anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem ze zwrotem pieniędzy za zwrócony towar

ya4u
#9 Pomysłodawca#

Ya4u temat został usunięty w niestety złym momencie.

oznacz moderatorów
373 ODPOWIEDZI 373

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@ya4u To sprzedawca decyduje o zwrocie na podstawie PKD i ma na to uprawnienia w przepisach. Ośmieszasz się z tymi księgowymi, jak widać nawet nie wiesz czym księgowy się zajmuje.

Naliczanie kosztów magazynowania to nie straszak, tylko uprawnienie sprzedawcy. Potwierdziły to już urzędy - ma tylko wysłać ci informację że masz zabierać swój sprzęt, a jak nie, to od dnia xx.xx będzie naliczał opłatę i tyle jego obowiązków. Bo za wykonaną usługę należy się wynagrodzenie.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@drekenzes 

Inni Sprzedający te nagrzewnice odsyłają mnie do księgowej przez zakupem by stwierdziła czy urządzenie ma charakter zawodowy, bo oni nie są w stanie tego określić czzy w moim przypadku ma charakter zawodowy., czytaj uwaznie

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@ya4u Sam też goniłeś za księgowymi w tej sprawie,  a z tematu zrobiłeś bezsensownego tasiemca, mimo że w pierwszych postach otrzymałeś wyjaśnienia.

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  Proszę o analizę tematu, bo kolejne posty do niczego nie prowadzą i nie wnoszą nic do tematu (technika zdartej płyty). Proszę również o sprawdzenie, czy autor wątku dostosował się do decyzji o ponownym otwarciu dyskusji w zakupie, które argumentował chęcią złożenia reklamacji. Bo mam wrażenie że robi ludzi w bambuko.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@drekenzeszadaje pytanie innemu sprzedającemu w celu wyjaśnienia jak to u niego działa gdybym kupil produkt u niego, sprzedający w zwrotach również ma napisane że nie uznaje zwrotów dla firm...

W pytanie napisałem moje PKD, zawód oraz informacje o przeznaczeniu urządzenia.

W odpowiedzi dostałem że mam się kierować do księgowego bo oni nie są radcami podatkowymi. Ale jak już kupię urządzenie wtedy będą radcami podatkowymi itd....

Tak jak poleciles najpierw sie dowiedzieć od sprzedawcy...

Czyli przed zakupem mam prawo, a po zakupie już nie mam żadnego prawa oprócz gwarancji.

 

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

 

@drekenzes Co do robienia ludzi w bambuko jak się za chwilę okaże Pani moderatorka może potwierdzić że piszę zgodnie z tym co pisałem w dyskusji i innych moich konwersacjach do których ma dostęp

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@drekenzes @Równie dobrze mogę stwierdzić że jesteś sprzedawca na allegro i napisać że nie chcesz by niektore sprawy ujrzały światło dzienne bo zwroty od firm będą Ci wpadać lawinowo

Jak ktoś jest niewygodny to próbuje się go usunąć.

Akurat trafiłeś na inny typ człowieka jeśli chodzi o wiarygodność  i uczciwość, niestety w większości takich ludzi spotyka nieuczciwość.

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@ya4u "Teraz uwaga podaj przykład co spawacz może kupić i nie będzie to miało bezpośredniego powiązania z PKD' - ale to nie czynie z przedsiębiorcy konsumenta ... nadaje mu tylko pewne prawa. 

Przykładem niech będzie ustawa o prawach konsumenta i możliwość odstąpienia od umowy. (tak to prawo z którego chciałeś skorzystać ale sprzedawca uznał, że ten zakup ma dla Ciebie charakter zawodowy)
ustawa - https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20200000287/U/D20200287Lj.pdf (obowiązywała do 22 grudnia 2023) 

"Art. 7aa. Przepisy dotyczące konsumenta zawarte w rozdziałach 4, 5a i 5b stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej."

Teraz rękojmia po nowemu - Kodeks Cywilny (https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19640160093/U/D19640093Lj.pdf

Art. 556 4
. Zawarte w niniejszym dziale przepisy dotyczące konsumenta,
z wyjątkiem art. 558 § 1 zdanie drugie, stosuje się do osoby fizycznej zawierającej
umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy
wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego
w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej.

Art. 558. § 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć,
ograniczyć lub wyłączyć. Jeżeli kupującym jest konsument, ograniczenie lub
wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w
przypadkach określonych w przepisach szczególnych.

Ojej ... konsumentowi można rękojmię wyłączyć tylko pod warunkiem, że pozwalają na to przepisy odrębne ale przepis ten nie ma zastosowania w stosunku do przedsiębiorcy dla którego umowa NIE POSAIDA CHARAKTERU ZAWODOWEGO. 

Po co takie wyłączenia przecież przedsiębiorca według Ciebie jest konsumentem ... więc wskaż mnie to palcem w KC czy ustawie o prawach konsumenta przepis który mówi, że przedsiębiorca w sytuacji gdy umowa nie ma dla niego charakteru zawodowego jest konsumentem, a nie, że może to czy tamto... 

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@sl-aw-ek nie napisałem że każdy przedsiębiorca jest konsumentem lub powinien być tak traktowany, poruszyłem temat opisywany przez UOKiK bo do tej pory myślałem że ten urząd do czegoś służy tak jak i allegro protect więc albo się mylę albo i nie. Według mnie w takim razie jesli macie rację opisy UOKiK są tak zagmatwane że jeden przeczy drugiemu

I dla mnie (przynajmniej tak to rozumiem), jeśli urządzenie ma charakter zawodowy tzn że wykonuje nim pracę i dzięki niemu zarabiam pieniądze ale niestety jak widzisz pracuje bez ogrzewania i nadal zarabiam pieniądze nawet szybciej bo biegam po warsztacie, także... Czyli wszystko co wezmę na fv ma charakter zawodowy?  Jeśli tak w takim razie żadna interpretacją UOKiK nie jest prawdziwa. Kto wie może przez tą całą sytuację stałem się betonem bo dla mnie to jest nielogiczne i niesprawiedliwe ze względu na to że towar niedziala zgodnie z opisem i posiada wadę istotną.

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@ya4u " Czyli wszystko co wezmę na fv ma charakter zawodowy?" NIE NIE NIE NIE NIE ... Jest bezpośrednio związane z działalnością gospodarczą  więc NIE jesteś konsumentem ale jeżeli nie ma charakteru zawodowego to zgodnie z poprzednim postem masz ,np. prawo odstąpić od umowy - ale jak sprzedawca twierdzi, że jednak jest to związane z Twoja działalnością to jedynym sposobem udowodnienia swojej racji jest ... SĄD. (czy ja piszę po chińsku?) 

Właśnie dlatego, że nie jesteś konsumentem żadne UOKiKi czy inne rzeczniki nic nie zrobią w Twojej sprawie - bo jest ona do rozwiązania tylko pomiędzy stronami umowy. 

"allegro protect" - jest dla tych którzy robią darmowe zakupy w internecie. 

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@sl-aw-ek  

(Czy ja piszę po chińsku?) - momentami...

 

Dobrze to w jaki sposób decyduje o tym sprzedający? Ma jakąś tabelkę dostępna? Czy... "a dzisiaj wszystkie zwroty firm będą miały charakter zawodowy"

Bo wybacz ale nie widzę powiązania PKD z moimi PKD a z tego co piszesz ustalają to według niczego tylko własnego "widzimisię"

Jest dwóch sprzedających tą sama nagrzewnice na tych samych warunkach że nie uznają zwrotów dla firm... Obaj mają te informację w zwrotach wpisane wraz z ustawą.

Jeden nie chce przyjąć zwrotu,

A drugi pisze o skonsultowaniu tego z księgowym.

Księgowy nie widzi charakteru zawodowego tego urządzenia w moim przypadku ani powiązania z moim PKD, To kiedy i kto ma prawo decydować oprócz sądu? Bo decyduje sprzedający. Ja Ci mogę podesłać screeny rozmowy z tym drugim sprzedającym nie ma problemu.

 

Ja nie mówię że mam rację, ja szukam prawdy czy jest ona wygodna czy nie... Z pewnością rozwiązanie tej tzw. "krucjaty" wiele by zmieniło przynajmniej dla tych uczciwych. I czytajcie pełnymi zdaniami bo mi się wydaje że wylapujecie "księgowy" i bez czytania reszty się zapętlacie. Ja tylko próbuje logicznie pojąć to wszystko i nie mogę.

Sprzedający sprzedał nagrzewnice, okazała się uszkodzona już przy pierwszym uruchomieniu czy ja chcę ją dać w koszty czy nie chce nagrzewnica powinna działać. A nie sprzedający odmawia odpowiedzialności za urządzenia które sprzedaje i koniec tematu.

Zgłaszam zwrot sprzedający pisze że nie mam prawa do zwrotu, allegro pisze zgłoś reklamacje, zgłaszam reklamacje, nie mam prawa reklamacji....

Zwrot nie, reklamacja nie... To już śmierdzi podejrzeniem nie uważasz? Nie wiem nie znam się na tym nie zajmuje się zwrotami zawodowo... bo wcześniej nawet nie musiałem nic zwracać nawet jako konsument.

Ja Ci zagram, a Ty tańcz...

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@ya4u 

1. Zwracamy towar pełnowartościowy, więc od początku zwrot byłby dla Ciebie niekorzystny.

2. Powinieneś skorzystać z gwarancji i wysłać na serwis producenta, to gwarant ma ci udowodnić, że sprzęt nie ma wady.

3. Odpowiedzialność kontraktowa - to na Tobie leży obowiązek dowodowy odnośnie wady towaru i to Ty musisz wszystko udowadniać. Ogólnie ciężko.

4. Miałbyś prawo rękojmi, gdybyś udowodnił, że Sprzedawca w momencie sprzedaży  wiedział o wadzie i celowo zataił tą wadę przed kupującym.

5. Przed zakupem radzę się dobrze zastanowić, czy dany sprzęt wolisz nabyć jako konsument czy na firmę. Nawet gwarancje w większości przypadków są skracane przez producentów na firmę.

6. Opcja najlepsza - wybierać solidnych Sprzedawców, a nie na rympał, że jakoś to będzie. Najlepiej specjalizujących się w obsłudze firm. Zadawać pytania przed zakupem, czytać opinie.

@ya4u Nie jesteś ustawodawcą, tylko korzystasz z uprawnień, jakie dał ci ustawodawca. Przepisy są różne i wcale nie musisz ich uznawać za sprawiedliwe. Ale i tak musisz się do nich stosować, bo tu nie ma uznaniowości.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@drekenzes @Odpowiem tylko na 6pkt. Widzisz zadałem pytanie sprzedającym dokładnie trzem. I odpowiedzieli tak jak pisałem, jeden napisał żebym zapytał księgowej, inny napisał że nie jest radca prawnym itd czyli najchętniej odpowiedzą dopiero po zakupie.

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@ya4u Pytałeś o zwroty, a tutaj sprzęt był zepsuty, a to w ogóle zmienia sytuację. Bo zwrot a zwrot uszkodzonego towaru to już inna bajka. On najpierw powinien trafić na serwis gwaranta. Choćby po to, by ustalić czy to była wada fabryczna, jakaś eksploatowana używka, uszkodzenie mechaniczne w transporcie czy nieprawidłowe użytkowanie urządzenia. W zależności co zrobi serwis/jaką wyda opinię, to wtedy podejmuje się różne kroki. Bo gdyby serwis stwierdził, że to jakaś używka, to wtedy mógłbyś podnieść zarzut że sprzedali ci wadliwy sprzęt i o wadach wiedzieli. Ja już nie wspomnę, że byłaby dużo większa szansa na wypłatę pieniędzy z AP.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@drekenzes 

Spoko rozumiem, a co jeśli serwis producenta i sprzedawca są w stanie się dogadać i zrobić tak żeby sprzedający był zadowolony? Producent i sprzedający są z tej samej miejscowości. Mógłbym tak założyć? I jeśli mówicie że sprzedający to moloch to ręką rękę myje.

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@ya4u  napisał(a):

@drekenzes 

Spoko rozumiem, a co jeśli serwis producenta i sprzedawca są w stanie się dogadać i zrobić tak żeby sprzedający był zadowolony? Producent i sprzedający są z tej samej miejscowości. Mógłbym tak założyć? I jeśli mówicie że sprzedający to moloch to ręką rękę myje.


To wtedy będziesz mógł iść do sądu, a tam usłyszysz że jesteś przedsiębiorcą i powinieneś sobie to ryzyko wliczyć w koszty.

Ot, taka sprawiedliwość.

Prowadzisz biznes, tu wiele rzeczy spotka Ciebie niesprawiedliwych i nie ma co uprawiać filozofii o sprawiedliwości. 

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael odpowiedź UOKiK 

przykro mi, ale nie jest Pan konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2023 r., poz. 1610) i nie mogę z tej przyczyny udzielić Panu porady, albowiem rzecz nabył Pan na prowadzoną przez Pana firmę. Jako konsultant tut. Centrum nie mogę udzielać porad, gdy umowa została zawarta w obrocie B2B, nawet, jeśli jej przedmiot nie wpisuje się w PKD prowadzonej przez Pana działalności.

Grzecznościowo nadmieniam jedynie, że wpisuje się Pan w definicję ujętą w art. 7aa ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2023 r., poz. 2759). Może więc Pan skorzystać z odpłatnej pomocy komercyjnego radcy prawnego/adwokata.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ya4u czyli albo korzystasz z adwokata i zakladasz sprawę albo z gwarancji ewentualnie dzwonisz tam gdzie ci polecilem czy mają bezplatne poradnictwo prawne dla mikroprzedsiębiorców i mogliby coś podziałać

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael już prowadzę rozmowę z prawnikiem.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

I co na to prawnik?

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael wszystko tu później napisze jak sprawa zostanie załatwiona.

Poza tym jestem brany za oszusta i próbuje wyłudzić swoje pieniądze. Także odwiedzę was na koniec z dowodami.

oznacz moderatorów