Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący zwrócił towar i otrzymał zwrot wpłaty. Przesyłka była w ramach Allegro Smart, więc zwrot wpłaty był tylko za produkt. Teraz kupujący rozpoczął dyskusje i domaga się zwrotu kosztów przesyłki, chociaż przesyłkę miał za 0 zł.
Napisz mu w dyskusji że jak się za frik zwraca to nie można żądać kosztów nadania bo to jest próba wyłudzenia.
@rgizara To już kolejny taki wpis dziś. Pewnie zaczął działać seryjny zwracacz, który doszukał się luki w przepisach, i chce się łatwo dorobić. Zwróci tak ze 100 sztuk miesięcznie, i tysiaczek wpadnie
Info od klienta: Dziękuję za wiadomość. Smart oczywiście jest usługą płatną która nie wpływa na obowiązki wynikające z ustawy o prawach konsumenta. Sprzedawca nadal ma obowiązek zwrócić najtańszą formę dostawy w danej ofercie będącej przedmiotem umowy od której Kupujący odstępuje. Jeżeli uważa Pani/i inaczej, proszę o punkt ustawy który mówi o takim wyjątku na który się chce Pani/i powołać.
@rgizara Inny sprzedawca dostał dokładnie o samo, o czym napisał tu: Czy to próba wyłudzenia? mogę się założyć, że to ten sam "kupujący". Kiedy Allegro weźmie się za tę patologię?
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla też chętnie dowiem się jak to rozwiązać
@rgizara zakup był w ramach smart , a w tym przypadku najtańsza dostawa kosztuje 0 zł
Zgłosiłem sprawę do Allegro i oczekuję na odpowiedź. Chociaż kontakt z Allegro to jakiś dramat, rozmowa umówiona na jutro, na czacie nikogo nie ma.
@rgizara Dziewczyny popchną @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Dzięki;)
@rgizara Swoją drogą jestem ciekawy jakim przepisem ten 'osobnik' podpiera swoje żądania.
Jedyne co znalazłem w UOPK to to:
Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- kupujący miał dostawę która kosztowała 0 zł
- w związku z zakupem i dostawą nie poniósł żadnych dodatkowych kosztów
Nie widzę w ustawie nic na temat tego, że sprzedający ma "ma obowiązek zwrócić najtańszą formę dostawy w danej ofercie".
Przepisy mówią o tym, że przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu 'dodatkowych kosztów' a nie że jest zobowiązany do zwrotu najtańszej formy dostawy.
@komis-bell Coś mi się majaczy, że sformułowanie o obowiązku zwrotu kosztów najtańszej przesyłki jest przy reklamacjach - ale na pewno nie dotyczy tzw. zwrotu w trybie ustawowym (czyli bez podania przyczyny).
@SpeedyGonzalezz Nieee raczej nie - bo przy reklamacjach przedsiębiorca jest zobowiązany do pokrycia wszystkich poniesionych kosztów.
@komis-bell No chyba nie do końca, bo jak kupującemu zechce się odesłać towar wynajętym helikopterem to chyba sprzedawca nie ma obowiązku tego zwracać? 🐭
@SpeedyGonzalezz Myślę, że w tak ekstremalnym przypadku musiałby to rozstrzygać sąd.
Jak zechce zwrócić helikopterem, to oddajesz mu tyle, ile zapłaciłby gdyby wybrał najtańszą możliwą u Ciebie formę dostawy.
@SpeedyGonzalezz "ale na pewno nie dotyczy tzw. zwrotu w trybie ustawowym (czyli bez podania przyczyny)" - xD
@rgizara poprosiłam o wypowiedź naszego pracownika w prowadzonej dyskusji, aby wyjaśnił kupującemu, że coś mu się pomyliło 🙂
Natomiast, odpowiedz proszę na wiadomość kupującego, aby spełnić warunek odpowiadania w ciągu 24h w dyskusji.
Dziękuję, kupującemu ( WYŁUDZACZOWI ) odpowiedziałem.
Czego to ludzie nie zrobią dla kilku PLN 🙉
Dramat...