anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

allegro smart- zwroty produktu- ostateczne stanowisko moderatorów

annawu34
#10 Popularyzator#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Czy sprzedający będąc osobą prywatną (nie firmą) jest zobowiązany do przyjmowania zwrotów w przypadku kiedy sprzedaje przy pomocy SMART?

Oto wypowiedzi moderatorów w innych wątkach:

"jeżeli prywatny Sprzedający decyduje się przyjmować zwroty i oferować dostawę w ramach Smart! to musi oferować darmowy zwrot w swoich ofertach, ale czas na odstąpienie od umowy nie musi wynosić 14 dni (może to być nawet 1 lub 2 dni).
Jednym z warunków Smart! jest udostępnienie warunków zwrotów, ponieważ kupujący kupując w ramach Smart! ma prawo do bezpłatnego zwrotu. Decydując się na udostępnienie metod Smart! sprzedający zgadzają się z regulaminem oraz jego warunkami, które jasno mówią, że należy udostępnić warunki zwrotu, ale w przypadku prywatnych sprzedających nie wiąże się to z oferowaniem 14 dni na odstąpienie. Korzystanie z oznaczenia Smart! w ofertach jest dobrowolne, zatem jeżeli prywatny Sprzedający nie chce udostępniać Kupującemu możliwości zwrotu towaru, może tego nie robić, ale wtedy oferty nie mogą być oznaczone jako Smart!"

- @la_nika

 

"Tak, jeśli chcesz aby Twoje oferty były oznaczone ikoną Allegro Smart, jesteś zobowiązana do przyjmowania zwrotów, to jeden z warunków tego programu. Jednak pod pewnymi warunkami, jako prywatna Sprzedająca możesz odmówić przyjęcia zwrotu. Wszystkie informacje na ten temat znajdziesz w tym artykule. "

- @_HolaOla_  

 

A w efekcie kiedy kupujący założy dyskusję to moderatorzy uznają, że niezależnie od rodzaju konta (prywatne/firmowe) obowiązuje ZAWSZE prawo do 14- dniowego terminu na zwrot bez podania przyczyn.

 

oznacz moderatorów
36 ODPOWIEDZI 36

annawu34
#10 Popularyzator#

Jeszcze to żałosne tłumaczenie, że moderator w dyskusji "się pomylił" no super.

oznacz moderatorów

annawu34
#10 Popularyzator#

Jeszcze Pani Alicja S. z obsługi czatu twierdzi, że smart to też wysyłka inpostem za 8.99.

Wie ktoś coś na ten temat czy jak zwykle piszą byleby pisać?

 

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@annawu34 Wysyłka Allegro Paczkomaty InPost kosztuje 8,99 zł brutto przy płatności z góry (jest to cena maksymalna) niezależnie od tego, czy w swoich ofertach masz Smarta czy nie. 

Przykład: Paczkomat InPost za 8,99 zł bez Smart: 

ko_alka_0-1649954143704.png

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

annawu34
#10 Popularyzator#

smart.JPGniektórzy twierdzą inaczej 😉

oznacz moderatorów

annawu34
#10 Popularyzator#

@ko_alka  możesz się odnieść do pytania medalik_2009 z poprzedniej strony? 

 

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@annawu34 Chcę Wam udzielić najlepszej odpowiedzi, dlatego konsultuję tę sprawę z działem prawnym. Dam Wam znać, kiedy otrzymam odpowiedź. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

annawu34
#10 Popularyzator#

@ko_alkadług trwają konsultacje w tak prostej sprawie...

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@annawu34 @medalik_2009 Jest to zgodnie z załącznikiem nr 2:

1.4.
W polu „Opis” Oferty, jej tytule oraz parametrach mogą być umieszczane wyłącznie informacje dotyczące oferowanego Towaru, przy czym w polu “Opis” dopuszczalne jest umieszczenie dodatkowych informacji na temat producenta tego Towaru oraz poinformowanie o innych Towarach dostępnych w ramach Ofert danego Sprzedającego. Informacje o których mowa w zdaniu poprzednim mają charakter dodatkowy i nie mogą stanowić większości opisu Oferty. Pozostałe informacje należy umieścić w odpowiednich zakładkach (szczegóły dotyczące dostawy w zakładce „Dostawa i płatność”, warunki gwarancji w zakładce „Gwarancja”, opis procedury reklamacyjnej w zakładce „Reklamacja”, informacje dotyczące odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w zakładce „Zwroty”, informacje dotyczące sprzedającego w zakładce „O sprzedającym”). W przypadku, gdy jakakolwiek wartość w polu “Parametry” Oferty nie zostanie uzupełniona przez Sprzedającego lub zostanie uzupełniona wartością niejednoznaczną (np.: Inny, Inna, Inne, Pozostałe, Inna marka, Inny kolor, Inny rodzaj, Inny materiał, Inny producent, Inny rozmiar, Inny wzór, Inny kształt, Inna liczba, Inna wartość, Inne zastosowanie, Inny rękaw, Inna średnica, Inny format, Inna szerokość, Inny fason, itp.), poszczególne dane w tym polu mogą zostać uzupełnione przez Allegro.pl w oparciu o odpowiednie, jednoznaczne informacje zawarte przez Sprzedającego w innych polach Oferty. Allegro.pl poinformuje Sprzedającego o dokonanej przez nią zmianie, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, umożliwiając Sprzedającemu jej wycofanie poprzez edycję oferty. Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w pozostałych postanowieniach Regulaminu, dane kontaktowe należy umieścić wyłącznie w miejscach do tego przeznaczonych. W przypadku Ofert publikowanych w kategorii “Produkty spożywcze >Catering” w polu “Opis” dopuszczalne jest umieszczanie danych kontaktowych oraz informacji związanych z dostawą Towaru. Powyższe zasady nie obejmują Ofert, dla których odrębne umowy z podmiotami współpracującymi z Allegro.pl mogą określać w sposób odmienny warunki dotyczące ich opisu.

Wskazano tutaj, że w zakładce Zwroty regulowane są kwestie odstąpienia od umowy. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

medalik_2009
#16 Inspirator#

@ko_alka ale ty podajesz jako podstawę zasady tworzenia oferty, nie przepis prawa. Skoro k.c. daje osobie prywatnej możliwość braku przyjmowania zwrotów Allegro nie może tego prawa takiej osoby pozbawić. Prosiłem o podstawę prawną, nie definicje zakładek oferty.

Dodatkowo, na jakiej podstawie prawnej Allegro narzuca osobom prywatnym minimum 14-dniowy czas na odstąpienie, gdy mogą one wskazać dowolny czas. Nawet 1 dzień.

Nadal w tym kraju k.c. > regulamin Allegro.

oznacz moderatorów

annawu34
#10 Popularyzator#

@ko_alkakolejna kwestia- dlaczego na wszelkie pytania dot. warunków zwrotów u osoby prywatnej powołujecie się na ustawę o prawach konsumenta skoro jasno jest w niej opisane, że konsumentem jest osoba kupująca u PRZEDSIĘBIORCY. Nawet w warunkach zwrotów SMART powołujecie się na tę ustawę więc dlaczego sami jej nie respektujecie?

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@medalik_2009 
Nie ma znaczenia jaki czas "Allegro narzuca [...] na odstąpienie" w sytuacji gdy jest to odstąpienie z Art. 27 skierowane do ... sprzedawcy niebędącym przedsiębiorcą.
Złożenie oświadczenia o odstąpieniu z Art. 27 w takim przypadku nie wywołuje żadnych skutków prawnych, a samo odesłanie rzeczy do sprzedawcy SMART-em może być początkiem kłopotów kupującego, który:
a) może odnieść mylne przekonanie że jest uprawniony do odstąpienia od Umowy z Art. 27 UoPK w sytuacji gdy takiego prawa nie ma.
b) może ponieść koszty odesłania rzeczy przez sprzedawcę z powrotem do niego (lub koszty przechowania rzeczy u sprzedawcy)
c) straci nieco czasu i nerwów zanim zorientuje się finalnie, że jednak konsumenckie prawo rezygnacji z zakupu przy zakupach u sprzedawcy niebędącym przedsiębiorcą jednak mu nie przysługuje

Zauważ również, że ko_alka deklarowała chęć udzielenia najlepszej odpowiedzi (a nie np. prawidłowej).
O tym że nie jest ona prawidłowa w kontekście zadanego pytania - jest w stanie zorientować się prawdopodobnie każdy kto posiada choćby elementarną wiedzę np. o Ustawie o Prawach Konsumenta.
Jeżeli zgodnie z deklaracją Moderatorki jest ona najlepsza (jaką Allegro po długich konsultacjach odpowiednich zespołów było w stanie przygotować) - to można odnieść nie najlepsze wrażenie dotyczące osób zaangażowanych w udzielanie tej "najlepszej" odpowiedzi. 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@medalik_2009 
od kiedy to zwrot = odstąpienie od umowy

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

annawu34
#10 Popularyzator#

Moderacja Allegro nie przyjmuje tego do wiadomości 😄

oznacz moderatorów

annawu34
#10 Popularyzator#

Jest jeszcze jedna sprawa, która w tej kwestii mnie zastanawia.

Firma (z wyłączeniem JDG) kupująca na fakturę z dostawą SMART traci prawo do zwrotu bo tak stanowi prawo ale już osoba prywatna od osoby prywatnej musi zwrot przyjąć mimo, że prawo stanowi, że wcale tego nie musi robić?

Skąd te podwójne standardy? Skoro można zrobić jeden wyjątek w tym (trochę śmiesznym) regulaminie to dlaczego nie dwa?

oznacz moderatorów

medalik_2009
#16 Inspirator#

@A3dam ja o tym wiem, ty o tym wiesz, każdy trochę siedzący w handlu o tym wie. Chcę tylko poczytać gimnastykę słowną w wykonaniu Allegro. Stworzyli w warunkach Smarta! dla prywatnych sprzedających prawnego potworka i sami się gubią. Rozwiązania ja widzę dwa, ale mnie Allegro nie płaci za tworzenie czy poprawianie ich regulaminów.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@medalik_2009 
Allegro nie płaci za tworzenie czy poprawianie ich regulaminów

To, że nie płaci - to da się wyjaśnić, ale może budzić uzasadnione wątpliwości:
dlaczego z uporem godnym lepszej sprawy bronią się przed usunięciem tzw. "zasad" pozostających w konflikcie z obowiązującymi przepisami prawa powszechnego ?

Poczekajmy jednak (jak napisała ko_alka) na "najlepszą odpowiedź" jaką uda się Allegro udzielić.

Inna Moderatorka z odpowiedzią na moje pytanie zwleka do tej pory:
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/smart-dla-sprzedawc%C3%B3w/allegro-smart-zwroty-produktu-ostateczn...

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

medalik_2009
#16 Inspirator#

@A3dam na pewno doczekasz się odpowiedzi. Przecież @msniezek zapewniał w jednym z wątków, że pracownicy Allegro zawsze odpowiadają na zadane pytania/zgłoszone zastrzeżenia i pełen oburzenia poczyścił wątek z postów twierdzących inaczej. 😎

oznacz moderatorów