Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć. Dzisiaj po raz pierwszy się przytrafiło, że paczka została uszkodzona. Dlatego mam pare pytań do doświadczonych już w tym temacie. Kontaktowaliśmy się z allegro i otrzymali informacje z oddziału, że karton jest uszkodzony. Zaproponowano, że paczkę wydadzą do doręczenia lub zwrócą ją do Nas. Poprosiliśmy o kontakt z kupującym, aby określił, czy chce żeby paczkę doręczono lub czy mamy wysłać nową. Ale nie odbiera. Napisano również email. Jeśli klient zdecyduje, że chce odebrać to: ma sprawdzić paczkę w obecności kuriera i ewentualnie sporządzić protokół szkody i my wtedy na tej podstawie to reklamujemy? A co jeśli kupujący nie będzie chciał tej paczki? My wyślemy nową i wtedy gdy uszkodzona paczka wróci do Nas, to mamy sporządzić protokół szkody, zrobić zdjęcia zewnatrz, wewnatrz itd? Bo z tego co czytam to juz od paru lat nie ma papierowych protokółów, tylko teraz jest wszystko online? Dzięki za wszystkie wskazówki.
Aaa.. no i co w sytuacji gdy karton jest uszkodzony, ale w środku produkt jest cały? Chodzi tu o stojak pod choinkę (metalowy). A my wyślemy nowy, bo kupjuacy nie będzie chciał odbierać tego z uszkodzonym kartonem. Też wtedy reklamujemy to normalnie? I można wtedy ubiegać się o zwrot na ponowną wysyłke, karton itd?
Jeżeli opakowanie przesyłki jest uszkodzone, to najpierw spisujesz protokół sprawdzenia, a potem odbierasz.
Zgodnie z art 87 ust 6 ustawy Prawo pocztowe, odbiór przesyłki z widocznymi śladami uszkodzenia bez zastrzeżeń jest tożsamy ze zrzeczeniem się wszelkich roszczeń od przewoźnika. Nieodwoływalnie.
Ok, dziękuje Ci za informacje.
Rozmawialiśmy z kurierem dpd, bo był po paczki i powiedział, że on nie ma ze sobą "papierowych" protokołów i żeby to zrobić online. Można tak?
Z resztą online to nie zrobimy tego, bo przecież to jest Allegro Delivery i formularz nie puści, bo wyskoczy błędny numer przesyłki. W takim razie mogę wydrukować protokół szkody z internetu i na jego podstawie wypełnić przed odbiorem i dać kurierowi do podpisu?
Pisaliśmy właśnie z pracownikiem allegro i dostaliśmy informacje, że to co napisałeś/aś to nieprawda i że nie mam obowiązku spisywać żadnego protokołu. Mam nawet specjalnie zrobione screeny z tej konwersacji i mam pełne prawo do reklamacji. To ja już nie wiem co mam o tym myśleć.
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_ może ktoś z moderacji zabierze głos i mi to rozjaśni? Kurier nie ma przy sobie protokołów od dawna, online tego nie zrobię, bo to jest Allegro Delivery i niby nie muszę mieć żadnego protokołu, a @pecela tutaj podał artykuł i wynika, że muszę?
Ustawa jest nadrzędna nad regulaminem danej firmy. W razie rozbieżności, pierwszeństwo ma ustawa.
A jeżeli chodzi o protokół to w rozporządzeniu w sprawie reklamacji usługi pocztowej mamy:
§3 [Elementy reklamacji]
2. Do reklamacji wnoszonej w postaci innej niż za pomocą środków komunikacji elektronicznej należy dołączyć:
3) kopię protokołu sporządzonego przez operatora pocztowego bezpośrednio przy przyjęciu uszkodzonej przesyłki rejestrowanej lub stwierdzonych ubytkach jej zawartości - w przypadku przyjęcia tej przesyłki przez adresata - albo
4) oświadczenie o stwierdzonych ubytkach lub uszkodzeniach przesyłki rejestrowanej złożone przez przyjmującego tę przesyłkę bezpośrednio przy przyjęciu przesyłki;
3. Do reklamacji wniesionej za pomocą środków komunikacji elektronicznej należy dołączyć kopie dokumentów, o których mowa w ust. 2. Jeżeli jest to niezbędne dla prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, operator pocztowy może zażądać przekazania mu oryginałów tych dokumentów.
No to w takim razie jak odrzucą mi reklamację, to im wstawie screeny z konwersacji z pracownikiem allegro.
@FHANSAR chodzi o przesyłkę nr AD03GKFWNRFQHH014?
Skontaktowaliśmy się z kupującym, tak jak napisałeś.
Jeśli kupujący odbierze przesyłkę, może ją reklamować, jeśli tego nie zrobi, Ty jako nadawca jesteś uprawniona do złożenia reklamacji.
Ponieważ to Allegro Delivery, reklamację złożysz za pomocą tego formularza, do reklamacji możesz dodać załączniki, więc najlepiej, jeśli zdjęcia uszkodzonej paczki zamieścisz od razu w reklamacji. Protokół szkody nie jest potrzebny, ale te zdjęcia na pewno ułatwią jej rozpatrzenie.
Dzięki za informacje! A czy otrzymaliście wiadomość, którą przekazaliśmy konsultantowi? Bo dostaliśmy informacje, że kupujący nie odebrał telefonu i napisaliście do niego wiadomość. Natomiast nam udało się skontaktować i wysłaliśmy nową przesyłkę ( numer AD0GJSRF0W748HSPD), a uszkodzoną ( AD03GKFWNRFQHH014) poprosiliśmy o odesłanie do Nas. Jeśli do Was nie dotarła to proszę o przekazanie dalej. Dziękuje!
@FHANSAR przekazałam info, żeby przesyłka uszkodzona (AD03GKFWNRFQHH014) wróciła do Was 👍