anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

o co chodzi z weryfikacją PayU

ti-rex
#8 Zapaleniec#

Podobnie jak 2 lata temu PayU robi tzw. weryfikację tożsamości poprzez formularz gdzie jedna z rubryk wymaga wpisania daty wydania dowodu osobistego oraz daty ważności dowodu osobistego. Bez wpisania tych danych nie jest możliwe wysłanie tego formularza do weryfikacji  no i tu jest problem albowiem ja mam dowód osobisty wystawiony w 2014 roku na czas nieoznaczony (czyli bezterminowo ważny).

Po zgłoszeniu tego problemu otrzymałem poradę aby w ww. formularz  wpisać jakąś datę np. dodać 10 lat do daty wystawienia i po problemie.

Czy naprawdę Allegro (bo PayU to jego spółka czy firma) chce aby klienci podawali nieprawdziwe dane osobowe (art. 270 kk ...m.in. kto posługuje się przerobioną dokumentacją w celu osiągnięcia skutku czy wypełnienia blankietu .. podlega karze od 3 miesięcy do lat 5) 

PayU operuje moimi pieniędzmi, tak jak i innych klientów Allegro a nie zna prawa w zakresie dokumentów tożsamości a to zaczyna być groźne i należy coś z tym zrobić dopóki nie będzie z a późno

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

RaBarbar_ka
Moderatorka
Moderatorka

@ti-rex skonsultowałam poruszoną przez Ciebie sprawę. Operator PayU potwierdził, że temat jest znany, jednak w najbliższym czasie edycja formularza nie jest planowana. Poleca natomiast wpisanie daty na np. 10 lat do przodu lub np. 2099.Pamiętaj, że załączasz jednocześnie zdjęcie samego dokumentu, które jest nadrzędne i na nim opiera się weryfikacja. Nie ma możliwości przekazania dokumentu inaczej, niż przez formularz.

   Basia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

ti-rex
#8 Zapaleniec#

W myśl zalecenia wpisałem datę ważności dokumentu  na 2069 rok i załączyłem skan drugiej  strony dowodu osobistego (tej z PESEL) i w odpowiedzi otrzymałem wypowiedzenie umowy z PayU - proszę o ustalenie o co naprawdę chodzi?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@ti-rex Konsultuję tę sprawę. Odezwę się ponownie, gdy będę wiedzieć więcej.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

sirona_sieradz
#9 Pomysłodawca#

Myślę ,że to już koniec allegro. Chińczyk z Chin bedzie sprzedawał a Polaków wyrzucą za burtę. 

Mnie każą wysyłać zdjecie twarzy lub film z widoczna twarzą , do tego na podejrzanej stronie zewnetrznej. 

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@ti-rex Poinformowano mnie, że w sprawie szczegółów dotyczących otrzymanej wiadomości z wypowiedzeniem konieczny jest bezpośredni kontakt z operatorem PayU: https://poland.payu.com/kontakt/. My niestety nie możemy tu pomóc.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Inkarbo
#7 Wielbiciel#

@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_

Dzień dobry.

Wczoraj otrzymałem maila od service@payu.com.

Zakończenie procesu weryfikacji Twoich danych i jego następstwa

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że nie otrzymaliśmy od Ciebie dokumentów, które są niezbędne do przeprowadzenia przez operatora płatności PayU okresowej weryfikacji oraz aktualizacji Twoich danych informujemy, że na mocy artykułu 1.13e. Regulaminu Usługi PayU, operator płatności PayU nie będzie dłużej świadczyć dla Ciebie usług w ramach serwisu Allegro.

W załączeniu do niniejszej wiadomości przesyłamy Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług płatniczych przez PayU. W praktyce oznacza to dla Ciebie, że po upływie 2 miesięcy od tego momentu nie będziesz mógł korzystać z usług PayU jako Sprzedawca, czyli przyjmować wpłat od kupujących, gdy dokonujesz sprzedaży w serwisie Allegro. W dalszym ciągu będziesz mógł korzystać zarówno z serwisu Allegro, jak i z usług PayU jako Kupujący.

Wszelkie zgromadzone na Twoim koncie środki zostaną wypłacone wraz z zakończeniem okresu wypowiedzenia.

Jednocześnie informujemy, że w dalszym ciągu będziesz mógł korzystać z serwisu Allegro, zarówno jako jak Kupujący i Sprzedający korzystając z usług Allegro Finance - w związku z powyższym nie wymaga to od Ciebie podejmowania żadnych działań.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* art. 35 ust. 2 Ustawy o usługach płatniczych dostawca usług płatniczych może wypowiedzieć użytkownikowi umowę ramową o świadczenie usługi zawartą na czas nieokreślony z co najmniej dwumiesięcznym wypowiedzeniem.
* art. 34 ust. 1 pkt 4c Ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu PayU jako instytucja obowiązana zobligowana jest do zapewnienia, że posiadane dokumenty, dane lub informacje dotyczące Klienta są na bieżąco aktualizowane. Ponadto zgodnie z art. 41 ust. 1 Ustawy w przypadku braku możliwości zastosowania środków bezpieczeństwa finansowego instytucja obowiązana powinna rozwiązać stosunki gospodarcze z Klientem.

Mój sklep na platformie Allegro działa od około półtora roku. Podczas rejestracji, zgodnie z wymogami operatora płatności PayU, dostarczyłem komplet wymaganych dokumentów w celu przeprowadzenia weryfikacji tożsamości. Proces ten trwał około dwóch miesięcy i zakończył się pozytywnym potwierdzeniem mojej tożsamości i danych firmy.

Dodatkowo, w roku 2024 dwukrotnie potwierdzałem swoje dane poprzez przelewy weryfikacyjne przesłane zgodnie z instrukcjami PayU.

Do tej pory nie otrzymałem żadnych informacji o nieprawidłowościach ani konieczności ponownej weryfikacji.

Tymczasem otrzymałem wiadomość e-mail sugerującą konieczność ponownej weryfikacji, jednak bez żadnych linków ani szczegółowych instrukcji. 

W związku z powyższym proszę o pilne wyjaśnienie następujących kwestii:

  1. Dlaczego nie zostały przesłane żadne oficjalne instrukcje ani link umożliwiający wykonanie wymaganych kroków?
  2. Jakie konkretne działania powinienem teraz podjąć, aby zapewnić ciągłość działania mojego konta i uniknąć   blokad płatności?
  3. Czy mogę zweryfikować autentyczność otrzymanej wiadomości e-mail – czy rzeczywiście pochodzi ona od PayU?

Proszę o pilną i jednoznaczną odpowiedź w tej sprawie. Dziękuję z góry.

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Inkarbo Proszę, skontaktuj się w tej sprawie z operatorem.

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów