Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dziękujemy za udział w webinarze z serii Pytasz i wiesz!
W tym wątku znajdziecie zapis wszystkich pytań i odpowiedzi Ekspertów Allegro - Marty Wójcickiej i Wojciecha Bielewicza dotyczące metod dostaw na Allegro. Eksperci będą dostępni dla Was na forum do 14 października.
@Blacky_87 jest ekspertką w dziedzinie komunikacji cyfrowej i automatyzacji marketingu. W Allegro odpowiada za obszar promocji metod dostaw w dziale Delivery Experience. Poza pracą zajmuje się działalnością społeczną w obszarze technologii obywatelskich, ograniczenia wytwarzania odpadów i zrównoważonego transportu.
@wojtek_bielewicz jest Liderem zespołu, który odpowiada za wewnętrzną komunikację zmian na platformie w obszarze Delivery Experience oraz Allegro Smart! Pracował przy największych dla Allegro wdrożeniach logistycznych w ostatnich latach, a więc narzędziu Wysyłam z Allegro, własnej sieci automatów paczkowych i punktów odbioru Allegro One czy uruchomieniu magazynu One Fulfillment. Prywatnie gracz oraz oglądacz siatkówki.
Zachęcamy do zadawania pytań!
Wielka szkoda, że te informacje, jak też wymiary paczek, dokładne cenniki są trudne do wyszukania w Pomocy. Np. Wpisuję w Pomocy "wymiary paczek DPD" i nic się nie znajduje. Wpisuję "Cennik DPD" też nic. "opłaty specjalne DPD" też nic.
@Pengano dzięki, zwrócimy uwagę na słowa kluczowe i silnik wyszukiwarki, żeby wyniki były zwracane zgodnie z wpisywaną frazą 🙂
Dlaczego czasami za paczki prostopadłościenne waga do 20kg dostaje opłaty dodatkowe od DPD ? Każdej paczce robię już zdjecie. Składam reklamacje do DPD za niesłusznie naliczone opłaty dodatkowe. Wysyłam zdjęcia paczek. Mimo wszystko DPD nie uznaje reklamacji i odwołań od reklamacji.
[Pytanie z webinaru]
Dzień dobry, pytanie dot. wysyłek międzynarodowych dpd. Kiedy zamierzają państwo wprowadzić możliwość wyłączenia wysyłki do konkretnego kraju. Jako firma niekoniecznie widzi nam się rejestracja w Niemieckim LUCID i przez brak możliwości wyłączenia Niemiec nie udostępniamy wysyłki międzynarodowej.
Potwierdzam, ja też wyłączyłem wszystkie zagraniczne z tego powodu. Proponuję tymczasowo wprowadzić podział na Niemcy i reszta świata. Albo inaczej - kraje z upierdliwą biurokracją i kraje normalne.
Jeśli chodzi o wysyłki międzynarodowe, to na ten moment w ramach metod Allegro nie ma możliwości wyłączenia poszczególnych krajów. Ewentualnie można skorzystać z zewnętrznych metod dostaw, jeśli zależy nam na wysyłce wyłącznie do jednego konkretnego kraju. Czyli podpisać indywidualną umowę z jednym z przewoźników.
Pracujemy nad zwiększeniem elastyczności metod eksportowych, ale potrzebujemy jeszcze trochę czasu. Nie jestem w tej chwili w stanie powiedzieć kiedy to dokładnie będzie.
[Pytanie z webinaru]
Tworzę rękodzieło i na swoich aukcjach sprzedażowych deklaruję wysyłkę towaru w ciągu 2-4 dni roboczych. Dlaczego ALLEGRO wprowadza w błąd kupujących informacją, że towar będzie u nich na drugi dzień? To powoduje zamieszanie dla nas sprzedających bo nawet firmy przewozowe często deklarują dostawę w ciągu 48 a nie 24 H. Po co taką informacją dezinformującą kupujących i robicie kłopot sprzedającym? Nikt z kupujących albo tylko niewielu dziś naciska guzik DOSTAWA i nie przewija ciągu zawartych tam informacji, żeby doczytać moją deklarację o terminie realizacji – klient widzi przy guziku KUP informację, że towar będzie u niego jutro i ON już TAK CHCE. A potem są pretensje.
Potwierdzam ten problem i sugeruję rozwiązanie: Zrobić w ofertach dokładny "Czas Wysyłki", żebyśmy mogli wpisać, że przygotowanie wymaga np. 4 godzin, albo 10 minut. System znając godziny graniczne kurierów mógłby bardzo dokładnie podawać czasy dostaw, zgodnie z prawdą, a nie chorymi przewidywaniami jakiegoś silnika, który nie ma pojęcia, że jeden przedmiot wymaga kilku minut na zrobienie, a inny wielu godzin.
Jeśli chodzi o predykcję czasu dostawy, to wyświetlany czas zależy od wielu czynników: deklarowanego i realnego czasu nadawania paczek przez sprzedającego/ą, ale również czasów przewozu danego przewoźnika. Algorytm bierze pod uwagę między innymi dane historyczne i na tej podstawie oblicza najbardziej prawdopodobny czas.
[Pytanie z webinaru]
Chciałbym dodać do dostaw w Allegro- InPost Paczkomaty. Czy muszę podpisywać umowę z Inpost?
Jest na pewno potrzebny kontakt z InPostem ponieważ przesyłki poza Allegro Smart! rozliczają Państwo bezpośrednio z InPostem. Niestety nie wiemy czy InPost podpisuje wtedy umowę czy dostają Państwo tylko dane dostępowe do ich systemu oraz określają na jakie dane ma być wystawiona faktura. Ale podsumowując – kontakt z InPostem jest niezbędny 🙂
[Pytanie z webinaru]
Czy opłata energetyczna DPD, która ma obowiązywać od 1 listopada będzie też naliczana do przesyłek przez SMARTa i w serwisie Allegro?
Nic nam na ten moment w tej kwestii nie wiadomo. Jakiekolwiek zmiany opłat, które naliczamy Państwu my są zmianami regulaminowymi, a więc musimy Państwa o nich poinformować z odpowiednim wyprzedzeniem.
[Pytanie z webinaru]
Mam podpisaną umowę z DPD. Kupujący wybrał dostawę Allegro Kurier DPD. Jak skorzystam z narzędzia Wysyłam z Allegro to paczkę mogę przekazać kurierowi DPD, który przyjeżdża po moje inne przesyłki spoza allegro? Jak wtedy wygląda rozliczenie, czy z Allegro czy z przewoźnikiem?
Jeśli nadaje Pani przez WzA bez zmian, to kurier oczywiście odbierze paczkę ten sam, a rozliczenie będzie za tę paczkę na Pani koncie Allegro.
[Pytanie z webinaru]
Czy można zamówić kuriera do paczek DPD po jakimś czasie ? Na allegro da się to zrobić tylko w momencie wydruku etykiety ? Chodzi mi o to, że nie zawsze wiem czy będę miał minimum 4 paczki na bezpłatny odbiór.
Można. Trzeba sobie przygotować po prostu wszystkie przesyłki bez generowania etykiet i jak się uzbierają minimum 4 to potem dla tych czterech zamówić podjazd 🙂
[Pytanie z webinaru]
Ja to bym chciał żeby dało się usunąć stare cenniki dostawy - jak to zrobić?
Wiele osób błagało o to przez ostanie lata. Kiedyś była taka możliwość, ale system pogorszył się i utrudnia życie. Przydało by się też tworzenie nowego cennika na podstawie istniejącego, jeśli chcemy dodać jeden element, a resztę pozostawić.
Niestety w tej chwili nie jest to możliwe. Ale można edytować cennik i zrobić ze starego nowy 🙂