Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedający dodał mnie do czarnej listy przez co nie mogę zrobić u niego zakupów.
Ale dlaczego to zrobił? Moje podejrzenie jest takie. Po zakupie, oceniłem transakcję i poleciłem sprzedającego z tym, że za koszt przesyłki dałem jedną gwiazdkę. Za wysyłkę taśmy klejącej zapłaciłem 24,99zł. Mam wrażenie, że sprzedający obawia się, być może złej opinii po kolejnym moim zakupie i przez to mnie zablokował. Myślę, że to jest nie fair i allegro powinno coś z tym zrobić. Jestem na czarnej liście za opinie o zakupie...
@domarski_m sprzedający powinni zawsze mieć konkretny powód dodania kupującego na czarną listę. Kwestie uniemożliwiania komuś przeprowadzenia transakcji reguluje art. 135 Kodeksu wykroczeń. Allegro najczęściej nie ingeruje w takie spory.
Z drugiej strony chyba nie ma sensu ponownie kupować od kogoś, kto stosuje takie rozwiązania...
Możemy dyskutować źle czy dobrze,nie znamy wypowiedzi sprzedającego. Ktoś może powiedzieć że kupujący mają swoją własną "subiektywną " ocenę a sprzedający "czarną listę".
Brawo . Po co ocenia i daję jedną gwiazdkę . Przecież nikt nie kazał Ci kupować u tego sprzedawcy 😉
Zrozumcie to wreszcie że przez te Wasze gwiazdeczki zaniżacie średnią !!!!
Oceń transakcję , zakup a nie wysyłke !!!!
Skoro jest możliwość oceny "koszt wysyłki" to kupujący ma prawo do tej oceny.
Dodatkowo w regulaminie allegro jest wyraźnie powiedziane, że sprzedawca nie może zarabiać na kosztach wysyłki (wysyłka taśmy klejącej za 24.99 zł jest rażacą egzemplifikacją złamania regulaminu). Za to natychmiast konto sprzedawcy powinny zostać zablokowane. Jeżeli sprzedawcy nie podobają się zadady panujące na Allegro, to nie musi on korzystać z tego kanału sprzedaży. PROSTE !
@swawekz "wysyłka taśmy klejącej za 24.99 zł" - znaczy taśma tyle kosztowała czy tylko jej wysyłka (i czy była to jedyna forma dostawy oferowana przez sprzedającego)? Bo jeśli to drugie, to kompletnie nie rozumiem kogoś, kto w takiej sytuacji decyduje się na zakup (czyli świadomie zgadza na warunki).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@swawekz Najlepiej to przed zakupem porównać oferty sprzedawców i wybrać opcję dla siebie najlepszą .Możesz mieć wysyłkę za darmo mając smarta i jeśli sprzedawca też go udostępnia.
@swawekz Daj spokój i nie odpowiadaj na zaczepki. Nawet jeśli w jednym poście napiszesz "koszt wysyłki" nie 2 tylko 20 razy, to i tak jakiś [edycja] będzie Cię dopytywać, czy na pewno miałeś na myśli koszt wysyłki. Ci ludzie są daremni. 😞
Chyba kupujący widzi koszt wysyłki. Wystarczy kupić u kogoś innego. Ja praktycznie do każdej przesyłki dokładam ale i tak się trafi as i powie "drogo". Wysyłam rośliny, pakuje starannie aby nic się im nie stało. Nie wysyłam do paczkomatów ponieważ parę godzin w blaszanej skrzynce na słońcu i rośliny mogą nie przetrwać. Nawet kuriera odpowiednio obdarowuję małymi upominkami od czasu do czasu żeby przyjeżdżał do mnie wieczorem a nie woził sadzonki cały dzień w samochodzie. Nie powinno być w ogóle opcji oceny kosztów wysyłki. Widzę ile płacę za dostawę to kupuje albo nie. Zrobisz człowieku wysyłkę 1zł to i tak może się czepić jakiś "mądrala" i wystawi 2 gwiazdki bo ma prawo. Może niech podziękują allegro bo od każdej wysyłki płacę prowizję. To już ze strony serwisu Allegro jest przegięcie. Płacić prowizję za dostawę za którą zapłacił klient. Niedługo pewnie wpadną na pomysł płacenia prowizji od ilości wystawionych przedmiotów bo skoro wystawił to teoretycznie może sprzedać także profilaktycznie prowizję weźmiemy. Ponad 20 lat jestem na Allegro jako sprzedający i niestety chyba czas się rozstać. Kiedyś serwis chronił zarówno kupujących jak i sprzedających a teraz kupujący jest jak święta krowa. Płaci się tyle kasy a ochrony sprzedającego brak.
Tak samo jeżeli nie podobają się kupującemu - może nie kupować.
Skoro jest możliwość, żeby sprzedający dodał kupującego na czarną listę to ma do tego prawo.
Nie oceniam sytuacji, ale co za id... myśli, że prawo działa w jedną stronę. Jeden może, a drugi nie?
@msniezek piszesz o KC 135. Ale to przecież nie sprzedawca blokuje zakup temu klientu. To WASZ system to robi : )
Klient może kupić bez rejestracji, zakup nie jest uniemożliwiony.
@exoryna wybacz, nie jestem prawnikiem i nie czuję się na siłach prowadzić dyskusję, czy za efekt (w postaci braku możliwości zakupu) odpowiada sprzedawca (który podjął taką decyzję), czy Allegro (które technicznie wprowadziło ją w życie). Tym niemniej sprzedawca w pewnych sytuacjach może to zrobić, zatem sam mechanizm z pewnością nie jest niezgodny z prawem.
@msniezek "sprzedawca w pewnych sytuacjach może to zrobić"
Mógłbyś bliżej sprecyzować te "pewne sytuacje" ?
Bo jak czytam tu na gadane to najczęściej dzieje się tak że sprzedawca dodaje do owej czarnej listy każdego kto oceni sprzedawcę poniżej 5 w którejkolwiek kategorii. Ponad to czytam że niektórzy dodają do czarnej listy tutaj piszących za prezentowanie własnych poglądów. Czy kolor skóry lub wyznanie też niebawem będzie ważne?
Może wprowadźcie zapis regulaminowy że kupować na Allegro mogą tylko zadowoleni klienci, pozostałych nie obsługujemy.
@br.Hehe, kogoś doceniłeś pisząc "Ponad to czytam że niektórzy dodają do czarnej listy tutaj piszących za prezentowanie własnych poglądów" Myślisz że ktoś z piszących tutaj byłby tak wyrafinowany aby dokonać złośliwego zakupu? 😉 Z drugiej strony, nie powinno to dziwić mając na uwadze czasy w jakich żyjemy gdzie teraz 13 latek na ulicy z piwem czy fajką nie wzbudza oburzenia a strach że może wyciągnąć nóż 😉 Za moich czasów młodości była większa kultura i szacunek do ludzi.
@br. Ty tak na poważnie?
@pinsplash Na poważnie.
Można dyskutować o tym czy wymagania Allegro wobec sprzedawców nie są przesadnie zawyżone, "z księżyca", bo wydaje mi się ze tak własnie jest, że są zbyt wyśrubowane.
Ale ocena transakcji jest prawem klienta i nie ma obowiązku wystawiać sprzedającemu wszystkich 5 żeby mu statystyk nie zepsuć. To może lepiej całkiem zlikwidować oceny i niech wszyscy mają super, będzie po problemie.
A jeśli już jest jak jest, to powinien być przynajmniej obowiązek pisemnego wyjaśnienia kupującemu dlaczego nie ma prawa kupić, bo wtedy kupujący może z tym coś zrobić, odwołać się itp. A na razie jest tak że "nie bo nie"
Sam tego nie doświadczyłem ale czytałem tutaj, że są przypadki że odmawia się prawa kupna bez żadnego wyjaśnienia dlaczego. Jeśli tak jest, to o kolor skóry też może się rozchodzić.
@br.Częściowo się z Tobą zgadadzam jeśli chodzi o fakt wystawienia samej oceny a świadomość klienta którą ją wystawia nie mając zielonego pojęcia, że 4 gwiazdki mogą poważnie zmienić status pozycji sprzedawcy a sam kupujący mógł wystawić ją zupełnie nie z winy sprzedawcy a np dostawcy czy też samego producenta a nawet czasem jakiegoś niezamierzonego wypadku który i tak na końcu zostałby wyjaśniony i załatwiony ku zadowoleniu kupującego. Sam osobiście nie miałem do niedawna pojęcia że ocena negatywna może tak bardzo wpłynąć na całokształt ocen. Z pewnością dla sprzedawców którzy nie sprzedają zbyt dużo i często może to być krzywdzące w niektórych przypadkach, ale rozumiem że są te formularze do zgłoszeń tych przypadków, tylko to trwa i w tym czasie sprzedający może "niesłusznie" jest pokrzywdzony
@ZibiK30 To dobrze że się rozumiemy. Problem nie jest w tym czy ktoś wystawił zaniżoną ocenę sprzedającemu, lecz w tym co z tym robi potem administracja Allegro. A Allegro w niektórych przypadkach robi z tego wielki problem, zaniża statystyki, a nawet blokuje sprzedawcę. Więc wszystkiemu jest w końcu winien kupujący, bo ośmielił się zaznaczyć o jedną lub kilka gwiazdek niżej ocenę.
A dyskusja w tym wątku właśnie zmierza do tego że wszystkiemu są winni kupujący. Bo za niskie oceny wystawiają.
Może więc prościej zlikwidować te oceny skoro mają prowadzić do fikcji?
@br.Likwidacja by niczego nie rozwiązała a z czasem odniosła gorsze skutki ze względu na namnożenie się nieuczciwych sprzedawców na czym również by ucierpieli uczciwi. Gdyż jednak kupujący jakim sam jestem, uzależniam mój zakup od ocen i komentarzy. Rozwiązaniem mogła by być ocena wystawiona zaocznie, np na 7 dni w których nie wlicza się jej do żadnych statystyk a te 7 dni to byłby czas na możliwość wyjaśnienia, zmiany czy usunięcia jej jeśli zajdzie taka potrzeba.