anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

Client:72726722
#9 Pomysłodawca#

@br.  Myślę podobnie, ale jeśli jakis pracownik allegro się tak wypowiedział i sprzedawca, to jeśli mnie UOKiK nie poprze, to na drogę cywilnoprawną  o ok 80 zł nie będę szedł, a inaczej tego chyba nie rozwiążę (cena słuchawek plus kurier za którego będę musiał zapłacić żeby towar odebrać od sprzedawcy)

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

br.
#16 Inspirator#

@Client:72726722  Masz czas  do 180 dni  od zakupu  czyli około 6 miesięcy. Musisz się uodpornić na straszenie.  Sprzedający zawsze straszą w takich sytuacjach, to walka psychologiczna. Równie dobrze możesz ty go postraszyć odsetkami za przetrzymywanie twoich pieniędzy, ale szkoda pisania  takich bzdur bo odsetki od  kwoty  około 50 zł  to kilka groszy.

Będzie cię jeszcze straszył sądem za komentarz, wpisze cię na czarną listę itp. To normalne zachowanie, liczy na to że się przestraszysz i odpuścisz.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

Client:72726722
#9 Pomysłodawca#

@msniezek  @la_nika @br.  @sophie-bunny  @DECO-MASTER @TATLOK   odpowiedź od uokiku

 

UOKIK.PNG

Szanowny Panie,

 

w mojej ocenie, w Pana sprawie nie znajdzie zastosowania art. 38 pkt 5) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r., poz. 287), albowiem z całą pewnością słuchawki można zdezynfekować, by następnie znów - bez uszczerbku dla słuchawek - mogły one zostać wprowadzone przez sprzedawcę do obrotu.

 

Zatem, o ile w ustawowym terminie odstąpił Pan od umowy sprzedaży zawartej na odległość, to Pana oświadczenie było prawnie doniosłe i sprzedawca winien dokonać Panu zwrotu pieniędzy za zakupione przez Pana słuchawki.

 

Proponuję, aby wysłał Pan sprzedawcy pisemne, ostateczne wezwanie do zapłaty, w którym wyznaczy Pan przedsiębiorcy ostateczny termin na dokonanie zwrotu gotówki, wskaże Pan, w jaki sposób sprzedawca winien zwrotu dokonać (np.; na Pana numer rachunku bankowego), jak i zawrzeć rygor, iż w braku uczynienia zadość Pana wezwaniu wystąpi Pan przeciwko sprzedawcy na drogę postępowania sądowego, co narazi przedsiębiorcę na koszty z nim związane, w tym koszty Pana ewentualnego zastępstwa procesowego.

 

 

Gdyby powyższe nie przyniosło oczekiwanego przez Pana rezultatu, wówczas zachęcam Pana do skorzystania z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów, który będzie mógł wystąpić względem sprzedawcy z pisemną interwencją, co może doprowadzić do polubownego rozwiązania opisanej przez Pana sprawy.

Rzecznicy konsumentów działają w powiatach i miastach na prawach powiatu. Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz.U. z 2020, poz. 1076 z późn. zm.) do zadań rzeczników należy m.in.:

  1. zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego (np. poprzez odpowiedzi na listy, e-maile, telefony, rozmowy podczas indywidualnych wizyt),
  2. udzielanie informacji prawnej w zakresie ochrony prawa konsumentów,
  3.  występowanie z interwencjami do przedsiębiorców (głównie sprzedawców, usługodawców, dostawców mediów) w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów

Dane teleadresowe dostępne są na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

Client:72726722
#9 Pomysłodawca#

czy w związku z takim stanowiskiem UOKIK-u  Allegro może zainterweniować w moją dyskusję i przekazać stanowisko sprzedającemu? Bo po tym jak mi sprzedawca odpisywał to czuję się już przez niego troszkę lekceważony.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:72726722 Skopiuj i wklej tekst, bo obrazek jest ukryty, widzisz go tylko Ty.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

Client:72726722
#9 Pomysłodawca#

już widać?

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

Client:72726722
#9 Pomysłodawca#

Szanowny Panie,

 

w mojej ocenie, w Pana sprawie nie znajdzie zastosowania art. 38 pkt 5) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r., poz. 287), albowiem z całą pewnością słuchawki można zdezynfekować, by następnie znów - bez uszczerbku dla słuchawek - mogły one zostać wprowadzone przez sprzedawcę do obrotu.

 

Zatem, o ile w ustawowym terminie odstąpił Pan od umowy sprzedaży zawartej na odległość, to Pana oświadczenie było prawnie doniosłe i sprzedawca winien dokonać Panu zwrotu pieniędzy za zakupione przez Pana słuchawki.

 

Proponuję, aby wysłał Pan sprzedawcy pisemne, ostateczne wezwanie do zapłaty, w którym wyznaczy Pan przedsiębiorcy ostateczny termin na dokonanie zwrotu gotówki, wskaże Pan, w jaki sposób sprzedawca winien zwrotu dokonać (np.; na Pana numer rachunku bankowego), jak i zawrzeć rygor, iż w braku uczynienia zadość Pana wezwaniu wystąpi Pan przeciwko sprzedawcy na drogę postępowania sądowego, co narazi przedsiębiorcę na koszty z nim związane, w tym koszty Pana ewentualnego zastępstwa procesowego.

 

 

Gdyby powyższe nie przyniosło oczekiwanego przez Pana rezultatu, wówczas zachęcam Pana do skorzystania z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów, który będzie mógł wystąpić względem sprzedawcy z pisemną interwencją, co może doprowadzić do polubownego rozwiązania opisanej przez Pana sprawy.

Rzecznicy konsumentów działają w powiatach i miastach na prawach powiatu. Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz.U. z 2020, poz. 1076 z późn. zm.) do zadań rzeczników należy m.in.:

  1. zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego (np. poprzez odpowiedzi na listy, e-maile, telefony, rozmowy podczas indywidualnych wizyt),
  2. udzielanie informacji prawnej w zakresie ochrony prawa konsumentów,
  3.  występowanie z interwencjami do przedsiębiorców (głównie sprzedawców, usługodawców, dostawców mediów) w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów

Dane teleadresowe dostępne są na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

xyz96
#21 Demiurg#

Nic nie widać, skopiuj odpowiedź i wklej.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

Client:72726722
#9 Pomysłodawca#

@msniezek 

cytat z maila od uokiku

Szanowny Panie, 
w mojej ocenie, w Pana sprawie nie znajdzie zastosowania art. 38 pkt 5) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r., poz. 287), albowiem z całą pewnością słuchawki można zdezynfekować, by następnie znów - bez uszczerbku dla słuchawek - mogły one zostać wprowadzone przez sprzedawcę do obrotu. 
Zatem, o ile w ustawowym terminie odstąpił Pan od umowy sprzedaży zawartej na odległość, to Pana oświadczenie było prawnie doniosłe i sprzedawca winien dokonać Panu zwrotu pieniędzy za zakupione przez Pana słuchawki.
 
 
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

Client:72726722
#9 Pomysłodawca#

@xyz96  teraz już musi być widoczne

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:72726722 To było do przewidzenia, rację mieli wszyscy ci, którzy twierdzili, że masz prawo do zwrotu. To są słuchawki, elektronika użytkowa, a nie żaden towar z grupy "higienicznych". Ten zapis w aukcji o ograniczeniu do zwrotu po otwarciu opakowania w tym przypadku nie jest wiążący, możesz towar zwrócić.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

br.
#16 Inspirator#

@xyz96 , @Client:72726722  Tiaa..  tylko że znowu tu się odbywają jakieś czary mary,  przez moment widziałem wpis z niewidocznym obrazkiem i nagle wpis zniknął.

Ten komunikat jest bardzo nie na rękę wielu osobom.  A twórcę wątku Allegro powinno zatrudnić w charakterze eksperta. Bo to nie kupujący powinien wyjaśniać takie wątpliwości.  O ile tu były jakieś wątpliwości.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

Knowhere
#21 Demiurg#

"To są słuchawki, elektronika użytkowa, a nie żaden towar z grupy "higienicznych". Ten zapis w aukcji o ograniczeniu do zwrotu po otwarciu opakowania w tym przypadku nie jest wiążący, możesz towar zwrócić." - a chciałabyś używać np. elektronicznego termometru dousznego po zwrocie, bo komuś do dziurki w uchu nie pasował? W końcu taki termometr to też elektronika użytkowa, co nie😁

_____________
"Jesteś tu niepotrzebny jak plama na ścianie, wiem że chciałbyś to zmienić a ja znam rozwiązanie"
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

RED
#17 Koryfeusz#

@xyz96 @Client:72726722 

uokik twierdzi, że po zdezynfekowaniu można taki towar dalej sprzedać

oczywiście nie podaje podstaw prawnych swojego wywodu

i wprowadza w błąd konsumenta, że proces sądowy będzie bezpłatny dla konsumenta jeżeli sprawę w sądzie przegra

pomijam juz fakt że uokik nie jest sądem

 

 

 

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

xyz96
#21 Demiurg#

@RED Oczywiście - my sprzedawcy nie akceptujemy stanowiska UOKiK, które działa na naszą niekorzyść. My sprzedawcy nie akceptujemy wyroków sądów, które działają na naszą niekorzyść. Skąd ja to znam? 🙂

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/niezasadna-reklamacja-a-koszty-transportu/...

Dokładnie to samo było w wątku o obowiązku zwrotu wpłaty już po okazaniu dowodu odesłania rzeczy, gdy towar w drodze powrotnej zaginął. Tam też było prezentowane stanowisko UOKIK w oparciu o art. 32 Ustawy konsumenckiej. Ojej, jak sprzedawcy protestowali 🙂

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

DECO-MASTER
#12 Orędownik#

Zgoda, ale problem jest nie w rozmiarze (wspomniane majtki mogą "pić" 😂), co nie znaczy, że można zwrócić. Zwyczajny pech. Próbój się dogadać ze sprzdawcą. My cię nie uratujemy.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

br.
#16 Inspirator#

Do wszystkich dyskutantów:  Obejrzałem sobie w międzyczasie  oferty  słuchawek dousznych i nigdzie nie znalazłem informacji  że  są  przedmiotem z grupy higieniczne.  Wszędzie  jest dopuszczalny 14 dniowy zwrot,  nigdzie nie znalazłem informacji  że otwierać i przymierzać nie wolno.  Więc jest to standart na Allegro że słuchawki  się przymierza i oddaje.

Natomiast stawianie dodatkowych wymagań nie umieszczonych w opisie,  już po zrealizowaniu  zakupu  jest typowym przekroczeniem  uprawnień sprzedawcy  po to aby się wykpić od  prawa zwrotu.

A może  w opisie tej konkretnej aukcji  był zakaz zwrotu?  Jeśli tak to oferta była  nieregulaminowa i sprzedawca i tak powinien   zwrócić pieniądze.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

DECO-MASTER
#12 Orędownik#

br. pewnie masz rację, ale nie chciałbym w sklepie usłyszeć, że przed chwilą ktoś przymierzał🤧

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

br.
#16 Inspirator#

@DECO-MASTER   Pewnie że nie, ja też nie chciałbym.  Również  sprzedawcy nie chwalą się tym przymierzaniem na ogół.

W sklepach są przedmioty wystawowe, do oglądania, macania, przymierzania. Na Allegro pozostaje ryzyko, loteria.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

musicsklep_pl
#11 Animator#

Problem jest w tym ze w opisie aukcji nie możesz napisać ze towar jest higieniczny i nie podlega zwrotowi. 

Odpowiedz
Ładowanie...