Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Serdecznie witam wszystkich zgromadzonych.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Mam pytanie - dlaczego Allegro [edytowano] bezpodstawnie zawyżając prowizje od sprzedaży??
20 lipca, czyli już dość dawno, zgłosiłem błędne naliczanie prowizji (zgłoszenie nr 34794496) od transakcji, gdzie pobrano dużo większe prowizje, niż wskazane w załączniku nr 4 do regulaminu Allegro. Podam kilka przykładów - prowizja powinna wynosić:
- 1,31 zł (zaokrąglone z 1,31118 zł), a naliczyliście 2,14 zł,
- 1,60 zł (zaokrąglone z 1,60392 zł), a naliczyliście 2,62 zł.
Koszt wysyłki nie ma tu nic do rzeczy, gdyż wysyłki były "darmowe", czyli SMART, więc od takich wysyłek są osobne opłaty.
Do tej pory nie poprawiono tych błędów w zakładce "Rozliczenia z Allegro", ani nawet nie wyjaśniono skąd takie niedorzeczne wyliczenia.
Bardzo proszę o zaprzestanie tego procederu i dokładne wyjaśnienia.
Pozdrawiam
@Barzy_TPI Dziękuję Ci za zgłoszenie. Skierowałam prośbę do odpowiedniego zespołu o udzieleniu Ci wyjaśnień w sprawie 34794496. Mam nadzieję, że tym razem uzyskasz wszystkie niezbędne informacje.
Niestety otrzymałem dzisiaj jedynie jakieś pokrętne tłumaczenia, które nie mają zbyt dużo sensu i nie wyjaśniają jakkolwiek sprawy.
W związku z tym potrzebuję oficjalnego stanowiska Allegro w kwestii opłat od sprzedaży, a mianowicie - czy przy sprzedaży naliczane są opłaty obowiązujące w dniu wystawienia danego przedmiotu (utworzenia aukcji), czy opłaty obowiązujące w dniu sprzedaży owego przedmiotu? To bardzo ważne w tej sytuacji.
Proszę o odpowiedź, gdyż jedynie ona może wyjaśnić tę sprawę.
@Barzy_TPI wartość prowizji płacisz w momencie sprzedaży
@Client:44052296 właśnie tak mi się wydawało, ale wobec sprzecznych informacji, jestem zmuszony poczekać na oficjalną odpowiedź od Allegro.
PS. Zapomniałem oznaczyć pracowników Allegro w poprzednim poście, zatem:
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Bardzo proszę o odpowiedź na pytanie z mojego posta z godz. 11:57 i tym samym o wyjaśnienie sytuacji.
@Barzy_TPI przepraszam, że czekałeś na odpowiedź!
Tak jak napisaliśmy w sprawie nr 34794496. Oferta wystawiona była w 2022 roku z opcją “do wyczerpania zapasów”, dlatego przy naliczaniu prowizji obowiązuje ją cennik z tamtego okresu, czyli 4% prowizji.
Wynika to z tego, że konta prywatne od 2 listopada 2022 roku nie mają możliwości wystawiania już ofert z opcją do wyczerpania przedmiotów, dlatego prowizja przy takich ofertach naliczana jest na starych zasadach.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Z jakiej racji prowizja jest naliczana inaczej? Przecież prowizja nie zależy od czasu trwania aukcji!! Nie zależała w trakcie wystawienia aukcji i obecnie również nie zależy. Co to za krętactwa??
Skoro twierdzicie, że przy aukcjach sprzed pamiętnego 2 listopada 2022 opłaty sprzedażowe są naliczane na starych zasadach, to proszę o korektę części opłat dot. smarta, gdyż w czasie wystawienia tych aukcji opłaty te wynosiły 0,99 zł oraz 1,19 zł dla tych konkretnych zakresów cenowych, a naliczyliście mi 1,89 zł oraz 2,29 zł.
Zdecydujcie się w końcu czy wysokość opłat od sprzedaży to ta obowiązująca w momencie wystawienia aukcji, czy ta obowiązująca w momencie sprzedaży. Bo na razie widzę, że nie postępujecie uczciwie, bo usiłujecie robić zamieszanie i część opłat pobierać na starych zasadach, a część opłat na obecnych zasadach, w nadziei, że użytkownicy serwisu się nie zorientują... I oczywiście wybieracie sobie te najwyższe opcje, żeby zagarnąć jak najwięcej. Powinniście się wstydzić.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Problem nadal nie został rozwiązany. Opłaty od sprzedaży nie zostały naliczone ani na starych zasadach (nie wykonaliście korekty wysokości wszystkich opłat do wysokości wszystkich opłat z dnia wystawienia aukcji), ani na obecnych zasadach (zawyżyliście wysokość prowizji, niezgodnie z obecnie obowiązującymi wysokościami prowizji). Takie nieuczciwe naliczanie opłat nie może trwać w nieskończoność, bo prędzej czy później oszukiwani się zorientują. Zachowajcie choćby pozory przyzwoitości i naliczcie opłaty albo na starych zasadach, albo na obecnych.
@Barzy_TPI rozumiem, że jest to dla Ciebie problematyczna sytuacja, ale naliczenie zostało wykonane poprawnie.
Prowizja dotycząca oferty wystawionej z opcją "do wyczerpania zapasów" jest pobierana na starych zasadach, ponieważ nowe dla kont zwykłych nie zostały utworzone, jako że nie można już skorzystać z takiej opcji. Jest to inna sytuacja, niż zmiana zasad rozliczeń za przesyłki Smart! czy kosztów prowizji za sprzedaż.
Dla mnie sytuacja nie jest problematyczna, potrzebuję jedynie z Waszej strony choć minimum uczciwości. Jedynym problemem jest tu chciwość i próby mieszania przy naliczaniu opłat, by mniej ogarnięci użytkownicy nie zorientowali się, że nieprawidłowo nalicza się im opłaty.
Albo rozliczajcie na starych zasadach, albo na obecnych. Dlatego wykonajcie korektę naliczonych opłat - albo części naliczonej wg starych zasad, albo części rozliczonej wg obecnych zasad.
Prawdę mówiąc, powinniście dokonać korekty tej części opłat, którą naliczyliście na obecnych zasadach. -> Link do artykułu z dnia 20 września 2022 r. na temat zmian wprowadzanych w dniu 2 listopada 2022 r.: https://allegro.pl/pomoc/aktualnosci/pazdziernik-i-listopad-zmiany-dla-sprzedajacych-z-kont-zwyklych...
Jest tam wyraźnie napisane:
"Jeśli wystawisz oferty na koncie zwykłym przed 2 listopada, naliczymy opłaty zgodnie z obecnym cennikiem dla tych kont – nawet jeśli sprzedaż nastąpi już po zmianie stawek od 2 listopada."
Przestrzegajcie proszę własnych zasad.
@Barzy_TPI Monika wyjaśniła już tę kwestię. Mowa jest tutaj o ofertach z opcją "do wyczerpania zapasów", która nie jest już dostępna. Dlatego pobrano od Ciebie opłatę zgodnie z cennikiem, który obowiązywał w momencie wystawienia.
Jeśli masz jeszcze jakiekolwiek wątpliwości związane z opłatami, proszę, abyś kontynuował korespondencję numer 34794496. Doradca wyspecjalizowany w tym obszarze udzieli CI szczegółowej odpowiedzi.
Nie mam wątpliwości, bo wszystko jest tu jasne - podlinkowałem artykuł dotyczący zmian wprowadzonych w dniu 2 listopada 2022 r., którego lektura rozwiewa wszelkie wątpliwości.
@w_kiwi napisał(a):
pobrano od Ciebie opłatę zgodnie z cennikiem, który obowiązywał w momencie wystawienia.
Sęk w tym, że nie jest to prawda, gdyż część opłaty pobrano wg cennika, który obowiązuje obecnie, a dokładnie został zmieniony w dniu 3 lipca 2023 r.
@w_kiwi napisał(a):
Doradca wyspecjalizowany w tym obszarze udzieli CI szczegółowej odpowiedzi.
Sęk w tym, że doradcy piszący na maila, nie brzmią na wyspecjalizowanych, gdyż udzielają mi pokrętne i mgliste odpowiedzi, które są jeszcze mniej merytoryczne, niż te, które są zamieszczane tutaj na forum 😲
@Barzy_TPI Poprosiłam o szczegółowe wyjaśnienie tej sprawy. Wkrótce otrzymasz wiadomość od doradcy. Proszę Cię o odrobinę cierpliwości.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@la_nika oficjalnie potwierdziła wcześniej, że w aukcjach ze źle naliczonymi przez Was opłatami, obowiązują cenniki opłat sprzedażowych sprzed 2 listopada 2022 r. W mailach również otrzymałem oficjalne potwierdzenie powyższego faktu. Do tego momentu wszystko zmierzało ku wyjaśnieniu sprawy, ale niestety - dzisiaj otrzymałem maila z odpowiedzią, że jednak naliczacie opłaty na obecnych zasadach... 😲
Skończcie tą farsę i po prostu dokonajcie korekty naliczonych opłat, już obojętne czy na starych, czy na obecnych zasadach - po prostu zróbcie to w sposób uczciwy, bo póki co, to osiągacie szczyty krętactwa.
@Barzy_TPI czy możesz podać numer sprawy, w której otrzymałeś taką informację?
W sprawie nr 34794496 napisaliśmy:
"[...] Konta prywatne od 2 listopada 2022 roku nie mają możliwości wystawiania ofert do wyczerpania przedmiotów. Zgodnie z komunikatem jaki wysyłaliśmy zmiana dotyczyła stawek w cenniku dla kont zwykłych dla ofert wystawionych po północy 2 listopada.
Oferty kup teraz i licytacje, które wystawione były od 2 listopada na koncie zwykłym, zapłaci Pan zgodnie z cennikiem, który do tej pory obowiązywał na kontach firmowych. Dotyczyło to:
- opłaty podstawowej za wystawienie
- prowizji od sprzedaży
- prowizji od sprzedaży w wyróżnionych ofertach
- Pakietu Promo [...]"
Natomiast ponieważ wystawiłeś oferty na koncie zwykłym przed 2 listopada, opłaty naliczyliśmy zgodnie z obecnym (tj. sprzed 2 listopada) cennikiem dla tych kont.
Tak jak pisaliśmy w komunikacie takie naliczenie obowiązuje nawet jeśli sprzedaż nastąpi już po zmianie stawek od 2 listopada.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Przecież już jakiś czas temu ustaliliśmy, że część opłaty sprzedażowej naliczona na starych zasadach, została jednak naliczona prawidłowo, ale jednocześnie wynikło z tego, że część opłaty naliczona na obecnych zasadach, została naliczona nieprawidłowo. Zatem temat jest nadal aktualny, gdyż część opłaty sprzedażowej została naliczona nieprawidłowo.
"Wyspecjalizowani" doradcy, po ponad miesiącu, w końcu chyba załapali, że opłata została niepoprawnie naliczona, gdyż zamiast kolejnej pokrętnej odpowiedzi mailowej, otrzymałem mail pt. "Przyjęliśmy reklamację. Numer sprawy 34794496 [...]". Mam nadzieję, że to nie jest ponowne odwlekanie w czasie kolejnych krętactw.
Sprawa nie została jeszcze rozwiązana, jest nadal w toku. Powrócę do tematu w ciągu 14 dni (czas na rozpatrzenie).
Taka mała uwaga do wyliczenia prowizji - Allegro zaokrągla prowizje zawsze w górę do pełnych groszy, nie tak jak to obowiązuje w matematyce 😞
W Twoich przykładach allegrowe zaokrąglenie z 1,31118 zł to 1,32 zł a z 1,60392 zł to 1,61 zł.