Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Sprzedawca oferuje towar z wysyłka w 24 godziny i przewoźnikiem DHL.
Klient kupuje u niego w ofercie, bo odpowiada mu czas wysyłki i przewoźnik, który dostarcza towar szybko.
Niestety, sprzedawca wysyła towar po dwóch dniach i bez uzgodnienia z kupującym, firmą GEIS.
Od 27 maja do 31 maja nie ma paczki, infolinia geis milczy, klient rezygnuje z zakupu, bo już nie będzie miał możliwości odbioru paczki.
Zgłasza zwrot do sprzedawcy i informację do Geis, 3 czerwca, aby paczkę odesłali do nadawcy, a nie zostawili czasem pod domem, gdzie nikogo nie ma i nikt jej nie odeśle do sprzedawcy.
W przypadku DHL dostawa trwa dwa, trzy dni robocze i to było ważne przy wyborze przewoźnika no i deklarowany czas wysyłki, 24 godziny, też miał znaczenie przy zakupie, bo paczka spokojnie w 4 dni robocze powinna dojść tym przewoźnikiem.
Mam pytanie kto ponosi koszty wysyłki i zwrotu w takiej sytuacji.
Sprzedawca nie wysłał przesyłki tak jak deklarował w 24 godziny i sam sobie zmienił przewoźnika który ma dłuższe terminy dostawy.
Czy za to ma płacić klient i czy klient jest zobowiązany i uwiązany, siedzieć w miejscu 8 dni, bo sprzedawca nie wywiązał się z umowy i nadał paczkę po czasie i innym przewoźnikiem?
Oczywiście nie będę przytaczała deklarownych czasów dostawy które były widoczne w ofercie 28-29 maja ale do 31 spokojnie paczka DHL by doszła, nie był to zakup na ostatnią chwilę.
Sprzedawca potrącił 150 za nieodebraną przesyłkę (50 zł przesyłka, 100 chyba za drogę powrotną ).
Czy klient zawierając konkretna umowę ze sprzedawcą nie ma żadnych praw, a sprzedawca może sobie zmieniać warunki i czas dostawy?
Chętnie dowiem się czy ktoś miał taka sytuację 🙂
@musashi2007 nie wiem, przesyłka kosztowała 50 zł.
Na razie ustalam zasady obowiązujące na allegro 😉 później zajmę się kosztem przesyłki zwrotnej, ale też wydaje mi się że coś drogo 😉
@sisa3 napisz co to było bo w tym momencie przychodzi mi tylko 1 możliwość że to był jakiś gabaryt niestandardowy i przewoźnik z dhl nie przyjął paczki dlatego nadanie nie nastąpiło o czasie i dopiero na szybko sprzedawca wykombinował tego drugiego przewoźnika którego nazwa mi się nie kojarzy z wysyłką z allegro i nadał ci to poza allegro na swój koszt powyżej tej kwoty 50 zł, czyli różnicę pokrył ze swojej kieszeni a skoro to był gabaryt to wysyłka i odesłanie koszty mają niestandardowe i pewnie spore. Koszt nadania w ofercie możesz sprawdzić od ręki w mailu z zakupem albo z poziomu moje zakupy wchodząc w ofertę, co do moderacji to dopiero w poniedziałek bo jest weekend czyli 1 osoba na dyżurze w ograniczonych godzinach. Sprzedawca jest firmą przewoźnik jest firmą więc faktura za powrót oczywiście została lub zostanie wystawiona i będzie ona udokumentowaniem kosztu powrotu
Basen ogrodowy, też nie kojarzę tej firmy z allegro, ale sprzedawca powinien wiedzieć który kurier wozi takie paczki i to podać w dostawie a nie pierwsza lepsza firmę.
Synowi zależało na DHL i dlatego kupił właśnie u tego sprzedawcy.
Dobranoc 🙂
@az1rael Tak, to był gabaryt, stąd też ważny był termin wysyłki i wybór przewoźnika.
Nie powiesz kurierowi żeby podrzucił taka paczkę do sąsiada czy do mamy.
Zresztą na każda inną też nie mamy obowiązku czekać w nieskończoność na odbiór.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ wypowiecie się jakie stanowisko ma allegro odnośnie tej sytuacji?
Będę wdzięczna, bo jak widać każdy ma inne zdanie na ten temat i inaczej interpretuje tą sytuację a temat bardzo ważny 🙂
@sisa3 Moim skromnym zdaniem, logicznym jest że skoro sprzedawca w ofercie udostępnił przewoźnika DHL za 50 zł nie sprawdzając tego czy ten konkretny przewoźnik będzie mógł taką przesyłkę dostarczyć, a po zorientowaniu się zmienił dostawcę ( bez konsultacji z kupującym), powinien koszty przyjąć na siebie.
@ART_FOTO Moim równie skromnym też, ale allegro stwierdziło inaczej 🙂
Całe życie człowiek się uczy, więc czekamy na precedens, gdzie być może okaże się, że wcale jako sprzedawcy nie musimy się tak wysilać, bo mamy wolną rękę w tym temacie i czas wysyłki oraz wybór przewoźnika, to tylko tak dla żartu są podawane.
My jako sprzedawcy możemy nadawać kiedy chcemy i czym chcemy, a klient ma cierpliwie czekać w domu na przesyłkę.
Jak jej nie będzie mógł odebrać po czasie, to zapłaci za to słono 🙂
@sisa3 sprzedawca wziął koszta na siebie, ale trafił się kupujący co nie odebrał towaru
apeluję o trochę godności dla siebie, jak można twierdzić, że zna się przepisy, regulamin allegro
i nie odbierać towaru i żądać za to kar dla sprzedawcy?
@RED Ty tak na poważnie piszesz?
Może jeszcze powinno się sprzedawcy wysłać podziękowanie i bukiet kwiatów że w ogóle chciał się pochylić nad zamówieniem i go wydrukować.
Przecież może po 7 latach zapomniał że coś takiego wystawił?
Wydaje mi się, że zakup towaru w niedzielę z wysyłką w 24 godziny, dostawa przewoźnikiem który towar dostarcza w 2-3 dni robocze , jest na tyle rozsądnym zakupem że nie trzeba go konsultować i do piątku towar klient powinien dostać.
Towar u klienta powinien być we wtorek, środa to dzień 3 od wysyłki, piątek był dniem awaryjnym gdyby naprawdę coś poszło nie tak.
Klient nie zrezygnował z zakupu od razu, cierpliwie czekał, ale niestety po tym czasie towaru już nie mógł odebrać.
To sprzedawca ponosi odpowiedzialność za opóźnienie w wysyłce i zmianę przewoźnika, która spowodowała dodatkowe opóźnienie przesyłki.
Apeluje o trochę rozsądku w tym co piszesz, bo to sprzedawca jest zobowiązany do należytego wykonania usługi i pilnowania aukcji, podanych czasów wysyłki i rzetelnego informowania o sposobie wysyłki.
Zwalanie tego przez Ciebie na bałagan allegro nie ma tutaj nic do rzeczy, bo to nie allegro podawało czas wysyłki i przewoźnika tylko sprzedawca i to on zmienił obie rzeczy.
Klient towar powinien mieć doręczony we wtorek, środę, czekał do piątku.
Jeżeli firma przewozowa nie dostarczyła by w tym czasie, a klient nie odebrał, to sprzedawca składa reklamację i dostaje odszkodowanie od firmy.
Nikt nie zostaje obciążony kosztami, bo koszty pokrywa przewoźnik.
Jeżeli sprzedawca sam zdecydował o zmianie przewoźnika i opóźnił wysyłkę, to niestety ale zrobił to na swoją odpowiedzialność.
Dodam że nawet opóźniona wysyłka DHL powinna dojść do piątku, niestety GEIS ma inne czasy dostaw.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ mogłybyście wypowiedzieć się jakie obowiązki ma sprzedawca na allegro?
Bardzo bym prosiła 🙂
@sisa3 ale wg ustawy czy wg allegro bo to się możesz bardzo zdziwić
@az1rael Według regulaminu allegro, na który sprzedawca się zgodził wystawiając tutaj swoje oferty 🙂
@sisa3 a ja ci pisałem że regulamin jest często niezgodny z prawem więc godzenie się na niego do niczego nie zobowiązuje. Przykład allegro protect potrafią wypłacić kupującemu przed upływem 14dni na odpowiedź reklamacyjną bo sprzedawca nie wypowiedział się w dyskusji w 24h bo akurat był weekend
@az1rael ale ja Ci wyjaśniłam że interesuje mnie teraz tylko ta transakcja 😉
@la_nika 58500ce0-1b8b-11ef-9bc6-532bbdc66112
@sisa3 przepraszam za późną odpowiedź!
Żeby pracownik Allegro wypowiedział się dyskusji, musisz go wezwać. Poprosiliśmy o wyjaśnienia, dlaczego sprzedający zmienił przewoźnika, jeśli jego odpowiedź Cię nie satysfakcjonuje, poproś o pomoc pracownika Allegro.
@la_nika Dziękuję za odpowiedź, wyjaśnij proszę jeszcze czy sprzedawca ma obowiązek nadać przesyłkę tak jak deklaruje, czyli w tym przypadku w ciągu 24 godzin i tym przewoźnikiem którego wybrał kupujący?
Bo zawsze uważałam że tak powinno być, a w razie problemów i opóźnień kontaktuje się z kupującym i ustala te rzeczy.
Dziwna rzecz wyszła, sprzedawca zawinił, przewoźnik zawinił a za wszystko ma zapłacić kupujący 🙂
@sisa3 tak, sprzedający powinien wysyłać zamówienia zgodnie z deklaracją, gdy tego nie robi odejmujemy punkty w jego jakości sprzedaży. Gdy zmienia przewoźnika powinien poinformować o tym kupującego.