Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
FAQ - Nowe zasady komunikacji po zakupie na Allegro
Od 20 października 2025 roku Allegro wprowadza istotne zmiany w sposobie, w jaki sprzedawcy mogą kontaktować się z kupującymi po zakupie. Nowe zasady mają uporządkować proces komunikacji i wyeliminować powielające się wiadomości.
Ponieważ tego typu zmiany mogą rodzić wątpliwości, przygotowałem dla Was najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi, aby ułatwić Wam zrozumienie nowych zasad i dostosowanie się do nich w praktyce.
1. Jakie wiadomości będą niedozwolone?
Niedozwolone będą wszystkie wiadomości, które:
2. Czy Allegro ogranicza możliwość komunikacji między sprzedającymi a kupującymi?
Nie. Nadal będzie można wymieniać wiadomości w np. pytania o produkt, szczegóły zamówienia). Zmiany dotyczą wyłącznie komunikacji powielającej automatyczne powiadomienia Allegro, takie jak potwierdzenie wpłaty, status przesyłki czy wystawienie faktury.
3. Czy mogę dalej wysyłać faktury i paragony e-mailem?
Nie. Faktury i paragony muszą być przekazywane poprzez dedykowane funkcjonalności Allegro lub za pomocą API. Allegro samo wyśle powiadomienie do kupującego, że dokument został dodany.
4. Jakie korzyści przyniosą nowe zasady?
5. Czy kupujący stracą dostęp do ważnych informacji o zamówieniu?
Nie. Wszystkie powiadomienia będą dostępne w aplikacji Allegro i na stronie w zakładce Moje zakupy, a dodatkowo kupujący otrzymają je e-mailem wysyłanym bezpośrednio przez Allegro. W razie pytań kupujący mogą też skorzystać z formularza kontaktowego lub czatu.
6. Czy mogę dziękować klientowi za zakup?
Nie. Allegro wysyła maila z potwierdzeniem i szczegółami zamówienia.
7. Czy mogę nadal odpowiadać na pytania kupujących?
Tak. Nowe zasady dotyczą tylko komunikacji inicjowanej przez sprzedawcę. Sprzedawca może odpowiadać na wiadomości kupujących (np. przesłać fakturę na prośbę, udzielić informacji o produkcie).
8. Jakie API mogę wykorzystać zamiast wysyłania wiadomości?
Dostępne są m.in. następujące endpointy:
Każda z tych akcji automatycznie wywoła powiadomienie e-mail od Allegro.
9. Co się stanie, jeśli nie dostosuje się do nowych zasad?
Możliwe dodatkowe konsekwencje: obniżenie jakości sprzedaży, sankcje na konto.
10. Czy komunikacja przez e-mail zostanie całkowicie wyłączona?
Tak, docelowo Allegro planuje całkowicie wyłączyć e-mail jako kanał komunikacji między sprzedającym a kupującym. Komunikacja będzie odbywać się przez Centrum Wiadomości i API.
11. Co zmieni się w adresach maskowanych e-maili?
12. Jak będzie wyglądała komunikacja od II kwartału 2026?
13. Co muszę zrobić teraz?
W przypadku dodatkowych pytań, moderatorzy i moderatorki służą pomocą!
komunikacja z kupującym będzie mocno utrudniona
@RED przejdziemy na SMS-y 💪
@mdrogeria spokojnie, za rok będą szyfrować numery telefonów i SMS wyślesz tylko przez bramkę Allegro😉
@KOGIEL_T jeśli będzie im to tak sprawnie szło jak wprowadzanie łonów to jestem spokojny ,za 4 lata emerka 😀
Grób coraz głębszy xD. Kupujący co chwila zapominają dodać potrzebne informacje, Allegro przepuszcza błędne numery telefonów i adresy... Zaczną się telefony sprzedawców i skargi klientów na te telefony. To kolejnym krokiem usuną telefony kupujących... Nie wspominając o negatywach z winy braku komunikacji. Następny krok to wywalenie towarów używanych.
Proste sprawy obecnie w większości załatwiane bez otwierania dyskusji będą musiały iść przez dyskusje. Konsultanci standardowo coś tam skopiują, coś wkleją, zwykle nie tam gdzie trzeba. A dyskusje jak obecnie działają to chyba nie wie nikt, ale za to każdy wie, że nieprawidłowo xD.
Prognoza na przyszłość - coraz większy odpływ ogarniętych klientów oraz przypływ kolejnych cwaniaków. Allegro już teraz swojego bałaganu nie ogarnia...
ALLEPOKALIPSA wchodzi w fazę centralną.
Współczucie dla moderatorów...
No i fajnie.....
wg mnie allegro chce zarabiać na wysyłkach i brać prowizję nawet w sytuacji gdy pewny jest zwrot towaru
Kupujący, a szczególnie konsument traktowany jest przez przepisy jako osoba ułomna, z defektem mózgu czy brakiem myślenia - a nie jak profesjonalista, osoba, która robi rozważne i przemyślane zakupy
Allegro promuję tą patologię - proste pytanie sprzedawcy czy konsument rozumie co kupuje będzie zabronione lub nie będzie można go zadać
Efektem będzie przeniesienie całych gam produktów na inne platformy, gdzie takich patologii nie ma
My już mamy całą masę produktów, których tu nie sprzedajemy - bo generują tylko zwroty, bo kupujący nie rozumieją do czego służą
nawet opis w ofercie nie pomaga bo przecież sprzedawca oszukuje
@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Czy to oznacza że nie będę mógł wysłać maila z fakturowni z załączonym pdfem a na allegro zaznaczyć że faktura wysłana inną drogą?
Będę musiał za każdym razem pobierać pdf z fakturowni i załączać go w szczegółach zamówienia?
Cześć @nortimj,
Od 20 października nie będziemy zezwalać sprzedawcom na wysyłkę komunikacji do kupujących poprzez e-mail i Centrum Wiadomości, jeśli jej celem jest dostarczanie informacji lub dokumentów, których wysyłka jest możliwa za pomocą dedykowanych funkcjonalności na Allegro, czyli dokumentów sprzedaży (faktury, e-paragonu) w formie plików pdf i linków.
Czyli odpowiadając na Twoje pytanie, nie będzie takiej możliwości. Dowód zakupu będzie trzeba dodać w szczegółach zamówienia lub za pomocą API. Allegro samo wyśle powiadomienie do kupującego, że dokument został dodany. Dodatkowo nowe zasady dotyczą jedynie komunikacji, która inicjuje nowy kontakt z kupującymi przez sprzedających po zakupie. Sprzedający nadal będą mogli odpowiadać na wiadomości od kupujących, np. wysłać im fakturę lub podać status zamówienia.
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Jako że jeden z nowych wymogów mówi o zakazie dopytywania się o finalizację transakcji chciałbym wiedzieć czy allegro deklaruje takie działanie ze swojej strony i po jakim czasie od zakupu takie ewentualne przypomnienie od portalu będzie wysyłane. Jest to bardzo istotne dla sprzedawców ,zwłaszcza sprzedających pojedyncze przedmioty . Do tej pory sam takie przypomnienie wysyłałem i przy braku odzewu zgłaszałem wniosek o zwrot prowizji a przedmiot był wystawiany ponownie i szukał innego nabywcy. Chcę mieć pewność by uniknąć sytuacji gdy dostanę zwrot prowizji ,sprzedam przedmiot innej osobie a ten pierwszy klient po tym czasie zostanie powiadomiony przez was i też opłaci taką aukcję.
Od 20 października sprzedawcy nie będą mogli wysyłać przypomnień o płatności, ponieważ takie wiadomości Allegro wysyła kupującym automatycznie.
Harmonogram tych powiadomień jest spójny i powiązany z procedurą zwrotu prowizji, dlatego sprzedawcy nie muszą się obawiać, że kupujący otrzyma przypomnienie już po ponownej sprzedaży przedmiotu.
@gdvorek Czyli mam rozumieć że jak obecnie po 7 dniach od zakupu gdy już mogę regulaminowo składać wniosek o zwrot prowizji również po tych 7 dniach kupujący dostaje z automatu przypomnienie ? Druga sprawa to w wielu przypadkach takie przypomnienia od Was mogą być dla klientów irytujące i wpływające na późniejszą ocenę . Tak może być w przypadku osób które opłacają bezpośrednio na konta bankowe (mamy wielu takich klientów co nie chcą płacić przez allegro) ,lub odbierają zakupiony towar u nas na miejscu . Sprzedawca sam lepiej wie komu przypomnieć o płatności a komu nie . Mamy też dużo takich klientów którzy u nas kupują w licytacjach przez 2,3 lub 4 tygodnie i dopiero płacą i ponaglanie takich też nie jest na miejscu .
Tak - przypomnienia o płatności wysyła Allegro, w określonych odstępach czasu i w spójny sposób dla wszystkich kupujących. Dzięki temu nie trzeba już tego robić ręcznie i nie ma ryzyka, że kupujący dostanie ponaglenie w niewłaściwym momencie po ponownej sprzedaży przedmiotu.
Rozumiem oczywiście, że w niektórych sytuacjach (np. przy płatnościach przelewem tradycyjnym, odbiorach osobistych) takie powiadomienia mogą być niepotrzebne. Dlatego zapewniam, że będziemy stale monitorować ich działanie i dostosowywać proces, tak aby nie były uciążliwe ani dla kupujących, ani dla sprzedających.
Dzięki wielkie za Twoją opinię!
A konkretnie po jakim czasie jest to ponaglenie wysyłane w przypadku nie opłaconych licytacji? Grzeczniej, by było anulować je po ponagleniu niż przed... @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@gdvorek Czy sprzedawca otrzyma od Was powiadomienie o ponagleniu kupującego ? Takie powiadomienie było by przydatne i czy jest planowany jakiś czas od momentu przesłania ponaglenia na opłatę przez kupującego ?
@AnnaG-Antyki @kolekcjoner608 nie wiem jak jest w licytacjach ale przy normalnych zakupach sprzedający może sobie ustawić jak poniżej
Allegro jak zawsze ze skrajności w skrajność ale faktem jest, że w tej chwili ilość spamu po zakupie jest zatrważająca. Ja bardzo rzadko już kupuje na allegro ale jak mi się zdarzy to za te wszystkie bezsensowne wiadomości mam ochotę wystawić negatywa. Dziś też od rana jakaś wiadomość z propozycją „przedłużenia gwarancji” za pozytywną ocenę. Ja wiem z czego to wynika i staram się wszystko rozumieć ale gdybym tak kupowała na allegro jak kiedyś to bym się nie odkopała ze spamu wysyłanego przez sprzedawców.