Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ Po raz kolejny trafiam na firmę, która ma długi czas dostępności towaru. Kupiony 20 czerwca miał być na początku lipca (3-5.07) ale nadal nie mam ani towaru, ani sprzedający o niczym nie informuje. Ale od miesiąca jest u nich moje 880 zł a Allegro daje tylko 14 dni na zwrot i odzyskanie kasy. Słyszę potem różne wyjaśnienia, że rzekomo ich dostawca się opóźnia itp. Coraz więcej jest firm, które wystawiają aukcje nie posiadając towaru. Czyli działa to tak - nie mamy towaru, który sprzedajemy i nie wiadomo kiedy będzie ale kasę bierzemy. Kasą możemy dowolnie obracać, a po 14 dniach, to nawet nikt nas nie zmusi, by oddać. Allegro zadowolone bo wzięło prowizję od sprzedaży.
No szlag, tylko kupujący jest w d...
Więc chcę usłyszeć - co zamierzacie z tym robić? Bo coraz częściej przekonuję się, że wasza platforma ma kupujących gdzieś. I tym chętniej kupuję na platformie amerykanów, bo moglibyście się od nich uczyć podejścia do kupujących.
Na zwrot masz 14 dni od odebrania przesyłki, spokojnie nikt Cię niczego nie pozbawia.
Jak nie odpisuje na wiadomości, to może czas aby "postraszyć" go trochę dyskusją? 😄
Zgadnij co robi oficjalny sklep allegro? Sprzedaje w dropshipingu czyli nie ma oferowanego towaru uważasz że skoro allegro wolno to innym nie i że coś się zmieni skoro allegro to pasuje? Druga rzecz system ci zle pokazuje czas na zwrot jak przyjdzie paczka to policzy od nowa 14dni
@Funky888 kilka rzeczy wymaga tutaj sprostowania.
Przede wszystkim na zwrot masz 14 dni od otrzymania zamówienia, więc nie ma tutaj znaczenia data zakupu, prawo do odstąpienia od umowy nie przepada Ci nawet jeśli zamówienie dotrze dopiero po 14 dniach od zamówienia, liczy się 14 dni od momentu odebrania zakupu.
Opisywana przez Ciebie praktyka to nie piramida finansowa (dlatego zmieniłam tytuł Twojej wypowiedzi), a dropshipping, który jest legalną metodą sprzedaży dostępną nie tylko na Allegro.
W przypadku problemów zakupowych, np. przedłużającego się czasu dostawy, problemów z odstąpienie od umowy, możesz liczyć na nasze wsparcie w dyskusji oraz w ostateczności wystąpić o rekompensatę w ramach Allegro Protect.
W przypadku opisywanego zamówienia, możesz odstąpić od umowy i otrzymać zwrot wpłaty.
OK, to nieco wyjaśnia, poza tym, że opcja zwróć zakup jest nieaktywna i mam info, że minął czas na zwrot 14 dni. Więc tu nadal się mi nie zgadza i nie dajecie możlwiości odstąpienia. A dropshipping jak to ładnie się nazywa, nie powinien mieć jasno określonego terminy dostawy?
skoro nie ma opcji zwotu bo za późno, to sprawdź, czy przesyłka i jej numer jest dopięta do zamówienia, sprawdź śledzenie i czy nie jest dostarczona
No przecież towar nawet nie został wysłany.
@Funky888 pomimo tej informacji, odstąpienie od umowy będzie możliwe, przez 14 dni od daty otrzymania zamówienia. Gwarantuje to ustawa, natomiast informacja w zakładce Moje zakupy wynika z tego, że sprzedający nie udostępnił przesyłki do śledzenia i nie mamy informacji o dostawie. W ofercie była podana informacja o dostawie, a także "Z uwagi na obecną sytuację gospodarczą czas realizacji może się wydłużyć".
W takiej sytuacji najlepiej zapytać sprzedającego, dlaczego nie otrzymałeś zamówienia i kiedy to nastąpi, a jeśli nie możesz czekać dłużej na dostawę, możesz odstąpić od umowy i otrzymać zwrot wpłaty.
No zaczynam mieć wrażenie, że z botem gadam. Tylko to będzie możliwe, jak już towar w końcu zostanie wysłany. Czemu nie mam opcji rezygnacji TERAZ? Tylko zmuszacie mnie do czekania? Abstrahując od wyjaśnień sprzedawcy - wasza platforma nie daje mi możliwości wycofania się, tylko zmusza do czekania. Sprzedający nie ma żadnego obowiązku co do terminów i może robić co chce.
@Funky888 nikt Cię nie zmusza do czekania. Możesz już TERAZ odstąpić od umowy np. wysyłając wiadomość sprzedającemu.
@Funky888 ściągasz wzór odstąpienia od umowy drukujesz wypełniasz ręcznie robisz zdjęcie i wysyłasz sprzedawcy przez panel allegro wraz z danymi do przelewu
@Funky888 "opcja zwróć zakup jest nieaktywna i mam info, że minął czas na zwrot 14 dni. Więc tu nadal się mi nie zgadza i nie dajecie możlwiości odstąpienia."
Jest to tylko wynik ułomności działania systemu allegro.
Odstąpić od umowy możesz nawet poprzez zwykłą wiadomość do sprzedającego.
Wystarczy, że napiszesz sprzedającemu wiadomość np. taką: 'Oświadczam, że odstępuję od umowy zakupu XXX z dnia XXX. Proszę o zwrot środków na numer konta XXX'.
"A dropshipping jak to ładnie się nazywa, nie powinien mieć jasno określonego terminy dostawy?"
Każda oferta powinna mieć określony termin dostawy ale uroki dropu są takie, że z jednej hurtowni mogą korzystać dziesiątki/setki sprzedających i niestety ale siłą rzeczy zdarzają się braki magazynowe, błędy w stanach magazynowych albo np. jakiś towar uległ uszkodzeniu itp.
Nie mniej obowiązkiem sprzedającego jest informowanie kupującego o opóźnieniach.
Ta ułomność uderza w klienta. Z mojego doświadczenia, to nie "zdarza się" tylko jest nagminne. W tym największy problem, ale na pytanie Allegro unika odpowiedzi, czyli nie zamierzają nic z tym robić.
@Funky888 No ale co allegro ma z tym zrobić skoro nawet ich oficjalny sklep ma dokładnie ten sam problem. Wystarczy zerknąć na komentarze.
Nie znam dokładnych danych więc trochę zgaduję - ale strzelam, że 3/4 sprzedaży na allegro to drop.
@Funky888 W każdej chwili masz prawo odstąpić od umowy zakupu, dlaczego taki długi czas dostawy>co to za towar?
A to bateria wannowa. Niby "polskiego producenta". Ale fabryka chyba na księżycu. W opcjach to ja mogę jedynie, zapytać o zakup, ocenić sprzedającego, ocenić produkt, przejść do dyskusji albo ukryć zakup. I tyle, właśnie nie ma opcji odstąpienia, rezygnacji, zwrotu. Nic, zero.
@Funky888 możesz odstąpić od umowy również poprzez wysłanie wiadomości do sprzedającego. W dowolny sposób, w dyskusji albo w wiadomości (klikając "zapytaj o zakup").