Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedający prowadzi legalną działalność handlową na Allegro i sprzedał nowy produkt – użytkownikowi platformy. Produkt został wysłany zgodnie z opisem, odpowiednio zapakowany i doręczony na czas.
Po kilku dniach od zakupu kupujący składa reklamację, twierdząc, że produkt "nie spełnia jego oczekiwań" i żąda zwrotu pieniędzy, ale jednocześnie odmawia odesłania towaru, ponieważ, jak sam twierdzi, "jest mu potrzebny i go użytkuje".
Sprzedający tłumaczy kupującemu, że zgodnie z przepisami, zwrot pieniędzy jest możliwy tylko po zwrocie towaru w ramach odstąpienia od umowy lub uznanej reklamacji. Kupujący odmawia zwrotu, pisząc, że nie zamierza ponosić kosztów wysyłki ani przerywać użytkowania sprzętu, gdyż „jest mu potrzebny do codziennego funkcjonowania”.
Po zgłoszeniu sporu przez kupującego do Allegro, platforma – bez dokładnego zweryfikowania stanu faktycznego – przyznaje rację kupującemu, zasłaniając się „dobrem klienta”, oraz automatycznie wypłaca mu środki z Programu Ochrony Kupujących (POK).
Efekt:
Kupujący zachowuje towar.
Otrzymuje pełen zwrot środków.
Sprzedający traci produkt i pieniądze, a dodatkowo może mieć zablokowane środki na koncie lub obniżony ranking.
Takie sytuacje są niestety możliwe, zwłaszcza gdy Allegro opiera się wyłącznie na deklaracjach kupującego i nie analizuje wystarczająco dowodów ze strony sprzedawcy. Z prawnego punktu widzenia jest to nadużycie prawa do reklamacji i próba wyłudzenia, jednak sprzedający ma ograniczone możliwości działania, jeśli platforma nie umożliwia mu skutecznego odwołania.
@farma-zak odrzuciłeś reklamację ?
Zwrot zwany Reklamacja rozstanie rozpatrzony jeśli Kupujący zwróci towar. Raczej nie gdyż go użytkuje i nie zamierza go wymontowywać i jeszcze pisze abyśmy mu zwrócili koszty postoju auta które wyliczył 10 razy większe niż wartość zakupionego towaru.
@farma-zak "Zwrot zwany Reklamacja rozstanie rozpatrzony jeśli Kupujący zwróci towar"
Obawiam się że w tym punkcie popełniasz błąd. Reklamację masz obowiązek rozpatrzeć, masz na to 14 dni od zgłoszenia reklamacji. Kupujący nie musi zwracać towaru, to ty masz towar odebrać.
@farma-zak podaj proszę numer tego zamówienia.
Numer zamówienia f7b56a10-6625-11f0-aac9-7164c6cc8fda
Ogłoszenie już zostało usunięte bo Kupujący nie zapoznał się z treścią ogłoszenia tylko sugerował się swoimi przekonaniami.
a to ty nie wiesz jak zgłosić na policji oszustwo poprzez wyłudzenie i doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzenia mieniem? art 286kk rura kupującemu zmięknie jak policjanci zapukają
@farma-zak opisałeś normalne postępowanie w takiej sytuacji allegro
Serwis ma gdzieś swój regulamin i rozdaje kasę z ap na lewo i prawo bez żadnego uzasadnienia,
ale dobre pany może się łaskawie zgodzą na nie obciążanie Cię tymi kosztami
@az1rael dlaczego art 286kk wobec kupującego, a nie wobec allegro?
@RED obu kupujący wyłudzenie a allegro doprowadzenie do niekrzystnego rozporządzenia mieniem. A dokładnie pracow ik allegro co klepnie ap na koszt sprzedawcy do ustalenia w postępowaniu przez prokuratora.
Sprzedawca mam oddać wszystko i towar i pieniądze za towar Kupującemu bo On tak chce a Allegro jeszcze go w tym popiera. Najgorsze jest to że Kupujący pisze, abyśmy mu zwrócili koszty postoju auta które wyliczył 10 razy większe niż wartość zakupionego towaru. Jakbyśmy to my mu uszkodzili tą cześć z którą samochody jeżdżą do rok czasu do następnego przeglądu. @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Sprzedawca mam oddać wszystko i towar i pieniądze za towar Kupującemu bo On tak chce a Allegro jeszcze go w tym popiera. Najgorsze jest to że Kupujący pisze, abyśmy mu zwrócili koszty postoju auta które wyliczył 10 razy większe niż wartość zakupionego towaru. Jakbyśmy to my mu uszkodzili tą cześć z którą samochody jeżdżą do rok czasu do następnego przeglądu.
Wartość zamówienia jest bardzo mała, a powód dyskusji absurdalny. Najgorsze jest to że Kupujący pisze abyśmy mu zwrócili koszty postoju auta które wyliczył 10 razy większe niż wartość zakupionego towaru.
@farma-zak zaproponowałeś odebranie towaru ? jak odmówił, odrzuciłeś reklamacje 14 dnia od zgłoszenia reklamacji ? jak nie to masz efekt 😞
@kostas11 tak pewnie było, ale gdzie jest w tej dyskusji moderator?
na wczasach? czy zalała go powódź?
co to jest wg regulaminu allegro "dobro klienta"?
@RED @kostas11 a po co miał proponować odbiór skoro w ustawie jasno pisze jak towar kupiony na odległość to konsumentowi przysluguje 14dni zwrot jak nie spełnia jego oczekiwań. Kupujący jasno stwierdził że towar pczekiwań nie spełnia więc zwraca jak po tym terminie 14 dniowym jest to przysługuje mu reklamacja na niezgodność z umową jeśli towar ma wadę istotną. Wada istotna też jest wyjaśniona czym jest tu kupujący jasno oświadcza że towar nie pasuje a nie zwróci i jednocześnie przekracza swoje uprawnienia do stwierdzenia zapoznania się z towarem jakby mu go pokazano w sklepie czyli przekracza uprawnienia z normalnego zarządu rzeczą w sensie rozumienia ustawy. Kupujący przy reklamacji jest zobowiązany do określenia WADY a nie bo ogólnie to mi nie pasuje bo to nie jest wada reklamacyjna jak nie pasuje to ma możliwość odstąpić od umowy zgodnie z ustawą. Tą są jaja z prawa robione przez cwaniaka zakupowego.
Kupujący zgłasza Absurdalny powód Zwrotu, Dobrze mam do tego prawo. Przyjmiemy zwrot mimo użytkowania towaru. Ale On Nie Chce oddać zakupionego towaru, gdyż go cały czas użytkuje i nie zamierza go wymontowywać.
Sprzedawca mam oddać wszystko i towar i pieniądze za towar Kupującemu bo On tak chce a Allegro jeszcze go w tym popiera. @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Najgorsze jest to że Kupujący pisze, abyśmy mu zwrócili koszty postoju auta które wyliczył 10 razy większe niż wartość zakupionego towaru. Jakbyśmy to my mu uszkodzili tą cześć z którą samochody jeżdżą do rok czasu do następnego przeglądu.
1) Zaproponuj kupującemu odesłanie towaru - poproś o przygotowanie paczki i podanie wymiarów celem przygotowania etykiety zwrotnej ( tak wiem że nie chce odesłac ale komunikaty w dyskusji muszą być jasne i nie do podważenia)
2) 13-14 dnia ODRZUĆ REKLAMACJE z powodu nieudostępnienie produktu przez kupujacego
3) pozostaw sprawe tak jak jest. Jelsi dopełnisz wszystkich procedur prawnych ( odrzucenie reklamacji) to allegro nawet jeśli wypłaci kupujacemu z AP to raczej Cię nie obciąży - decyzje reklamacyjna jest decyzją sprzedającego i bez wyroku sądu nie ma ku temu podstaw prawnych.
4) na to czy allegrowypłaci z AP czy nie to juz sprzedajacy nie ma wpływu i ja osobiście nie mam zamiaru w to wnikać. Jełsi mnie tonie obciąża to z mojegopunktu widzenia nie ma to żadnego wpływu. Allegro ma prawo fundować swoim użytkownikom co tylko zechce wiec jeśli sprzedawca nie zostaje obciążony - nic mu do tego
5) jełsi niedopełnisz procedur prawnych i allegrowych ( nie zparoponujesz wysłania etykiety oraz nie odrzucisz reklamacji do 14 dni) to jeśłi allegro zdecyduje sie wypłacić AP to niewykluczone że zostaniesz nim obciążony.
Jeśli tak ma wyglądać Programu Ochrony Kupujących (POK). To należy się zastanowić czy taka praktyka wyłudzania Towaru i pieniędzy nie przerodzi się w zwyczaj kupujących.
Czy sprzedaż na takiej platformie która ślepo ufa kupującym bez stwierdzania jakiś faktów ma sens dla Sprzedawców.
to już sie przerodziło w zwyczaj i Ty jesteś tego przykładem.
Kazdy z nas wcześniej czy poxniej trafi(ł) na takiego dzbana i nie poradzisz. Dbaj tylko żeby poszło z kasy Allegro (czyli naszej) a nie Twojej