anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego jakość mojej sprzedaży spadła na wymaga poprawy?

robcio646
#10 Popularyzator#

Aktualnie mam zadowolenie kupujących na -750 punktów pomimo że wszystkie moje komentarze (jest ich mało bo dopiero 21) są pozytywne. W jednym tylko komentarzu dostałem 4/5 gwiazdek w rubryce zgodność z opisem.

Jeśli to jakiś błąd zliczania to ok luz. 

Ale jeśli tak są oceniani sprzedający na allegro przez algorytmy allegro to jest to totalna żenada, dno i metr mułu.

Co mam zrobić w takiej sytuacji? 

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Musisz się postarać wykopać z tego mułu ,a każda ocena liczy się do statystyk miesiąc czasu od wystawienia.

oznacz moderatorów

robcio646
#10 Popularyzator#

Dziękuję za odpowiedź kolego. 

Nie rozumiem tylko jednego. Gdybym dostał negatywa albo 0/5 gwiazdek to luz rozumiem ale za pozytywną opinię i tylko jedną gwiazdkę mniej aż takie ujemne punkty. Przecież to żal d... ściska. 

Powoli odechciewa mi się wystawiać na allegro zwłaszcza jak widzę ile sobie kasują prowizji za sprzedaż, do tego wyróżnienia włączane przez przypadek bez żadnego potwierdzania i trzeba za to wszystko płacić.

Kiedyś było tu lepiej a teraz jest żenada... 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

-750 to jedna grubsza sprawa np nierozwiązana dyskusja, negatyw, może masz nieodpisane w dyskusji albo nie odpowiedziałeś na zapytania kupujących przez kilka dni
zobaczmy co ci moderatorki znajdą po prześwietleniu konta  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#19 Nestor#

Nieprawda. Miałam kiedyś ponad 1000 na minusie. Był to pierwszy komentarz na koncie, a pani obcięła gwiazdki tylko za wysyłkę bo jej się 8.99 za wysyłkę przedmiotu za 30 zeta nie podobało. Fakt że już n ie oceniają wysyłki ale przelicznik nadal kijowy...

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

żeby to tak na pysk poleciało to by musiał kupujący w jednej kategorii urypać ze 3-4 gwiazdki naraz bo za parę razy po 1 gwiazdce okazyjnie tak nie zleci 

oznacz moderatorów

sklepRTVSAT
#12 Orędownik#

Niestety przyzwyczaj się tak działa allegro, wystarczy jeden klient który zaniży statystykę, i przez cały rok musisz poprawić statystyki jeśli kolejny klient nie zaniży od tak oceny bo takie ma prawo. Niestety ale nic z tym nie zrobisz tak działa allegro w stosunku do sprzedawcy. 

oznacz moderatorów

robcio646
#10 Popularyzator#

Tak jak pisałem wcześniej nie mam żadnego negatywa, żadnej nierozwiązanej dyskusji, odpowiadam zawsze na czas bo w ciągu godziny lub dwóch. Tutaj zaważyła moim zdaniem jedna gwiazdka mniej (czyli 4/5) przy zgodności z opisem przedmiotu za który dostałem pozytywny komentarz. Dla mnie to jest chore bo ktoś kto zaczyna tak naprawdę za moment może mieć zablokowane konto ponieważ ma kijowe statystyki. Myślę że powinna zostać wprowadzona tzw. ochronka dla młodych sprzedawców np do 100 komentarzy statystyki są liczone inaczej (łagodniej) a po tym progu komentarzy można już normalnie. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@robcio646 nic nie zrobisz , algorytm jest nie ubłagany , może zwróciłeś uwagę na ilość ostatnio wystawianych ocen w stosunku do ilości transakcji, u mnie spada już poniżej 10%, a i z ostatniego miesiąca ,,kwiatek ,, jedyne pytanie z 30 dni zadane 19:05 czyli 5 minut po godzinach pracy ,odpowiedź na drugi dzień ok 6:00 , w statystykach ,, neutralny ,, urwane 40pkt. Nie mam ustawionego autorespondera bo uważam ,że jest to zlewanie klienta , ale jak to tak ma wyglądać to chyba ustawię .

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@mdrogeria bo się ludziom nie chce wystawiać komentarzy. Ja np zawsze zostawiam komentarz nawet głupie wszystko ok polecam, jak się sprzedający coś więcej postara to odpowiednio nagradzam komentarzem spersonalizowanym 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@robcio646 pamiętaj, że do "jakości sprzedaży" brane pod uwagę są oceny z ostatnich 30 dni. Wczoraj jedyną ważną oceną, była ta z 4 gwiazdkami, stąd taki spadek. Dzisiaj już nie masz zaniżonych punktów, bo nie masz również aktualnych ocen.

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

robcio646
#10 Popularyzator#

@w_kiwi

Dziękuję za odpowiedź, dzisiaj rano zauważyłem że wróciło wszystko do normy ale nadal twierdzę że system oceny i algorytmy są poj.....ne.

I piszę to z pełną powagą świadomy być może konsekwencji tych słów. 

Jest tu masa tematów które piszą właśnie tacy początkujący sprzedający którzy zderzyli się z chorym systemem allegro który jest w ch... niesprawiedliwy. Nie ma podziału na początkujących sprzedających i na stare wygi. Dla początkującego wszystko może się zawalić po odjęciu jednej gwiazdki a po negatywie to już kosmos. 

Dzisiaj w innym temacie przeczytałem o szantażu negatywami za nie dodanie gratisu którego żąda kupujący a którego nie było w ofercie, obniż cenę albo dam negatywa, oddaj cześć wpłaty albo dam negatywa. 

Zresztą spotkało mnie coś podobnego, sprzedawałem złom laptopowy - 3 sztuki uszkodzonych chromebooków (pobite matryce itp, ogólnie dalej nietestowane) wszystko o czym wiedziałem było opisane w aukcji a kupujący wydębił ode mnie kartę wifi której brakowało a o czym nie wiedziałem bo nie otwierałem laptopów. Później założył dyskusję i zarzadal przyjęcia zwrotu 2 laptopów i zwrócenie prawie całej kwoty którą zapłacił za całość bo podobno było coś niezgodne z opisem który daje allegro z automatu - w moim opisie były faktyczne parametry laptopów. A jak się nie zgodziłem na zwrot to zakończył dyskusję i napisał że odpowiednio mnie oceni podejrzewam że nagatyw wleci ale wtedy założę sprawę cywilną nie będę się cackał z cwaniakiem. 

I reasumując takie działania kupujących są w porządku i są dozwolone bo kupujący są pie...mi świętymi krowami. A sprzedający ma się starać bo tak i ch... 

Sam jestem często kupującym i zawsze jak jest coś nie tak to staram się dogadać a dopiero po załatwieniu sprawy wystawiam komentarz, i jeszcze nie zdarzyło mi się wystawić mniej gwiazdek bo takie miałem widzimisię... 

Proponuję żeby święte krowy z zarządu allegro poszły po rozum do głowy i zmieniły te chore zasady bo stracą wielu sprzedających. 

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@robcio646 hmmm....pięknę słowa , ale nie do zrealizowania na tym portalu .

oznacz moderatorów

robcio646
#10 Popularyzator#

Myślę że jest do zrealizowania, gdyby tylko sprzedający się skrzyknęli i przestali wystawiać to od razu grube ryby od słupków poszły by po rozum do głowy. 

oznacz moderatorów

VivaBeautyShop
#9 Pomysłodawca#

@w_kiwi  Dzień dobry. Od 5 dni mam spadek jakości sprzedaży. W pierwszych dniach nastąpił spadek na wykresie, jednak w poszczególnych kategoriach nie było wskaźnika ze strzałką w dół. Wczoraj i dziś mam znowu spadek jakość sprzedaży i wskaźniki spadają w kategoriach "dostawa w terminie" i "szybka dostawa". Chociaż wszystkie zamówienia wysyłamy w określonym czesie przed jego zakończeniem, a czasem tego samego dnia (chociaż czas wysyłki mamy podany 2 dni, jednak Allegro za każdym razem daje 1 dzień na wysyłkę, jeśli nawet klient złożył zamówienie po godzinie 15 ). Dlaczego następuje spadek punktów, gdy wszystkie zamówienia są wysyłane na czas?
zamówienia

8004bcc0-3a55-11ef-afb6-07b2dd1633aa
169e2981-3a30-11ef-ab01-753d47d59d99
80c65f80-39db-11ef-a187-8b8a6caf61e7
846cca80-3994-11ef-845f-31ffd1155a00
5f968c80-3955-11ef-a60f-3714099cc293
506f6290-3879-11ef-8617-1d48e9c6da57
 
 
WhatsApp Image 2024-05-14 at 11.29.20.jpegWhatsApp Image 2024-05-14 at 11.29.20.jpeg
oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@VivaBeautyShop W ciągu ostatnich 30 dni miałeś tylko jedno zamówienie nadane po terminie. Ponieważ bierzemy pod uwagę dane właśnie z 30 dni, to codziennie przestajemy brać pod uwagę kolejne dni, od których minął ten termin. Jeśli w tym czasie przybyło Ci mniej zamówień, niż ubyło tych, których już nie bierzemy pod uwagę, to 1 takie zamówienie ma wtedy większe znaczenie zgodnie ze średnią arytmetyczną. 

Co do czasu wysyłki, masz na niego czas zgodnie z ustawieniami w ofercie. Pokazujemy jednak proponowany czas wysyłki, dzięki, któremu dotrzymasz przewidywany czas dostawy, jaki widział kupujący w momencie składania zamówienia. Jeśli nie chcesz, aby kupujący widzieli szybszy czas dostawy, to sugeruję, byś nie nadawał wcześniej zamówień, nawet jeśli masz taką możliwość. 

Ostatnią kwestią jest wskaźnik szybkich wysyłek, otrzymać można punkty tylko za te zamówienia, które zostały nadane tego samego dnia, a deklarowany czas wysyłki w ofercie to "24 godziny" lub "natychmiast".

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

AGLOPRIMA2
#14 Krzewiciel#

Te statystyki sa w ogóle z d..y wzięte. W godzinach pracy odpowiadam klientom od razu jak tylko pytają, ale jak klient zapytał o 18-tej (pracuję do 17-tej) to rano o 9-tej już zastałam mail od Allegro, że wiadomość czeka na odpowiedź i - 60 punktów pyk.

 

Często odpisuję z domu, ale trudno mi z domu odpisać jaki termin ma produkt, który stoi na półce w firmie.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@AGLOPRIMA2 w tygodniu wpadła mi dyskusja tuż po 19:00 tyle co wyłączyłem kompa , rano patrzę i mówię znowu mi uwalą punkty , ale klient okazał się nad podziw wygadany  ,szybkie odpowiedzi w ciągu dnia poprawiły czas do niewiele ponad 2 godzin , przez to krzywa jakości poszybowała do góry  ,a dawno już nie miałem punktów za szybkie odpowiedzi .

Jaki z tego morał ? dobrze czasami umyślnie podłozyć klientowi ZONK-a i sprowokować do pogadania w dyskusji 

oznacz moderatorów

AGLOPRIMA2
#14 Krzewiciel#

no ten nie był wygadany, pytanie konkretne, odpowiedź też.

Mam wrażenie szybowania w oparach absurdu na tym portalu po prostu...

oznacz moderatorów