Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Stan faktyczny jest taki (proszę mnie poprawić, jeśli się mylę):
1. Zwrot pieniędzy z Allegro Protect przysługuje m.in. jeśli przesyłka była Smart! i nie została dostarczona przez przewoźnika
2. Warunkiem złożenia wniosku do AP jest nierozwiązana dyskusja ze sprzedawcą
3. Każda nierozwiązana dyskusja odznacza drastyczne obniżenie jakości sprzedaży, mogące skutkować utratą statusu Super Sprzedawcy, możliwości wysyłania Smart! czy nawet blokadą sprzedaży
Ergo: Sprzedawca jest karany za nie swoje winy, a kupujący nie ma innej możliwości dochodzenia swoich roszczeń od Allegro. Nie ukrywam, że piszę to w świetle ostatnich wyczynów Allegro One oraz zbliżającym się przymusem w udostępnianiu tej formy przesyłki.
Pytanie: czy jest jakiś sposób, by kupujący uzyskał zwrot należności za zaginioną przesyłkę (wszak wyniki śledzenia są dostępne dla Allegro), bez psucia opinii sprzedawcy (który w takim wypadku niczemu nie zawinił).
pozdrawiam
Tomek
1. tak, o ile Ty jako sprzedawca nie oddasz kasy bo to Ty odpowiadasz za dostawę
2. nie, mogą wypłacić poza konkursem
3. tak
Odpowiedź na pytanie, oddaj od razu kasę i czekaj na rozpatrzenie reklamacji, sprzedajesz jako firma i do czasu odebrania paczki za nią odpowiadasz, więc czekanie na dyskusję nie ma sensu 😄
@kostas11 "sprzedajesz jako firma i do czasu odebrania paczki za nią odpowiadasz" - jeśli wysyłasz na umowę własną z przewoźnikiem, to tak. Ale jeśli wysyłka jest w ramach programu Smart!, to nawet nie masz możliwości złożenia reklamacji, bo zamawiającym dostawę u przewoźnika jest Allegro, a nie Twoja firma.
Wypłacenie pieniędzy z Allegro protect nie musi oznaczać spadku jakości sprzedaży. To zależy czy Allegro Ciebie obciąży tymi pieniędzy wypłaconymi kupującemu. Ja miałam dwukrotnie taka sytuacje - raz nawalił przewoźnik (nasz ulubiony Allegro one który nie dostarczył do mnie zwrotu od kupującego) - Allegro wypłaciło pieniądze kupującemu i nie naliczyło im nam.
drugi raz sytuacja była absurdalna bo kupująca odesłała używane kosmetyki za co obnizylam jej zwrot o 99% (zgodnie z obowiązującym prawem) - kupująca dostała wyjaśnienia dlaczego ale Allegro samo jej zaproponowało złożenie wniosku do protect i ta sama historia - pieniądze wypłaciło, nas nie obciążyło, jakość sprzedaży nie spadła. A ze to niewychowawcze i chore to inna sprawa.
@Health___Beauty "Wypłacenie pieniędzy z Allegro protect nie musi oznaczać spadku jakości sprzedaży" - tak oczywiście powinno być, jednak nie wynika to w żaden sposób z prezentowanych w pomocy Allegro artykułów. Dlatego proszę kogoś kompetentnego z Allegro o wyjaśnienie, jaką procedurę należy zastosować w takiej sytuacji.
@TomBanknoter Jak kupujący złoży wniosek dostaniesz maila od Allegro z prośba o wyjaśnienia - tam piszesz co i jak i oni podejmują decyzje.
@TomBanknoter to składasz reklamację do allegro lub pobierasz pełnomocnictwo 😞
Ty masz umowę z klientem, Allegro ma z Tobą na dostawę, a klienta to nic nie obchodzi 😄