Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Witam.
Niedawno o tym pisałem, lecz szukam tego swojego postu i nie mogę go odnaleźć. Gdzieś "zniknął" ?
Proszę o:
- Podanie linku do regulaminu przesyłek typu "Allegro przesyłka polecona"
- Podanie informacji, czy kupujący potwierdza zapoznanie się z regulaminem przesyłki "Allegro przesyłka polecona" - jeśli taką przesyłkę wybrał w formularzu dostawy.
@la_nika - ja bardzo przepraszam, że tak to określam, ale na prawdę trudno mi czytać takie "wypociny". Rozumiem, że nie możesz działać na szkodę wizerunku Allegro i ujawniać zapisów umowy, która niedawno była ogólnie dostępna, a w niej pisało, że taka przesyłka nie ma określonego terminu dostawy, a reklamację można składać po 30 dniach - to po prostu "wyparowało" z Allegro.
Piszesz:
"Nadawca przesyłki jest osoba, która ją wysyła (nadaje), czyli sprzedający. Nie jest to ujęte w regulaminie."
Jeśli nie jest to ujęte w regulaminie (a cały czas mi chodzi o regulamin przesyłek "Allegro przesyłka polecona") - to na jakiej podstawie stwierdzasz, że nadawcą przesyłki jest osoba, która ją nadaje?
Jeśli piszesz, że "nie jest to ujęte w regulaminie" - to znaczy, że istnieje regulamin przesyłek "Allegro przesyłka polecona" - to po prostu udostępnij mi ten regulamin, dlaczego nie chcesz tego zrobić?
Czas przewozu przesyłek podawany przez Allegro - to jest zastępczy temat i nie ma nic wspólnego z założonym wątkiem.
Spróbuję uprościć temat (gdyż widzę, że jest on zbyt trudny i nikt nie dostanie możliwości zapoznania się z regulaminem przesyłek "Allegro przesyłka polecona" - ani sprzedawca, ani kupujący przed zawarciem umowy) i zadam trochę inne pytania.
Minęło 14 dni od nadania przesyłki "Allegro przesyłka polecona" - sytuacja realna, występująca, dlatego założyłem ten wątek.
Teraz bardzo proste pytania:
1. - Po jakim czasie od nadania przesyłki, w/g regulaminu przesyłek "Allegro przesyłka polecona" (który istnieje, lecz nikt nie ma do niego wglądu) można składać składać reklamację?
2. - Do kogo składać taką reklamację?
3. - Z jakiego powodu składać reklamację? - opóźnienie w dostawie, niedoręczenie przesyłki, zaginięcie przesyłki?
4. - Na jaki punkt regulaminu "Allegro przesyłka polecona" mam się powołać przy składaniu reklamacji?
5. - Co się dzieje w przypadku, gdy kupujący po 14-u dniach od nadania przesyłki "Allegro przesyłka polecona" otwiera dyskusję, bo nie otrzymał towaru? - Czy Allegro odpisze jasno i wyraźnie kupującemu, że zawierając umowę zapoznał się z regulaminem przesyłek "Allegro przesyłka polecona" i zaakceptował go, wskazując mu link do regulaminu przesyłki "Allegro przesyłka polecona"? Przecież kupujący ma do tego prawo.
2. - Do
@ELMIXAGD_pl odpowiadałam już na Twoje wiadomości wielokrotnie i podawałam wszystkie informacje wraz z załącznikami.
Nie wyczaruję innej odpowiedzi, więc nie będę Cię już zamęczać tymi "wypocinami".
Dla porządku:
Informacje o reklamacji podawałam tutaj:
cyt: "Nie ma minimalnego czasu na złożenie reklamacji. To czy zostanie uznana zależy od przewoźnika.
5. Reklamacje można składać do Allegro lub bezpośrednio do przewoźnika dołączając pełnomocnictwo, które można pobrać w "Ustawieniach dostawy".
Tutaj znajdziesz więcej informacji na ten temat".
oraz tutaj.
Deklarowany przez Pocztę Polską termin doręczenia to do 2 dni roboczych w obszarze miejscowym i do 4 dni roboczych w obszarze zamiejscowym. Obszar miejscowy, to region obsługiwany przez jeden WER (zazwyczaj jest to obszar województwa). W tej usłudze nie ma opcji zmiany terminów w drodze umowy.
Reklamację z tytułu zaginięcia można zgłosić nie wcześniej niż następnego po upływie terminu po upływie którego przesyłkę uważa się za zaginioną. Nie można reklamować opóźnienia w doręczeniu (nie pozwala na to prawo pocztowe).
Natomiast reklamację z tytułu uszkodzenie przesyłki lub utraty zawartości należy zgłosić nie później niż w ciągu 7 dni od daty doręczenia.
@pecela - proszę, podaj (jeśli potrafisz) jakiś punkt regulaminu przesyłek "Allegro przesyłka polecona". Samo takie pisanie po prostu nic nie znaczy. Wielokrotnie prosiłem Allegro, żeby wskazało sprzedawcy i kupującemu regulamin tych przesyłek. Niestety, nie otrzymałem takich informacji, pod wskazanymi przez Allegro linkami nie ma żadnych regulaminów dostaw tych przesyłek.
Doceniam Twoją chęć udzielenia pomocy, lecz bez wskazania jakichkolwiek "paragrafów" - to nic nie znaczy.
@la_nika - niestety, muszę zakończyć już tą "bezcelową" dyskusję.
- Niestety, Allegro nie chce udostępnić ani kupującym, ani sprzedającym regulaminu przesyłek "Allegro przesyłka polecona".
- Jest to łamanie praw kupujących i sprzedających.
- Owszem - admini wysyłali linki do "jakiegoś ogólnego regulaminu" - niestety, nie było tam żadnych informacji odnośnie regulaminu przesyłek "Allegro przesyłka polecona".
Temat uważam za zamknięty - proszę nie odpisywać, to nie ma już żadnego sensu.
W tego typu przesyłkach to sprzedawca za wszystko odpowiada, Allegro "umywa rączki".
Dlatego też rezygnuję z tego typu przesyłek.
A dodatkowo - tym bardziej, że przesyłka za 7,99 zł realnie kosztuje mnie ok. 11 zł.
@ELMIXAGD_pl ma w pełni rację - oczekuje jasnych informacji, których serwis nie podaje
przypominam przepisy - podaję z ustawy konsumenckiej bo @la_nika wspomniała także o konsumentach
Art. 12. [Obowiązki informacyjne przedsiębiorcy przy umowach zawieranych na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa]
1.
Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o:
1)
głównych cechach świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z konsumentem;
2)
swoich danych identyfikujących, w szczególności o firmie, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą, a także numerze, pod którym został zarejestrowany;
3)
adresie przedsiębiorstwa, adresie poczty elektronicznej oraz numerze telefonu, pod którymi konsument może szybko i efektywnie kontaktować się z przedsiębiorcą;
3a)
innym niż określony w pkt 3 środku komunikacji online, jeżeli taki środek przedsiębiorca dodatkowo udostępnia, który:
a)
gwarantuje zachowanie pisemnej korespondencji pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą, w tym daty i godziny takiej korespondencji,
b)
spełnia wymogi trwałego nośnika,
c)
umożliwia szybkie i efektywne kontaktowanie się konsumenta z przedsiębiorcą;
4)
adresie, pod którym konsument może składać reklamacje, jeżeli jest inny niż adres, o którym mowa w pkt 3;
5)
łącznej cenie lub wynagrodzeniu za świadczenie wraz z podatkami, a gdy charakter przedmiotu świadczenia nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie ich wysokości - sposobie, w jaki będą one obliczane, a także opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat - o obowiązku ich uiszczenia; w razie zawarcia umowy na czas nieoznaczony lub umowy obejmującej prenumeratę przedsiębiorca ma obowiązek podania łącznej ceny lub wynagrodzenia obejmującego wszystkie płatności za okres rozliczeniowy, a gdy umowa przewiduje stałą stawkę - także łącznych miesięcznych płatności;
5a)
indywidualnym dostosowaniu ceny na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, jeżeli przedsiębiorca takie stosuje;
6)
kosztach korzystania ze środka porozumiewania się na odległość w celu zawarcia umowy, w przypadku gdy są wyższe niż stosowane zwykle za korzystanie z tego środka porozumiewania się;
7)
sposobie i terminie zapłaty;
😎
sposobie i terminie spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę oraz stosowanej przez przedsiębiorcę procedurze rozpatrywania reklamacji;
9)
sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 27, a także wzorze formularza odstąpienia od umowy, zawartym w załączniku nr 2 do ustawy;
10)
kosztach zwrotu towaru w przypadku odstąpienia od umowy, które ponosi konsument; w odniesieniu do umów zawieranych na odległość - kosztach zwrotu towarów, jeżeli ze względu na swój charakter towaru te nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą;
11)
obowiązku zapłaty przez konsumenta poniesionych przez przedsiębiorcę uzasadnionych kosztów zgodnie z art. 35, jeżeli konsument odstąpi od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2;
12)
braku prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 lub okolicznościach, w których konsument traci prawo odstąpienia od umowy;
13)
przewidzianej przez prawo odpowiedzialności przedsiębiorcy za zgodność świadczenia z umową;
14)
istnieniu i treści gwarancji i usług posprzedażnych oraz sposobie ich realizacji;
15)
kodeksie dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz sposobie zapoznania się z nim;
16)
czasie trwania umowy lub o sposobie i przesłankach wypowiedzenia umowy - jeżeli umowa jest zawarta na czas nieoznaczony lub jeżeli ma ulegać automatycznemu przedłużeniu;
17)
minimalnym czasie trwania zobowiązań konsumenta wynikających z umowy;
18)
wysokości i sposobie złożenia kaucji lub udzielenia innych gwarancji finansowych, które konsument jest zobowiązany spełnić na żądanie przedsiębiorcy;
19)
funkcjonalności towarów z elementami cyfrowymi, treści cyfrowych lub usług cyfrowych oraz mających zastosowanie technicznych środkach ich ochrony;
20)
mających znaczenie kompatybilności i interoperacyjności towarów z elementami cyfrowymi, treści cyfrowych lub usług cyfrowych;
21)
możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur.
2.
Jeżeli umowa jest zawierana w imieniu innego przedsiębiorcy, należy podać dane, o których mowa w ust. 1 pkt 2-4, identyfikujące tego przedsiębiorcę.
3.
W przypadku aukcji publicznej informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 2-4, mogą być zastąpione informacjami dotyczącymi organizatora aukcji.
Czytaj więcej w Systemie Informacji Prawnej LEX:
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawa-konsumenta-18105223/art-12
@la_nika muszę to napisać: mylisz się w kwestii zasadniczej, do tego niestety pogrążasz swoją firmę - regulamin ma być napisany jasnym i zrozumiałym językiem - zostało podane proste pytanie - gdzie jest na nie odpowiedź
@ELMIXAGD_pl znalazł błędy i nieścisłości w waszym regulaminie - to nie są szachy 3d czy też czterowymiarowa kostka Rubika
@ELMIXAGD_pl zgłoś ten fakt jako konsument do inspekcji handlowej i do uokik
Wg regulaminu allegro
https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/16
Regulaminy Dostawcy - aktualne dokumenty regulujące zasady świadczenia Usług przez Dostawcę tj. Regulamin Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym DPD Polska sp. z o.o., , Regulamin Świadczenia Usług w Obrocie Międzynarodowym, Szczegółowe Warunki Świadczenia Usług dostępne na stronie: https://www.dpd.com/pl/pl/moje-dpd/dokumenty-dpd-polska/
Regulamin Pocztex (Regulamin świadczenia usługi Pocztex w obrocie krajowym oraz Załącznik do Regulaminu) dostępny na stronie: https://www.pocztex.pl/jowisz/uploads/2024/10/Zasady-Allegro-Pocztex_obowiazuje-od-1-listopada-2024....
Zasady wykonywania i korzystania z Usługi Pocztowej niepowszechnej pod nazwą handlową Przesyłka firmowa eCommerce dostępne na stronie: https://allegro.pl/regulaminy/zasadywykonywania-i-korzystania-z-uslugi-pocztowej-niepowszechnej-pod-...
Ogólne Warunki Świadczenia Usług i Warunki Przewozu znajdujące się na stronie UPS Polska Sp z o.o. pod adresem: https://www.ups.com/pl/pl/help-center/legal-terms-conditions/tariff.page?
Regulamin świadczenia usługi Allegro Paczkomaty 24/7 InPost dostępny na stronie https://inpost.pl/regulaminy
Regulamin świadczenia krajowych usług przewozowych i pocztowych DHL Parcel Polska Sp. z o.o. https://www.dhl.com/content/dam/dhl/local/pl/dhl-parcel/documents/pdf/pl-parcel-polska-regulamin-swi...
Ogólne Warunki przewozu DHL eCS Europe https://www.dhl.com/content/dam/dhl/local/pl/dhl-parcel/documents/pdf/pl-parcel-europe-ogolne-warunk...
Regulamin świadczenie usług przewozu towarów przez Packeta dostępny jest pod adresem: https://www.packeta.pl/dokumenty-dla-klientow
Ogólne warunki świadczenia usług Direct Parcel Distribution CZ s.r.o.: https://www.dpd.com/cz/cs/vseobecne-obchodni-podminky/
nie słowa o tym czego domaga się @ELMIXAGD_pl
czyli regulaminu "Allegro przesyłka polecona"
@RED zrzuty pochodzą z przesłanego przez Ciebie linku, https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/16: