowy,kiedyś też od nich brałem części i inne rzeczy do aut.Maja szybka wysyłkę.

oznacz moderatorów
autodoc_store
#7 Wielbiciel

Punkt Olejowy już raz zbankrutował — obecnie działa pod innym NIP-em. Tak to niestety bywa, gdy sprzedaż opiera się na bardzo niskich marżach, a zysk generowany jest głównie z umów bonusowych u dostawców i dodatkowych promocji, które są powszechne w firmach zajmujących się dystrybucją części.

Większość dużych sprzedawców w branży motoryzacyjnej działa w modelu dropshippingu. Prawdziwy biznes powinien polegać na zarabianiu pieniędzy — przedsiębiorca stara się uzyskać jak największy zysk przy możliwie najmniejszym obrocie. Tymczasem w tej branży często wygląda to odwrotnie: generuje się ogromne obroty, ale bez realnego zysku.

Dla przykładu — Motostacja w 2024 roku miała prawie 200 mln zł obrotu, a od 2021 roku co roku notowała wielomilionowe straty. Podobnie jest z innymi sprzedawcami, jak Autofixery i inni.

W branży właściciele Motostacji, Pan Olaf i Pan Paweł, znani byli z tego, że regularnie jeździli na wycieczki sponsorowane przez hurtownie — były to nagrody dla firm generujących największe zakupy. Takie działania napędzają sztuczne obroty, bo sprzedawcy za wszelką cenę chcą być w czołówce klientów hurtowni, często sprzedając na Allegro bez zysku tylko po to, by „nabić” obrót i zdobyć nagrodę.

Nasza firma ma inne podejście — sprzedajemy tak, by zarobić, a jeśli chcemy gdzieś pojechać, to dlatego, że nas na to stać, a nie dlatego, że ktoś nas „nagrodzi”.

Reasumując: w Polsce bardzo trudno jest zarobić na Allegro w dziale motoryzacja, sprzedając produkty znanych dostawców. Rynek psują firmy, które nie myślą o zyskach, tylko o obrotach i bonusach.

oznacz moderatorów
MOJEGRATY5
#14 Krzewiciel

Witam.

@autodoc_store 

To wszystko prawda, ale realia są jakie są. Nie zgodzę się jedynie ze stwierdzeniem, że "bardzo trudno jest zarobić na Allegro w dziale motoryzacja" bo dotyczy to większości o ile nie wszystkich kategorii (może poza sexzabawkami i dropem z Chin). Gigantyczne opłaty na rzecz serwisu, przy jednoczesnym nacisku na jak najniższą cenę, pozwalają sprzedawać z zyskiem tylko firmom mającym co najmniej 40, 50 albo i więcej % marży, co w polskich realiach jest sytuacją wyjątkową.

Na Allegro ciężko jest wyjść na swoje, zwłaszcza obecnie, gdy "produktyzacja" wymusza niskie ceny przy maksymalnym obrocie, bo inaczej Twoich ofert nikt nie znajdzie.

Takich przypadków jak Motostacja będzie niestety na Allegro coraz więcej...

Życzę powodzenia w biznesie. Pozdrawiam. Marek.

oznacz moderatorów
mix-mce
#15 Entuzjasta

@MOJEGRATY5 motostacja brała towar z tej samej hurtowni co ja, miała w ofercie bardzo dużo towarów w cenie TAŃSZEJ niż ja miałem zakup w tej hurtowni. Rozmawiałem o tym z moim przedstawicielem, nawet on nie wiedział w co oni grają bo nawet z rabatami za obrót nie wychodziło na zero.

Oszem, mieli obrót i żadnej konkurencji ale nie ma takiego modelu sprzedaży który by się w takich warunkach utrzymał w dłuższy terminie.

Tak więc ja im przesyłam krzyżyk na drogę i czekam podobne informacje o innych firmach z branży które zaniżają ceny bez ładu i składu. Osobiście nie chcę być najtańszy a firmy powinny konkurować jakością i szybkością a nie chorymi cenami.

oznacz moderatorów
Bartek3472
#8 Zapaleniec

Cześć w niedzielę zrobiłem zakupu w sklepie motostacja za ponad 1000 zł a wczoraj za 300. Przesyłki do tej pory nie zostały wysłane a w aukcjach było że mają być po dwóch dniach u mnie. Dzisiaj dowiedziałem się że firma ogłosiła upadłość. Zgłosiłem już zwroty produktów lecz obawiam się teraz o zwrot pieniędzy. Proszę i jakąś informację i podpowiedzi co teraz najlepiej zrobić 

oznacz moderatorów
serwis-texas
#21 Demiurg ⭐⭐⭐
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

czekać 14 dni , jak środki nie wpłyną otworzyć dyskusję .

szkoda bo dobra i uczynna firma.

oznacz moderatorów
Bartek3472
#8 Zapaleniec

Dyskusje otworzyłem już dzisiaj 

oznacz moderatorów
Bartek3472
#8 Zapaleniec

Jednak martwię się że nie odzyskam pieniędzy przez to że firma już nie istnieje 

oznacz moderatorów
serwis-texas
#21 Demiurg ⭐⭐⭐
oznacz moderatorów
Bartek3472
#8 Zapaleniec

Super. Wiem jak działa zwrot allegro. Ale tu chodzi o to że firma ogłosiła upadłość i nie mam gwarancji że teraz odzyskam pieniądze 

oznacz moderatorów
AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Jeszcze rano pisali, że nadal istnieje, a o upadłość poszedł dopiero wniosek do sądu. Przynajmniej tak i się wydaje, bo bardzo pobieżnie dzisiaj zerkam na forum.

__________
(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić). (Dzień bez awarii to dzień stracony).
oznacz moderatorów
vonNogay
#17 Koryfeusz

@Bartek3472 pieniądze w razie czego odzyskasz od allegro.

oznacz moderatorów
nat_not
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@Bartek3472 Sprzedawca powinien się wywiązać ze zobowiązań. Poczekaj na odpowiedź w dyskusji, a jeśli się nie pojawi, poproś o pomoc naszego pracownika.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
Bartek3472
#8 Zapaleniec

Tak zrobiłem. Ile pracownik allegro ma czasu na odpowiedź w dyskusji?

oznacz moderatorów
MOJEGRATY5
#14 Krzewiciel

Witam.

@Bartek3472 @serwis-texas 

24h to teoretycznie SPRZEDAWCA MA CZAS NA ODPOWIEDŹ W DYSKUSJI, ale jak nie odpowie to go nikt "kijem" do odpowiedzi nie zmusi. W najgorszym wypadku Allegro zawiesi mu sprzedaż, ale ten straszak nie zadziała, bo konto już zostało zawieszone.

A pracownik Allegro odpowiada w kolejności zgłoszeń i czas w tym przypadku zależy od tego jaki to dział i jak jest obłożony robotą. Zwykle to kilka/kilkanaście godzin, ale w przypadku działu bezpieczeństwa odpowiedzi przychodzące po KILKU TYGODNIACH nie są niczym nadzwyczajnym.

I nie należy zakładać nowych wątków, czy ponawiać wpisów, bo tego nie lubią i "wysyłają na koniec kolejki".

Pozdrawiam. Marek.

oznacz moderatorów
N_Nitka28
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@Bartek3472 Nie ma sztywnych ram czasowych na odpowiedź pracownika. Zapewniam Cię jednak, że zgłoszenia są rozpatrywane w kolejności i staramy się to robić jak najszybciej. 

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów