anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro samo zakłada dyskusje sprzedawcom

RED
#21 Demiurg#

Allegro samo zakłada dyskusje sprzedawcom

Powód otwarcia dyskusji:mam problem ze zwrotem towaru/rezygnacją z zakupu
Dobry wieczór. Skontaktował się ze mną kupujący, który podczas zwrotu wybrał błędny powód zwrotu. Kupujący zgłasza odstąpienie do zakupu bez podania przyczyny. Odstąpienie może być w każdej formie, kupujący nie musi wysyłać dodatkowego formularza lub dowodu zakupu. Proszę sprawdzającego o ustosunkowanie się do sprawy i zwrot środków przez Allegro.

 

No to się pytam mistrzów allegro @msniezek @nat_not czy @xyz96 

skąd jako sprzedawca mam wiedzieć co robi kupujący

jeżeli pytanie "o co chodzi" rodzi u niego popłoch?

jako Sprzedawca mam obowiązek wiedzieć czego chce Kupujący -

bo to się różnie rozpatruje

 

a co najlepsze oficjalny sklep allegro ma takie coś

https://allegro.pl/sklep/formularz-zwrotow

 

a co ma taki szarak jak red i jego klienci?

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/jak-poinformowac-sprzedajacego-o...

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

a teraz korespondencja z kupującym - czytać od dołu

-------------------------------------------------------------------------------

odp:

forma zwrotu sugeruje reklamację nie odstąpienie od umowy

jest zarzut niezgodności z umową

stąd pytanie

-

Re: Kupujący xxx zgłosił zwrot towaru. Zwrot nr: xxx

 

Towar wysłany In post,zwrot zrobiony przez allegro. Wszystkie dane są w numerze zwrotu. 

Wszystkie dane do zwrotu wypełniono przez allegro.

 

W dniu 2020-12-28 18:40:57 użytkownik RED  napisał:

???

 

co jest nie tak z klawiaturą?

 

produkt wraz z pismem reklamacyjnym/odstąpieniem od umowy wraz z dowodem zakupu proszę przesłać

na adres firmy np inpostem

 

 

----- Original Message -----

From: Allegro

To: redsystems@redsystems.com.pl

Sent: Thursday, December 24, 2020 5:57 PM

Subject: Kupujący [edycja] zgłosił zwrot towaru. Zwrot nr: 69L4/2020

 

 
 

 

Dzień dobry RED SYSTEMS [edycja]
kupujący zgłosił zwrot towaru.
Numer i historię przesyłki sprawdzisz w szczegółach wybranego zwrotu w zakładce Sprzedaż.
Nie zwracaj kosztów wysyłki - zwrot w ramach
 

 

  Data zwrotu: 24 grudnia 2020

Produkty do zwrotu

Sprzedający: RED Data zakupu: 15 grudnia 2020
 

 

Duża Klawiatura różowo biała świecąca na USB

(8166789764)

1 sztuka 85,36 zł
  Powód zwrotu:  przedmiot jest niezgodny z opisem (Proszę o zwrot pieniędzy. )
oznacz moderatorów
33 ODPOWIEDZI 33

RED
#21 Demiurg#

moderacjo  zlikwidujcie dane osobowe  bo jak nie mogę tego edytować

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Standard.

Dostałem zwrot od klienta - powód - towar niezgodny z opisem. Kurczę, znowu ktoś się pomylił przy pakowaniu, otwieram przesyłkę, a odesłane 2 filtry zgodne z opisem.

Następna rzecz - powody otwierania dyskusji niezgodne z późniejszym opisem sytuacji. To też standard.

Oficjalny Sklep Allegro - sam przecież wiesz jak jest z nim. Nikt nie będzie miał tych opcji. Prześledziłem sobie kiedyś ich negatywne komentarze i wpisy kupujących. Przy takich samych opisach przy negatywnych komentarzach inni sprzedawcy mieli blokowane konta.

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@RED 

A nie można było tego zrobić w formie maila informującego, zamiast dyskusji?

"Szanowny RED, uprzejmie zawiadamiamy, iż klientka podała błędny powód zwrotu, prosimy o traktowanie zwrotu jako rezygnacji bez podania przyczyny, nie - jak błędnie zaznaczono - jako reklamacji".

Skutek podobny, ale o ileż milej, prawda? Nawet gdyby dopisać "prosimy o potwierdzenie przyjęcia informacji do wiadomości w ciągu 24 godzin (dni robocze) od jej otrzymania".\

PS. To tak naprawdę nie do Ciebie, RED, ale nie mam się jak inaczej podpiąć.

PPS. To nie ja, gdyby coś. Częściowa zbieżność nicków to czysty przypadek.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Po wypełnieniu formularza zwrotu sprzedawca musi oddać pieniądze, nie może towaru naprawiać czy wymieniać, chyba że kupujący dołączy pismo reklamacyjne z żądaniami. Musi oddać pieniądze nawet wtedy, gdy kupujący zaznaczy powód "towar niezgodny, uszkodzony itp". Allegro potwierdza takie stanowisko. Taki zwrot należy traktować jak konsumenckie odstąpienie od umowy. To, że Allegro zakłada Dyskusje już ktoś tu kiedyś pisał.

Te powody wskazujące na winę sprzedawcy są głównie po to, aby Allegro miało pretekst do odmowy zwrotu prowizji, choć niesłusznie, ponieważ po odstąpieniu umowa jest niezawarta, a prowizje są naliczane tylko od zawartych umów.

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@xyz96 

Często się z Tobą nie zgadzam, ale chyba pierwszy raz Cię nie rozumiem.

Sugerujesz, że sprzedawca powinien postąpić wbrew żądaniu klienta? Klient składa ewidentną reklamację, a sprzedający traktuje ją jako odstąpienie od umowy? Odmienne regulacje prawne, odmienne zasady postępowania - i sprzedający może na podstawie własnego widzimisię przeskoczyć od jednej do drugiej opcji?

Przyjmijmy, że zwracana klawiatura ma wyłamaną nóżkę. Dla reklamacji (klawiatura nie świeci, klawiatura jest czarna w żółte kropy i tak dalej) to nie ma znaczenia. Dla zwrotu bez podania przyczyny ma znaczenie zasadnicze. Sprzedawca traktuje zwrot jako reklamację i wysyła drugą klawiaturę - źle. Sprzedawca traktuje zwrot jako odstąpienie od umowy i oddaje połowę kasy, wystawiając jednonogą klawiaturę za pół ceny - też źle.

No to jak ma być dobrze???

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Kasiulki2 Formularz zwrotu nie służy do reklamacji. Pomyśl - jest dostępny 14 dni od odebrania towaru, czyli w czasie zgodnym z ustawą konsumencką na odstąpienie od umowy. Gdyby to miał być także formularz reklamacyjny, musiałby być dostępny 2 lata od zakupu. Reklamację kupujący składa na piśmie i wysyła mailem lub listem.

Sprzedawca nie może sobie traktować tego według własnego uznania.

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@xyz96 

A bo mnie zmyliły (by Maks Paradys)🤣

To ma sens, co piszesz, duży sens. Ale co, do diabła, robi opcja reklamacyjna w formularzu odstąpienia?!

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Opcja służy moim zdaniem do odrzucania zwrotów prowizji, gdy klient odstępuje od umowy ze względu na wady towarów i niezgodności z opisem. Przy odstąpieniu nie musi podawać powodu, ale może go podać i Allegro to wykorzystuje.

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

@xyz96 

Gdyby to miał być także formularz reklamacyjny, musiałby być dostępny 2 lata od zakupu.

Jak juz chcemy być dokładni to dłużej niż 2 lata.

Terminy takie są:

1 rok – termin liczony od momentu zauważenia wady, w którym należy zgłosić sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi i określić swoje żądania.

2 lata – okres trwania odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi, liczony od dnia wydania towaru.

 

Przykład

Trzydziestego lipca 2015 r. Marek kupił laptop w sklepie internetowym. Wada w postaci nieprawidłowo działającej karty graficznej ujawniła się 20 czerwca 2017 r., a zatem po prawie 23 miesiącach od wydania towaru. Marek może złożyć reklamację do 20 czerwca 2018 r., czyli nawet po okresie trwania odpowiedzialności sprzedawcy.

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Kasiulki2 - a ja wręcz podejrzewam, że na koncie xyz96 ktoś inny teraz siedzi...

Bardzo trudno mi przyznać, żebyśmy mieli zbieżne zdania, tak jak w tym przypadku.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@xyz96 gdzie to jest napisane w regulaminie allegro

dla mnie formularz zwrotu jest informacją, że Kupujący odsyła towar

widziałeś jak wygląda ten formularz po stronie sprzedawcy?

w tym miesiącą Kupujący wypełniali u mnie ten formularz i odsyłali towar

bo towar przyjechał uszkodzony i chcieli go wymienić

bo chcieli zamienić towar na inny gdyż ten nie pasował

allegro opisuje zwrot tak

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/metody-dostawy/jak-skorzystac-z-darmowego-zwrotu-allegro-inp...

cyt : W przypadku metody dostawy Allegro InPost, koszt ewentualnego odesłania przedmiotu jest wliczony w cenę tej opcji dostawy. 

i nie ma tu mowy o odstąpieniu od umowy

pisałem o tym tutaj

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/nowomowa-allegro-co-to-jest-allegro-zwrot/...

a to jest bezpośredni fragment ustawy konsumenckiej

ZAŁĄCZNIK Nr  1

INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

WZÓR POUCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

Prawo odstąpienia od umowy

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia [1]

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas [2] o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).

 

a to sentencja z wyroku sądu unijnego

Konsument powinien jednak nadal mieć możliwość odstąpienia od umowy, posługując się własnymi słowami, pod warunkiem że jego oświadczenie o odstąpieniu od umowy skierowane do przedsiębiorcy jest jednoznaczne. Pismo, telefon lub odesłanie towarów wraz z jasnym oświadczeniem mogłyby odpowiadać temu wymogowi, ale ciężar dowodu, że odstąpienie od umowy miało miejsce w terminie ustalonym w niniejszej dyrektywie, powinien spoczywać na konsumencie.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@RED Z tym formularzem od początku sprawa jest niejasna, ale można ją wyjaśnić i udowodnić, że to odstąpienie od umowy. Czas dostępności 14 dni od otrzymania towaru to jedno. Rzecz druga - formularz jest dostępny tylko wtedy, gdy sprzedawca wypełni warunki zwrotów w zakładce Zwroty, a zakładka ta określa warunki odstąpienia od umowy. Do reklamacji służy inna zakładka, czyli Reklamacja. Samo Allegro pisze o tym tu; https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/prawa-i-obowiazki-sprzedajacego/jak-udostepnic-kupujacemu...

Czasem doradzam kupującemu, aby odesłał towar do reklamacji korzystając z formularza zwrotu, ale wtedy musi wyraźnie zaznaczyć w odpowiednim polu, że nie jest to konsumenckie odstąpienie od umowy, tylko reklamacja z rękojmi. Wówczas może dołączyć pismo reklamacyjne, określić szczegółowo wady i żądania, albo, jeżeli się da i starczy miejsca, zrobić to w tym formularzu. W innych przypadkach jest to odstąpienie od umowy nawet wtedy, gdy klient napisze "towar uszkodzony". Allegro może wtedy odmówić zwrotu prowizji niezgodnie z własnym regulaminem, ponieważ umowa po odstąpieniu jest niezawarta, a w załączniku Opłaty i prowizje jest napisane, że prowizje są naliczane w chwili zawarcia umowy. Po odstąpieniu, zgodnie z ustawą, nie ma tej chwili, umowa jest niezawarta.

O tą jednoznaczność można się spierać, ale jeżeli nie ma tam nic o reklamacji z rękojmi i nie ma żądań, nie ma informacji o rezygnacji z konsumenckiego odstąpienia, należy to uznać za odstąpienie.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@xyz96 fajna, merytoryczna i wyważona odpowiedź

ale nadal nie odpowiada na najbardziej oczywiste pytanie

dlaczego mimo, że ustawa konsumencka dopuszcza składanie

odstąpienia użytkownicy allegro go nie mają a sklep allegro ma zakładkę

https://allegro.pl/sklep/formularz-zwrotow

a inni sprzedawcy tego nie mają

i muszą korzystać z niejednoznacznych zakładek allegro

Art. 30. 1. Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy

2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.3. Jeżeli przedsiębiorca zapewnia możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, konsument może także odstąpić od umowy:

1) przy wykorzystaniu wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy;

2) przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej przedsiębiorcy

jeżeli ktoś zarzuca mi łamanie prawa gdy podaję/pytam się w jaki sposób Kupujący

chce odstąpić od umowy to robi to także ustawa konsumencka

która zawiera wręcz fragment

Załączniki do ustawy z dnia 30 maja 2014 r.

Załącznik nr 1INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

WZÓR POUCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

Prawo odstąpienia od umowy Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia [1]Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas [2] o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną)

 

 

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@RED Prawdziwe jaja to dopiero mogą być, jak się klientka dowie, że upubliczniłeś jej dane osobowe. Bo wiesz:

"13.3. Użytkownik zobowiązany jest nie ujawniać osobom trzecim informacji dotyczących innych Użytkowników, które otrzymał od Allegro.pl w związku z korzystaniem z Allegro, chyba że uzyskał uprzednią zgodę od Użytkownika, którego dane dotyczą."

A poza tym: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-odpowiedzialnosc-za-naruszenie-przepisow-rodo 

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

, , - ktoś chyba jest dostępny - dbając o dobre imię serwisu i tego sprzedającego i o zasady wnoszę jak najszybszą moderację tego wątku, no, chyba, że Waszym celem jest dalsze nakładanie sankcji na @RED .

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@maxr01 napisał: "dbając o dobre imię serwisu i tego sprzedającego i o zasady wnoszę jak najszybszą moderację tego wątku"

A co z dobrym imieniem klientki, której dane osobowe zostały tu upublicznione?

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@Client:79179573 

upubliczniło je allegro - bo w formularzu edycji ich nie widziałem bo je usunąłem - nie wiem dlaczego są widoczne tak działa tutaj edytor -sekundy po wysłaniu chciałem edytować wpis ale serwis na to nie pozwolił

napisałem prośbę o moderacje ale jak widzisz serwis to olał

 

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@RED @maxr01 Post edytowałam.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@RED na Gadane masz zawsze 10 minut na edycję posta, potem ta możliwość znika. Gdybyś rzeczywiście usunął dane przed ich skopiowaniem - nie wkleiłyby się tutaj, to chyba jasne. Co do zasady moderatorzy nie pracują po 22:00.

Allegro często otwiera samodzielnie dyskusje, jeżeli kupujący sam tego nie potrafi lub nie zna tej możliwości, a zgłosi nam problem drogą mailową. Jeżeli sprzedawca ma jakiekolwiek wątpliwości, może zawsze dopytać kupującego, czy zgłasza on reklamację, czy odstępuje od umowy. W dyskusji ta sprawa wyjaśniła się w kilka godzin, co jest najlepszym dowodem na przewagę rozmowy w ramach dyskusji nad rozmową mailową.

Jeszcze a propos kwestii prawnych - @RED cytując jakiekolwiek sentencje wyroków,  artykuły prawa itp., podaj ich źródło. Jeżeli chodzi o formę odstąpienia od umowy, nie trzeba sięgać do wyroków trybunałów, mamy swój Kodeks cywilny i jego artykuł 60.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów