Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wygrałam krajalnicę z aukcji: "Zassenhaus Klasyczna krajalnica do chleba, stal", zapłaciłam i przyszła, ale okazało się że jest gorszym stanie niż się spodziewałam. Krajalnica posiadała prócz grubych rys na czerwonej obudowie również porysowany sam nóż (solingen)! Otworzyłam spór, pokazłam zdjęcia a sprzedający wyparł się wszystkiego reklamację z góry uznał za bezzasdną i jedynie na swój koszt miałam odesłać towar. Nie wyraziłam na to zgody, bo miałbym tylko większe straty. Wystawiłam wobec tego komentarz negatywny o treści:
"Produkt otrzymałam uszkodzony,o czym nie było nic wspomniane w aukcji.Zaproponowałam polubownie obniżkę ceny,na co sprzedawca się nie zgadzał mimo że przedstawiałam zdjęcia z uszkodzeniami,to sprzedający wszystkiego się wyparł i winę zrzucił na mnie a zdjęcia zrobiłam zaraz po wyjęciu z opakowania gdzie zauważyłam uszkodzenia zarówno czerwonej obudowy jak i nawet samego noża.Takie rysy nie powstają od tak sobie.Sprzedawca kazał mi towar zwrócić na mój koszt więc byłabym jedynie bardziej stratna!"
Jednak po kilku dniach komentarz został usunięty, bo ponoć naruszyłam Regulamin Allegro
odpowedź Pracownika A:
"Dobry wieczór, dziękuję za wiadomość. Postaram się pomóc.
Przykro mi, że Pani komentarz został usunięty. Nasz dział bezpieczeństwa usunął go, ponieważ naruszał on punkt 11.6 Regulaminu Allegro. Sprawdziłam również, że otrzymała Pani w tej sprawie ostrzeżenie wysłane 29.01.2021. Proszę jednak pamiętać, że według Artykułu 11.9 : "po usunięciu oceny w trybie opisanym w art. 11.7. Kupujący może ponownie ocenić przebieg Transakcji, pod warunkiem, że nie minęło jeszcze 90 dni od daty zawarcia umowy w ramach danej Oferty".
Gdyby miała Pani dodatkowe pytania lub wątpliwości, zachęcam do kontaktu. Chętnie pomogę."
Na moje pięciokrotne zapytania kiedy miałam otrzymać to ostrzeżenie i faktycznie kiedy złamałam regulamin nigdy mi żaden Pracownik A nie odpowiedział dlatego pytam się tutaj. Dodatkowo dyskusja została zamknięta przez Pracownika A. jako rozwiązana:
Dodam, że Allegro dokładnie to samo zrobiło w stosunku do mnie kilka lat temu. Usunięto wystawionego przez mnie negatywa na prośbę sprzedawcy, a mi napisano, że na podstawie punktu 11.6. Po moim odwołaniu nie chciano przywrócić oceny, a po zadaniu pytania o rzeczywisty powód odpisano, że ocena została wystawiona przed odbiorem osobistym towaru. Na pytanie, który punkt regulaminu uzależnia wystawienie oceny od odbioru towaru nie było już wyjaśnienia, tylko info, że mogę ocenę wystawić ponownie - dokładnie jak w tym przypadku. Oczywiście ocena została wystawiona ponownie i widniała na karcie sprzedawcy przez rok. To był przełom czasu, w którym Allegro jeszcze przywracało oceny po usunięciu, a potem już nie przywracało, tylko można było ocenę wystawić ponownie po usunięciu, dlatego te moje monity o przywrócenie.
Mam numer korespondencji.
@la_nika Swoją drogą, czytając inne negatywne komentarze tego sprzedawcy tylko potwierdzają iż usunięty jest tylko potwierdzeniem innych a inne poniekąd usuniętego. To nie jest incydentalny przypadek. Widać również, że sprzedawca skutecznie szafując wszystkimi kruczkami prawnymi umiejętnie usuwa część z nich. Może należałoby się głębiej przyjrzeć gdzie tkwi problem, skoro się ciągle pojawia w komentarzach 😉
Wobec tego dlaczego nikt nie odpowiedział mi szczegółowo w korespondecji @ mimo że prosiłam o to 5-krotnie? Da mnie też jest to tajemnica? Jedynie prosiłam o wyjaśnienie dwóch kewestii, co jeszcze raz skopiuję ze swojej wiadomości do Pracownika Allegro:
po pierwsze, proszę o jakiś dowód że otrzymałam w/w ostrzeżenie, a po drugie powód z art. 11.6 nie zgadza się, a ja proszę tu również o konkretne dowody. Dlaczego nikt mi nie może tego bliżej wyjaśnić? Jeśli coś zrobiłam nie tak, to może po bardziej szczegółowych wyjaśnieniach zwrócę na to uwagę. Teraz z tego wychodzi, że to sprzedający jest biedaczek pokrzywdzony, a ja się tylko czepiam i jeszcze pownna przepraszać i sprzedającego i Allegro.
@Online-kauf Wiesz co? Olej to. Allegro to najmniej ważna część Twojego życia 🙂 Nie psuj sobie nerwów. Nie warto dla takiej durnej sprawy.
Ale gdyby to był pokrzywdzony sprzedawca, nie byłoby "olej to", było walcz! Do sądu idź! Allegro nie może sobie tak pozwalać!
Było tak wiele razy.
@xyz96 O!!! Orzecznik się nalazł. Pokaż no choć jeden taki wątek, o którym piszesz.
Jak ona ma walczyć? Widziałeś co jej odpisują? Do sądu ma iść?
@WREDZIA-W1 napisała: "Pokaż no choć jeden taki wątek, o którym piszesz. Jak ona ma walczyć? Widziałeś co jej odpisują? Do sądu ma iść?"
Coś tam by się znalazło: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/negatywny-komentarz/m-p/6079/highlight/tru...
😋
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@Client:79179573 No, analogia niesamowita 😂
racja!
la_nika cóz o ile do samej reklamacji trudno sie wypowiadać gdyż tak naprawde to sprawa miedzy sprzedawca a klientem to co do sprawy usunięcia komentarza to chyba było nie fair wobec klienta. Powoływanie sie na artykuł jasny który mówi "Niedozwolone jest uczestniczenie przez Użytkownika w Transakcji wyłącznie w celu wystawienia oceny (np. aby sztucznie zawyżyć lub zaniżyć wiarygodność Sprzedającego)." Podczas gdy do transakcji ewidentnie doszło a kupująca nie miała zamiaru zwracać produktu jest co najmniej dziwne. A juz nie wyjasnienie dokladne klientowi dlaczego postąpiono tak a nie inaczej zdaje sie być zupełnie nie fair.
Tłumaczenie tego "względami bezpieczeństwa" to już nie wiem czy sie smiać czy płakac.
Rozumiem że byc może nie powinno to być roztrząsane tutaj na forum niemniej klientka powinna dostać konkretne wyjasnienia chocby mailowo co spowodowało usunięcie komentarza.
Zdarzaja sie różne sytuacje ale najgorsze są te nieprzejrzyste.
@Online-kauf wysłałam wiadomość do odpowiedniego działu z zapytaniem o tą sprawę. Jutro, gdy tylko otrzymam odpowiedź, wrócę tutaj z informacjami.
Czy zostałam może gdzieś zablokowana, gdyż widzę coś takiego jak poniżej skopiowłam:
Odmowa dostępu Nie masz wystarczających uprawnień dotyczących zasobu lub zasobu nadrzędnego umożliwiających wykonanie tej czynności. Aby kontynuować, kliknij przycisk Wstecz w przeglądarce. Wróć do oryginalnej strony
Zaczynam się już bać o własne bezpieczeństwo tu na Allegro, więc wybaczcie ale nie będę się więcej w tym wątku wypowiadać.
Miłego wieczoru życzę wszystkim
@Online-kauf Nie, po prostu post który był podlinkowany w powiadomieniu został przez moderację usunięty.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Online-kauf Obejrzałem sobie dokładnie zdjęcia tej krajalnicy za 84zł. Na zdjęciach wygląda na mocno sfatygowaną, w tym liczne rysy. W życiu bym czegoś takiego nie kupił, bo wygląda jak złom. Nie bardzo mogę sobie wyobrazić czego się spodziewałaś po tym zakupie.
Na uzyskanie 'rekompensaty' za TO raczej bym nie liczył. Ale komentarz sprzedawcy należy się jak ... Jeśli nie dla własnej satysfakcji, to dla ostrzeżenia innych.
@akcesoria-net-pl Masz trochę racji, jednak znając życie może w rzeczywistości widać jeszcze gorzej niż na zdjęciach.
Przyjrzyj się dokładnie zdjęciom to zobaczysz ze wprowadzają w błąd bo nie są to zdjęcia jednej krajalnicy i w rzeczywistości ze zlepków zdjęć różnych krajalnic mogła dostać nawet taką której nie ma wśród tych zdjęć:
Zdjęcie główne krajalnicy:
Porównaj sobie najwidoczniejsze różnice które zaznaczyłem na jednym z kolejnych zdjęć przedstawiających produkt:
Więc która krajalnica jest w lepszym stanie i którą otrzymała kupująca i ile krajalnic jest przedstawionych w ofercie sprzedawcy pod jedną sztuką sprzedawaną? 😉
@la_nika Braliście pod uwagę wystawioną ofertę a zdjęcia które wysłała kupująca? Bo o ile się nie mylę, to ponoć jakieś wysyłała wam w dyskusji.
Tak, potwierdzam, że oczywiście rozpoczynając dyskusję podesłałam zdjęcia krajalnicy jak tylko doszła. Sprzdający jednak zaprzeczył i zrzucił winę na mnie, że niby ja sobie ją sama porysowałam.
@Online-kauf A którą sprzedawca Ci wysłał krajalnice? Bo w ofercie na zdjęciach są co najmniej 2 różne
Ta wyżej to jest zdjęcie studyjne, a ja otrzymałam tą niżej tyle że te uszkodzenia są nie widoczne, bo maszyna jest tak ustawiona żeby tego nie było widać.
@Online-kauf A co oznacza zdjęcie studyjne? Allegro Ci tak napisało czy sprzedawca?
Według mnie jest perfidna próba wprowadzenia kupującego w błąd i niezgodne z przepisem 543kc.
Nie wiem jak sobie można to wytłumaczyć, ani to zdjęcie poglądowe bo jest na zdjęciu przedstawiony inny produkt podobny do tego co ma producent https://www.zassenhaus.com/produkte/brotschneidemaschine/272/brotschneidemaschine-classic?number=072... jednak napis marki inaczej pisany wyglądający jak by ktoś w jakimś celu go przerobił.
Nie rozumiem wstawiania innych zdjęć mając własne prawdziwe i dlaczego allegro pozwala na takie wprowadzanie w błąd sprzedającym?
Rozumiem zdjęcia fabrycznych przedmiotów, które są nowe i odzwierciedlają w rzeczywistości sam produkt w sprzedaży. Rozumiem, że nie posiada się zdjęć czegoś i wstawia poglądowe z dokładnym opisem co jest czego nie ma lub jak jest zmienione.
Nie rozumiem, może ktoś ze sprzedawców allegro potrafi to jakoś wyjaśnić.
Chyba tracę wiarę w zakupy na allegro, nie sądziłem, ze można tu kupić coś innego niż na eksponowanych zdjęciach lub trzeba przeglądać wszystkie zdjęcia aby zobaczyć, czy czasem prawdziwy produkt nie jest na ostatnim zdjęciu 😞