anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro Protect a jakość sprzedaży

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Stan faktyczny jest taki (proszę mnie poprawić, jeśli się mylę):

1. Zwrot pieniędzy z Allegro Protect przysługuje m.in. jeśli przesyłka była Smart! i nie została dostarczona przez przewoźnika

2. Warunkiem złożenia wniosku do AP jest nierozwiązana dyskusja ze sprzedawcą

3. Każda nierozwiązana dyskusja odznacza drastyczne obniżenie jakości sprzedaży, mogące skutkować utratą statusu Super Sprzedawcy, możliwości wysyłania Smart! czy nawet blokadą sprzedaży

Ergo: Sprzedawca jest karany za nie swoje winy, a kupujący nie ma innej możliwości dochodzenia swoich roszczeń od Allegro. Nie ukrywam, że piszę to w świetle ostatnich wyczynów Allegro One oraz zbliżającym się przymusem w udostępnianiu tej formy przesyłki.

Pytanie: czy jest jakiś sposób, by kupujący uzyskał zwrot należności za zaginioną przesyłkę (wszak wyniki śledzenia są dostępne dla Allegro), bez psucia opinii sprzedawcy (który w takim wypadku niczemu nie zawinił).

pozdrawiam
Tomek

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

kostas11
#21 Demiurg#

@TomBanknoter 

1. tak, o ile Ty jako sprzedawca nie oddasz kasy bo to Ty odpowiadasz za dostawę

2. nie, mogą wypłacić poza konkursem 

3. tak

Odpowiedź na pytanie, oddaj od razu kasę i czekaj na rozpatrzenie reklamacji, sprzedajesz jako firma i do czasu odebrania paczki za nią odpowiadasz, więc czekanie na dyskusję nie ma sensu 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

@kostas11 "sprzedajesz jako firma i do czasu odebrania paczki za nią odpowiadasz" - jeśli wysyłasz na umowę własną z przewoźnikiem, to tak. Ale jeśli wysyłka jest w ramach programu Smart!, to nawet nie masz możliwości złożenia reklamacji, bo zamawiającym dostawę u przewoźnika jest Allegro, a nie Twoja firma.

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

Wypłacenie pieniędzy z Allegro protect nie musi oznaczać spadku jakości sprzedaży. To zależy czy Allegro Ciebie obciąży tymi pieniędzy wypłaconymi kupującemu. Ja miałam dwukrotnie taka sytuacje - raz nawalił przewoźnik (nasz ulubiony Allegro one który nie dostarczył do mnie zwrotu od kupującego) - Allegro wypłaciło pieniądze kupującemu i nie naliczyło im nam.

drugi raz sytuacja była absurdalna bo kupująca odesłała używane kosmetyki za co obnizylam jej zwrot o 99% (zgodnie z obowiązującym prawem) - kupująca dostała wyjaśnienia dlaczego ale Allegro samo jej zaproponowało złożenie wniosku do protect i ta sama historia - pieniądze wypłaciło, nas nie obciążyło, jakość sprzedaży nie spadła. A ze to niewychowawcze i chore to inna sprawa. 

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

@Health___Beauty "Wypłacenie pieniędzy z Allegro protect nie musi oznaczać spadku jakości sprzedaży" - tak oczywiście powinno być, jednak nie wynika to w żaden sposób z prezentowanych w pomocy Allegro artykułów. Dlatego proszę kogoś kompetentnego z Allegro o wyjaśnienie, jaką procedurę należy zastosować w takiej sytuacji.

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

@TomBanknoter Jak kupujący złoży wniosek dostaniesz maila od Allegro z prośba o wyjaśnienia - tam piszesz co i jak i oni podejmują decyzje. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@TomBanknoter to składasz reklamację do allegro lub pobierasz pełnomocnictwo 😞

Ty masz umowę z klientem, Allegro ma z Tobą na dostawę, a klienta to nic nie obchodzi 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów