anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

[30.01] Pytasz i wiesz - Panel „Jakość mojej sprzedaży” i oznaczenie „Super Sprzedawca”

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

Informowaliśmy Was już, o zmianach w panelu Jakość mojej sprzedaży które wprowadzimy w pierwszej połowie lutego. 

W tym wątku po webinarze z serii Pytasz i wiesz znajdziecie zapis wszystkich pytań i odpowiedzi zadanych podczas spotkania.
Na Wasze pytania odpowiedzą:

la_nika_0-1705403118987.jpeg

@and_stefaniak który od ponad 5 lat pracuje w Allegro. Wspiera edukację użytkowników serwisu, monitoruje jakość sprzedaży oraz weryfikuje naruszenia regulaminu.

 

la_nika_0-1705403733196.png

@aga_lewczyk Junior Biznes Product Manager w zespole, który odpowiada za cykl życia sprzedawcy na Allegro. W codziennej pracy zajmuje się projektami wewnętrznymi związanymi z działalnością sprzedających na Allegro.

la_nika_0-1707314583454.jpeg
@mate_marek zajmuje się obszarem Delivery Time & Promise, czyli dbaniem o jak największą dostępność szybkich czasów dostaw na platformie.

 

*Aby komfortowo zapoznać się z wątkiem, kliknijcie "opcje" po prawej stronie i "sortuj według tematów". 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów
94 ODPOWIEDZI 94

and_stefaniak
Ekspert Allegro.pl

Końcowa ocena jakości oraz wskaźniki jakościowe, które widzisz w panelu wpływają na Twoją pozycję w trafności, jednak nie mogę przytoczyć tutaj konkretnego udziału w tym procesie, ponieważ nie jest to jedyny czynnik, który ma na to wpływ. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Jak usprawnić obsługę dyskusji, żeby mieć lepsze wyniki w sprzedaży?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

and_stefaniak
Ekspert Allegro.pl

Wszystko zależy od Twoich możliwości. Jeżeli masz na to budżet, to możesz oddelegować pracownika do obsługi klienta, który będzie pilnował czasu odpowiedzi oraz zaopiekuje się zgłaszanymi problemami.
Jeżeli nie to pamiętaj po prostu, aby odpowiadać w dyskusjach merytorycznie oraz zgodnie z regulaminowym czasem 24 godzin - wyłączając oczywiście weekendy oraz dni ustawowo wolne od pracy.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Opieranie oznaczenia Super Sprzedawca o ilość transakcji jest trochę nie fair. Moim zdaniem obok warunku 50 szt. wystarczy dodać opcję wartości obrotu np. 5000 zł... wtedy i niszowi, wieloletni sprzedawcy doczekają się odznaki Super Sprzedawca.

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

aga_lewczyk
Ekspert Allegro.pl

Zależy nam na tym, żeby oznaczenie Super Sprzedawca było dla klienta swoistą gwarancją wystawioną przez Allegro, że dany sprzedawca należy do grona najlepszych sprzedających na Allegro, aby klient miał poczucie, że cały proces zakupu oraz po zakupowy zostanie przeprowadzony z jak najwyższymi standardami.
W przypadku sprzedawców z mniejszą ilością zamówień, trudniej jest zweryfikować, czy dany sprzedawca faktycznie sprawnie obsługuje zamówienia oraz cały proces po zakupowy. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Gdzie można sprawdzić, za co odejmowane są punkty w jakości sprzedaży?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

and_stefaniak
Ekspert Allegro.pl

Możesz to sprawdzić w swoim panelu jakości pobierając raport o mierze jakości. Jeżeli jednak pytasz bardziej ogólnie to szczegółowe informacje na temat miar oraz ich punktację znajdziesz w pomocy Allegro, która przypięta jest do każdej z miar w panelu.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Jak liczony jest czas odpowiedzi na pytania od kupujących w weekendy?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

and_stefaniak
Ekspert Allegro.pl

Czas w weekendy oraz dni ustawowo wolne od pracy jest wstrzymywany, ale łatwiej będzie to przedstawić na przykładach.

Jeżeli otrzymałeś pytanie od klienta w piątek o godzinie 20, to czas na odpowiedź masz do poniedziałku do godziny 20.

Natomiast jeżeli pytanie wpłynie w weekend - dajmy na to w sobotę, to czas na odpowiedź masz do północy w poniedziałek. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Dlaczego czas na zwrot środków liczony jest od zgłoszenia przez klienta, skoro paczkę może wysłać 2 tyg. później, a ja jako sprzedawca mam oddać pieniądze natychmiast?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

and_stefaniak
Ekspert Allegro.pl

To już pytanie do osób, które tworzyły prawa konsumenta. W kontekście serwisu oraz miary jakości “Szybkie zwroty wpłat do klientów” czas liczymy od momentu odebrania przez Ciebie przesyłki zwrotnej.
Bierzemy pod uwagę wyłącznie zwroty zamówień z tytułu odstąpienia od umowy oraz ze statusem, który potwierdza, że przesyłka zwrotna została przez Ciebie odebrana.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Jakie są  zasady punktacji w jakości sprzedaży?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

and_stefaniak
Ekspert Allegro.pl

Zasady punktacji dla miar w nowym panelu jakości prowadzonej sprzedaży znajdziesz tutaj

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czy Allegro udostępnia moduł automatycznych odpowiedzi?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

and_stefaniak
Ekspert Allegro.pl

Nie wspieramy i nie udostępniamy autoresponderów.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Jak zmobilizować klientów do wystawiania ocen ? Od tego między innymi zależy jakość sprzedaży nagminne wysyłanie ponagleń może wpłynąć jeszcze gorzej, bo teraz przecież społeczeństwo roszczeniowe i delikatne więc nic nie można 🙂

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

and_stefaniak
Ekspert Allegro.pl

Nie jestem w stanie wskazać tutaj złotej zasady, która mogłaby w tym pomóc. Jednak jak słusznie zauważyłeś, spamowanie klienta często może mieć wręcz odwrotny skutek, dlatego prośby o ocenę nie powinny być nachalne czy też mieć charakteru spamu. Jak już też wspominałem, ze strony serwisu również są wysyłane takie przypomnienia.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czy jakość sprzedaży jednego mojego konta może wpłynąć na jakość sprzedaży drugiego konta?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

and_stefaniak
Ekspert Allegro.pl

Nie, jakość prowadzonej sprzedaży liczymy dla danego konta.
Jeżeli masz 2, 3 czy więcej kont do dla każdego z nich jakość liczona jest osobno. Pamiętaj jednak o regulaminie serwisu a dokładnie art. 10.7 oraz 8.7 regulaminu - nie będę przytaczał całej ich treści, ale skrótowo opowiem na przykładzie.

Jeżeli masz 2 konta i na jednym z nich Twoja jakość spadnie na przykład do poziomu “nieakceptowalnego” i nałożymy na nie ograniczenia czy też je zawiesimy, to na Twoje drugie konto również możemy nałożyć sankcje, ponieważ użytkownik, którego Konto zostało zawieszone lub na które zostały nałożone ograniczenia funkcjonalności, nie może zarejestrować nowego, jak i korzystać z innego Konta bez uprzedniej zgody Spółki.

Dlatego zawsze dbaj o jakość na wszystkich swoich kontach.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Jak mogę zmieć swój status "Nieakceptowalny" na "Dobry" w jak najszybszym czasie?

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów