anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedający straszy mnie sądem za to, że wystawiłem negatywny komentarz.

ZIelonyKojot
#8 Zapaleniec#

W zamian za wystawienie negatywnego komentarza, sprzedawca straszy mnie sądem. Czy to praktyka zgodna z prawem ?


"


WEZWANIE DO USUNIĘCIA SKUTKÓW NARUSZENIA DÓBR OSOBISTYCH
(usunięcie negatywnego komentarza)

Zgodnie z dyspozycją art. 24 § 1 kodeksu cywilnego w zw. z art. 43 kodeksu cywilnego żądam zaniechania kreowania nieprawdziwych i szkalujących moje dobre imię sformułowań oraz niezwłocznego usunięcia skutkow naruszenia moich dobr osobistych poprzez usunięcie negatywnego komentarza zamieszczonego przez Pana w dniu 29.04.2020 r. opublikowanym na stronie Allegro.pl
Naruszenie godności osobistej innej osoby w jakikolwiek sposob, a więc rownież za pośrednictwem Internetu, jest naruszeniem dobr osobistych w rozumieniu prawa cywilnego.
Mając na względzie specyfikę działalności prowadzonej przy użyciu sieci Internet, gdzie podstawową determinantą w podjęciu decyzji o zawarciu umowy jest opinia wyrażana przez kupujących, wskazuję, że na skutek negatywnych oraz nieuzasadnionych wpisow zamieszczonych na stronie Allegro.pl firma [edcyja] narażona jest na utratę dobrego imienia, czci i godności jako rzetelny oraz uczciwy przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą od wielu lat, a także na szkody majątkowe poprzez generowanie straty w obrotach handlowych. Zależność pomiędzy ilością sprzedawanych produktow oraz rodzajem otrzymywanych komentarzy lub opinii jest bezsprzeczna.
Do wyrażania opinii o produktach służy zakładka oceń produkt a nie komentarz do transakcji. Sprzedawca nie jest producentem sprzedawanego przedmiotu aby obarczać go niespełnionym oczekiwaniami w kwestii cech produktu. Wszelkie zarzuty przedstawione przez Pana w treści komentarza są cechami produktu ktore wyraźnie przedstawione są w treści aukcji. Bezzasadny jest także zarzut o braku jakiegokolwiek przewodu HDMI ktory zgodnie z treścią aukcji nie jest częścią zestawu gdyż zgodnie z instrukcją obsługi urządzenia producent nie dołącza go do zestawu.
Ponadto, bezzasadne obniżanie oceny poprzez wystawienie jednej gwiazdki zarowno w odniesieniu do czasu wysyłki jaki kosztu dostawy jest zwykłą złośliwością z Pana strony a nie realną oceną transakcji ktora nie ma nic wspolnego z rzeczywistością. Termin nadania przesyłki nastąpił zgodnie z deklaracją przedstawioną w treści oferty a więc w terminie 24 godzin roboczych a jej koszt nie był w żaden sposob ukryty czy też zatajony aby oceniać go na jedną gwiazdkę, tym bardziej gdzie przesyłka była nadana na warunkach szczegolnych z opcją "ostrożnie szkło".
Wobec powyższego wnoszę o niezwłoczne usunięcie skutkow naruszania dobr osobistych w postaci dobrego imienia i czci, poprzez usunięcie komentarza w nieprzekraczalnym terminie 3 dni od dnia otrzymania niniejszego wezwania jednak nie poźniej niż do dnia 04.05.2020. r., pod rygorem skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego z wszelkimi konsekwencjami prawnymi, w tym ponoszenia kosztow sądowych oraz zastępstwa procesowego oraz skutkami odszkodowawczymi i karnymi.
Zwracam dodatkowo uwagę, że zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, czynem nieuczciwej konkurencji jest rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o swoim lub innym przedsiębiorcy albo przedsiębiorstwie, w celu przysporzenia korzyści lub wyrządzenia szkody.
Niniejsze wezwanie jest ostateczne i za takie proszę potraktować także moje stanowisko w tej sprawie.
Brak zadośćuczynienia niniejszemu wezwaniu w terminie, a w szczegolności brak usunięcia wspomnianego wyżej wątku z forum spowoduje już bez dodatkowych wezwań, niezwłoczne skierowanie sprawy do właściwego sądu powszechnego z wszelkimi jej konsekwencjami. "

oznacz moderatorów
149 ODPOWIEDZI 149

Client:79179573
#16 Inspirator#

@ZIelonyKojot 

Nieprzekraczalny termin na usunięcie Twojego komentarza minął 04.05.2020r. Możesz napisać, czy sprzedawca spełnił swoje groźby i skierował sprawę na drogę sądową?

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

__RPM_
#14 Krzewiciel#

"Nieprzekraczalny termin na usunięcie Twojego komentarza minął 04.05.2020r."

 

Oczywiście jest za wcześnie aby już 09.05.2020 roku pozew dotarł do pozwanego.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Sprzedawca ma rok lub dwa na skierowanie sprawy do sądu (@xyz96 mnie tu poprawi) - która też trochę trwać

Nie widzę tu linku do oferty w tym wątku - ale jeżeli w ofercie była podana rozdzielczość

a tv nadaje się do pracy jako monitor komputerowy (odwzorowanie piksel w piksel, tryby pracy komputer/pc i itp)

to komentarz może naruszać dobra Sprzedawcy - słaba znajomość przez Kupującego tematu - sorry ale się kompromitujesz - wystarczyło przed zakupem zadzwonić do Sprzedawcy i się popytać

np: Reda , który zanim dzieci mu ukradły miał na biurku monitor/tv appla

 

1.jpg

oznacz moderatorów

Dekormanda
#7 Wielbiciel#

Witam, mam problem z jednym klientem, przedsądowe wezwanie do zaprzestania naruszania dóbr osobistych zostało klientowi doręczone, ustosunkował się do zmiany negatywa ale wydaje mi się, że po zmianie komentarz podchodzi pod 212 k.k . Ktoś mógłby podejrzeć mój profil i ocenić swoim okiem? Leży na biurku już przygotowany prywatny akt oskarżenia o pomówienie, klient komentarze pisze w emocjach... 

Negatyw otrzymany za ,,deklarowany czas dostawy'' 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@RED własne dzieci?  który zanim dzieci mu ukradły miał na biurku monitor/tv appla

oznacz moderatorów

sklepnamaksa_pl
#3 Debiutant#

Hej

Często Kupujący na gorąco wystawiają złą opinie Sprzedawcy i robią to pod wpływem emocji.

Często też wystawiają złą opinię, bo po prostu chcą zarobić, takie praktyki się też zdążają.

Nie rzetelne i opinie konkurencji z innych kont też są wystawiane, tak aby zaszkodzić konkurencji.

Dlatego zanim wystawimy złą opinię, naruszającą dobra Sprzedawcy, należy najpierw spróbować po prostu się dogadać. 

Większość Sprzedawców jest uczciwa i zależy im na dobrej reputacji, a wystawiając opinię zbyt pochopnie narażamy Sprzedawcę na złą reputację i utratę dóbr osobistych.

Dlatego powinniśmy przemyśleć to co piszemy i gdzie, aby uniknąć właśnie takich konsekwencji i nie potrzebnych problemów z prawnikami. 

Dobra rada jak masz wystawić negatywa, to przemyśl dwa razy czy na pewno.

Dodatkowo zła opinia, musi być umotywowana i opisana inaczej narusza Dobra Osobiste.

 

 

oznacz moderatorów

Szczecin_RTVAGD
#8 Zapaleniec#

Prawidłowo, trzeba się zastanawiać dwa razy zanim się koś oceni nie słusznie w internecie. Najlepiej oceniać na chłodno.

Popraw komentarz i daj sobie na luz. 

Pozdrawiam 

oznacz moderatorów

ploma
#10 Popularyzator#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Dla mnie i dla wszystkich sytuacja powinna być jasna. Jedna ocena dotyczy transakcji a druga oceny produktu. Po to są te dwie kategorie. Oceniamy jak przebiegła transakcja i oddzielnie co sądzimy o produkcie. Komentarze o transakcji sa widoczne u Sprzedającego a opinia o produkcie u wszystkich którzy dany produkt sprzedają. I wówczas ma to sens, jest logiczne i godne popracie.

Tymczasem, jak to na Allegro: opinie o Kupującym i pełno opinii o produkcie. Allegro kompletnie nic z tym nie robi. Nie sugeruje klientom że to należy ocenić w opinii o produkcie. 

Powiem więcej, sprzedajemy produkty powystawowe z wadami. Wyraźnie w opisie napisane BRAK ELEMENTU. Komentarz negatywny i argument: BRAK ELEMENTU. I takich 5 ocen z rzędu. Piszesz do człowieka i ma kompletnie wywalone żeby z Tobą porozmawiać. Wyjaśnić. Nie odbiera telefonu, albo wprost Ci mówi że opis był inny tylko zmieniłeś go po zakupie (co doskanale wiemy, że jest niemożliwe). Co masz zrobić jak poleciały Twoje statystyki, Allegro przestaje Ci oddawać prowizje od zwrotów, jesteś na końcu w wyszukiwarkach. Tylko dlatego, że ktoś nie doczytał opisu aukcji i teraz nie chce mu się zmieniać komentarza lub po prostu nie wie jak. Niech się wypowie specjalista @xyz96 i wyjaśni co mam zrobić. Bo wypowiada się jak Kaczyński o wychowaniu dzieci. Mówimy o sytuacji gdy w 100 procentach mam racje. Dlaczego ktoś kto mnie pomówił nie powinien ponieść konsekwencji? Albo wystawianie negatywa bez jakiegokolwiek komentarza. Ocena za Kontakt 0 gwiazdek. Mimo, że po naszych próbach nawet nie odbiera telefonu żeby wyjaśnic o CO WŁAŚCIWIE CHODZI?

Do moderatorów: jak mam działać, walczyć czy w inny sposób dochodzić godnego imienia własnej firmy? Co mam zrobić żeby osoba, która frywolnie wystawiła negatywa za coś co jest w opisie zmieniła go lub poniosła konsekwencje? Gdzie jest granica w której Allegro widząc kompletnie niesprawiedliwy komentarz opowie się po stronie Sprzedającego? Miałem przykład gdzie ALLEGRO PRZYZNAŁO SIĘ że źle przetłumaczyło ofertę na czeski. Otrzymałem negatywa co było akurat w tym wypadku uczciwe. Allegro nawet nie przeprosiło. Przyznali się i napisali że nie będzie się wliczał do statystyk. Komentarz pozostał. Napisaliście , że nie możecie nic z tym zrobić mimo że Wasza wina. Mozna to łatwo sprawdzić. Pytam: gdzie jest Wasza granica wstydu i obiektywnego podeścia do transakcji. Trochę jesteście jak była TVP Info. Zero wstydu, tylko nasza racja jest najwazniejsza, klient ma zawsze racje (nawet jak nie ma).

D

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

@ploma   - nic nie zrobisz. Do oceny produktu jest inne miejsce. W ocenie transakcji pozostały już tylko 2 oceny - zgodność z opisem i obsługa. Jednak pracownicy Allegro mają jakąś swoją własną interpretację stworzonych przez siebie zasad. Po prostu łamią swoje własne zasady. Napisz na aukcji takiemu "słoniowi", że przedmiot posiada rysę i zamieść zdjęcie. I otrzymasz negatyw, obcięte gwiazdki za zgodność z opisem, bo towar ma rysę. Czyli towar zgodny z opisem. Co zrobi Allegro? Oprócz tego, że obniżą Ci oceny, spadnie Ci sprzedaż, to nic nie zrobią. Bo Ci napiszą, wbrew temu co piszą, że kupujący może ocenić stan przedmiotu w ocenie, choćby był zgodny z opisem, to może napisać, że nie jest zgodny z opisem.

Zagmatwane? tak, ale tak Allegro działa. Została stworzona specjalna zakładka do oceny towaru, jednak Allegro twierdzi, że kupujący nadal w komentarzach mogą oceniać towar.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#
 

  - tak, jest to dopuszczalne i należy to poważnie traktować. Jak to jest "duża" firma, zatrudniająca kancelarię prawną - to może skończyć się w sądzie. Ostatnio oglądałem kilka filmów - klient wystawił negatyw firmie dokonującej regeneracji pewnych urządzeń. Ja myślę, że miał rację. Lecz firma wytoczyła mu proces sądowy, kosztowało go to kilkadziesiąt tys. zł (wszystko przegrywał) i sprawa jeszcze nie rozwiązana.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów