Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Allegro samo zakłada dyskusje sprzedawcom
No to się pytam mistrzów allegro @msniezek @nat_not czy @xyz96
skąd jako sprzedawca mam wiedzieć co robi kupujący
jeżeli pytanie "o co chodzi" rodzi u niego popłoch?
jako Sprzedawca mam obowiązek wiedzieć czego chce Kupujący -
bo to się różnie rozpatruje
a co najlepsze oficjalny sklep allegro ma takie coś
https://allegro.pl/sklep/formularz-zwrotow
a co ma taki szarak jak red i jego klienci?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
a teraz korespondencja z kupującym - czytać od dołu
-------------------------------------------------------------------------------
odp:
forma zwrotu sugeruje reklamację nie odstąpienie od umowy
jest zarzut niezgodności z umową
stąd pytanie
-
Re: Kupujący xxx zgłosił zwrot towaru. Zwrot nr: xxx
Towar wysłany In post,zwrot zrobiony przez allegro. Wszystkie dane są w numerze zwrotu.
Wszystkie dane do zwrotu wypełniono przez allegro.
W dniu 2020-12-28 18:40:57 użytkownik RED napisał:
???
co jest nie tak z klawiaturą?
produkt wraz z pismem reklamacyjnym/odstąpieniem od umowy wraz z dowodem zakupu proszę przesłać
na adres firmy np inpostem
----- Original Message -----
From: Allegro
To: redsystems@redsystems.com.pl
Sent: Thursday, December 24, 2020 5:57 PM
Subject: Kupujący [edycja] zgłosił zwrot towaru. Zwrot nr: 69L4/2020
|
Najszybsza rozmowa celem wyjaśnienia problemu to rozmowa telefoniczna szkoda że na tym portalu "mało legalna" skoro nie można dopisać numeru tel. do aukcji.
@msniezek dlaczego Allegro otwiera sprzedającym dyskusję w imieniu kupującego, w sprawach niewymagających tak poważnego narzędzia jak dyskusja. W moim przypadku było to nieodebranie przesyłki z paczkomatu i prośba o ponowną wysyłkę. 🙂
@konto zamknięte a dlaczego nie? Dyskusja to narzędzie wygodne (cały przebieg rozmowy w jednym miejscu), a kontrola ze strony Allegro praktycznie gwarantuje szybkie, rzeczowe, zgodne z prawem odpowiedzi sprzedawcy.
@msniezek nie żeby jakoś specjalnie mi to przeszkadzało, przynajmniej jakość sprzedaży mi podskoczyła za terminowe odpowiedzi 🙂, ale dyskusja jawi mi się bardziej jako narzędzie do rozwiązywania konfliktów na linii kupujący - sprzedający.
Allegro praktycznie gwarantuje szybkie, rzeczowe, zgodne z prawem odpowiedzi sprzedawcy.
Jakiś czas temu miałam dyskusję trwająca ponad miesiąc gdzie kupujący nie chciał oddać towaru a żądał zwrotu pieniędzy gdyż towar niby uszkodzony. Straciłam SS, dostałam negatywa. Najciekawsze było to że Allegro na wstępie napisało że wg Allegro kupujący ma zawsze rację. Naprawdę wygodne narzędzie, ale dla kupujących.
@e-technika_pl nie wiem, o jakiej dokładnie dyskusji mówisz - na jednym z Twoich kont widzę rzeczywiście podobną do tego opisu sytuację z września 2020, z tym że przez cały czas jej trwania Allegro konsekwentnie stało na stanowisku, że przedmiot powinien być odesłany, nigdzie też nie dostrzegam żadnego wpisu pracownika, który sugerowałby, że "kupujący ma zawsze rację". Kilka cytatów pracownika Allegro z tej dyskusji:
"Z Pana wypowiedzi wynika, że chciałby skorzystać z reklamacji z tytułu rękojmi i wnosi o wymianę towaru. Zwykle klient w tej sytuacji odsyła towar na własny koszt. Przy uznanej reklamacji, sprzedający zobowiązany jest do pokrycia kosztów przesyłki. Proszę więc o odesłanie towaru i udokumentowanie tego w dysksuji."
"Jak już wspomnieliśmy, w przypadku roszczenia dotyczącego wymiany, sprawa rozpatrywana jest w drodze reklamacji z tytułu rękojmi. Wówczas towar odsyła kupujący p***8, sprzedający j***l po uznaniu roszczenia pokrywa koszty odesłania. Dodam, że wybór roszczenia reklamacyjnego należy do kupującego. Niemniej jednak, sprzedający ma prawo zapoznać się ze stanem towaru i może uzależnić podjęcie dalszych działań zmierzających do rozwiązania problemu od jego otrzymania. W tej sytuacji proszę kupującego p***8 o udzielenie informacji czy towar zostanie odesłany w celu rozpatrzenia reklamacji."
"Sprzedający może warunkować rozpatrzenie reklamacji lub zwrócenie środków wcześniejszym otrzymaniem towaru. Zazwyczaj kupujący odsyła towar na swój koszt (po wcześniejszym uzgodnieniu sposobu wysyłki ze sprzedającym), a po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji sprzedający zwraca koszty kupującemu."
I tak dalej. Jeżeli to nie o tą dyskusję chodzi - podaj namiary na nią, przyjrzę się. Zarzuty, jakie postawiłaś, są poważne i dobrze byłoby je udokumentować.
Tak, to ta dyskusja, trwała 3 miesiące. Teraz nie mam czasu aby to ponownie przeanalizować ale Allegro zmusza do opisywania także w już banalnych odpowiedziach gdzie klient pisał kilka razy dziennie.
Przypominam, że punkt 10.2 regulaminu Allegro nakłada obowiązek zabierania głosu w toczących się dyskusjach z kupującymi. Brak reakcji w ciągu 24 godzin może skutkować nałożeniem ograniczeń na konto.
I tak zmieniałam konto więc temat mało już aktualny ale na nowym koncie pomimo dobrego kontaktu z kupującym który otrzymał towar uszkodzony w transporcie nagle wpada negatyw i ponownie utrata SS. Widać że klient oczekiwał że wyślę mu mowy towar za 200zł bez konieczności odsyłania starego.
Ten system chyba już nikomu nie pomaga - przynajmniej nie sprzedającym. Może po prostu stawiacie na wielkie firmy.
@e-technika_pl Nie musisz powtórnie analizować całej 3-miesięcznej dyskusji. Zacytuj tylko ten początkowy fragment, w którym "Allegro na wstępie napisało że wg Allegro kupujący ma zawsze rację."
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
Przepraszam, może nie dosłownie tak ktoś to określił ale czy nie warto by stworzyć jakiegoś systemu w którym jeśli klient nie spełnia jakiś warunków - np nie chce odesłać towaru to nie ciągniecie dyskusji dalej ? Całe te dywagacje nad możliwościami złożenia sprawy do sądu które powtarzają się ileś tam razy. Zrobić to tak aby kupujący miał także jakieś jasne obowiązki - bo ma.
@msniezek kontrola allegro w dyskusjach to często bełkot wstawiany automatem
nijak mający się do sytuacji
w stylu
Kupujący: proszę wymienić towar
Allegro: prosimy sprzedawcę o przedstawienie dowodu zwrotu wpłaty
@msniezek proszę bardzo na szybko
podany przeze mnie cytat pojawiał się kilku wyrokach
Konsument powinien jednak nadal mieć możliwość odstąpienia od umowy, posługując się własnymi słowami, pod warunkiem że jego oświadczenie o odstąpieniu od umowy skierowane do przedsiębiorcy jest jednoznaczne. Pismo, telefon lub odesłanie towarów wraz z jasnym oświadczeniem mogłyby odpowiadać temu wymogowi, ale ciężar dowodu, że odstąpienie od umowy miało miejsce w terminie ustalonym w niniejszej dyrektywie, powinien spoczywać na konsumencie.
i nadal nie wiem jak edytować powyższy tekst po nacisnieciu guzika publikuj
a piszę to kilku sekundach od publikacji poprzedniego wpisu
@RED Najeżdżasz kursorem na "trzy kulki" (tzw. hamburger button) po prawej stronie swojego posta i klikasz w "edytuj odpowiedź".
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄