Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Ya4u temat został usunięty w niestety złym momencie.
Powołał się na te które wysłałem i dopisał że "nagrzewnica sluzy do osuszania budynków"....
@drekenzes fakty są takie:
1 kupił nagrzewnicę na jdg pewnie by sobie w koszty wrzucił
2 zmontował ale nie działała jak trzeba tzn nie grzała nawet na połowę mocy
3 skonsultował to z sprzedawcą a ten odpisał że wszystko jest ok. Nagrzewnica nadal slabo grzeje.
4 dzwonił do serwisu producenta i jakiś mechanik prpducenta poradził mu żeby delikatnie zwiększyć moc na maxa ponad normę na chwilę mimo że instrukcja nie zaleca odpalać na maxa przez dłuższy czas. Co do kompetencji tego mechanika na telefon nie podejmuję się wypowiedzieć. Mechanik stwierdził że jest uszkodzony jakiś element nie pamietam już co chyba przepływomierz czy coś.
5 kupujący robi zwrot bez podania przyczyny kieruje się przy tym opiniami sprzedawcy na allegro
6 sprzedawca odmawia zwrotu bo kupujący ma jdg
7 konsultanci popłynęli w dyskusjach twierdzą że nie może zwrócić w rozmowach tel pracownicy allegro twierdzą że może czyli standard a na koniec przyjęli spójną wersję my nie sąd nie będziemy tego oceniać
8 w dyskusji nie padło nic o oficjalnym zgloszeniu reklamacji, kupujący chce zwrot sprzedawca się nie zgadza, za to konsultant walnął tekstem to sprzedawco to zrób zwrot a jak nie to zrób z tego reklamację czyli podejmuje dycyzje za kupującego
9 sprzedawca został przez allegro przymuszony w końcu do podania kodow pkd ze względu na które odmawia zwrotu i sprzedawca podał kody pkd nie z działalności kupującego
10 allegro ma do kupującego podejście jak do jdg a nie konsumenta bo dyskusja trwa z miesiąc nie było wniosku reklamacyjnego chyba że @ya4u w końcu zlożyłeś. Allegro nie udostepnia wniosku o ap
11 wedlug przykładu uokiku z zakupem lodówki z ich strony zakup lodówki pracownikom do użytku w firmie nie jest związany z działalnością gospodarczą więc pytanie czy zapewnianie sobie komfortu pracy podchodzi pod zakup związany z działalnościa czy nie
12 @ya4u napisal o interpretacje do uokiku ale nikt nie wie czy uokik go potraktuje jako konsumenta czy jako firmę więc albo udzieli jakiejś sensownej odpowiedzi albo sie wypnie.
@az1rael @drekenzes @Client:118153229 @@wszystko by się prawie zgadza
Pkt 4 nie epodkrecam na maksa tylko delikatnie ponad ustawiona wartość na manometrze jest ustawiona fabrycznie 0.4 atmosfery, ja podbijamy do jakichś 0,5 a na manometrze max to 0.6 lub wiecej już nie pamiętam.
Uszkodzony główny element (wymiennik który powinien się nagrzewac do czerwoności w całości jak pomidor w moim przypadku była czerwona plamka poniżej środka. Szkoda że nie mogę zdjęcia tutaj wysłać...
Ale sprzedający podnosi że nie ma prawa zwrotu bo to nie konsument
@Monika__L napisał(a):Ale sprzedający podnosi że nie ma prawa zwrotu bo to nie konsument
Sprzedawca się myli i bierze spawacza za posadzkarza albo osuszacza budynków. Dziwne, że jeszcze nie posądził go o handlowanie nagrzewnicami.
Przecież spawacz to osoba która osusza stal przyplywajaca z Chin na statkach... 😅 tynkarz obrabia metal i tynkuje spoiny, a Pan od posadzek sprzedaje balustrady i meble.
@Client:118153229 @az1rael @Monika__L @drekenzes @Teoretycznie tak mi się wydaje być powinno tym bardziej że odesłałem na własny koszt.... Jestem najbardziej stratny bo straciłem paliwo które nie dało żadnych efektów i odesłałem na mój koszt...a czas na dyskusję i stres to swoją drogą
@ya4u Mnie zastanawia, czemu sprzedawca wypisał nie Twoje PKD.
Ogólnie problem jest taki, że przepis odnośnie zwrotów JDG nie jest precyzyjny, a decyzje podejmuje Sprzedawca nie będąc specjalistą w danej dziedzinie, tylko decyzje podejmuje na ogólnikach o danej branży (choćby z tych blogów, tiktoków itd).
@drekenzes nie mam pojęcia niestety... Założyłem pierwsza działalność miesiąc temu i takie ekscesy mnie spotykaja
@drekenzes @Client:118153229 @Monika__L @az1rael @br.
Teraz sprzedający odpisał w dyskusji:
"napisał Pan że jest spawaczem, a my wskazaliśmy jak nagrzewnica jest bezpośrednio związana z Pana PKD, więc dalej nie rozumiem o co panu chodzi? Garaż też trzeba nagrzać.
Co do PKD żeby nie było wątpliwości (tutaj wymienił moje PKD o obróbce metali)
Kolejne widniejące w CEIDG też potwierdzają fakt że zajmuje się pan obróbka metali z czym powiązany jest zakup nagrzewnicy jako metodę ogrzewania pomieszczenia.
W innym wypadku nie wziąłby Pan na to fv i nie próbował odliczyć VAT od prowadzonej działalności gospodarczej podtrzymujemy zatem swoje stanowisko wskazane powyżej."
@Client:118153229 nie pownieważ zwykłe zapytanie czy to normalnie działa nie ma mocy prawnej i nie jest ani reklamacją ani zwrotem. Potem dokonany był zwrot a reklamacja chyba z 1-2 dni temu właściwa bo pracownik allegro nie ma pełnomocnictwa by sie za kupującego wypowiadać co kupujący chce za czynność prawną uskutecznić
@ya4u napisał(a):@drekenzes a w Norwegii czy Finlandii nie spawają tylko kleją magiciem w sztyfcie 😉
@ya4u Dyskutujesz z najtwardszym sprzedażowym betonem na tym forum. Daj spokój, nie warto.
Allegro odpisało w dyskusji:
"Zweryfikowaliśmy ponownie zaistniały problem. Nie mamy kompetencji sądu pozwalających na rozstrzygnięcie danej kwestii. Niestety nie mamy możliwości, aby stwierdzić, czy w tym przypadku zakup miał charakter zawodowy dla kupującego. W związku z powyższym, dyskusja zostanie zakończona. Jeśli kupującemu uda się potwierdzić na drodze sądowej, że jego zakup nie miał charakteru zawodowego, wówczas prosimy o kontakt poprzez https://allegro.pl/pomoc
Zakończyło dyskusje w związku z rozwiązaniem problemu"
@ya4u dyskusję można wznawiać wystarczy poprosić moderatorki, zobaczymy co na to uokik jak potwierdzi że jesteś konsumentem to allegro powinno stanąć po twojej stronie. Druga rzecz to ta nieszczęsna reklamacja która już dawno powinna być złożona i sprawa by była wyjaśniona nawet jak sprzedawca by sobie w ciula leciał to byś ap dostał.
1. Firma pozostaje w transakcji firmą, więc co do zasady nawet nie może korzystać z uokik, a jeśli nawet mu odpiszą, to nie jest to wiążące, tylko wskazówka jak postępować lub pomocna argumentacja. Próbować można, nic na tym nie straci.
2. Gdyby miał prawo do zwrotu konsumenckiego, to nadal na każdym etapie jest traktowany jak firma. Nie wpisuj że nagle staje się konsumentem - może nabyć tylko pewne prawa konsumenta, ale to firma.
3. Czasem lepiej jest zrobić zakup na firmę jako konsument i nie wrzucać zakupu w koszty. Naprawdę zyskuje się wiele praw, nawet serwisy inaczej traktują sprzęt używany przez konsumenta, a inaczej przez firmę.
@ya4u Zarówno używanie nagrzewnicy jak również spawanie wiąże się z rejestracją i sprawozdaniami w KOBIZE. Im więcej takich urządzeń tym więcej papierkowej roboty.
3. Może i lepiej jeśli są to **piiip**oly do 300zl.
Akurat w mojej dziedzinie maszyny do wykonywania mojej pracy nie są tanie a urządzenie jak nagrzewnica nie jest narzędziem którym wykonuje swoją pracę i którym w żaden sposób nie zarabiam.
Więc pomyśl o jakich kwotach się tu rozmawia bo z 30000zl to już jest jakiś zwrot a nie ukrywam że dopiero się rozwijam i nie jestem w posiadaniu parku maszyn od bezdomnego.
Nie pamiętam czy o tym wspominałem w poprzednim temacie który został usunięty ale w momencie gdy pierwszy raz napisałem do sprzedającego napisałem pytanie co z tym robimy (że urządzenie jest uszkodzone), bo mój teść posiadający firmę zatrudniająca 75 czy więcej pracowników też chciał kupić 3 a może i nawet 4 sztuki tych nagrzewnic do siebie i czekał na moją opinię i recenzje.
Także sprzedający jakby w ogóle nawet nie był zainteresowany sprzedażą kolejnych sztuk i dalej twierdził że urządzenie działa poprawnie (w żaden sposób nie próbował rozwiązać problemu czy pomoc w naprawie) , ja w takiej sytuacji tym bardziej chciałbym żeby jak najszybciej rozwiązać problem bo sprzedałby się dodatkowe sztuki, to nie była żadna zagrywka.
Teściu ma kilka magazynów bez ogrzewania.
@drekenzes jakby nawet nie chcieli mi sprzedać więcej sztuk
@ya4u Skoro sprzedawca twierdzi że urządzenie działa poprawnie, to ma ci to dać na piśmie wraz z pieczątką i podpisem autoryzowanego serwisu producenta.
Moim zdaniem od początku powinna być złożona reklamacja na niezgodność towaru z umową, naprawdę ta wersja daje ci dużo więcej praw. A jeśli sprzedawca odrzuci według swojego widzi misie i nie poprze reklamacji dokumentacją, to już prędzej można go rozliczyć.
Ja bym uderzał reklamacją i na forum jest więcej osób, co by przy problemach z reklamacją pomogło.
Złóż oficjalną reklamację z opisem usterki, pisz tylko to co musisz i nie za dużo, pewne rzeczy powinien sobie ustalić sprzedawca. W przypadku odmowy żądaj dokumentacji od autoryzowanego serwisu.
Ty pewnych rzeczy nie możesz testować/naprawiać na własną rękę, tak samo sprzedawca, dopóki nie ma do tego uprawnień.
Co więcej dziwne jest to zachowanie sprzedawcy, tak jakby handlował używkami lub poserwisowymi. Coś tu jest nie tak.
@drekenzes @Zakupiłem nagrzewnice za 1200 bo myślałem że po tyle chodzą, w aukcji było napisane że nowy itd
Później sprawdziłem na stronie producenta to cena za to urządzenie jest 1700zl delikatnie podejrzane że taka duża różnica.... Dlatego chciałem zrobić zwrot jak przeczytałem negatywne opinie o nich i że była wada fabryczna i stwierdziłem że kupię właśnie u producenta. Miałem możliwość wysłać do producenta bezpośrednio na reklamacje ale wtedy już bym się pewnie nie mógł domagać zwrotu od sprzedającego...