anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odmowa reklamacji

jarboy
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry,

W dniu 2.09.2024 dotarła do mnie paczka z telewizorem. Paczka naszym zdaniem wyglądała dobrze i nie odbiegała niczym szczególnym od normy. Tego samego dnia wieczorem otworzyliśmy przesyłkę wraz z żoną i po otwarciu widać było mechaniczne uszkodzenie matrycy/obudowy. Dodam, że otwarcie droższych przesyłek zawsze nagrywam i posiadam pełne nagranie z otwarcia paczki. Kolejnego dnia z samego rana otworzyłem dyskusję ze sprzedającym. Ten poprosił o zdjęcia kartonu i styropianów i uznał, że jeden z boków paczki posiada "duże zgniecenie". Oczywiście na zdjęciach nie ma nic co przypomina duże zgniecenie. Jedynie widać delikatnie pomarszczony karton co moim zdaniem nie odbiega niczym od normy. Czasem kupując produkt w markecie otrzymujemy go w gorszym opakowaniu. Styropiany były w stanie idealnym co również widać na zdjęciach/nagraniu. Sprzedawca odmówił reklamacji. Poprosiłem allegro o pomoc to widać, że odpisuje jakiś bot bo nie wierzę, że człowiek zapytałby do mnie "jak Pan wycenia koszty naprawy?". Przecież uszkodzona matryca to praktycznie szkoda całkowita. Dostałem link do formularza allegro protect, który mogę wypełnić dopiero 11.09.2024. Po pierwsze nie rozumiem po co mam czekać tyle czasu jeśli wada jest ewidentna (powołując się na regulamin allegro protect czas ten w uzasadnionych przypadkach może zostać skrócony). Po drugie jeśli będę czekał tyle czasu na wypełnienie formularza to po 7 dniach przepada mi możliwość zgłoszenia reklamacji do kuriera (przesyłka nie była smart). Oczywiście podtrzymuję, że powołuję się na reklamację, ale nie wiem czy sprawa nie powinna mimo to zostać zgłoszona kurierowi. Czy ktoś z allegro jest w stanie podpowiedzieć co mam robić?

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

mdrogeria
#21 Demiurg#

@jarboy Masz zdjęcia  zrób protokół szkody u przewoźnika i przekaż go sprzedawcy . Jeśli kupiłeś od firmy to nadający odpowiada za losy przesyłki do chwili jej doręczenia .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@jarboy Niestety teraz tak to działa z BOTami, rozumiem pierwsze odpowiedzi ale jak prosisz o pomoc to niby jak ma Ci pomoc robot? wg regulaminu jest 14dni od otwarcia dyskusji, skracają jak nie otrzymasz towaru albo sprzedawca jest zablokowany a tu reklamcja, ale nie wiem , moze moderacja się wypowie: @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@jarboy wg przepisów, masz obowiązek pomóc sprzedawcy w dochodzeniu roszczeń, jeżeli nie zgłosiłeś szkody u przewoźnika to potwierdzasz przyjęcie towaru bez wad

szkodę możesz zgłosić do 7 dni od otrzymania towaru

Chcesz traktować sprzedawcę poważnie, widząc drugiego w nim człowieka, który też dużo stracił przez to zdarzenie - nie twierdzisz przecież, że sprzedawca to **piiip**a i wysłał Ci uszkodzony TV myśląc, że tego nie zobaczysz

Zauważ, że Sprzedawca traktuje Cie z szacunkiem - zawsze mógłby twierdzić, że typ uszkodzeń wskazuje na Twoje działania - np: nieumiejętną próbę powieszenia TV na ścianie

oznacz moderatorów

jarboy
#7 Wielbiciel#

Ja nie wiem po czym wnosisz, że sprzedawca traktuje mnie z szacunkiem. Moim zdaniem profesjonalne podejście by było na zasadzie "zastanówmy się co możemy zrobić w takiej sytuacji" a jego odpowiedź jest na zasadzie "odrzucam reklamację" i do widzenia. Sam w mojej pierwszej wiadomości zapytałem co możemy zrobić w takiej sytuacji co moim zdaniem oznacza, że jestem otwarty na współpracę w celu wyjaśnienia problemu. Nawet nie wiem czy powinienem zgłaszać już sprawę do kuriera czy czekać na stanowisko allegro

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@jarboy Sprzedający nie szanują teraz kupujących, (są wyjątki) każde zapytanie, każda reklamcja to zaraz stek wyzwisk, zdarza się jak wytłumaczysz że zmienia się tonacja nastawienie ale rzadko, dopiero jak podeprzesz się przepisami to działają na zasadzie, weź i masz i sp.....j. Nie idzie to w dobrym kierunku ani ze strony kupujących a tym bardziej sprzedających.

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

@jarboy Rozumiem, że TV dotarł do Ciebie fabrycznie zapakowany. Jeżeli tak to wyklucza to celowe działanie sprzedawcy (celowa sprzedaż wadliwego towaru).

Prawdopodobnie TV został uszkodzony gdzieś podczas transportu (od producenta do hurtowni, z hurtowni do sprzedawcy, sprzedawcy do Ciebie) - mało istotne.

Jeżeli stwierdziłeś wadę towaru, towar możesz reklamować u sprzedawcy pomijając w tym wypadku wszelkie protokoły szkody spisane w obecności kuriera lub przez firmę kurierską. W tym wypadku ujawniłeś wadę ukrytą towaru. Nie masz obowiązku spisywania takich protokołów. Brak takiego obowiązku nie oznacza, że nie warto tego zrobić dla celów dowodowych. 

Sprzedawca musi rozpatrzyć Twoją reklamację. Reklamacja została rozpatrzona negatywnie ze względu na widoczne szkodzenie kartonu, które mogło sugerować uszkodzenie towaru wewnątrz kartonu (nie widziałem zdjęć więc nie wiem czy uszkodzenie kartonu było na wysokości mechanicznego uszkodzenia matrycy). Odebrałeś paczkę bez zastrzeżeń - to minus dla Ciebie w sprawie.

Sprzedawca ma pełne prawo do wydania swojej opinii na temat wniesionej reklamacji - czy słusznej, nie wiem.

Dodam, że reklamacji w firmie kurierskiej zakończy się odpowiedzią firmy kurierskiej: produkt nie wystarczająco zabezpieczony na czas transportu. Sprzedawca odpowiada również za przesyłkę. I to niech będzie dla Ciebie sugestią jak dalej masz prowadzić rozmowę ze sprzedawcą. 

oznacz moderatorów

jarboy
#7 Wielbiciel#

Dzięki za rzeczową odpowiedź
1. Sprzedawca podobno sprawdzał sprzęt przed wysyłką zatem sprzęt był zapakowany w fabryczne opakowanie, ale nie był zapakowany fabrycznie. Ponadto jako dowód wysłał obraz z kamer. Natomiast po tych obrazach nie ma możliwości stwierdzenia czy to co widać to mój telewizor (na zdjęciach jest bardzo wiele innych telewizorów/opakowań)
2. No faktycznie minus dla mnie, że nie zrobiłem protokołu, ale tak jak wspomniałem kurier nie czekał, a wg mnie lekko pomarszczony karton nie był oznaką, że coś jest z paczką nie tak
3. Zniekształcenie kartonu było na wysokości mechanicznego uszkodzenia matrycy

Nawet nie chcę zakładać złej woli sprzedającego, ale po naszej rozmowie wszystko idzie w kierunku, że "mam" problem, a nie "mamy problem".

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@jarboy protokołu nie zrobisz z czy u kuriera tylko na stronie internetowej przewoźnika, reklamację tez tam zgłosisz. Do tego potrzebne ci są tylko zdjęcia paczki, uszkodzenia na paczce, uszkodzenia tv, wypełnienia paczki / zabezpieczenia środka i dowodu zakupu. Telefonem zrób zdjęcia następnie zmniejsz ich format w necie pozałączaj do protokołu i albo zgłaszasz sam do przewoźnika całość protokół z reklamację albo do sprzedawcy przekazujesz protokół i zrzeczenie się roszczenia reklamacyjnego na sprzedawcę. Jest jeszcze kwestia tego czy ten przewoźnik pozwala w regulaminie tv wysyłać bo jak nie to uwala taką reklamację od ręki. Na protokół masz 7 dni od odebrania paczki jak nie sporządzisz to wg prawa przyjąłeś paczkę bez wniesienia zastrzeżeń tzn tv był cały.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@LEW433 jeżeli sprzedawca ma do czynienia z podejściem reprezentowanym przez @gierland 

typu "wali mnie to" - będzie szukał kruczków by zrzucić z siebie odpowiedzialność, podobnie robi allegro nie biorąc na klatę problemów z działaniem serwisu, swoich metod wysyłek, smarta i itp

metodologię takiego sprawdzania podał też @gierland 

(nie widziałem zdjęć więc nie wiem czy uszkodzenie kartonu było na wysokości mechanicznego uszkodzenia matrycy).

@jarboy zgłoś reklamację do przewoźnika, dopisz, że kurier wręczając towar zataił uszkodzenia kartonu i specjalnie Ci go tak podał byś nie widział wad, nie poinformował Ciebie także o możliwości złożenia reklamacji i itp i taki protokół wyślij sprzedawcy

 

fajnym jest pisanie poczekamy na decyzję allegro -tu dopiero widoczna jest cała patologia serwisu - allegro obciąży sprzedawcę kosztami z allegro protect, twierdząc, że może sobie dostawę reklamować w allegro, a przed konsumentem będzie występować jako obrońca jego praw

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@RED wysyłka bez smarta więc bez reklamacji w allegro

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@RED Teraz polityka niechęć do innych pojawia się wszędzie, jest źle oby nie było gorzej.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@RED Opisuje fakt z ostatnich tygodni, dni, składam reklamację u sprzedajnego - odpisuje skontaktuj się ze serwisem, odpisuje składam u was więc proszę o odpowiedź co z tym zrobić. myśli, myśli...... i po kilku dniach odpisuje - podjedzie kurier i zabierze do gwaranta, serwisu, pisze że ok. podjeżdża odbiera, minęło kilka dni ale ok, pisze do sprzedającego że przesyłka wyjechała( wcześniej nauczony przeszłością dokumentuje wszystko) i czekam i żeby nie było to nie dyskusja tylko CW, czekam czekam, minęło 17dni i pisze co z reklamacją, sprzedający odpisuje że konsultuje sprawę z gwarantem, Ja czekam, czekam aż odpisuje że w zasadzie minęło 14dni na rozpatzrenie reklamacji i jest uznana, a ono że w zasadzie nie oni to konsultują ze serwisem, to ja odpisuje i wstawiam art, że reklamacje jest uznana i zakładam teraz dyskusję, cisza u sprzedającego i nie wiem co i jak, po kilku dniach proszę o pomoc Allegro i,,, cisza, po kilku dniacg bez odzewu od sprzedającego przyjeżdża kurier bez żadnego odpisu wzmianki od sprzedającego, odpowiedzi , już teraz w dysjkusji i przywozi reklamowany towar- sprawny, ok i co Ja powinienem zrobić,- jak sądzisz?

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@LEW433 czyli sprzedawca uznał reklamację i doprowadził do zgodności z umową?

tylko czy używałeś gwarancji czy reklamacji - może sprzedawca tu zrobił Ci w bambuko?

ze swojego doświadczenia jako sprzedawca wiem, że przy gwarancji jest najlepiej jest trochę przetrzymać terminy jako kupujący - lepiej będzie załatwiona - my robimy też tak gdy sami musimy wysłać coś na reklamację do producenta

były w necie opisywane przypadki chyba serwisu asus, gdzie nie wyrabiali się w terminach więc odrzucali reklamacje

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie gwarancji, tak chciał przeciągnąć w zasadzie można to zrozumieć, ale brak odpowiedzi "olewatorstwo" jak wytłumaczyć?🤔

oznacz moderatorów