anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro przesyłka polecona - prośba o regulamin

ELMIXAGD_pl
#13 Ambasador#

@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

Witam.

Niedawno o tym pisałem, lecz szukam tego swojego postu i nie mogę go odnaleźć. Gdzieś "zniknął" ?

Proszę o:

- Podanie linku do regulaminu przesyłek typu "Allegro przesyłka polecona"

- Podanie informacji, czy kupujący potwierdza zapoznanie się z regulaminem przesyłki "Allegro przesyłka polecona" - jeśli taką przesyłkę wybrał w formularzu dostawy.

 

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19

pecela
#17 Koryfeusz#

@ELMIXAGD_pl 

Po stronie PP jest to przesyłka firmowa zamiejscowa. Regulamin usługi dostępny jest np tutaj https://www.poczta-polska.pl/wp-content/uploads/2024/05/regulmin_przesylka-firmowa_obowiazuje-od-15-...

 

oznacz moderatorów

ELMIXAGD_pl
#13 Ambasador#

LEW433 - po "jakiego grzyba" podajesz mi link do tego samego wątku?

pecela - mnie nie interesuje regulamin PP "przesyłka firmowa zamiejscowa" z Poczty Polskiej. Nie płacę Poczcie, tylko Allegro. 

To Allegro zarabia na każdej takiej przesyłce. Allegro kupuje towar od PP (usługa) , potem sprzedaje ją drożej kupującemu (klientowi i sprzedawcy). Dodatkowo Allegro pobiera jeszcze od sprzedawcy na Allegro prowizję od sprzedaży tego towaru (usługi).

Czyli przesyłka, w tym przypadku "Allegro przesyłka polecona" jest przedmiotem sprzedaży oferowanym przez Allegro, na którym 2-krotnie zarabiają.

Jeszcze kilka dni - a Allegro będzie w 100% odpowiadać za przesyłki typu "Allegro ...." - w/g dyrektywy GPSR. Dodanie "Allegro" w tytule przesyłki - sugeruje, że to jest "ich przesyłka, ich produkt ", zarabiają na jego sprzedaży, dodatkowo pobierają prowizję od jego sprzedaży od sprzedawców.  

Więc jeśli Allegro jest sprzedawcą tej usługi (bo jest, bo pobiera jeszcze prowizję od jej sprzedaży) - to ono za nią odpowiada.

Mnie na tą chwilę interesuje to co napisałem wcześniej:

- Podanie linku do regulaminu przesyłek typu "Allegro przesyłka polecona"

- Podanie informacji, czy kupujący potwierdza zapoznanie się z regulaminem przesyłki "Allegro przesyłka polecona" - jeśli taką przesyłkę wybrał w formularzu dostawy.

 

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@ELMIXAGD_pl 

Allegro Przesyłka Polecona i Allegro Mini Przesyłka to Przesyłka Firmowa realizowana na podstawie umów zawartych pomiędzy Allegro a Pocztą Polską (obie usługi realizowane są na osobnych umowach). Do obu tych usług zastosowanie ma regulamin usługi Poczta Firmowa, chyba że umowa stanowi inaczej (ale dotyczy to poszczególnych punktów, a nie całego regulaminu).

Wszystkie usługi listowe realizowane  przez Pocztę Polską, które nie stanowią usługi powszechnej, zaliczamy do usługi Przesyłka Firmowa. Usługi listowe identyfikują cyfry 0, 1, 4 i 9 na 11 miejscu nr przesyłki.

I teraz. Nr przesyłki ma format 00I5900773SXXXXXXXXC, gdzie:
I - cyfra IAC (od 1 do 9)
S - rodzaj przesyłki
XXXXXXXX - indywidualny nr przesyłki
C - cyfra kontrolna

Rodzaje przesyłek:
0 - list polecony (dla IAC 3, 4 - 9 - e-Nadawca)
1, 4 - list polecony (dla IAC 1 - 8, 9 - e-Nadawca)
2 - list wartościowy (dla IAC 1 - 7, 9 - e-Nadawca, 8 - NBP)
3 - paczka poczkowa  (dla IAC 1 - 8, 9 - e-Nadawca)
5 - Paczka+ (dla IAC 1 i 8, 2 i 9 - e-Nadawca)
6 - Paczka24, Paczka Ekstra24, Paczka48 (dla IAC 3 - 8, 9 - e-Nadawca)
7 - Przesyłka paletowa (dla IAC 4 - 😎
8 - Pocztex Kurier48, Kurier48 (w tym pobranie) (dla IAC 4 i 5, 1 - 3 - e-Nadawca)
9 - pozostałe usługi listowe (dla IAC 1 - 3, 9 - e-Nadawca)

e-Nadawca oznacza etykietę wygenerowaną z aplikacji e-Nadawca (bezpośrednio lub przez API).
Umowa nie zmienia typu przesyłki określonego przez stosowną cyfrę w jej numerze.

 

ps. Kupujący nie potwierdza że zapoznał się z regulaminem operatora pocztowego dotyczącego świadczenia danej usługi pocztowej.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ELMIXAGD_pl tak wszystko masz w regulaminie allegro, każdy czy to sprzedawca czy kupujący zatwierdza znajomość regulaminu i załączników https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/16

Regulaminy są w postaci linków w regulaminie do każdego przewoźnika 😄

Artykuł 3. Prawa i obowiązki Sprzedających i Kupujących korzystających z Usługi Dostawy (Allegro.pl)
  1. Sprzedający i Kupujący zobowiązani są do regulowania opłat związanych ze świadczeniem Usługi Dostawy zgodnie z cennikiem wskazanym w Załączniku nr 4 do Regulaminu Allegro oraz w terminach w nim przewidzianych.

  2. Sprzedający i Kupujący zobowiązani są do :

    a. przestrzegania Regulaminu, Regulaminu Allegro, Regulaminów Dostawcy i postanowień Prawa pocztowego lub Prawa przewozowego (w zależności od tego czy dana Usługa stanowi usługę pocztową (kurierską), czy usługę przewozową stosownie do obowiązującego prawa);

________
Κώστας
oznacz moderatorów

ELMIXAGD_pl
#13 Ambasador#

@kostas11   - 2-3 miesiące temu był dostępny link do regulaminu przesyłek "Allegro przesyłka polecona". Oczywiście wyszukiwany przez google - bo na All ciężko się czegoś wyszukać. Nawet formularz kontaktowy wyszukuję przez google - a teraz "przebrnąć " przez niego jest coraz trudniej. 

Twoja odpowiedź nic po prostu nie znaczy - nie potrafisz wskazać linku do regulaminu przesyłek "Allegro przesyłka polecona" ani linku do jakiegoś załącznika, więc po prostu nie wiem, po co zabierasz głos w tej sprawie. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@ELMIXAGD_pl tak jak odpisałam w Twoim poprzednim wątku na ten temat (który nie zniknął, jest tutajregulamin dotyczący metody dostawy Allegro Przesyłka Polecona dostępny jest tutaj, ponieważ to jedna z usług opisywanych w "Warunkach świadczenia usługi dostawy", szczegółowe informacje są opisane w tym regulaminie.
Kupujący akceptuje cały regulamin Allegro, jeśli wybierze metodę dostawy Allegro Przesyłka Polecona, nie pojawia się żaden dodatkowy regulamin do zatwierdzenia. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

ELMIXAGD_pl
#13 Ambasador#

 - Niestety - Twoja odpowiedź nie wnosi żadnych konkretnych wyjaśnień.

1. - Pierwszy link - jest znalazłem ten wątek, lecz bez rozwiązania problemu (czytaj niżej).

2. - Drugi link - przekierowanie do ogólnych warunków dostaw przez Allegro. Czyli wysłanie "klienta na drzewo" - wyszukaj sobie to, co potrzebujesz. To jest niezgodne z tym, czego wymaga się od sprzedających - brak przejrzystości, dobrych praktyk, oraz konkretnych informacji - proszę o wskazanie, który punkt dotyczy przesyłek typu "Allegro przesyłka polecona". Proszę o pomoc w tym temacie, gdyż ja nie mogłem tam nic takiego znaleźć. 

3. - Kolejny link - przekierowuje do regulaminu przesyłek Poczty Polskiej typu POCZTEX. Nie widzę tam żadnej informacji na temat przesyłek "Allegro polecony".

4. - Ponownie proszę o pomoc w tym temacie. Klienci wysyłają reklamacje - 14 dni i "Allegro polecony" jeszcze nie dostarczony. Co mam z tym zrobić? - nie mogę się doprosić o regulamin tych przesyłek, nie wiem jaki jest czas dostarczenia, nie wiem po jakim czasie składać reklamacje.

Czy tak trudno napisać tekst typu:

"Chłopie - masz tu bezpośredni link do regulaminu tego typu przesyłek, masz link do ogólnego regulaminu przesyłek Allegro (punkt nr xxx dotyczy Allegro Polecony), dodatkowo masz jeszcze link do regulaminu przesyłek Poczty Polskiej (punkt xxx dotyczy przesyłek Allegro polecony) - i daj nam wreszcie święty spokój i nie zawracaj gitary" - a ja się nie obrażę, a wręcz podziękuję za taką informację.

 

 

oznacz moderatorów

ELMIXAGD_pl
#13 Ambasador#

@kostas11   - oczywiście wszystko ma być zgodne z regulaminem Allegro. Teraz pytanie - czy potrafisz wskazać punkt regulaminu Allegro dotyczący regulaminu i zasad wysyłek "Allegro przesyłka polecona"?

@pecela   - doceniam Twoją chęć niesienia pomocy i wyjaśnień.  Jednak ja sprzedaję na Allegro już ponad 20 lat, więc sporo tu widziałem, usłyszałem i doświadczyłem.

Prosiłem w tym wątku pracownika Allegro (moderatora) o wskazanie linku do regulaminu tego typu przesyłek, lecz go nie otrzymałem. Jak wskazałem powyżej, wszystkie wskazane przez moda linki były nieprawidłowe.

Piszesz: Allegro Przesyłka Polecona (...) to Przesyłka Firmowa realizowana na podstawie umów zawartych pomiędzy Allegro a Pocztą Polską  - ja doskonale o tym wiem i właśnie cały czas czekam na to, żeby jakiś pracownik Allegro łaskawie mógł mi przedstawić warunki tej umowy (czas dostawy, terminy zgłaszania reklamacji, kto jest nadawcą, gdzie zgłaszać reklamacje i po jakim czasie) - cały czas na to czekam, proszę o to na forum (bo w dyskusjach to już jest "totalna olewka"). I jestem cały czas przez pracowników Allegro "wysyłany na drzewo". 

   

oznacz moderatorów

ELMIXAGD_pl
#13 Ambasador#

 - niestety, jestem zmuszony nadal "drążyć" temat.

Podałaś mi link do regulaminu przesyłek "Allegro Przesyłka Polecona" - link:  tutaj   - niestety, nie jest on prawidłowy - dotyczy przesyłek POCZTEX. Być może coś nie doczytałem - lecz nie widzę tam żadnej informacji odnośnie przesyłek "Allegro Przesyłka Polecona". Jak możesz, to wskaż mi dokładny punkt tego regulaminu, odnoszący się do przesyłek "Allegro Przesyłka Polecona".

I nie życzę sobie odpowiedzi w dyskusjach przez pracownika Allegro/boota typu: proszę o złożenie reklamacji do Poczty Polskiej po prośbie u wskazanie linku do regulaminu przesyłek "Allegro przesyłka polecona".

Ze swojej strony - na jakiej podstawie mam zgłaszać reklamację do Poczty Polskiej, skoro Allegro nie chce mi wskazać żadnych podstaw prawnych do zgłoszenia takiej reklamacji?

oznacz moderatorów

ELMIXAGD_pl
#13 Ambasador#

 - czy otrzymam kiedyś ten link do regulaminu przesyłek typu "Allegro przesyłka polecona"? 

1. Wszelkie podesłane wcześniej linki są nieprawidłowe - nie ma tam żadnych informacji o przesyłce typu: "Allegro przesyłka Polecona".

2. Być może jest tam jakaś taka informacja, lecz ja nie potrafię się jej doszukać - proszę o wskazanie stosownego regulaminu i punktu tego regulaminu.

3. To nie jest jakiś "mój wymysł" - jest to niezbędne do rozpatrywania reklamacji od kupującego (niezbędne info, że zapoznał się on z regulaminem tej przesyłki), oraz z procesem złożenia reklamacji przez sprzedającego - przecież należy się powołać na jakiś punkt regulaminu zawieranej umowy. 

Jak w "dyskusji" poprosiłem serwis Allegro o regulamin tej przesyłki - to w zamian otrzymałem nakaz złożenia reklamacji do Poczty Polskiej. 

4. Czy mam tutaj przytaczać dyrektywy i zapisy prawa, odnośnie transparentności, przejrzystości, łatwości w zrozumieniu wszelkich zasad i regulaminów? Sprzedawca na aukcji - robi co może. Allegro - robi "uniki", "wywija" się jak tylko może, a najlepiej jest - nie odpowiadać, a wszystko zwalać na sprzedawcę.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@ELMIXAGD_pl tak jak już pisałam, ten regulamin jest tutaj, ponieważ metoda dostawy Allegro Przesyłka Polecona to jedna z usług opisywanych w "Warunkach świadczenia usługi dostawy". 
Zasady opisane w tym załączniku dotyczącą m.in. usługi Allegro Przesyłka Polecona. 

la_nika_0-1734705894602.png

 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

ELMIXAGD_pl
#13 Ambasador#

Witam.

To jest nadal "unikanie odpowiedzi" i "wysyłanie klienta na drzewo".

Piszesz: "Zasady opisane w tym załączniku dotyczącą m.in. usługi Allegro Przesyłka Polecona"

A ja cały czas czekam na wskazanie tych zasad. 

Bardzo proszę - wskaż mi te zasady - to chyba nie jest żaden problem, jeśli są jasno określone. 

Jeśli nie chce Ci się przytaczać cytatów z regulaminu - to proszę, wskaż mi jakieś punkty, podpunkty i paragrafy, gdzie będą jasno wyjaśnione te kwestie. 

Kolejna sprawa - przesyłka "Allegro przesyłka polecona" - jest to produkt Allegro, jego sprzedawcą jest serwis Allegro, na co mam odpowiednie faktury. Allegro kupuje go taniej, sprzedaje drożej i dodatkowo jeszcze pobiera od tego prowizję od sprzedającego.

 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@ELMIXAGD_pl zasady opisane są w tych punktach: Artykuł 2. Warunki świadczenia Usługi Dostawy (Allegro.pl) oraz Artykuł 3. Prawa i obowiązki Sprzedających i Kupujących korzystających z Usługi Dostawy (Allegro.pl) informacje dotyczące reklamacji znajdziesz w  Artykuł 6. Reklamacje Usługi Dostawy oraz Usług, Usługi Zwrotu Towaru i Usług Dodatkowych (Allegro.pl).
Informacje na temat rozliczeń tych przesyłek, znajdziesz tutaj (Artykuł 14. Koszty dostawy i usług dodatkowych (Allegro.pl), punkt 3.  Allegro – Usługa Dostawy – Poczta Polska – Opłaty za Usługi i Usługi Dodatkowe).
Jeżeli nie jesteś zadowolony z tej usługi, nie udostępniaj jej w swoich ofertach.  

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

ELMIXAGD_pl
#13 Ambasador#

 

Prawa i obowiązki Sprzedających i Kupujących korzystających z Usługi Dostawy (Allegro.pl)" - nadal nie ma tam żadnej informacji odnośnie regulaminu przesyłek "Allegro przesyłka polecona"

- Art.6 - żeby z niego skorzystać, to należy mieć jakąś podstawę do reklamacji. Niestety, w tym przypadku takiej podstawy po prostu Allegro nie wskazuje.

Po raz kolejny wzywam serwis Allegro :

- Proszę o wskazanie linku do regulaminu przesyłek typu "Allegro przesyłka polecona". W sposób jasny i przejrzysty - to jest wymagane przez polskie prawo.

Allegro wymaga od sprzedających uczciwych opisów i uczciwych praktyk handlowych.

Dlatego też wzywam Allegro do zastosowania się do uczciwych praktyk handlowych i wskazania regulaminów odnośnie zawieranych umów.

- Przesyłka "Allegro przesyłka polecona" - to produkt sprzedawany przez Allegro sprzedającemu - Mam to w rozliczeniu z Allegro - dodatkowo Allegro pobiera prowizję od sprzedaży tego produktu.

- Więc mam prawo poznać warunki wysyłki tej przesyłki, tak samo jak i kupujący.

Widzę jednak, że nie jest to możliwe, więc jestem zmuszony do zadania kilku bardzo prostych pytań:

1. Kto jest nadawcą przesyłki "Allegro przesyłka polecona".

2. Jaki termin dostawy jest wskazany w regulaminie przesyłki "Allegro przesyłka polecona".

3. Czy kupujący otrzymują regulamin przesyłki "Allegro przesyłka polecona"?

4. Po jakim czasie od daty nadania przesyłki można składać reklamację z tytułu opóźnienia w dostawie?

5. Do kogo mam składać taką reklamację? - do Allegro, jako sprzedawcy usługi, czy do Poczty Polskiej?

To są bardzo proste pytania, oczekuję jasnych i konkretnych odpowiedzi - bez odsyłania do regulaminów, w których nie ma takich informacji.

Pozdrawiam.

 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@ELMIXAGD_pl  po raz kolejny, regulamin dotyczący tej przesyłki jest tutaj
Odpowiadając na pozostałe pytania:
1. Nadawcą przesyłki jest sprzedający.
2. Czas przewozu nie jest wskazany w regulaminie.
3. Kupujący akceptuje regulamin, aby korzystać z platformy, więc także zgadza się na przestrzeganie regulaminu dostawcy:
Sprzedający i Kupujący zobowiązani są do:
a. przestrzegania Regulaminu, Regulaminu Allegro, Regulaminów Dostawcy i postanowień Prawa pocztowego lub Prawa przewozowego (w zależności od tego czy dana Usługa stanowi usługę pocztową (kurierską), czy usługę przewozową stosownie do obowiązującego prawa);
4. Nie ma minimalnego czasu na złożenie reklamacji. To czy zostanie uznana zależy od przewoźnika.
5. Reklamacje można składać do Allegro lub bezpośrednio do przewoźnika dołączając pełnomocnictwo, które można pobrać w "Ustawieniach dostawy".
Tutaj znajdziesz więcej informacji na ten temat. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

ELMIXAGD_pl
#13 Ambasador#

 Piszesz: 

"po raz kolejny, regulamin dotyczący tej przesyłki jest tutaj. "

A ja już o tym przecież pisałem - proszę, nie olewajcie swojego klienta. Pod tym wskazanym linkiem jest 34 artykuły - proszę o wskazanie artykułu, dotyczącego przesyłek "Allegro przesyłka polecona" - ja nie mogę tego znaleźć - proszę mi go podać.

Chyba to dla Allegro nie powinno sprawiać problemu, żeby w jasny i przejrzysty sposób podać regulamin tego typu przesyłek. To jest ważne dla 3-ech stron - Allegro, sprzedawcy, kupującego.

Następnie:

"1. Nadawcą przesyłki jest sprzedający. " -  proszę o przytoczenie odpowiedniego punktu regulaminu tego typu przesyłek - kto jest nadawcą tej przesyłki, kto jest stroną umowy, do kogo składać reklamacje i z jakiego tytułu.

"2. Czas przewozu nie jest wskazany w regulaminie." - bo po prostu nikt nie ma dostępu do tego regulaminu - proszę o wskazanie takiego punktu regulaminu. Natomiast kupujący  orzymuje od Allegro błędne informacje o terminie dostawy - jak Allegro może podawać ten termin, skoro nawet Poczta Polska nie może go podać? 

"3. Kupujący akceptuje regulamin, aby korzystać z platformy, więc także zgadza się na przestrzeganie regulaminu dostawcy" - sęk w tym, że kupujący nie ma żadnego wglądu do regulaminu przesyłek "Allegro przesyłka polecona". Dodatkowo - jest on oszukiwany przez serwis Allegro - odnośnie terminu dostawy i zgłaszania reklamacji, nie wiadomo na jakiej podstawie.

"4. Nie ma minimalnego czasu na złożenie reklamacji. To czy zostanie uznana zależy od przewoźnika." - Jednak w dyskusjach zakładanych przez kupujących w sprawie opóźnień przesyłek "Allegro przesyłka polecona" - pracownicy Allegro nakazują sprzedawcy dostarczenie towaru kupującemu lub złożenie reklamacji do przewoźnika (bez podania żadnych podstaw prawnych wynikających z umowy)  i kupującemu - złożenie wniosku do POK. Jak proszę w dyskusji o podanie jakiejkolwiek podstawy prawnej wynikającej z umowy lub regulaminu wysyłek "Allegro przesyłka polecona", żeby złożyć reklamację do Poczty Polskiej - to oczywiście jestem zbywany i nie otrzymuję takiej informacji. 

5. To dlaczego Allegro w dyskusjach nie przyjmuje automatycznie reklamacji na swoje przesyłki, tylko stwarza problemy, zwalając całą winę na sprzedawcę? To są te "dobre zasady handlu"? Przecież ta przesyłka jest towarem  (produktem) oferowanym przez Allegro - Allegro ją sprzedaje, płacę za ta usługę od Allegro i dodatkowo jeszcze płacę prowizję za jej sprzedaż. Więc po prostu wymagam chociaż podstawowych informacji na temat towaru/usługi ,  które kupuję od Allegro.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@ELMIXAGD_pl przykro mi, ale nie  otrzymasz ode mnie innej odpowiedzi, niż ta, którą wielokrotnie już udzielałam. 
Nadawca przesyłki jest osoba, która ją wysyła (nadaje), czyli sprzedający. Nie jest to ujęte w regulaminie. 
O czasie przewozu możesz przeczytać tutaj, dla przesyłki Allegro Przesyłka polecona to obecnie 3-4 dni i taki czas uwzględniamy w obliczaniu przewidywanego czasu dostawy. 
Reklamację w przypadku Allegro Przesyłka polecona możesz złożyć na kilka sposobów:
- przez nasz formularz reklamacyjny, który znajdziesz w zakładce Zamówione przesyłki – wybierz konkretne zamówienie, które chcesz zareklamować, wejdź w szczegóły zamówienia i kliknij [reklamuj dostawę]
- przez formularz na stronie Poczty Polskiej
- pisemnie na druku reklamacyjnym dostępnym w każdej placówce pocztowej
- przez E-Nadawcę.
W tym artykule znajdziesz informację jak złożyć reklamację przez E-Nadawcę. 
Aby samodzielnie złożyć reklamację potrzebujesz pełnomocnictwa (pobierzesz je w zakładce Ustawienia dostawy). 
Zarówno kupujący jak i sprzedający mają wgląd do regulaminu w tym do Załącznika nr 16 dotyczącego świadczenia usług dostawy. 
Reklamację rozpatruje przewoźnik, a działania na platformie podejmujemy po otrzymaniu informacji na ten temat od przewoźnika, dlatego nie akceptujemy automatycznie reklamacji. 

Jeśli chcesz złożyć reklamację obsługową związaną z udziałem pracowników Allegro w dyskusji, możesz to zrobić za pomocą formularza

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@ELMIXAGD_pl

Deklarowany przez Pocztę Polską termin doręczenia to do 2 dni roboczych w obszarze miejscowym i do 4 dni roboczych w obszarze zamiejscowym. Obszar miejscowy, to region obsługiwany przez jeden WER (zazwyczaj jest to obszar województwa). W tej usłudze nie ma opcji zmiany terminów w drodze umowy.

Reklamację z tytułu zaginięcia można zgłosić nie wcześniej niż następnego po upływie terminu po upływie którego przesyłkę uważa się za zaginioną. Nie można reklamować opóźnienia w doręczeniu (nie pozwala na to prawo pocztowe). 

Natomiast reklamację z tytułu uszkodzenie przesyłki lub utraty zawartości należy zgłosić nie później niż w ciągu 7 dni od daty doręczenia. 

 

oznacz moderatorów