Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie,
Niedawno zadebiutowała w Allegro nowa opcja - Centrum Wiadomości, łączące możliwości czata oraz poczty elektronicznej. Kupujący oraz sprzedawcy znajdą tu wszystkie wiadomości, które wysłali lub otrzymali od innych użytkowników na adresy mailowe powiązane z transakcją na Allegro (w domenie allegromail.pl).
Cały czas różnymi kanałami dociera do nas wiele pytań i sugestii związanych z nową funkcją. Miło mi poinformować, że w tym wątku na Wasze pytania odpowie Sebastian Kovacs (@sebek75), który przez ostatnie miesiące wraz ze swoim zespołem pracował nad tym, aby stworzyć produkt jak najlepiej dostosowany do Waszych oczekiwań. Nie ograniczało się to wyłącznie do wewnętrznych dyskusji - gościliśmy w Allegro wielu małych i dużych sprzedawców, a także kupujących, którzy na bieżąco przekazywali nam swoje uwagi do kolejnych wersji.
W tym wątku mogliście przez tydzień zadawać wszelkie pytania, sugestie i umieszczać uwagi krytyczne związane z Centrum Wiadomości. Do piątku, 27 marca, włącznie Sebastian odnosił się do każdego merytorycznego wpisu. Poniżej znajdziecie zapis tej sesji.
Co prawda Sebastian staż w firmie ma dość krótki (raptem 13 lat), ale o Centrum Wiadomości wie wszystko. Zapraszam! 😊
Proszę spróbować przeciągnąć zdjęcie do okna tekstu - wtedy wstawi się automatycznie.
Żeby była jasność - chodzi o wiadomość, którą dostaje się w mailu, a nie w centrum wiadomości.
Pozdrawiam
@PNKOMam tak samo. W mailu brak historii korespondencji jak klient korzysta z Centrum. Jest to upierdliwe co chwilę zaglądać na Allegro, żeby się zorientować o co chodzi. Np mail informujący o otrzymaniu wiadomości w Centrum o treści "OK". Ale co OK?
EDYCJA: Proszę oczywiście nie wchodzić w ten link!
Bardzo złe rzeczy się dzieją, dostajemy przez centrum wiadomości spam z potencjalnie niebezpieczną treścią. Wiadomości są od klientów, którzy złożyli u nas zamówienie, najczęściej jako odpowiedź na ostatnie powiadomienie. Może to kwestia jakiegoś wirusa, który infekuje klientowi całą pocztę i rozsyła maila do wszystkich w tym do @allegromail.pl , ale i tak warto, żeby ktoś z Allegro się temu przyjrzał.
Gdzie nasz ekspert @sebek75 ?
Dobry wieczór! Sprawdzamy już sytuację. Całkiem możliwe, że problemem jest jak wspomniałeś zainfekowana poczta:/ Bo jak widać po "re" nie jest to wiadomość wysłana z poziomu Centrum, ale z maila:/
PS. Potwierdzam, mamy do czynienia z włamem na skrzynkę eleketroniczną danej osoby. Poinformowaliśmy klienta i sytuacja w tym wypadku powinna przestać występować.
@sebek75 przenoszę moje wypowiedzi z innego wątku i chciałbym żeby Pan na nie odpisał. Nie może być tak, że ja mam w zakładce dostawa i płatność napisane że dostarczam w czasie 3-15 minut (przesyłka elektroniczna), a wy możecie sobie wstrzymać takie emaile na xx godzin (w innym wątku jest na to dowód) i przez was mogę dostać negatywa. Mam rozumieć że wtedy usuniecie takiego negatywa, bo innej opcji przecież nie widzę.
Druga sprawa to czytanie przez administrację wiadomości które zawierają produkty cyfrowe i które mogą zostać przez nich wykorzystane. Nie pozwalam na to by ktokolwiek oprócz klienta czytał moje wiadomości które mają wartość pieniężną. To jest tak jakbym był zmuszony zamknąć oczy, dać komuś z zamkniętymi oczami portfel (nie widząc go i nie znając jego personaliów), następnie taka osoba mówi że zaniesie klientowi i liczyć na to że nic nie ukradnie w drodze do klienta. Z jakiego powodu miałbym ufać ludziom których nie znam?
Jeśli już jest jakaś weryfikacja to zarówno kupujący jak i sprzedający powinien otrzymać emaila że weryfikujecie, żeby klient wiedział że winne jest allegro a nie sprzedawca żeby nie wystawił negatywa sprzedawcy za to że allegro blokuje maile. To chyba oczywiste? Bo póki co chyba nie i pozwalacie by z waszej winy klient był niezadowolony i wystawiał negatywne komentarze. Nie zgadzam się na takie traktowanie sprzedawców.
Ogólnie to powinno wszystko przechodzić bez moderacji jeśli nie ma tam zbanowanych słów, a czepiać się najwyżej po tym jak allegro sprawdzi że klient otrzymał wiadomość z zakazanym słowem. Po co moderować coś co nie ma zakazanych słów? Do tego jest praktycznie takie same jak pozostałe maile, powinno być uczenie maszynowe.
@dawal50 Dobry wieczór! Poprzednią wiadomość, a teraz rówież tę przekazałem do przełożonego zespołu odpowiedzialnego za kształt kryteriów automatycznego filtrowania. Wiem, że także jest Pan w kontakcie już w związku z tym tematem. Jutro poproszę o szybszą informację dotyczącą omawianej kwestii. Dokładnie tak jest, że każda wiadomość przechodzi bez moderacji, gdy nie ma w niej "zbanowanych słów". Nie może być jednak tak, że faktycznie naruszająca zasady wiadomość jest dostarczana do klienta. Wyjaśnię co się stało. Dodam też, że oczywiście wykorzystujemy także "uczenie maszynowe".
@sebek75 akurat nie ja jestem w kontakcie z allegro odnośnie tej sprawy, tylko pewnie inny forumowicz, który dał screena na forum z zablokowanej wiadomości w centrum. Pisał, że ta zablokowana nie różniła się niczym od innych niezablokowanych, tylko kod wysyłany był inny. Ciężko żeby kod akurat miał w sobie zbanowane słowo. Zaniepokoiło mnie to, że może mnie to samo spotkać, mimo że moje wiadomości do klientów z przesyłką różnią się tylko kodami. Najlepiej po prostu jakby klient i sprzedawca został poinformowany mailem, że wiadomość czeka na moderację. Tak żeby nie musieć się martwić że któraś wiadomość nie została wysłana.
@nat_not bardzo przydatna funkcjonalność, cieszę się że Allegro wreszcie ją wprowadziło. Przydaje się nam zwłaszcza że kilka osób obsługuje nasze Allegro i teraz wiadomo chociaż czy wiadomość została odpowiedziana. Ale brakuje kilku rzeczy:
1. Możliwość logowania się do jednego konta Allegro różnymi loginami - żeby było wiadomo kto odpowiedział na wiadomość. Idealnie gdyby można także było przypisać odpowiedź do konkretnego użytkownika (np. pomoc techniczna)
2. Archiwizowania wiadomości, które zostały odpowiedziane
3. Wiadomości wychodzące powinny być w folderze wysłane a nie w tym samym co odebrane, wysyłamy follow upy do klientów i to wszystko nam zaśmieca skrzynkę
4. Info ile czasu zostało na napisane odpowiedzi (z 24 godzin, które są teraz wymogiem)
5. Przypomnienia jeśli jakaś wiadomość nie została odp. w 24h albo czas się kończy
@SklepAtlanti Dobry wieczór! Bardzo dziękuję za pozytywne słowa. Odpowiem po kolei na każdy punkt:
1. W tym wypadku Centrum będzie jedynie drobnym elementem całości rozwiązania. Ale jeśli tylko będzie to możliwe, to z perspektywy Centrum oczywiście łączenie komunikacji z kilku kont byłoby wartościowe. Nie zależy to jednak od samego Centrum.
2. Ogólnie opcje usuwania i archiwizowania wiadomości to też nasz plan na przyszłość. Teraz ważne wszystkie sygnały, opinie, pomysły, bo wpływają na ustalanie priorytetów. Jak rozumiem propozycja mówi o ręcznej archiwizacji? Bo co do "odpowiedzianych", to wstępnie jako rozwiązanie miałem na myśli filtrowanie/sortowanie. A archiwizacja automatyczna po upływie pewnego czasu.
3. "Skrzynkę" w rozumieniu Centrum Wiadomości jak rozumiem? Wątkowanie oparte jest na rozwiązaniu znanym ze najpopularniejszych komunikatorów. Rozwiązaniem mam nadzieję będzie filtrowanie/sortowanie.
4 i 5. Punkt 5 trafia idealnie "W PUNKT". Zdradzę, że właśnie przypomnienie o czasie na odpowiedź jest jednym z prioryterów na mojej liście "do zrobienia".
Klientka przez centrum wiadomości podała numer konta do zwrotu kasy. Niestety nieprawidłowy. Chciałam oszczędzić koledze zachodu i samej napisać do kupującej. Niestety, nie udało mi się. Przy większej liczbie wiadomości i komunikatów Centrum nie działa. Próbowałam znaleźć rozmowę, ale nawet nie mogłam przewijać wiadomości, bo wyświetlało mi się coś takiego:
"
Przekroczono liczbę dozwolonej ilości zapytań na aplikację. Spróbuj ponownie za chwilę."
Mam to samo, ale bubel. Wystarczył tydzień żeby to zdechło.
@myslenie-szkodzi Jak wyżej napisałem w tym wątku komunikat ten był wyświetlany wczoraj - z uwagi na chwilową i wyjątkową konieczność wprowadzenia limitu. Sytuacja wyjątkowa, która nie wiązała się bezpośrednio z Centrum. Dziś wszystko powinno być prawidłowo.
Bardzo wszystkim dziękuję za udział w tej sesji Q&A, mam nadzieję, że udało się Wam rozwiać wątpliwości związane z Centrum Wiadomości. Dziękuję również w imieniu swoim i Sebastiana za wszelkie sugestie i wskazówki, które pozwolą nam udoskonalać to narzędzie!
Niniejszy wątek zamykamy - wszelkie kolejne wpisy dotyczące Centrum Wiadomości umieszczajcie w nowych wpisach. Jeżeli sprawa będzie wymagała naszej pomocy czy interwencji, możecie oczywiście na nią liczyć!
Od kiedy pojawiło się Centrum wiadomości- używam go codziennie- jest to wygodna forma kontaktu z Klientem, bo widoczna od razu, bez konieczności wchodzenia do skrzynki mailowej.
Ale...
1. Bardzo niewygodne jest to, że nowe wiadomości (nieprzeczytane od Klientów) nie są zawsze "na górze" listy- niejednokrotnie "uciekały mi" gdzieś niżej, (przykryte na przykład moimi automatycznie wysyłanymi wiadomościami o etapie realizacji zamówienia), co powodowało, że nie odpowiadałam szybko Klientowi..
2. Przydałaby się skrzynka "wysłane" i "otrzymane" co bardzo ułatwiłoby kontrolę nad wiadomościami i ich widoczność- w zasadzie pomogłoby to też w przypadkach opisanych w pkt 1 😉
Czy Allegro rozważa takie rozwiązania a jeśli tak to kiedy?