anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja opon

violdar
#8 Zapaleniec#

Zareklamowałem opony 2 miesięczne - wysłałem póki co na swój koszt, reklamacja przeciągana max , otworzyłem spór. Reklamacja uwzględniona połowicznie. Po odesłaniu opon przez sprzedającego do Firmy, która zbadała opony, stwierdzili, iż 2 opony są ok, natomiast 2 są do rozliczenia według zużycia bieżnika -gdzie po 2 miesiącach ok 1000 km przejechane stwierdzili zużycie 20 %(opony marki Bridgestone - klasy premium wielosezon) Według warunków Gwarancji opony reklamowane w pierwszym roku użytkowania podlegają w 100 % rozliczenia na nowe lub zwrot 100% . Sprzedawca przeciąga dyskusję prosząc mnie o pismo odwoławcze do producenta. Co mogę zrobić? Wydaje się, że kupiłem opony od sprzedawcy, jemu zapłaciłem, do niego wysłałem opony do reklamacji , a nie do producenta...Poprosiłem o pomoc Allegro, na razie bez odzewu, złożyłem również wniosek do Programu Ochrony Kupujących względem przeciągającego się procesu reklamacyjnego.

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

LEW433
#21 Demiurg#

Nie wiem jak składałeś reklamację ale należało składać z tytułu rękojmi, odpowiada za towar sprzedający a nie producent:https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia-czy-gwarancja/ . Teraz czekaj na decyzję POK.

oznacz moderatorów

violdar
#8 Zapaleniec#

No właśnie, teraz to już pewnie pozamiatane, czy mogę nadal zmienić zdanie i w dyskusji napisać, że chcę skorzystać z prawa rękojmi?

Po drugie, jeśli zakupiłem na fv - na działalność gospodarczą - to czy również mogę skorzystać z prawa do rękojmi?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@violdar Możesz ponownie złożyć reklamację z rękojmi, jeśli zakończy się proces reklamacji z gwarancji. Nie można równocześnie reklamować z dwóch przysługujących uprawnień. Warunek jest taki, że wcześniej wyraźnie napisałeś, iż korzystasz z gwarancji. Jeśli tego nie napisałeś, możesz stać na stanowisku, że od początku reklamujesz wadliwy towar na podstawie rękojmi.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@violdar  a sprzedający w zakładce reklamacja nie wyłączył rękojmi dla przedsiębiorców?

oznacz moderatorów

violdar
#8 Zapaleniec#

Niestety wyłączył , więc pewnie mnie to dyskwalifikuje z rękojmi, jeżeli kupiłem na FV na jednoosobową działalność godpodarczą.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ten zakup zapewne dużo Ciebie nauczył, trzeba uważać na kruczki. Dostaniesz rekompensatę od Allegro. Gwarancja bezpiecznych zakupów.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 "Zapewne" 🙂 Jakie kruczki? Teraz to już każdy wie, że Allegro przyznało rekompensatę 🙂

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@violdar Przy reklamacji powołuj się na rękojmię, nie na żadną gwarancję i nie daj sobie wmówić, że reklamujesz na podstawie gwarancji. To Ty decydujesz z jakich uprawnień korzystasz. Przy gwarancji warunki ustala gwarant, czyli sklep, producent itp. Warunki gwarancji zazwyczaj są mniej korzystne dla kupującego, niż warunki rękojmi, określone ustawą. Poczytaj w necie o rękojmi. Przy rękojmi za wszelkie wady odpowiada sprzedawca i przyjmuje się, zgodnie z prawem, że wada zgłoszona w pierwszym roku istniała w produkcie od samego początku. W Dyskusji poproś o pomoc pracownika Allegro. Przy uznanej reklamacji z rękojmi sprzedawca nie ma prawa niczego potrącać, żadnego zużycia. Przy rękojmi nie musisz przedstawiać żadnych pism do producenta. Po 14 dniach możesz zamknąć Dyskusję jako nierozwiązaną i złożyć wniosek do POK. Pamiętaj o rękojmi - na to się powołuj, nie na żadne gwarancje.

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@violdar 

Nie piszesz o najważniejszym. Co z tymi oponami było nie tak, i czy na pewno ze wszystkimi czterema?

Ty piszesz o reklamacji, a sprzedawca zachowuje się jak w przypadku odstąpienia od umowy - przy reklamacji (nieważne, z gwarancji czy rękojmi) stopień zużycia nie ma żadnego znaczenia, liczy się tylko wada.

Na przyszłość korzystaj z rękojmi, jak Ci radzą. Jest wygodniejsza. A na razie sprawdź, czy producent/gwarant uznał Twoją reklamację w całości - czyli czy uznał, że każda z opon jest niezgodna z opisem. Nawet jeśli kupiłeś cztery opony jako jedną sztukę produktu (zestaw), reklamować możesz tylko tę wadliwą.

oznacz moderatorów

violdar
#8 Zapaleniec#

Wszystko jest nadal w toku. Uznali wadę 2 Szt i chcą mi zwrócić 80 % za 2 opony , natomiast w warunkach gwarancji jest napisane ze w 1 roku użytkowania podczas reklamacji powinno być rozliczone 100 %. Napisałem w dyskusji ze się nie zgadzam. Natomiast sprzedawca usilnie wymaga odemnie pisma odwoławczego do producenta. 
Niestety ma napisane w zakładce rękojmia wyłączona dla przedsiębiorców . Nie wiem czy ma to znaczenie, ze kupowałem co prawda na FV , ale prowadzę jedynie JDG.

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Ja nie za bardzo rozumiem o co chodzi. Rękojmię masz wykluczoną - po co poruszać en temat?

Ja nie znam warunków gwarancji - zakładam, że jest tak jak piszesz. Jak serwis producenta uznał wadę 2-óch opon - to po prostu respektuje warunki udzielanej gwarancji - sprawa jest prosta i nie ma jakichś połowicznych rozwiązań.

"Uznali wadę 2 Szt i chcą mi zwrócić 80 % za 2 opony" - czyje to jest stanowisko? Masz na to "papier" od serwisu producenta? Kto chce Ci zwrócić taką kwotę? - sprzedający czy producent?

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@violdar, widzę, że zaakceptowaliśmy wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących. Przelew otrzymasz w ciągu 2 dni roboczych. 🙂

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

violdar
#8 Zapaleniec#

Dziękuje za pomoc, sprawa zakończona dla mnie pomyślnie. Otrzymałem decyzje o zwrocie 100 % za 4 Szt plus koszt wysyłki również. 
Jeszcze raz dziękuje za pomoc.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@violdar Jeżeli w tym potwierdzeniu mailowy w sprawie POK jest napisane, że wypłata rekompensaty nie wiąże się z konsekwencjami dla sprzedawcy, możesz sobie zatrzymać opony, są Twoje. Jeżeli jednak jest tam napisane, że sprzedawca poniesie konsekwencje, czyli będzie musiał oddać Allegro pieniądze Tobie z POK wypłacone, opony powinny zostać zwrócone sprzedawcy.

oznacz moderatorów

violdar
#8 Zapaleniec#

Nie przysłali mi tych opon , także sam zwrot plus koszty wysyłki które poniosłem , ale i tak jestem zadowolony. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@violdar Jeżeli sprzedawca nie musi oddać pieniędzy do POK, opony są Twoje, ponieważ sprzedawca ma Twoje pieniądze. Domagaj się więc ich zwrotu.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@violdar  kto Ci oddał pieniądze. Sprzedawca ?

oznacz moderatorów

violdar
#8 Zapaleniec#

Sprzedawca 80% i POK 20% plus koszty wysyłki, które poniosłem wysyłając opony do reklamacji.

oznacz moderatorów