Allegro naliczyło opłatę w ramach Allegro pocztex smart 99.99 zł od każdej paczki. UWAGA !

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dzień dobry,
Jesteśmy długoletnim jak nam się wydawało do tej pory "partnerem handlowym" Allegro.
W ostatnim czasie Allegro naliczyło nam horrendalną opłaty 99,99 zł za każdą paczkę nadaną w ramach usługi Allegro Pocztex Smart w okresie od 01.11.2024 do 30.12.2024. Środki zostały zajęte z góry. A oplata została naliczona z miesięcznym opóźnieniem, czyli za wszystkie przesyłki nadane w listopadzie nasze konto zostało jednorazowo obciążone niebotyczną kwotą dopiero 20.12.2024, w czasie przerwy świątecznej. Dopiero po powrocie z przerwy świątecznej zauważyliśmy że została nam naliczona opłata i wstrzymaliśmy nadawanie paczek przez Pocztex.
W chwili wprowadzenia przez Państwa zmian w wrześniu 2024 r. co do maksymalnego gabarytu obsługiwanych paczek w ramach "Allegro Pocztex Smart" do 20 kg, wprowadziliśmy rozwiązania na magazynie uniemożliwiające opuszczenie naszego magazynu przez paczki przekraczające 19 kg
(została zmniejszona maksymalna ilość przedmiotów w paczce w ustawieniach Allegro oraz zostały zamontowane wagi na linii pakującej w celu eliminacji paczek ponad 19 kg) i co za tym idzie naliczanie niebotycznej kwoty 99.99zł od paczki. Pomimo takich rozwiązań 20 grudnia została nam naliczona pierwszy raz drastyczna opłata za usługi Allegro. Z racji zatrzymania nadawania paczek przez Allegro Pocztex Smart dopiero 27.12.2024 r. kolejna makabryczna oplata została naliczona 20.01.2024.
W toku wyjaśniania sprawy okazało się że w momencie rozpoczęcia nadawania paczek przez E-nadawca Poczty Polskiej mieliśmy ustawiony gabaryt domyślny jako 2XL i wszystkie nadawane przez nas paczki były traktowane jako taki gabaryt, pomimo fizycznych rozmiarów gabarytu XL lub mniejszych. Myśleliśmy że zmienia się maksymalna waga i wymiary w obrębie ustawionego gabarytu domyślnego a nie nazwa gabarytu.
Pomimo okresu przejściowego w wrześniu oraz październiku nikt z Allegro nie poinformował nas że wszystkie nadawane przez nas paczki w ramach "Allegro Pocztex Smart" w tym okresie traktowane są jako gabaryt 2XL i będzie się to wiązało w kolejnych miesiącach z naliczaniem ogromnych opłat.
Kolejna sprawa za przesyłki w gabarycie 2XL nadawane do dnia dzisiejszego na umowie własnej między nami a Pocztą Polską zapłacilibyśmy 22,00 zł za każdą nadaną paczkę, a nie tak jak Państwo w ramach Smarta policzyli nam horrendalną opłatę 99.99 zł / paczka i z góry pobrali środki. Naliczanie 5-krotnej wartości kosztu przesyłki w ramach usługi Smart jest nieuczciwe i ekonomicznie nieuzasadnione dla nas jako nadających. Średnia wartość naszego koszyka zakupowego w miesiącu to około 40 zł. Naliczanie 2.5 krotnie większej opłaty za nadanie takich produktów jest wyzyskiem.
Allegro jako jedna z głównych platform sprzedażowych SMARTA wymyśliła chyba po to żeby klienci mieli darmową dostawę ? A nie po to żeby dorabiać się na niedopatrzeniu partnerów handlowych.
Nie jesteśmy w stanie uwierzyć w to, że Allegro jako taki wielki gracz na rynku ma 5-krotnie gorsze stawki za usługi kurierskie wynegocjowane z Pocztą Polska niż my jako mała lokalna firma.
Czy Allegro jako tak duży gracz na rynku i wieloletni nasz partner handlowy musi uciekać się do tak niechlubnych praktyk jak najgorsi naciągacze w internecie?
Wystarczy odrobinę przychylności do jej wyjaśnienia zaistniałej sytuacji bez zbędnego przedłużania.
Możemy przesłać Państwu bilingi z numerami wszystkich paczek oraz przypisanymi do nich numerami zamówień. Po kodach EAN łatwo można zweryfikować wagę koszyka zakupów. Nasze produkty należą do ciężkiej grupy produktów i waga fizyczna jest zawsze większa niż waga gabarytowa.
Bardzo liczymy na pozytywne rozwiązanie problemu.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@RED Już podaję, znajduje się w załączniku numer 4 do Regulaminu Allegro, w artykule 13 (Koszty dostawy i usług dodatkowych (Allegr...
-
Allegro Kurier Pocztex
-
Allegro Odbiór w Punkcie Pocztex
-
Allegro Automat Pocztex
-
Allegro Kurier Pocztex pobranie
-
Allegro Odbiór w Punkcie Pocztex pobranie
Moderator
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@matt_rose Dlaczego ta opłata jest większa niż w pocztexie zwykłym, nie allegrowym?
Z propagandy allegro wynikało, że tzw usługi "allegro" są lepsze dla klientów niż zwykłe,
jednak tak nie jest 😞

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
rozmawiałem z naszym opiekunem na ten temat, choć my nie mamy takiego problemu z błędną deklaracją rozmiaru. Twierdzi, ze w tym przypadku jest możliwość odkręcenia tego i uwzględnienie rzeczywistego rozmiaru, ale tylko jeśli przeszły te paczki przez sortownie gdzie jest system automatycznego pomiaru. Część sortowni robi to ręcznie i w takim przypadku będzie problem by to odkręcić.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Mamy sytuację gdzie klient wybrał Allegro Pocztex. Nadaliśmy na własnej umowie z Pocztex i dodaliśmy nr przesyłki aby klient wiedział co się dzieje z przesyłką. Allegro naliczyło sobie do tego dopłatę 99,99zł za nadgabart chociaż paczka nie była nadawana przez Allegro.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@unistal-pl toż to pełen odlot reklamuj to w allegro
@Syrena_zT @julienail @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
czy taka sytuacja jest prawdziwa, naliczacie kary nawet jak ktoś ma umowę zawartą z kurierem poza waszą firmą?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@unistal-pl podaj proszę numer zamówienia. Potrzebuję szczegółowych informacji, aby to sprawdzić.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
b80613f0-dfb7-11ef-b34a-79dae4f0f711
d2e94e80-dd8c-11ef-9273-c3dce7649d01

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@unistal-pl dziękuję! Poprosiłam o dodatkową weryfikację naliczonych opłat. Dam znać, gdy otrzymam odpowiedź.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@unistal-pl wracam z informacjami z konsultacji.
Przesyłki do tych zamówień w naszym systemie zostały zarejestrowane jako usługa podlegająca rozliczeniu przez Allegro.
W ofercie masz metody Smart! rozliczane sposobem Allegro Standard, które są rozliczane na umowie allegro, nie umowie własnej.
W tej sytuacji powinieneś zweryfikować z Pocztą Polską sposób tworzenia przesyłek, ponieważ informacje na temat rozliczeń otrzymujemy od przewoźnika.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@la_nika
jak złożyć reklamację na to?
Reklamowaliśmy w Pocztex (Poczta Polska) to nam odrzucili i kazali u Was reklamować. Napisaliśmy reklamację, normalnie przez "kontakt", dostaliśmy odpowiedź, ze trzeba reklamować przez w zakładkę "Zamówione przesyłki". Tyle, ze tam nie ma Pocztex, bo to nie jest nadanie Allegro, my nadajemy przez enadawcę.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@EElektryka_com przekażcie proszę tę informację w prowadzonej korespondencji e-mail, w której otrzymaliście taką odpowiedź.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
juz jest ok, dostaliśmy maila, ze reklamacja pójdzie wg tego, co dostarczyliśmy.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam, jestem kolejną firmą która została oszukana u nas z konta zniknęło 130tys, Allegro twierdzi że pieniądze pobrała poczta, poczta odpowiada że nie ma z tym nic wspolnego i nie jestesmy pierwsza firma która ma ten problem - deklaruja w 100 procentach że nie pobrali tych pieniędzy. Nastepnie allegro odrzuca reklamacje znowu zwalajac wine na poczte a poczta znowu odpowiada ze nic nie wzieli . Gdzie są pieniądze??? kto je przetrzymuje ????, CZy komuś udało się je odzyskac ?? co z tym zbiorowym pozwem ?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Poczta mówi prawdę. Oni tylko zmieniają gabaryt. Za to w Pocztexie nie ma żadnych opłat. Jak zmienią gabaryt na 2XL to za taki wymiar biorą 55 zł. Ale to jest cena dla "człowieka z ulicy". Na stałej umowie to ceny zaczynają się na wejściu od ok. 35 zł brutto. OD tego trzeba odjąć ile kosztuje XL, to jest ok 70%ceny 2XL. Czyli realnie to taka zmiana gabarytu Allegro kosztuje ok. 10 zł za paczkę. Skąd to 99 zł? Nikt nie wie.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Gabaryt przesyłki z chwili nadania można wyciągnąć z e-nadawcy. Placówka po wprowadzeniu przesyłki odsyła plik z danymi przesyłek z powrotem do e-nadawcy.
Najbardziej szczegółowy jest plik XML danego zbioru.
Jeżeli chodzi o zmianę gabarytu na większy, to zazwyczaj robi to placówka nadawcza. Sortowanie nie bawią się w mierzenie i ważenie paczek (o ile nie ma jakichś drastycznych różnić pomiędzy wymiarem rzeczywistym a zadeklarowanym).
Tolerancja wymiarów przesyłki wynosi +5% dla najdłuższego boku.
Opłata za przesyłki w cenniku Allegro, to opłata hurtowa danego przewoźnika plus marża Allegro. A różnice w cenie poszczególnych gabarytów, są marginalne (mówimy o cenach hurtowych, a nie detalicznych).
- « POPRZEDNIA
- NASTĘPNA »