Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Ponoć przysługuje mi reklamacja z tytułu rękojmi, więc zażądałem wymiany towaru na nie gorszy niż w ofercie, bądź obniżenia ceny. Odmówiono mi wymiany towaru, oraz zaproponowano 150 zł rekompensaty.
Uznałem, że to śmieszne, bo nie zgadza się jeden z najważniejszych komponentów laptopa i zażądałem obniżenia ceny o większą kwotę, co sklep odrzucił i jedyne co mi zostaje to zwrot. Nie zgadzam się na to, bo oczekuję obniżenia ceny adekwatnego do rozbieżności, oraz wad i ilości tychże.
Sprawa ciągnie się już prawie 2 tygodnie i nie wiem za bardzo co mam zrobić, bo sklep nie odnosi się do usterek, tylko proponuje zwrot.
Czy ktoś mógłby mi wskazać drogę działania? Rzecznik praw konsumenta?
Dodam, że allegro nie pomaga w dyskusji, tylko zachęca do wypracowania porozumienia
@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ czy możecie mi doradzić?
@WitekTajny To Ty, nie sklep, podajesz kwotę o jaką chcesz obniżyć cenę. Możesz też w ramach reklamacji z rękojmi zażądać wymiany towaru na zgodny z opisem, a także zwrócić sprzęt w ramach reklamacji. Sprzedawca może jednak, o ile to pierwsza reklamacja z rękojmi, nie godzić się na zwrot wpłaty, może towar wymienić lub obniżyć cenę. Może też całkowicie odrzucić reklamację. Mogłeś też odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od odebrania towaru, wtedy sprzedawca musiałby zwrócić całą wpłatę. Jeżeli sprzedawca odrzuca reklamację lub proponuje obniżenie ceny nieadekwatne do niezgodności z opisem, możesz zakończyć Dyskusję jako nierozwiązaną i wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia Moim zdaniem otrzymasz od Allegro znacznie więcej niż 150 zł.
Poza Allegro możesz też zwrócić się do najbliższego rzecznika konsumentów, który pomoże Ci bezpłatnie.
Na początku chciałem obniżenia o 25-40% ale sklep odrzucił to roszczenie, twierdząc, że to za dużo, a do wymiany towaru nie mają możliwości technicznych, mimo, że widziałem odpowiednie laptopy w ich ofercie. Czyli po kilku dniach, kiedy sklep wciąż będzie szedł w zaparte i miną 2 tygodnie zwrócić się do programu ochrony kupujących przez podany przez Ciebie link i tam się wszystko wyjaśni? Jak to będzie wyglądać jedli mogę spytać, ktoś się skontaktuje, czy wszystko odbywa się przez formularz? Dziękuję też za szybką odpowiedź
Zależy mi też na zatrzymaniu sprzętu, bo używam go do pracy i nie mam już poprzedniego laptopa. A gdybym wystąpił o zwrot środków musiałbym go oddać, czekać tydzień na zwrot i zanim bym zamówił kolejnego minęłoby zbyt dużo czasu
Do zwrotu bez podania przyczyny sklep nie może Cię zmuszać. Nie wiem, czy masz jeszcze czas na taki zwrot. Reklamację miałeś prawo złożyć i domagać się odpowiedniego obniżenia ceny lub wymiany towaru. Jeżeli taka reklamacja zostaje odrzucona, możesz wypełnić wniosek o rekompensatę. Allegro go rozpatrzy i wyda decyzję, którą otrzymasz mailem. Średni czas rozpatrzenia wniosku to 7 dni. W zgłoszeniu napisz o niezgodnościach i podaj kwotę, jaka by Twoim zdaniem rekompensowała niezgodności z opisem. Sprzedawca otrzymuje info od Allegro o złożonym wniosku i wie, że może to grozić nałożeniem ograniczeń na konto, dlatego być może zdecyduje się przed wypłatą rekompensaty na wymianę towaru lub odpowiednie obniżenie ceny.
A czy kiedy ubiegam się o obniżenie ceny, z powodu niezgodności z ofertą, bądź wad które to widać gołym okiem, oraz gorszego procesora, co zostało potwierdzone przez sklep, ten może żądać odesłania towaru przed obniżeniem ceny?
@WitekTajny Teoretycznie może w celu sprawdzenia, ale skoro już wady potwierdził, nie powinien żądać odesłania, tylko zwrócić odpowiednią część ceny.
Chciałbym Ci podziękować za poradę, dostałem obniżkę ceny prawie 2 tysiące 💜
Kupiłeś ten sprzęt na firmę czy prywatnie?
@WitekTajny możesz sie szarpać ze sprzedawcą w dyskusji lecz takie rzeczy - jaka była wartość niezgodności i ile sprzedający powinien obniżyc cene zawsze będą dyskusyjne i trudne do ustalenia.
Jeśłi sprzedający zgadza sie na zwrot (bo nie wiem czy już minął termin odstąpienia od umowy czy też nie) to ja bym sie nie szarpał.
Zrobiłbym zwrot - odzyskał 100% wpłaty a potem wystawił odpowiedni komentarz
A laptopa za takie pieniądze kupiłbym u innego bardziej rzetelnego sprzedającego.
Właśnie niestety chodzi o to, że zwrot odpada
Nie Pani sprawa co z nim robiłem, do czego go używam i będę używać. Pani wiadomość jest poniżej poziomu i liczę, że moderacja zareaguje.
Hmm, nie wiem czemu ? Zadałem po prostu trudne pytanie ? Czemu kupując towar za niemałe pieniądze w końcu, bo 10k PLN i dostając coś kompletnie innego w przesyłce nie podniosłeś od razu krzyku ? Nie zadzwoniłeś do sprzedawcy ? Nie zrobiłeś zwrotu ? Zwyczajnie rozpakowałeś, zacząłeś używać sprzętu jakby nic sie nie stało chociaż widziałeś że to nie to co zamówiłeś ? A teraz nagle domagasz sie od sprzedawcy jakichś zniżek ?
@eightbitclone2 Przepraszam, ale czy Ty naprawdę uważasz, że w tej sprawie zawinił kupujący?
Nie wiem, nie mnie sądzić. Po prostu sie pytam, bo to troche dziwne jest. Z jednej strony lekko wydajemy 10k a z drugiej nagle wołamy rekompensatę ? Przynajmniej dla mnie to nie jest normalne ?
@WitekTajny, tak jak napisaliśmy w Dyskusji, Sprzedający może warunkować rozpatrzenie reklamacji lub zwrócenie środków wcześniejszym otrzymaniem towaru. Sprzedający napisał w Dyskusji:
zgodnie z przekazanymi informacjami maksymalna obniżka jaką możemy zaproponować za błędny opis aukcji to 150 zł lub alternatywnie zwrot środków. Nie mamy podstaw do obniżenia ceny o 40% z uwagi na błędny opis z powodu nadmierności kosztów. W celu weryfikacji pozostałych nieprawidłowości urządzenie należy skierować do serwisu w celu weryfikacji. Prosimy o ostateczne zajęcie stanowiska.
Ale kiedy pozostałe nieprawidłowości to tylko krzywy przycisk start, oraz odstajaca obudowa matrycy, błędy w opisie są istotne i dotyczą takich komponentów jak procesor, karta graficzna, klawiatura, wygląd laptopa i 150 zł to mało przy różnicach w tego typu, braku prezentowanego na zdjęciach podświetlenia RGB i przy wielu innych rozbieżności z ofertą. Swoją drogą usterki, których sprzedawca chyba ze złośliwości nie chce uznać widać gołym okiem, oraz na przesyłanych przeze mnie zdjęciach i nie mają wpływu na działanie urządzenia. Sprzedawca odrzuca moje roszczenie wymiany sprzętu na zgodny z ofertą, nawet w tej samej cenie bez podania przyczyny