anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto ponosi koszty zwrotu

MAMY ROZWIĄZANIE!
konto zamknięte
Nie dotyczy

Kupiłem przedmiot, tulejkę miedzianą  , która jednak nie pasowała do urządzenia zwróciłem tulejkę sprzedawcy koszt tulejki 3.49zł + wysyłka 9.99zł nadana przez allegro delivery przez Orlen paczka. Sprzedawca w odpowiedzi odpisał , że zwróci mi tylko 3.49zł. Posiadam allegro smart i sprzedawca też. Dlaczego nie chce mi zwrócić całej sumy czyli 13.48zł?

Numer zamówienia

785f4a20-bfa3-11ef-8006-c70ce14825cb.
Allegro
AD006LAJ99
oznacz moderatorów
59 ODPOWIEDZI 59
komis-bell
#21 Demiurg#

@konto zamknięte @Oczywiście prawo jest po Twojej stronie i nie ma co do tego wątpliwości. 

Mnie osobiście tylko zastanawia podejście do tego tematu ogólnie rzecz biorąc kupujących (nie piszę tu konkretnie o Tobie). 

Jeśli sprzedający się pomyli - ponosi tego koszty. 

Jeśli kupujący się pomyli - to koszty tej pomyłki również ponosi sprzedający. 

Fajnie nie?

 

Mi osobiście raz zdarzyło się zamówić coś innego niż potrzebowałem (wentylator do auta z nie taką wtyczką jaka była mi potrzebna) - po odesłaniu towaru przeprosiłem sprzedającego za kłopot i poprosiłem żeby zwrócił przelewem kwotę pomniejszoną o koszt prowizji i dopłaty do SMART.

Finalnie i tak zlecił zwrot pełnej kwoty przez Allegro Finanse ale uznałem że skoro to ja się pomyliłem to nie fair będzie obciążać kosztami tej pomyłki sprzedającego - nawet jest jest to tylko kilka PLN. 

 

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

komis-bell   Każdą sprawę należy potraktować indywidualnie. Kupujący i sprzedający odnoszą korzyści. Kupujący kupuje to czego szukał a  sprzedający na tym zarabia. Jednakże to zawsze sprzedający  gromadzi zysk w postaci określonej kwoty a kupujący nie może ponosić strat z własnej winy czy też nie, jeżeli sprzedający oraz regulamin Allegro  umożliwiają zwrot nieuszkodzonego towaru. Wiem , że zawsze znajdzie się  jakiś cwaniak po obydwu stronach transakcji , by w nieuczciwy sposób na transakcji zarobić , ale to już weryfikuje regulamin Allegro w spornych sprawach. Twój sposób podejścia w sprawie zakupu i zwrotu wentylatora to honorowe podejście , ale nie wymagane przez regulamin Allegro , ponieważ sprzedający nie poniósł w tym przypadku żadnej szkody dlatego pomimo twojej prośby sprzedający zwrócił ci całą kwotę. Inaczej się ma sprawa z kupowaniem i sprzedawaniem na Allegro Lokalne, tutaj sprawy problematycznego zakupu UZGADNIAJĄ obie strony transakcji indywidualnie.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@konto zamknięte A co ma ten przykład przedstawiać, jak chce to może kupować i sobie kolekcjonować, tu ma zastosowanie prawo i Ty kupujący konsument masz prawo do zwrotu  i jak napisałeś, jak masz Smarta to zwrot darmowy(chociaż Smart nie jest darmowy ani dla sprzedającego ani kupującego), a zwrot środków za zakup także określa prawo a nie jakieś "honorowe" podejścia.

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@konto zamknięte „ponieważ sprzedający nie poniósł w tym przypadku żadnej szkody”

Mylisz się - poniósł. 
Musial towar spakować, wysłać a potem odebrać, rozpakować, sprawdzić i ponownie wystawić na sprzedaż. Może Ci się wydawać, że to nic nie kosztuje ale jest odwrotnie. 

Ponadto - poniósł on koszt dopłaty do wysyłki zamówienia w SMART, dopłaty która jest bezzwrotna. 


Takich zwrotów może mieć rocznie setki, tysiące - każdy zwrot to poniesienie kosztów dopłaty do SMART lub kosztów wysyłki. 

To wszystko to są koszty które ponosi sprzedający i których nikt mu nigdy nie zwróci. 

Co do „zignorowania” mojej prośby przez sprzedającego - przypuszczam, że był to pierwszy taki przypadek z którym się spotkał i zwyczajnie prościej i wygodniej było mu kliknąć „zwróć wpłatę”…

 

”kupujący nie może ponosić strat z własnej winy czy też nie”

No i właśnie tak jak napisałem wcześniej:

Jeśli sprzedający się pomyli - ponosi tego koszty. 

Jeśli kupujący się pomyli - to koszty tej pomyłki również ponosi sprzedający. 

Jestem ciekaw co byś powiedział gdyby to Ciebie zaczęto obciążać kosztami cudzych pomyłek 😉

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy
 
komis-bell   ostatecznie nie interesują mnie jakie koszty ponoszą sprzedający związane ze zwrotami  na Allegro. A nawet, gdyby jakieś ponosili to mają to wkalkulowane w sprzedaż , bo: po pierwsze postanowili sprzedawać na Allegro a nie na przydomowym bazarze , po drugie: skoro SAMI w opisie zaakceptowali ZWROTY to w czym problem? Skoro by tracili to nie sprzedawali by na Allegro i nie gwarantowali zwrotów . Warto już zakończyć tą dyskusję , bo zbacza ona na tematy nie związane z moim problemem. Otrzymałem porady i dziękuję za wszystkie, ale  nie potrzebne mi teraz są poboczne wątki i przemyślenia na temat nie związany BEZPOŚREDNIO z moim problemem, który zresztą już został ROZWIĄZANY.
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Zamknij wątek wówczas.😁

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@konto zamknięte „ostatecznie nie interesują mnie jakie koszty ponoszą sprzedający związane ze zwrotami  na Allegro.”

Domyślam się. 

”w czym problem?”

No właśnie nie wiem - napisałem już wcześniej, że prawo stoi po twojej stronie i jest to oczywiste. 

Zwracam jedynie uwagę, że ten kij ma dwa końce bo niektórzy widzą tylko czubek własnego nosa i nic więcej. 

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

komis-bell Też  sprzedaję na Allegro i skoro umieszczam w opisie , że przyjmuję zwroty to liczę się z tym , że takie będą. Przy niektórych towarach zaznaczam wyraźnie , że zwrotów nie przyjmuję. Jeżeli towar zwrotu jest nieuszkodzony , opakowanie całe  to nie mam problemu ze zwrotem. Jako kupujący staram się przed zakupem zapytać dokładnie o towar jednak w tym przypadku wymiary były , owszem podane , ale problem tkwił w  ułamkach milimetrów i tuleja nie pasowała do otworu. Powiadomiłem sprzedającego o tym fakcie wyraził zgodę na zwrot a przed chwilą uściślił odpowiedź , że zwróci mi całą kwotę. A zatem po sprawie

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Czy ja w jakimkolwiek wpisie negowałem Twoje prawo do zwrotu lub generalnie samą instytucję odstąpienia od umowy?

No chyba nie 🙂

oznacz moderatorów
ianus1
#8 Zapaleniec#

@konto zamknięteUważasz, ze zamawiając coś pomyłkowo nie generujesz żadnych kosztów u sprzedawcy? To nie sprzedający wprowadził cię w błąd tylko ty kupiłeś coś innego niż chciałeś... Samo się zapakowało, samo się wysłało i samo się teraz odbierze po twoim zwrocie...?

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy
 
ianus1   hahahah , to zmień regulamin Allegro lub załóż swój portal aukcyjny wtedy będziesz ustalał reguły
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Musisz przywyknąć do tego, tu się nienawidzi kupujących!  pisali tak tu: kupujący mają kupić i spadać na drzewo.

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

LEW433    mam ich nieobiektywne  i nie na temat uwagi ...wiesz gdzie, hahaha. Dla mnie liczą się porady zgodne z regulaminem Allegro a nie jakieś ich subiektywne opinie czy żale lub WŁASNE interpretacje regulaminu .

oznacz moderatorów
ianus1
#8 Zapaleniec#

@konto zamknięteI pewnie dlatego właśnie wylewasz tu swoje żale na forum zamiast prowadzić spór prawny ze sprzedawcą...

Regulamin nie przewiduje takiej jałowej dyskusji na jakimkolwiek forum. Trzymaj się jego zapisów!

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy
 
ianus1  JAKIE ŻALE? Zadałem proste i konkretne pytanie ,by upewnić się zanim rozpocząłbym dyskusję ze sprzedającym . To ty wylewasz żale stając w obronie uciśnionych sprzedawców  jak Robin Hood. Jeżeli sprzedający i Allegro  zapewniają zwrot to w czym problem? Może poradź WSZYSTKIM sprzedającym , żeby w opisie umieścili , że nie przyjmują zwrotów ...ciekawe czy cię posłuchają a nie zawracasz mi D....Przeczytałeś mój post i skoro nie potrafiłeś udzielić mi porady zgodnie z regulaminem Allegro to po co ta dyskusja??? Znalazły  się tu osoby , które potrafiły rzeczowo i na temat wyjaśnić moje zapytanie , ale ty akurat do nich nie należysz. To ty prowadzisz jałową dyskusją ...ja już otrzymałem potrzebne i konkretne rady i nie potrzebne mi twoje ... hahaha
oznacz moderatorów
ianus1
#8 Zapaleniec#

@konto zamknięteUrzekła mnie twoja historia. Poważnie. Tyle się naprodukowałeś za te 9,99, że za prąd ci się nie zwróci... hahaha... A nadal nie odróżniasz kupujących od sprzedających?

Dostałeś rozwiązanie? To je oznacz. A to, że nie podobają ci się opinie niezgodne z twoim ograniczonym punktem widzenia to już wyłącznie twój problem. Powodzenia w wyborze kolejnej tulejki... 😉

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

ianus1  hahah ....Nie potrafiłeś poprawnie odczytać mojego pytania i dlatego podałeś odpowiedź nie na temat i kto tu jest ograniczony?? Nie pisz już więcej pod moim postem ,bo się spocisz. Jeżeli nie ogarniasz mojego pytania i nie potrafiłeś udzielić mi porady ZGODNEJ z regulaminem Allegro to twoje dalsze wynurzenia nie są ani mi , ani innym potrzebne. Na drugi raz kilka razy przeczytaj pytanie , następnie przemyśl odpowiedz i jej udziel, żeby pytający mógł odnieść z niej korzyść  oraz  inni co mogliby mieć ten sam problem

oznacz moderatorów
ianus1
#8 Zapaleniec#

@konto zamknięteMam ci udzielać odpowiedzi zgodnej z regulaminem? Ty masz mózg czy regulamin w głowie? Chyba faktycznie masz coś nie tak z tulejką... 🙂 Zapracowałeś na to 9,99. Jak ci sprzedawca nie zwróci to napisz do mnie. Ja ci to wyślę bo ubawiłeś mnie setnie. Na żaden kabaret bym za taką kwotę biletu nie kupił. Zapracowałeś 🙂

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy
 
ianus1 mam w D...twoje odpowiedzi hahaha już je otrzymałem od tych co się znają a nie bajkopisarzy. Teraz siedzę sobie wygodnie i mam bekę z ciebie inni pewnie też. Możesz ośmieszać się dalej  hahaha ,no nadawaj .......
oznacz moderatorów
ianus1
#8 Zapaleniec#

@konto zamknięteWzruszyłem się... Jak ty pięknie walczysz o te 9,99. I cieszę się, że moje odpowiedzi ci tak głęboko zapadły. Do mózgu nie dotarły bo pewnie go nie znalazły ale dobra i d... Oby ci tam na długo zostały 🙂

oznacz moderatorów