Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Sprzedawca oferuje towar z wysyłka w 24 godziny i przewoźnikiem DHL.
Klient kupuje u niego w ofercie, bo odpowiada mu czas wysyłki i przewoźnik, który dostarcza towar szybko.
Niestety, sprzedawca wysyła towar po dwóch dniach i bez uzgodnienia z kupującym, firmą GEIS.
Od 27 maja do 31 maja nie ma paczki, infolinia geis milczy, klient rezygnuje z zakupu, bo już nie będzie miał możliwości odbioru paczki.
Zgłasza zwrot do sprzedawcy i informację do Geis, 3 czerwca, aby paczkę odesłali do nadawcy, a nie zostawili czasem pod domem, gdzie nikogo nie ma i nikt jej nie odeśle do sprzedawcy.
W przypadku DHL dostawa trwa dwa, trzy dni robocze i to było ważne przy wyborze przewoźnika no i deklarowany czas wysyłki, 24 godziny, też miał znaczenie przy zakupie, bo paczka spokojnie w 4 dni robocze powinna dojść tym przewoźnikiem.
Mam pytanie kto ponosi koszty wysyłki i zwrotu w takiej sytuacji.
Sprzedawca nie wysłał przesyłki tak jak deklarował w 24 godziny i sam sobie zmienił przewoźnika który ma dłuższe terminy dostawy.
Czy za to ma płacić klient i czy klient jest zobowiązany i uwiązany, siedzieć w miejscu 8 dni, bo sprzedawca nie wywiązał się z umowy i nadał paczkę po czasie i innym przewoźnikiem?
Oczywiście nie będę przytaczała deklarownych czasów dostawy które były widoczne w ofercie 28-29 maja ale do 31 spokojnie paczka DHL by doszła, nie był to zakup na ostatnią chwilę.
Sprzedawca potrącił 150 za nieodebraną przesyłkę (50 zł przesyłka, 100 chyba za drogę powrotną ).
Czy klient zawierając konkretna umowę ze sprzedawcą nie ma żadnych praw, a sprzedawca może sobie zmieniać warunki i czas dostawy?
Chętnie dowiem się czy ktoś miał taka sytuację 🙂
@az1rael § 1. Jeżeli kupującym jest konsument, sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie wydać rzecz kupującemu, nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy, chyba że umowa stanowi inaczej.
I tutaj właśnie strony ustanowiły inaczej.
Umowa zawarta była ściśle, czas wysyłki 24 godziny i wysyłka DHL
Sprzedawca sprzedając na allegro godzi się na regulamin allegro.
Poza tym to on, a nie allegro, określa czas w jakim deklaruje nadanie przesyłki i on podaje przewoźników z pośród których sprzedawca może wybrać odpowiadającego mu przewoźnika.
Jeżeli sprzedawca ma jakiś problem, lub popełnił błąd, powinien skontaktować się z kupującym i ustalić odpowiadający mu termin wysyłki i przewoźnika.
Wtedy kupujący decyduje czy nowe warunki mu odpowiadają i podejmuje decyzję czy zamówienie realizować czy odstępuje od umowy.
Myśląc Twoim tokiem, to robiąc zakup na allegro jesteśmy uwiązani na miesiąc w domu, bo a nuż jutro sprzedawca zechce coś nam wysłać, co kupiliśmy dwa tygodnie temu, a nas nie będzie w domu 😄
Koszt zwrotu to koszt kupującego.
@sisa3 nie ustaliły inaczej bo wydać i nadać to są dwa różne słowa. Wydanie może się odbyć dowolną formą nadania albo do ręki. Wydać oznacza tu doręczyć do rąk własnych kupującego albo wskazanej przez niego osoby trzeciej. A regulamin allegro to stoi w wielu punktach w sprzeczności z prawem polskim i jego stosowanie powoduje lamanie prawa to akurat wyjątkowo glupi argument powoływać sie na ten gniot.
Tak wówczas do sadu trzeba iść, podpisujesz umowę z Allegro, akceptujesz regulamin.
@az1rael i po to są warunki umowy aby doprecyzować czas i rodzaj wysyłki.
W każdym sklepi internetowym musisz mieć podany czas wysyłki i przewoźnika.
Wiem o czym piszę, bo jestem po kontroli regulaminu sklepu internetowego i właśnie to było też kontrolowane 🙂
@sisa3 i nie zauważyłaś co za czas dostawy podaje allegro do tej pory? Podaja prognozowany czas doręczenia z fusow do kawy wygooglaj sobie usługę allegro one same day (dodatkowo płatna) wskazują na doręczenie tego samego dnia co zakup, a w regulaminie mają 2 dni robocze to kto kogo w wała robi?
@az1rael a czy ja piszę o czasie dostawy podawanym przez allegro?
Piszę o czasie nadana paczki czyli dostarczenia jej do przewoźnika.
Okienko podczas wystawiania oferty"Czas wysyłki" wypełnia je sprzedawca i podaje że towar wyśle w tym czasie.
Kupując coś rozwijasz zakładkę dostawa i widzisz informację "Podczas tworzenia tej oferty sprzedawca zadeklarował, że wyśle towar w ciągu 24 godzin"
Wypełnił też zakładkę dostawa i tam podał przewoźników których klient może wybrać.
Wiem co podaje allegro, wiem co podaje sprzedawca i nie mylę tych rzeczy , ale Ty tak.
@sisa3 czyli wg ciebie jak nic nie wpiszę okienko nadania to w dorozumieniu deklaruje 24h czyli mozna domniemać równie dobrze że jak nie napisałem że doŕęczę w 4dni to mam ci wypłacić 1000zł przykładowo pisze ci w ustawie jak nie podano inaczej to 30dni. Do tego mam na zapytanie w sprawie zaginionej paczki do uokiku odpowiedz od nich gdzie sami wskazują 30dni na wydanie towaru plus wskazują przepis o odstapieniu gdzie wg kc kupujacy ma wyznaczyć sprzedawcy termin wydania towaru po upłynieciu 30dni od daty zawarcia umowy którego przekroczenie skutkuje odstapieniem od umowy
@az1rael Aby wystawić ofertę na allegro musisz podać czas wysyłki.
Podajesz czas w którym jesteś w stanie wysłać przedmiot, czy Ty to rozumiesz?
Musisz podać też przewoźnika, aby klient wiedział jak i w jakim czasie przesyłka zostanie dostarczona.
Kupujący wybiera sobie przewoźnika i oczekuje na realizację dostawy w okreslonym czasie.
Są to bardzo istotne rzeczy podczas zakupu, bo tak jak było w tym przypadku, zmiana przewoźnika na takiego który ma dłuższy czas dostawy spowodowała problem.
Kupujący wybiera przewoźnika, sprzedawca wysyła przesyłkę w czasie który SAM zadeklarował.
Jeżeli przesyłka nie dojdzie na czas, OKREŚLONY PRZEZ PRZEWOŹNIKA można domagać się odszkodowania za nieterminowe dostarczenie przesyłki.
W przypadku gdy sprzedawca sam zmienił przewoźnika na takiego który ma dłuższy czas dostawy, dodatkowo opóźnił nadanie paczki powstał problem.
@sisa3 zapytanie dotyczyło niedoręczenia kupującemu paczki w terminie bo ta zaginęła, zapytałem do kogo kierowac mam reklamację w przypadku smart i co mogę zrobić by uzyskac towar lub zwrot kasy za towar. Uokik w zapytaniu nie udzielił mi informacji że mogę niezwłocznie odstapic od umowy.
Dzień dobry,
sprzedana rzecz powinna zostać wydana niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od daty zawarcia umowy – chyba że w umowie uzgodniono inaczej.
Jeżeli jedna ze stron dopuszcza się zwłoki w wykonaniu zobowiązania z umowy wzajemnej, druga strona może wyznaczyć jej odpowiedni dodatkowy termin do wykonania z zagrożeniem, iż w razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu będzie uprawniona do odstąpienia od umowy.
W związku z powyższym w przedmiotowej sprawie, jeżeli upłynął termin określony w umowie do wydania zamówionej rzeczy, to winien Pan wyznaczyć przedsiębiorcy dodatkowy termin do wydania zamówionego towaru pod rygorem odstąpienia od umowy. Przedmiotowe pismo należy wysłać na adres siedziby przedsiębiorcy listem poleconym, a jego kopię zachować w domowym archiwum.
W razie dalszej ewentualnej zwłoki dłużnika będzie mógł Pan odstąpić od przedmiotowej umowy, a także wyznaczyć przedsiębiorcy termin do zwrotu wpłaconej kwoty pod rygorem skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego. Przedmiotowe pismo również należy wysłać na adres siedziby przedsiębiorcy listem poleconym, a jego kopię zachować w domowym archiwum.
W razie dalszej ewentualnej zwłoki dłużnika będzie mógł Pan wystąpić z pozwem o zapłatę do sądu lub zwrócić się z wnioskiem o pomoc do powiatowego/miejskiego rzecznika konsumentów właściwego ze względu na Pana zamieszkanie (dane teleadresowe dostępne są na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php) celem podjęcia próby pogodzenia stron sporu konsumenckiego lub też pomocy w dalszym prowadzeniu sprawy.
Paweł Cieplicki
Konsumenckie Centrum E-porad
Zadanie „Poradnictwo Konsumenckie 2.0 w latach 2022-2023” jest realizowane dzięki finansowaniu ze środków Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów”.
@az1rael ja nie mam już do Ciebie siły 😄
Temat założyłam, aby dowiedzieć się jakie jest stanowisko w tej sprawie zajmie allegro bo to bardzo ważna kwestia jest i czy ktoś miał podobną sytuację 🙂
O dokładną interpretację tej sytuacji zapytam w tygodniu prawnika, który opiekuje się naszym sklepem i jest na bieżąco w przepisach związanych z kwestią wysyłek, zwrotów i spraw z tym związanych 🙂
Pozdrawiam Cię serdecznie i dziękuję za poświecony mi czas 🙂
@sisa3 jak będziesz miała interpretację to chętnie zerknę proszę się podziel. Odnośnie jak podejdzie do tego allegro to ja wiem. Stwierdzi że nie jest stroną transakcji i nie dotyczy allegro ten aspekt. Kupującemu należy się oczywiście udokumentowanie najlepiej fakturą kosztu powrotu tej paczki żeby udowodnić że ten koszt nie jest z tyłka wyciągnięty ale musi się o to upomnieć w dyskusji inaczej nie ma prawa sprzedawca obciążyć tym kosztem kupującego. Na piękne oczy się zobowiązań nie uiszcza. Natomiast 50 zł za nadanie paczki ma zwrócić chyba że w tej ofercie była inna tańsza forma nadania za x zł wtedy zwraca najniższą wysyłkę z oferty. Wisi kupującemu koszt towaru plus najtańsza wysyłka z oferty - koszt powrotu za nieodebranie (udokumentowany) domagaj się tego prawo jest po stronie kupującego. Co do tej różnicy jaka powstanie między pełną kwotą zwrotu za towar a opłatą za nieodebraną paczkę powinno ci allegro zwrócić w ramach protect na własny koszt bo tu jednak pewne uchybienia formalne były ale jak pisałem nie ma za nie sankcji prawnych. Sprzedawca nie odpowiada za terminowość doręczenia tylko za to by odbyło się doręczenie i towar doszedł cały. Jedyny ubytek kwotowy z tego zakupu powinien więc wynieść finalnie różnicę między formą nadania paczki wybraną przez kupującego a najtańszą dostawą, a to co się nawnerwia to już jego za darmo
Tak, mnie zdziwiło bardzo to co opowiedział mi syn i jakie allegro zajęło stanowisko w tej sprawie.
Podejście sprzedawcy do tematu, to druga sprawa do załatwienia.
Dam znać jak coś się wyjaśni.
Sama jestem bardzo ciekawa jak to się potoczy, bo jeżeli allegro twierdzi że syn musi ponieść koszty odesłania towaru, to ja boję się cokolwiek kupić teraz na allegro jeżeli allegro pozwala na taką samowolę sprzedawców.
@sisa3 jak komuś odpisujesz używaj @i wybierz nick bo potem nie wiadomo co do kogo.
Odpowiedź o koszt odesłania jest prosta kupuj ze smartem wtedy koszt odesłania zawsze jest kosztem allegro oni ci organizują jakąś formę zwrotu za darmo. Wg ustawy owszem koszt odesłania to koszt kwalifikowany kupującego, pozostaje kwestia kiedy się wypowiedział pracownik allegro w tygodniu to etatowy pracownik w sobotę i niedzielę pracują na supporcie jakieś studenty z łapanki i ci potrafią napisać totalną bzdurę prawną
W każdym sklepi internetowym musisz mieć podany czas wysyłki i przewoźnika.
Wiem o czym piszę, bo jestem po kontroli regulaminu sklepu internetowego i właśnie to było też kontrolowane
@az1rael cytuje dosłowne przepisy ustawy konsumenckiej, które zostały doprecyzowane w jej ostatniej wersji by wspomagać konsumenta, stąd termin odstąpienia od umowy biegnący dopiero po odebraniu towaru a nie zawarciu umowy (patrz dostawy z Chin), uokik stoi na stanowisku, że można wcześniej odstąpić od umowy ale
no właśnie ale:
- przesyłkę należy odebrać i zwrócić
- czas dostawy wg regulaminu allegro jest bublem prawnym i tu @az1rael ma rację - gdyby zapisy w twoim sklepie były takie jak na allegro to by się @sisa3 skończyło karą od inspekcji handlowej - allegro robi tu fikołka i co innego twierdzi kupującemu i podczas ewentualnej kontroli, gdzie twierdzą, że to sprzedawca określił taki czas dostawy co jest nieprawdą
czas deklarowany allegro nie jest czasem dostawy przewidzianym w ustawie konsumenckiej, gdyż nie dotyczy bieżącej dostawy, a poprzednich i to innych przewoźników
- sugerowanie się, że dhl wykona wysyłkę zgodnie z deklaracją allegro to szukanie kłopotów, sam regulamin usługi wskazuje dłuższe czasy dostawy, przypominam, że kurier też musi odebrać przesyłkę
Podaja prognozowany czas doręczenia z fusow do kawy wygooglaj sobie usługę allegro one same day (dodatkowo płatna) wskazują na doręczenie tego samego dnia co zakup, a w regulaminie mają 2 dni robocze to kto kogo w wała robi?
Przy Allegro one allegro nie wyrabia i nie masz możliwości wyboru kto ci dostarczy przesyłkę ups czy dpd - co ma kolosalny wpływ na czas dostawy
My podawaliśmy rzeczywisty czas dostawy i allegro blokowało nam konto, więc to olaliśmy, niech kupujący się robią cytując @az1rael w wała na własne życzenie
Kurier dpd nie odbiera od nas przesyłek, ups odbiera 5minut po otwarciu firmy, dhl po 2 dniach - tak działają usługi allegro - nie możliwości uzyskania odszkodowania za nieterminowe działanie usługi - mimo, że prawo takowe przewiduje
Też mam jako sprzedający podobny przypadek, do ciebie, kupujący odstąpił sobie od umowy i odebrał przesyłki - zostaliśmy obciążeni kosztami zwrotu takiej przesyłki, ponieważ konsument ponosi koszta zwrotu przesyłki więc też sobie odejmiemy to od zwrotu - bo kupujący miał możliwość darmowego zwrotu towaru a tego nie zrobił
U Ciebie dochodzi jeszcze jeden aspekt - sprzedawca nie czyta w myślach kupującego, skąd ma wiedzieć, że później nie będzie możliwości odbioru przesyłki jeżeli nie otrzyma takiego infa?
@RED regulaminy mam poprawne bo robione osobne dla allegro i dla sklepu, przez osoby które na tym znają się najlepiej, ale to nie jest tutaj istotne.
Powiedz mi, bo już nie mam siły tłumaczyć, czy tylko ja rozróżniam czas wysyłki podany przez sprzedawcę, od czasu dostawy podany przez allegro?
Bo stale ktoś pisze o tym co podaje allegro jako czas dostawy. Wiem co to jest i jak działa. Nie ma to znaczenia w tej sytuacji.
Czy tylko ja (może robię błąd?) podając w ofercie że wyślę towar w ciągu 24 godzin, albo gdy kupujący zakupi do 8 to wysyłam towar w ciągu 24 godzin, lub jak deklarowałam, tego samego dnia?
I czy tylko ja wysyłam takim przewoźnikiem i tak jak klient zaznaczył w ofercie?
To że kurier nie odbierze przesyłki nie jest problemem kupującego tylko sprzedawcy.
Jeżeli zaistniała taka sytuacja, to sprzedawca ma obowiązek poinformować o tym kupującego i ustalić nowe warunki i termin dostawy.
Klient nie czyta w myślach sprzedawcy, co on danego dnia sobie wymyśli, kiedy zechce mu się nadać przesyłkę i jakim kurierem i nie wie też czy kurier u niego był albo o której bywa.
To jest problem sprzedawcy, aby tak to zorganizować żeby wysłać towar do klienta w dniu który deklaruje i takim przewoźnikiem jaki klient wybrał.
Najlepszym sposobem jest podanie czasu wysyłki np 2 dni a nie 24 godziny aby sprzedawca zdążył wysłać w deklarowanym czasie.
Paranoją jest co piszecie, że sprzedawca ma takie prawo aby wysłać kiedy mu się podoba i jak mu się podoba.
Klient kupując na towar widzi kiedy ma nadany, ile czasu ma firma przewozowa na jego dostarczenie i jak ma zagospodarować swoim czasem aby przesyłkę odebrać.
Jeżeli firma przewozowa nie wywiąże się z czasu dostawy to ona płaci odszkodowanie, dwukrotnośc dostawy co pokrywa koszty zwrotu.
Sprzedawca opóźniając wysyłkę i nadając ją kurierem, który ma dłuższy czas dostawy niż wybrany przez klienta, (szczególnie przy wysyłkach dużych paczek) łamie warunki umowy i nie może zmuszać kupującego na czekanie w nieskończoność na towar w miejscu dostawy.
@sisa3 bierzesz za normalność coś co jest patologią
czy czas deklarowany wysyłki i czas przewidywany wysyłki to czas rzeczywisty dostarczenia towaru?
zdecydowanie nie
regulaminy przewoźników podają widełki i przedział jako czas dostawy - i stoi to w sprzeczności z tym co podaje allegro
u konkurencji (duży sklep internetowy) - po zakupie pytają mnie kiedy chcę otrzymać towar - wybieram dzień i go wtedy otrzymuję - sprzedawca określa, kiedy może wysłać dany towar, wybiera dostawce (nie mam możliwości jego wyboru) i to działa - i jest zgodne z ustawą konsumencką
w dobrych sklepach meblowych, kupując gabaryty, też możesz się umówić na dokładny termin dostawy tak by nie siedzieć cały czas w domu
na allegro wystawiając ofertę - deklaruję, w momencie wystawienia oferty, jak przewiduję wysyłkę towaru - zakup następuje np: 5 8 7 latach - wróżę z fusów
do tego serwis wymyśla, doskonale wiedząc, że to kłamstwo, że mogę nadać towar np: o 23:59
@az1rael ci to poniżej wypunktował
logując się do allegro akceptujesz tą fikcję i bełkot serwisu - tym bardziej, że jak piszesz doskonale znasz i rozumiesz regulamin i przepisy
Normalny zdrowo myślący człowiek, znając powyższe, pyta się przed takim zakupem kiedy realnie wg sprzedawcy otrzyma towar - co niestety nie w obecnej rzeczywistości nie gwarantuje dokładnej i punktualnej dostawy
a mazon ostatnio został ukarany za machlojki związane z czasem dostawy,
allegro nikt nie rusza
https://uokik.gov.pl/31-mln-zl-kary-dla-**piiip**
a mazon = **piiip**
@sisa3 iwszedzie się praktycznie mylisz
1 ustwa mowi jasno o czasie wydania 30dni ustawa jest ponad regulaminem czas nadania 24h
2 sprzedawca nie podając czasu nadania wg allegro ma 24h sprzedawca nie deklaruje sam czasu 24h jest to dorozumiane przez allegro i sprzedawca nie składał takiej deklaracji patrz ustawa
3 sprzedawca nie ma nic do gadania co do metod wysylki on nie wybiera jakie chce udostępnić on wybiera z metod jakie pozwala mu udostepnić allegro więc jest ograniczony do tego czym pozwala wysłać allegro a ty wybierasz sobie tą którą udostępnił z metod allegro
4 regulamin allegro to bubel prawny np ustawa mówi o 14dniach na zwrot a allegro o 2 dniach regulamin nie ma mocy prawnej nad ustawą
5 skontaktować się powinien ale nigdzie nie pisze że musi ani nie ma prawnych sankcji za brak kotaktu sprzedawca ma zrealizować umowę
6 nie idąc moim tokiem rozumowania a ustawodawcy pisze tam jasno podałem ci kopiuj wklej z ustawy miejsca do nadinterpretacji tam nie ma pisze wołem niezwłocznie lub do 30dni ja polskiego prawa nie tworzę
@az1rael Odpowiedział Ci poprzednio ustawa mówi 30 dni, jeśli nie było ustalone inaczej. Może to być 2, 3 a nawet 40 dni.
@sisa3 Piszesz, że sprzedawca potrącił 150 zł. Ciekawe ile kosztuje powrót paczki do nadawcy w DHL. Też 150 czy może mniej.....?