Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dziękujemy za udział w webinarze z serii Pytasz i wiesz! W tym wątku znajdziecie zapis wszystkich pytań i odpowiedzi Eksperta-Andrzeja Stefaniaka, jakie pojawiły się podczas webinaru na temat Panelu Jakości Sprzedaży.
@and_stefaniak od ponad 2 lat pracuje w Allegro. Zajmował się problemami transakcyjnymi zgłoszonymi przez Klientów. Aktualnie monitoruje jakość sprzedaży Partnerów oraz weryfikuje naruszenia regulaminu.
Na czacie podczas wtorkowego spotkania pojawiło się sporo pytań dotyczących komentarzy, m.in. zasad ich usuwania, a także sugestii na ten temat. Dlatego zachęcamy do udziału w webinarze dotyczącym obsługi klienta, na którym temat komentarzy zostanie poruszony. Możecie się na niego zapisać tutaj.
Jest to inny temat, niedotyczący panelu jakości sprzedaży, dlatego pytania na ten temat nie zostały opublikowane w tym wątku.
Zachęcam do udziału w webinarze 24 listopada!
Poniżej zapis pytań i odpowiedzi z webinaru dotyczącego Panelu Jakości Sprzedaży.
Dziękujemy za wszystkie pytania!
Liczy się czas zeskanowania etykiety przez kuriera, a nie umieszczenia zamówienia w paczkomacie.
[Pytanie z webinaru]
Co w sytuacji, w której klient rozpoczyna dyskusję zapominając, że zwykłe pytania powinien wysyłać mailowo. Czy to też jest wliczane do Panelu Jakości?
W takiej sytuacji zmierzymy czy odpowiedziałeś na dyskusję w ciągu regulaminowych 24 godzin, zdaję sobie sprawę, że niektóre pytania klientów mogłyby zostać zadane mailowo, jednak niezależnie od tego na dyskusje należy odpowiadać zgodnie z regulaminem.
Witaj , to ja zacznę od tematu nurtującego chyba wszystkich , a mam na myśli punktację w obszarze dyskusje oraz czas odpowiedzi w nich oraz na pytania klientów . Podam to na swoim przykładzie ..... dyskusja zdarza mi się sporadycznie jak również pytanie od potencjalnego klienta co znaczy ,że / tak myślę / oferty mam poprawnie opisane , znam swój asortyment , pilnuję stanów , porządnie pakuję i wysyłam na czas ..... prawda ?
W w/w miarach mam zwykle 0 / słownie ZERO / punktów czyli jak wywnioskowalem lepiej jak klienci otwierają dyskusje , pytają o różne rzeczy , których nie mogą się doczytać na stronie oferty, czy też pytają o zbyt późno nadane przesyłki .
Bardzo proszę @and_stefaniakwytłumacz dlaczego tacy sprzedawcy jak ja są karani przez Wasz system brakiem punktów w tych miarach .
To temat dla Ciebie do przremyślenia w długi weekend , który chciałbym , aby był spokojny , a zarazem pełem wrażeń .
Cześć@mdrogeria, to nie tak, że karzemy mniejszą ilością punktów za brak dyskusji. Jeżeli klienci zakładają dyskusję to mierzymy czy odpowiedź została wysłana w terminie oraz jaki jest średni czas odpowiedzi na dyskusję, w tych miarach możesz zdobyć maksymalnie 50 dodatnich punktów w panelu jakości sprzedaży.
Jednocześnie tyle samo punktów możesz zdobyć za brak otwieranych dyskusji w mierze „Utworzone dyskusje” jednak ilość zdobytych punktów uzależniona jest od ilości zamówień.
Zajrzyj do opisu miary i rozpiski punktowej, która dostępna jest tutaj.
@and_stefaniak OK.więc wyjaśnij mi dlaczego w miarach ,, terminowe odpowiedzi w dyskusjach oraz średni czas odpowiedzi w Dyskusjach ,, mam 0 / słownie zero / ....dla mnie to kara .
@mdrogeria nie możemy mierzyć czegoś co nie istnieje, dlatego jeżeli klienci nie zakładają dyskusji to nie zmierzymy terminowości odpowiedzi oraz średniego czasu odpowiedzi na dyskusję. Dlatego też istenieje miara "Utworzone dyskusje" dzięki której możesz zdobyć tyle samo punktów co za wymienione wcześniej miary razem.
@and_stefaniak czyli krótko , dla systemu jakości lepiej jak są dyskusje .... tylko czy o to chodzi ?
@mdrogeria dla systemu jakości jest tak samo dobrze jeśli nie masz dyskusji, wówczas możesz zdobyć 50 punktów w "Utworzone dyskusje" (w zależności od ilości zamówień) lub jeśli masz dyskusje, ale jesteś zaanagażowany w rozwiązanie problemu i szybko się w nich wypowiadasz, wtedy możesz zdobyć maksymalnie 50 punktów w miarach: ""Średni czas odpowiedzi w dyskusjach" i "Terminowe odpowiedzi w dyskusjach".
@and_stefaniak jesteś Świeżak to Cię trochę pogniotę . Czy nie uważasz , że to jednak niesprawiedliwe ?, nie mając dyskusji jestem od razu w plecy 50 punktów w w/w przez Ciebie miarach ,które czasem mogły by się przydać choćby do utrzymania SS , a w skrajnym przypadku uniknięcia blokady konta . Jesteśmy ludźmi i nie wiemy co nas czeka w najbliższych minutach , a na przestrzeni miesiąca wiele się może wydarzyć na co my sprzedawcy większego wpływu nie mamy . Po mojemu za braki dyskusji system powinien z góry naliczyć maksymalną ilość punktów we wszystkich 3 miarach powiązanych i od nich odejmować grzeszki sprzedawcy .
Dokładnie. Brak dyskusji to max punktów. Dyskusje nieterminowe, nierozwiązane to ujmowanie punktów z tej puli. Tak to powinno działać!
[Pytanie z webinaru]
Jak jest liczona punktacja za kody EAN dla produktów, które nie mają wymogu EAN np. części samochodowe?
W przypadku części samochodowych nie jest wymagane posiadanie numeru EAN, możesz posłużyć się numerem katalogowym części, jeżeli uzupełnisz go w swoich ofertach, również będziesz mógł zdobywać punkty w tej mierze.
Jeżeli jesteś producentem, możesz postarać się o nadanie kodów EAN swoim produktom w organizacji GS1.
Pamiętaj, że w mierze „Procent ofert z numerami identyfikującymi produkty” liczymy liczbę ofert powiązanych z produktami lub zawierających numer EAN względem wszystkich Twoich aktywnych ofert.
[Pytanie z webinaru]
Czy można ustawić wybranych kurierów, przy wysyłce paczek tego samego dnia lub w późnej godzinie?
Tak, jest możliwość wybrania konkretnych kurierów w ustawieniach dostawy dla wysyłki tego samego dnia.
[Pytanie z webinaru]
Brak zwrotów zamówień - klienci, zwłaszcza SMART! - kupują więcej produktów dobijając do 40 zł i zwracają. Nie mamy na to wpływu. Czy to też jest brane pod uwagę?
hej..hej @la_nika 🌸 już wystarczy tych wklejek bo zginie moje pytanie do @and_stefaniak
Hihi @mdrogeria 🌸 o nic się nie bój, Twoje pytanie zostało przekazne Ekspertowi, ale odpowiedź otrzymasz dopiero po długim weekendzie 😊 Osobiście tego dopilnuję 😉
@la_nika jak mu tyle naskładałaś pytań to moje przeczyta ok. mikołajek 😁
pytanie zostało przekazane Ekspertowi czyli Ekspert sam nie czyta tych pytań ze swojego konta? 😮