Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Tak jak w tytule, zakupy na odległość do kwoty włącznie do 50zł nie podlegają ustawie o prawach konsumenta. Zatem jeśli klient nie jest uczciwy i zakupi dodatkowo drobną rzecz aby mieć darmową wysyłkę, a potem zwróci to nie musicie jej przyjmować, jeśli całe zamówienie opiewało na kwotę nie większą niż 50 zł ?
Przepis brzmi : art. 3 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta - Przepisów ustawy nie stosuje się do umów:
10)
zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa, jeżeli konsument jest zobowiązany do zapłaty kwoty nieprzekraczającej pięćdziesięciu złotych, z wyjątkiem art. 7a termin udzielenia odpowiedzi na reklamację konsumenta;
Co na to Allegro? Co się stanie jeśli odmówię przyjęcia zwrotu z powodu jak powyżej ?
msniezek MMMMAAAACIIIEEEEEEK !!!! ( nie Maciuś 😀 ) @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
@Folmark_pl co ty wypisujesz ? skąd masz takie informacje, podaj cały artykuł ?
Już znalazłem, to chodzi o umowy zawarte na spotkaniach czy wycieczkach, czyli tych co garnki czy koce z wełny merynosa wciskają 🙂
umowa zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa – umowę z konsumentem zawartą:
a) przy jednoczesnej fizycznej obecności stron w miejscu, które nie jest lokalem przedsiębiorstwa danego przedsiębiorcy,
b) w wyniku przyjęcia oferty złożonej przez konsumenta w okolicznościach, o których mowa w lit. a,
c) w lokalu przedsiębiorstwa danego przedsiębiorcy lub za pomocą środków porozumiewania się na odległość bezpośrednio po tym, jak nawiązano indywidualny i osobisty kontakt z konsumentem w miejscu, które nie jest lokalem przedsiębiorstwa danego przedsiębiorcy, przy jednoczesnej fizycznej obecności stron,
d) podczas wycieczki zorganizowanej przez przedsiębiorcę, której celem lub skutkiem jest promocja oraz zawieranie umów z konsumentami,
e) podczas pokazu zorganizowanego przez przedsiębiorcę, w którym uczestniczy zaproszona bezpośrednio lub pośrednio określona liczba konsumentów, w którego trakcie ma miejsce promocja, składanie ofert sprzedaży lub sprzedaż towarów lub usług, bez względu na to czy został na niego zorganizowany transport;
Cóż nawet zakladając że można nie stosować ustawy konsumenckiej to zdaje sie że regulamin smart który akceptuje sprzedający udostepniając smart dostawe mówi o możliwym zwrocie niezależnie od kwoty.
Natomiast swoją droga zwroty przy drobnych zakupach niesmartowych zdaje sie mozna ograniczyc .... oczywiście kosztem - "subiektywnej opini kupującego"
Wiec jeśli kogos stać na to aby mu jakośc sprzedaży poleciała w ciągu dwóch tygodni a co za tym idzie miał nałożone ograniczenia ( czyt zablokowaną sprzedaż) ... to może prróbowac
Edit: @kostas11 ma racje ten punkt dotyczy umów poza lokalem a nie umow zawartych na odległość - ergo nie dotyczy sklepów internetowych i marketplace'ów
@kostas11 podał dokładnie artykuł - ja aż sprawdziłem tekst ujednolicony i dalej to się tam znajduje 😉
@sl-aw-ek wiem zlało mi się z tekstem i nie zauważyłem 😄
Nieprawda. Ten przepisy dotyczy wszystkich umów sprzedaży zawieranych na odległość, w tym sprzedaży internetowej. Na tym samym stanowisku stoi UOKIK ,
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/wylaczenia-prawa-do-odstapienia/
na dole po lewej. Nie ma tam nic o merynosach. Gdzie masz jakąkolwiek informację że to dotyczy wyłącznie spotkań? To jest informacja że do każdej transakcji do 50zł ustawa ta nie istnieje, za wyjątkiem uprawnień reklamacyjnych.
@Folmark_pl przeczytaj cała ustawę a nie wyrywek 😉
10) zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa, jeżeli konsument jest zobowiązany do zapłaty kwoty nieprzekraczającej pięćdziesięciu złotych, z wyjątkiem art. 7a termin udzielenia odpowiedzi na reklamację konsumenta;
umowa zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa – umowę z konsumentem zawartą:
a) przy jednoczesnej fizycznej obecności stron w miejscu, które nie jest lokalem przedsiębiorstwa danego przedsiębiorcy,
b) w wyniku przyjęcia oferty złożonej przez konsumenta w okolicznościach, o których mowa w lit. a,
c) w lokalu przedsiębiorstwa danego przedsiębiorcy lub za pomocą środków porozumiewania się na odległość bezpośrednio po tym, jak nawiązano indywidualny i osobisty kontakt z konsumentem w miejscu, które nie jest lokalem przedsiębiorstwa danego przedsiębiorcy, przy jednoczesnej fizycznej obecności stron,
d) podczas wycieczki zorganizowanej przez przedsiębiorcę, której celem lub skutkiem jest promocja oraz zawieranie umów z konsumentami,
e) podczas pokazu zorganizowanego przez przedsiębiorcę, w którym uczestniczy zaproszona bezpośrednio lub pośrednio określona liczba konsumentów, w którego trakcie ma miejsce promocja, składanie ofert sprzedaży lub sprzedaż towarów lub usług, bez względu na to czy został na niego zorganizowany transport;
Masz rację, zwracam honor. Nie zwróciłem uwagi na to że to nie to samo co umowa zawarta na odległość 😜 i cały misterny plan, legł w gruzach. Niestety nie można odmówić przyjęcia takiego zwrotu. Należy tylko mieć nadzieje, że w końcu Allegro zacznie dbać również o interesy sprzedawców.
Coś się pomieszało, nie może części zwracać, nie ma Smarta. o czym ty piszesz.
ten jak zwykle nie trybi
Zwroty są ciekawe. Ile dramatów z tego powodu się dzieje w kraju naszym. Dzwonił że znalazł ofertę o 1 zł tańszą i czy skoryguje kwotę, ja: że nie, on: to będe zwracał. Albo kupił zestaw 30 różnych uszczelek za 16 zł i że mu tylko jedna pasuje to pozostałe by zwrócił. Ja: zwrócić potrzeba caly zestaw bo to zestaw, on: żeby wyliczyć ile za tą jedną zostanie potrącone bo inaczej negatyw. Zaproponowałem że jeśli to jest duża kwota dla niego te 16zł to dam za darmo. Wtedy odezwały się jakieś resztki honoru i więcej nie dzwonił i negatywa nie dał.