anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro ograniczyło sprzedaż na 3 dni - co ze wznawianiem ofert ?

dasoteam2023
#8 Zapaleniec#

Allegro wprowadziło mi ograniczenie sprzedaży na 3 dni w zwiazku ze zbyt wolnym odpisywaniem w dyskusji. Odpisywałem cały czas 🙂 Ale widocznie algorytm widzi to inaczej . Widzę , że nie wznawiają się oferty. Jak je wznowić po 3 dniach ?

oznacz moderatorów
24 ODPOWIEDZI 24

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@dasoteam2023 odpisanie "," nie jest realną odpowiedzią dla kupującego w dyskusji, kupujący otrzymał odpowiedź na wiadomość z 16 kwietnia dopiero 23.04 po naszym wywołaniu w dyskusji, a sprzedający w dni robocze powinien odpisać w ciągu 24h. 
Ograniczenie zostanie zdjęte po 3 dniach, będziesz mógł wtedy wznowić swoje oferty w zakładce Mój asortyment. 



   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

dasoteam2023
#8 Zapaleniec#

Doprecyzujmy w takim razie 🙂 Kupujacy wyslal info w sobote wieczor. Poniewaz nikt nie pracuje o tej godzinie i podobnie w niedziele wiec dalismy kropke zeby miec na uwadze tą dyskusje. Na wiadomosc z 16 kwietnia klient OTZRYMAŁ odpowiedz takze 16 kwietnia ( a nie 23 jak twierdzi Pani wyzej ) Prosze być precyzyjnym 🙂 Mało tego. Otrzymał odpowiedz w ciagu 3 godzin . To za wolno jest ? Regulamin precyzuje godzinowosc ?:)  Mało tego - kupujacy złożył reklamacje na ktora mam 14 dni zeby odpowiedziec. Więc prosze o wyjasnienie . DLACZEGO PANI PISZE , ŻE 16 NIE OTRYZMAŁ ODPWOIEDZI. ? Mam zrobic screeny ??

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@dasoteam2023 chętnie to doprecyzuję, żeby na przyszłość nie było niejasności 🙂 
Kupujący zgłosił reklamację 12 kwietnia w sobotę (czyli 24h na odpowiedź liczone jest od poniedziałku). Odpowiedź (inną niż przecinek) otrzymał 16 kwietnia (w środę) po swojej kolejnej wiadomości.
Następnie wysłał 2 kolejne wiadomości 16 kwietnia, na które otrzymał odpowiedź 23 kwietnia, dlatego że poprosił nas o pomoc i włączyliśmy się do dyskusji. 
Tak, sprzedający ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, ale zgodnie z regulaminem (Artykuł 10 punkt 10.4) powinien odpowiadać na wiadomości kupującego w ciągu 24h (z wyjątkiem weekendów i dni ustawowo wolnych od pracy), więc nawet jeśli reklamacja jest rozpatrywana (bo nie minęło 14 dni) a w tym czasie kupujący zada pytanie w dyskusji, sprzedający powinien w ciągu 24h odpowiedzieć. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

dasoteam2023
#8 Zapaleniec#

Okej 🙂 Ale co ja mam odpowiedz Klientowi skoro on nie pyta o nic tylko opowiada o swoim życiu ?:) Musiałbym psychologa zatrudnić. Klient pisze : "Ponadto przemalowałem lusterko pod kolor auta, wieczwrot nie wchodzi w grę.' 

To co mam mu odpisac ? : że też lubie malarstwo , jaki kolor ma auta ? , 

 

No litości 🙂 Za chwile bedziemy musieli kogos zatrudniać zeby prowadził terapie dla klientow.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@dasoteam2023 w mojej ocenie poinformował jednak o istotnej dla sprawy rzeczy, a nie pisał o tym, że lubi malarstwo i co tam u niego słychać 🙂 
Informację, którą przekazaliście później, z decyzją o odrzuceniu reklamacji, mógł otrzymać już wtedy w odpowiedzi na informację o przemalowaniu lusterka. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

dasoteam2023
#8 Zapaleniec#

No niech będzie . Nasza wina 🙂 Poprawimy się i tyle nam zostało. Szkoda , że od razu blokujecie konto zamiast wyjaśnić w czym rzecz. 

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#16 Inspirator#

@dasoteam2023  nie musisz zatrudniać psychologa, utwórz sobie plik tekstowy, a w nim napisz :

" Dziękuję za wiadomość, sprawę przekazałem do odpowiedniego zespołu, jak będę wiedział coś więcej, to się odezwę"

później jak Ci klient opowiada co robił w sobotę po południu, to robisz CTRL+C i CTRL+V

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@KOGIEL_T a na weekend inną 🙂

Dziękuję za wiadomość, odpoczywamy z rodziną przy grillu na wszystkie pytania odpowiemy w najbliższy dzień roboczy jak naładujemy akumulatory żeby walczyć dalej na allegro "

________
Κώστας
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@la_nika uświadom mnie co ma sprzedawca pisać w takich wiadomościach?

reklamacja złożona, ma wg polskich przepisów czas na odpowiedź

 

ostatnio do takiej dyskusji dodaliście słowo reklamacja szumnie obwieszczając sukces - jak widać nic się nie zmieniło

coś wam się pomyliło - kupujący składa reklamację więc jego obowiązkiem jest odpowiadać na pytania sprzedawcy - nie odwrotnie

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@RED zgodnie z regulaminem Allegro (art. 10.4), sprzedający ma obowiązek odpowiadać na wiadomości kupującego w dyskusji w ciągu 24h (z wyjątkiem weekendów i dni ustawowo wolnych od pracy) – nawet jeśli jest to reklamacja i nie minął jeszcze ustawowy termin 14 dni na jej rozpatrzenie.

To nie znaczy, że reklamacja ma być zakończona w tym czasie – tylko że kontakt w dyskusji musi być utrzymany i odpowiedź udzielona, także na pozornie nieistotne wiadomości. Brak reakcji lub odpowiedź typu „.” nie są traktowane jako rzeczywista odpowiedź.

Celem jest utrzymanie komunikacji z klientem – nawet jeśli wiadomość jest luźna, wypada odpowiedzieć grzecznie, np. "Dziękuję za informację, rozumiem stanowisko – sprawa jest w toku." To pozwala uniknąć interwencji i ewentualnej blokady.

   Grzegorz
   Moderator
oznacz moderatorów

dasoteam2023
#8 Zapaleniec#

To ja w takim razie dopytam skoro tak trzymamy sie regulaminu 🙂 

8.4 

W przypadku, gdy działania Użytkownika naruszają postanowienia Regulaminu lub obowiązujące przepisy prawa, Spółka może:

a. upomnieć Użytkownika za pośrednictwem poczty elektronicznej,

b. udzielić Użytkownikowi ostrzeżenia za pośrednictwem poczty elektronicznej,

Udzielenie Użytkownikowi upomnienia i ostrzeżenia nie skutkuje bezpośrednio zawieszeniem Konta Użytkownika lub ograniczeniem dostępu do poszczególnych usług świadczonych w ramach Allegro, stanowi jedynie informację, że w przypadku dalszego naruszania przez Użytkownika postanowień Regulaminu, Spółka może zawiesić Konto lub ograniczyć dostęp do poszczególnych usług w ramach Allegro. W przypadku powtarzających się lub istotnych naruszeń

 

Dlaczego zablokowaliście nam sprzedaż od razu ? Nie mieliśmy NIGDY upomnienia od Was w tej kwestii. Dlaczego nie skorzystaliście z opcji którą sami opisaliście w regulaminie ??? Tymbardziej , żę w dyskusji o którą się "czepiliscie" kupujacy probował wyłudzić 400 zł.. Wczoraj zglosilem próbę wyłudzenia na Policji. 

oznacz moderatorów

dasoteam2023
#8 Zapaleniec#
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@gdvorek odpowiedz mi, po co to jest zrobione?

jaki to ma wpływ na przebieg reklamacji?

po co kłamać cyt "Dziękuję za informację, rozumiem stanowisko" udając zainteresowanie?

przecież takie coś odbywa się ze szkodą dla konsumenta, nie wiem jak Ciebie, ale mnie uczono, że takie zbywanie obraża drugą osobę - tu nie Ameryka, że spławia się gościa tekstami - odezwiemy się do ciebie, zadzwonimy.

 

Normalny empatyczny sprzedawca rozumiejąc sytuację kupującego, nawet jeżeli sam uszkodził produkt - stara się za niego naprawić sytuację - zamiast od razu odrzucać reklamację.

Allegro swoimi bzdurami w dyskusjach mocno to utrudnia.

 

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@RED rozumiem i dziękuję za szczery głos. Zasada odpowiadania w ciągu 24h ma na celu zapewnienie kupującemu poczucia, że sprawa jest prowadzona – nawet jeśli reklamacja formalnie trwa 14 dni.

To nie ma na celu udawania zainteresowania, tylko sygnalizuje, że sprzedawca czuwa nad sprawą. Czasem wystarczy jedno zdanie.

Jako moderator mam obowiązek przypominać o tej zasadzie zgodnej z regulaminem, ale osobiście rozumiem, że bywają sytuacje, gdzie może to wyglądać sztucznie. Niemniej – to pomaga uniknąć eskalacji i wzmacnia Twoją pozycję jako sprzedawcy.

   Grzegorz
   Moderator
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

to dalej szczerze: to jest hipokryzja na całego

@gdvorek zbywanie i wymówki nie dają poczucia, że sprawa jest prowadzona

Kupujący ma wg Ciebie odebrać mylne wrażenie, że jego reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie?

 

Zastanów się nad przypadkiem autora wątku - jak allegro mu w tym pomaga - zablokowaliście mu konto, wprowadzacie w błąd, usuwacie oferty - utrudniacie mu prowadzenie biznesu, a nie wpływacie by lepiej rozpatrywał reklamacje.

 

 

oznacz moderatorów

dasoteam2023
#8 Zapaleniec#

To ja Ci powiem więcej. W dyskusji sam konsultant zasugerował , żebym odrzucił reklamację. Mało tego - napisał kupującemu , że w związku z jego ingerencją w produkt sprzedawca może odrzucić reklamację. I w sumie na początku może i bym jakoś pomyślał nad pozytywnym rozpatrzeniem. Ale po sugestii konsultanta - wątpliwości już nie miałem 🙂 Czyli wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują , że kupujacy chce wyłudzić kasę w myśl artykułu 286 a allegro mnie za to kara 🙂 hit

oznacz moderatorów

dasoteam2023
#8 Zapaleniec#

Dokładnie tak. Ludzie piszą takie bzdury zupełnie nie związane ze sprawą a ja mam mu odpisywać i umilać dzień. Klient mi odpisuje ,że "nie odesle towaru i koniec" . To co ja mam mu odpisywac ? 🙂 Mam go błagać , żeby wysłał ? Mam jechac do niego i na kolanach prosić , żeby oddał towar do rekalamcji ? no bezsens totalny.

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@dasoteam2023 wyjaśniłem wszystko precyzyjnie powyżej. Będąc na Allegro zobowiązany jesteś do działania zgodnego z regulaminem. 

   Grzegorz
   Moderator
oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#16 Inspirator#

@dasoteam2023  @gdvorek  albo takie coś😁 i co mam mu odpowiedzieć🤔

alll.png

oznacz moderatorów