Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzisiaj dostałem już dwa maile do dwóch różnych reklamacji, o treści:
|
Upłynął 14-dniowy termin na odrzucenie reklamacji nr xxxxxx/2025, zgłoszonej 29 sierpnia 2025, przez xxxxxx. Wydaj decyzję reklamacyjną. Możesz ją odrzucić tylko w przypadku niedopełnienia wymogów formalnych po stronie kupującego (np. kupujący nie uzupełnił informacji lub nie odesłał towaru). Ze względu na przekroczony termin na odpowiedź na reklamację, kupujący może wnioskować o zwrot pieniędzy z Allegro Protect.
Pozdrawiamy Mail został wysłany automatycznie, dlatego na niego nie odpowiadaj. Możesz odpisać poprzez czat reklamacji. |
Dlaczego wprowadzacie sprzedających w błąd i informujecie o braku możliwości odrzucenia reklamacji, skoro termin mija o północy? Wasze działania nie są zgodne z prawem. Zaprzestańcie takich działań i to ino raz.
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Tak, mam więcej niż jedno zgłoszenie i wróciłem dopiero z urlopu ale z tego z całym szacunkiem nie będę się Tobie tłumaczył.
Dzięki za zrozumienie.
Dodatkowo wspomnę, że Ola konsultuję temat i wrócimy z odpowiedzią gdy tylko ją otrzymamy.
@gdvorek w załączniku przesyłam printscreen maila, którego dostaliśmy z Allegro - sytuacja jest jeszcze dziwniejsza, bo w mailu jest informacja, że reklamacja została złożona 13.11, podczas gdy kupujący rozpoczął ją 11.11 - numer reklamacji 1004919/2025.
@wsm24_pl Nie sądzę by ktoś Ci coś sprawdził po numerze reklamacji, podaj numer zamówienia którego dotyczy reklamacja.
Numer zamówienia podany już wcześniej, ale przesyłam jeszcze raz: 591153f0-6257-11f0-841a-1fc8207aab35. Proszę o pilną informację. @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@wsm24_pl Z tego, co piszesz i przesłanych zrzutów, nie wynika żeby pojawiał się u Ciebie błąd zgłaszany i weryfikowany w tym wątku. Rozumiem, że wiadomość ze zrzutu otrzymałeś wczoraj, czyli 14 dni od zgłoszenia reklamacji. Jedynym co się nie zgadza jest podana w treści data (13 listopada)?
@nat_not Nie - kupujący zgłosił reklamację na Allegro 11.11, zgodnie z prawem mamy czas na odpowiedź na nią do 25.11 do końca dnia, do 23:59. Tymczasem 25.11 około godziny 15, system Allegro wysłał informację, że:
"Upłynął 14-dniowy termin na odrzucenie reklamacji nr 1004919/2025, zgłoszonej 13 listopada 2025, przez szegota.
Wydaj decyzję reklamacyjną. Możesz ją odrzucić tylko w przypadku niedopełnienia wymogów formalnych po stronie kupującego (np. kupujący nie uzupełnił informacji lub nie odesłał towaru).
Ze względu na przekroczony termin na odpowiedź na reklamację, kupujący może wnioskować o zwrot pieniędzy z Allegro Protect."
To działanie niezgodne z prawem, bo mimo, że odpowiedzieliśmy kupującemu na reklamację w terminie wymaganym przez prawo, Allegro daje kupującemu możliwość uzyskania zwrotu środków z Allegro Protect, a następnie obciążenie nas tym kosztem, mimo reklamacji odrzuconej! Reklamacja, o której mówimy została odrzucona przez producenta, a ponieważ produkt musiał zostać odesłany do Włoch do eskpertyzy, odpowiedź producenta dostaliśmy dopiero 25.11 i w ten sam dzień przekazaliśmy tę informację kupującemu, zachowując termin wymagany przez prawo.
Bez żadnej podstawy prawnej jest też zapis, że:
"Wydaj decyzję reklamacyjną. Możesz ją odrzucić tylko w przypadku niedopełnienia wymogów formalnych po stronie kupującego (np. kupujący nie uzupełnił informacji lub nie odesłał towaru)."
W tym terminie (25.11 15:30, wtedy wysłaliśmy odpowiedź klientowi), zgodnie z prawem, nadal możemy odrzucić reklamację z powodu niewykazania niezgodności towaru z umową, uszkodzenia mechanicznego i innych powodów.
Błąd Allegro polega na tym, że jeśli klient zgłosił reklamację 11.11 o godzinie 15:00, jak w naszym przypadku, system Allegro liczy 14 dni na odpowiedź do godziny 15:00 25.11, tymczasem mamy czas na odpowiedź według prawa do godziny 23:59 25.11.
Dlatego proszę o pilne odrzucenie wniosku klienta do Allegro Protect o zwrot środków - reklamacja jest odrzucona i jesteśmy w kontakcie z klientem i producentem, co do dalszych kroków odnośnie reklamacji.
@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_
@wsm24_pl Wniosek o rekompensatę zostanie rozpatrzony w oparciu o wszystkie informacje zawarte w formularzu reklamacyjnym.
Natomiast powiadomienie zostało wysłane automatycznie w chwili, gdy minęło 14 dni od zgłoszenia, liczone co do godziny. Zespół odpowiedzialny za ten obszar już pracuje nad zmianą tego mechanizmu. Proszę Cię o cierpliwość.
@wsm24_pl Allegro zawsze z automatu daje możliwość złożenia wniosku przy odrzuconej reklamacji. Nie ma żadnego znaczenia czy odrzucisz ją pierwszego dnia, czy za pięć północ dnia ostatniego, i to Allegro rozdaje te pieniądze, nikt Cię za to nie obciąży. To tak w kwestii wyczerpania Twojego przypadku.
Osobną sprawą jest że rozsyłają kłamstwa, jednak nie ma to żadnego znaczenia, mocy prawnej ani wpływu na cokolwiek.