anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy kupujący może oczekiwać zwrotu wpłaty za dostawę, jeśli za nią nie płacił?

MAMY ROZWIĄZANIE!
rgizara
#9 Pomysłodawca#

Kupujący zwrócił towar i otrzymał zwrot wpłaty. Przesyłka była w ramach Allegro Smart, więc zwrot wpłaty był tylko za produkt. Teraz kupujący rozpoczął dyskusje i domaga się zwrotu kosztów przesyłki, chociaż przesyłkę miał za 0 zł.

oznacz moderatorów
40 ODPOWIEDZI 40
kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Napisz mu w dyskusji że jak się za frik zwraca to nie można żądać kosztów nadania bo to jest próba wyłudzenia.

oznacz moderatorów
SpeedyGonzalezz
#10 Popularyzator#

@rgizara To już kolejny taki wpis dziś. Pewnie zaczął działać seryjny zwracacz, który doszukał się luki w przepisach, i chce się łatwo dorobić. Zwróci tak ze 100 sztuk miesięcznie, i tysiaczek wpadnie

--------------------------------------------------
Najszybsza mysz w całym Meksyku
oznacz moderatorów
rgizara
#9 Pomysłodawca#

Info od klienta: Dziękuję za wiadomość. Smart oczywiście jest usługą płatną która nie wpływa na obowiązki wynikające z ustawy o prawach konsumenta. Sprzedawca nadal ma obowiązek zwrócić najtańszą formę dostawy w danej ofercie będącej przedmiotem umowy od której Kupujący odstępuje. Jeżeli uważa Pani/i inaczej, proszę o punkt ustawy który mówi o takim wyjątku na który się chce Pani/i powołać.

oznacz moderatorów
SpeedyGonzalezz
#10 Popularyzator#

@rgizara Inny sprzedawca dostał dokładnie o samo, o czym napisał tu: Czy to próba wyłudzenia? mogę się założyć, że to ten sam "kupujący". Kiedy Allegro weźmie się za tę patologię? 

--------------------------------------------------
Najszybsza mysz w całym Meksyku
oznacz moderatorów
89615122
#8 Zapaleniec#

   @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla też chętnie dowiem się jak to rozwiązać

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@rgizara zakup był w ramach smart , a w tym przypadku najtańsza dostawa kosztuje 0 zł 

oznacz moderatorów
rgizara
#9 Pomysłodawca#

Zgłosiłem sprawę do Allegro i oczekuję na odpowiedź. Chociaż kontakt z Allegro to jakiś dramat, rozmowa umówiona na jutro, na czacie nikogo nie ma.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów
rgizara
#9 Pomysłodawca#

Dzięki;)

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@rgizara Swoją drogą jestem ciekawy jakim przepisem ten 'osobnik' podpiera swoje żądania.

Jedyne co znalazłem w UOPK to to:

1. 
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.

oraz

Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.


- kupujący miał dostawę która kosztowała 0 zł
- w związku z zakupem i dostawą nie poniósł żadnych dodatkowych kosztów


Nie widzę w ustawie nic na temat tego, że sprzedający ma "ma obowiązek zwrócić najtańszą formę dostawy w danej ofercie".

Przepisy mówią o tym, że przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu 'dodatkowych kosztów' a nie że jest zobowiązany do zwrotu najtańszej formy dostawy.

oznacz moderatorów
SpeedyGonzalezz
#10 Popularyzator#

@komis-bell Coś mi się majaczy, że sformułowanie o obowiązku zwrotu kosztów najtańszej przesyłki jest przy reklamacjach - ale na pewno nie dotyczy tzw. zwrotu w trybie ustawowym (czyli bez podania przyczyny). 

--------------------------------------------------
Najszybsza mysz w całym Meksyku
oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@SpeedyGonzalezz Nieee raczej nie - bo przy reklamacjach przedsiębiorca jest zobowiązany do pokrycia wszystkich poniesionych kosztów.

oznacz moderatorów
SpeedyGonzalezz
#10 Popularyzator#

@komis-bell No chyba nie do końca, bo jak kupującemu zechce się odesłać towar wynajętym helikopterem to chyba sprzedawca nie ma obowiązku tego zwracać? 🐭

--------------------------------------------------
Najszybsza mysz w całym Meksyku
oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@SpeedyGonzalezz Myślę, że w tak ekstremalnym przypadku musiałby to rozstrzygać sąd.

oznacz moderatorów
fox_paws
#12 Orędownik#

Jak zechce zwrócić helikopterem, to oddajesz mu tyle, ile zapłaciłby gdyby wybrał najtańszą możliwą u Ciebie formę dostawy.

oznacz moderatorów
sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@SpeedyGonzalezz "ale na pewno nie dotyczy tzw. zwrotu w trybie ustawowym (czyli bez podania przyczyny)" - xD 

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@rgizara poprosiłam o wypowiedź naszego pracownika w prowadzonej dyskusji, aby wyjaśnił kupującemu, że coś mu się pomyliło 🙂 
Natomiast, odpowiedz proszę na wiadomość kupującego, aby spełnić warunek odpowiadania w ciągu 24h w dyskusji.

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
rgizara
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję, kupującemu ( WYŁUDZACZOWI ) odpowiedziałem.

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

Czego to ludzie nie zrobią dla kilku PLN 🙉

Dramat...

oznacz moderatorów