anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy sprzedawca musi wysłać taki towar, jaki wystawia w ofercie?

Client:41086756
#7 Wielbiciel#

Zakupiłem odkurzacz od sprzedawcy o loginie amigo michał, który wystawia odkurzacz przemysłowy na Polski rynek, a wysyła inny odkurzacz (na rynek Szwajcarii). Różni się ten sprzęt kablem zasilającym wraz z wtyczką, gniazdem elektronarzędzi, numerami seryjnymi, modelem i nie posiada gwarancji fabrycznej.

Niestety zakupiłem na fakturę i nie chcę zwrotu pieniędzy. 

Chciałbym taki, jaki zakupiłem, ponieważ bardzo zależy mi na gnieździe elektronarzędzi.

W dyskusji sprzedawca najpierw stwierdził, że został wprowadzony w błąd przez dystrybutora, później, że nie wiedzieli o różnicach, później, że już mają właściwie, później że mają tylko takie, jak mój. 

Odesłać mogę tylko na własny koszt.

Sprzedawca nie wymieni odkurzacza na właściwy, może tylko wymienić gniazdo - ale obawiam się, że to może nie być tak zrobione jak fabrycznie.

Allegro jedynie co, to mi zaleciło zgłoszenie na policję albo zwrot odkurzacza (oczywiście na mój koszt).

Jak państwo zachowaliby się w tej sytuacji na miejscu sprzedawcy?

 

oznacz moderatorów
56 ODPOWIEDZI 56

SpeedyGonzalezz
#16 Inspirator#

@Client:41086756 Odpowiedź brzmi oczywiście 'tak". Z tego co piszesz wynika, że sprzedawca jest kompletnie niepoważny, i albo nie wie, co sprzedaje, albo celowo wprowadza kupujących w błąd. Albo to może jakiś drop (strasznie się rozpleniły ostatnio). 

Tak czy inaczej, powinieneś zgłosić reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową. Ja bym raczej nie liczył, że coś Ci wymieni, lepiej niech zabiera tego grzmota i oddaje kasę 

--------------------------------------------------
Najszybsza mysz w całym Meksyku
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@SpeedyGonzalezz reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową nie ten przepis tu jest zapewne zakup B2B - faktura 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:41086756
#7 Wielbiciel#

Co to "zakup B2B"?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:41086756 tak w skrócie 🙂

B2B Firma - Firma - obowiązuje KC rękojmia jak zakup jest związany z DG

B2C Firma - Konsument obowiązuje UK niezgodność z umową ( JDG jak nie związane z firmą też pod ten przepis podchodzi )

________
Κώστας
oznacz moderatorów

fox_paws
#15 Entuzjasta#

@Client:41086756 Zgłoś niezgodność z umową - reklamację. Dostałeś co innego, niż zamówiłeś.

oznacz moderatorów

Client:41086756
#7 Wielbiciel#

Mogę odesłać odkurzacz na własny koszt.

oznacz moderatorów

Client:87296636
#12 Orędownik#

@fox_paws nie reklamacja tylko zwrot 

256-bit limit
oznacz moderatorów

fox_paws
#15 Entuzjasta#

@Client:87296636 Do zwrotu zgłasza się sprawne, zgodne z umową towary.
Przedmioty niezgodne z umową reklamuje się, z żądaniem doprowadzenia do stanu zgodnego z umową.

oznacz moderatorów

Client:87296636
#12 Orędownik#

@fox_paws sorry ale nie: w zwrotach/odstąpienie jest : TOWAR INNY NIZ ZAMOWIONY, a NIE  reklamacja   i ta droga ZWROTU jest sprawniej i prosciej dla kupujacego .. reklamacja otwiera pole do popisu dla sprzedajacego 

Przyklad:

Zwróć zakup

 
110,70 
 

Odstąpienie od umowy zakupu

Nie pasuje mi
Zakup przez pomyłkę
Odstąpienie bez podania przyczyny
Nie dotarł na czas
Towar inny niż zamówiony

Reklamacja

Niezgodność z opisem, uszkodzenie, zaginięcie.
Brakujący element
Towar uszkodzony, ale paczka jest cała
Towar i paczka uszkodzona (w transporcie)
Inna wada bądź niezgodność towaru z umową
256-bit limit
oznacz moderatorów

SpeedyGonzalezz
#16 Inspirator#

@Client:87296636 Po pierwsze, zwrot jest ograniczony czasowo do 14 dni. Zważywszy, że kupujący buja się ze sprzedawcą od jakiegoś czasu, można domniemywać, że ten okres już minął. 

Po drugie, zakup był na fakturę, więc nie przysługuje zwrot konsumencki 

--------------------------------------------------
Najszybsza mysz w całym Meksyku
oznacz moderatorów

Client:87296636
#12 Orędownik#

@SpeedyGonzalezz  Jesli faktura na osobe prywatna to przysluguje zwrot konsumencki. Racja mozna domniemywac:)))  Nie wiemy:)) Nic nie wiemy :))) . Tylko ze jest SMART i pyk go nie ma :))) Tego nie rozumiem ..powinien byc opcjach kupujacego dalej. Chyba, ze tak jak piszesz ponad 14 dni i okienko sie skonczylo ok ok 🙂

256-bit limit
oznacz moderatorów

Client:41086756
#7 Wielbiciel#

Dokładnie, sprzedający chce, żebym zaznaczył reklamację, odesłał odkurzacz, a on zastanowi się, co z tym zrobić.

Nie wymieni odkurzacza na taki, jak sprzedał w aukcji - ja tak chciałbym rozwiązać problem.

Nie zwróci pieniędzy, bo zakup na fakturę.

Jedynie będzie grzebał. Ja właśnie tego nie chcę. Obawiam się o bezpieczeństwo i ewentualne szkody, dlatego właśnie wybrałem porządną markę. Jak widać teraz mam problem.

Zaznaczyłem sprzedawca, że zgodzę się na przeróbkę, jeśli napisze oświadczenie o zgodności zmian z wymaganiami producenta. - nie napisze takiego oświadczenia.

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

@Client:41086756   "Nie zwróci pieniędzy, bo zakup na fakturę."  Jest cos akiego jak Faktura korygująca , więc czemu ma nie zwrócic?

oznacz moderatorów

Client:41086756
#7 Wielbiciel#

Nie wiem.

Tak mi odpisali. 

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie przejmowałbym się jak zaznaczysz reklamację, i jak nawet będzie chciał to naprawić i odsalając to nadal towar musi być zgodny z ofertą z opisem, zaznacz że reklamcja i towar niezgodny i chcesz zwrotu środków.

oznacz moderatorów

Client:41086756
#7 Wielbiciel#

Allegro wie o tym, że sprzedawca wysyła inny odkurzacz niż ten który sprzedaje w aukcji.

Allegro uważa, że to jest niezgodność z opisem. 

Mam według nich wysłać odkurzacz na własny koszt.

oznacz moderatorów

Client:87296636
#12 Orędownik#

@Syrena_zT @julienail @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  pytanie zwiazane z tym tematem ..jesli byl kupiony ten odkurzacz  w SMART, a po sprzedazy tej sztuki  sprzedajacy do pozostałych ilosci tego produktu usuwa  mozliwosc zakupu Smartem to  kupujacy ze smartem (kolokwialnie jeszcze sie zalapal) POWINIEN miec możliwość zwrotu tym SMART-em ponieważ JUZ  zapłacił za ten zwrot  przy zakupie pakietu SMART.

A tak wystąpi podwójna oplata -nienależna. Zgadza sie ? Ciekawa sytuacja :))

256-bit limit
oznacz moderatorów

Client:41086756
#7 Wielbiciel#

Nie wiem.

Mi allegro odpowiedziało, że mam sobie na własny koszt wysłać. 

Sprzedawca też tak odpisał w dyskusji.

W fabrycznym serwisie nilfisk odpowiedzieli, że już z pięć osób pytało o tego sprzedawcę i ten sam problem.

oznacz moderatorów

Client:87296636
#12 Orędownik#

@Client:41086756 Rany, nawet jak by Ci podpisal to potem moze sie wyprzec ... Powinienes tez byc czlowiekem:) i zrozumiec jak nie ma to Ci nie wysle ...nie urodzi. Co sie uparles ze ma byc od niego ..pare groszy taniej? odrobisz na kolejnej robocie ..

Lubie powiedzenie: nie stać mnie na "tanie" rzeczy ..zawsze się to mści. Zwłaszcza narzędzia, materiały.

   Odsyłaj mu w formie jakiej Tobie pasuje (najlepiej za obustronnym porozumieniem) bierz kase kup gdzie indziej na gwarancji i koniec tematu. Nie che przyjac? Moderatorzy i BOK pomoga..

BTW: używamy i tego modelu, i starszego większego jeszcze wtedy byl dol metalowy..jeden stolarka, jeden szlifowania ....maja  drogie worki -orginaly , podróbki to lipa, a  bez worków szybko zawalisz filtry . Weze sa z przewodem aby mniej  kopalo przy szlifowaniu\czyszczeniu. (wysokie  napięcie /elektrostatyka)

I ciekawostka:

jedna z niewielu firm maja i worki, i filtry nawet do azbestu w cenach kosmos ...Jeden worek wychodzi po stówie, filtr drozej niz odkurzacz. ..extremalnie drogie..ale zdrowie jest jedno ....

256-bit limit
oznacz moderatorów