anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Automatyczny zwrot pieniędzy - zmiany 31 marzec

esturion_pl
#11 Animator#

Proszę o sprecyzowanie dwóch kwestii.

1. Zwrot automatyczny anulowanie zamówienia.

Obawiamy się problemów, gdyż mogą - więc wystąpią - sytuacje, kiedy to zadziała w sposób bardzo niewłaściwy (chociaż jak wiadomo szybki zwrot to same zalety, jednak chodzi o sposób wdrożenia).

Jak to będzie wyglądać w hipotetycznej sytuacji. Klient dokonuje zamówienia, zamówienie zostaje pobrane, a list wygenerowany. Jednak status zamówienia z powodu błędów serwisu (które naprawdę nie są czymś nadzwyczajnym i występują, jak w każdym systemie) nie zmienił się ani na polecenie "ZMIEŃ STATUS NA W REALIZACJI" ani z listu przewozowego na "ZMIEŃ STATUS NA WYSŁANE".

W ten sposób cały czas zamówienie ma status NOWY i można je anulować, co doprowadzi do automatycznego zwrotu pieniędzy bez żadnej ludzkiej weryfikacji.

W skrajnej sytuacji zamówienie może zostać anulowane, a paczka jednak wysłana. Sprzedawca zostanie wtedy bez towaru i pieniędzy.

W jaki sposób zamierzacie przeciwdziałać takim sytuacjom? Jakie będą tutaj zabezpieczenia?

2. Zwroty produktów rynek polski.

Wolimy się upewnić, bo zdarzało się, że nowości były źle opisane. Rozumiemy, że po zmianach nadal nie będzie automatycznego zwrotu pieniędzy za zwrot produktu i to my jako sprzedawca będziemy mogli ręcznie (tj. bez udziału serwisu Allegro) wykonywać ten zwrot?

@julienail @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
46 ODPOWIEDZI 46

RaBarbar_ka
Moderatorka
Moderatorka

@wojtekmarchewka kupujący może anulować zakup do momentu podania numeru do śledzenia przesyłki lub zmiany status zamówienia na jeden z poniższych:

  • w realizacji
  • do wysyłania
  • wysłane
  • do odbioru
  • odebrane.

Zamówienia, których nie zaczniesz realizować, kupujący może anulować najpóźniej do 3 dni od zakupu.
Oznacza to, że klient nie może anulować nadanego już zamówienia - o ile status został prawidłowo zmieniony.

W przypadku odstąpienia od umowy (rynki zagraniczne), jeśli klient odeśle Ci produkt, a Ty w ciągu 7 dni kalendarzowych od dostarczenia produktu nie podejmiesz decyzji w sprawie zwrotu – spróbujemy zrobić automatyczny zwrot.

   Basia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

wojtekmarchewka
#10 Popularyzator#

@RaBarbar_ka  dziękuję za odpowiedź, to mnie w zupełności uspokoilo 🙂

A czy planujecie lub myślicie  o jakiiś zmianach, w naliczaniu prowizji, o której wspomnialem, w drugiej części wiadomości. To by ułatwiło zwroty poprzez Allegro, odjelo pracę obsługi, która musi rozpatrywać wnioski odwolawcze, w sprawie prowizji, z płatności które zostały zwrócone poprzez konta sprzedających 

Np. W marcu miałem 3 translacje, z rozpoczęta płatnością na kwotę ok 2000 zł prowizji. W Grudniu miałem transakcji 7 (rozpoczęta płatność)  co daje, w sumie  ok 3500zł, które jest blokowane (oczywiście w mniejszych kwotach), ale automatyczna spłata mojego zadłużenia, uniemożliwia łatwy zwrot za kolejną transakcję, która może być anulowana

 

oznacz moderatorów

RaBarbar_ka
Moderatorka
Moderatorka

@wojtekmarchewka dzięki za Twoją sugestię. Obecnie nie mamy zaplanowanych tego rodzaju zmian. Warto śledzić Aktualności, gdzie przedstawiamy planowane wdrożenia. 

   Basia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@esturion_pl cyt:

Jak to będzie wyglądać w hipotetycznej sytuacji. Klient dokonuje zamówienia, zamówienie zostaje pobrane, a list wygenerowany. Jednak status zamówienia z powodu błędów serwisu (które naprawdę nie są czymś nadzwyczajnym i występują, jak w każdym systemie) nie zmienił się ani na polecenie "ZMIEŃ STATUS NA W REALIZACJI" ani z listu przewozowego na "ZMIEŃ STATUS NA WYSŁANE".

masz racje, i nie hipotetycznie - tak się dzieje - pisałem o tym na forum bo mieliśmy już kilka takich sytuacji

da się na allegro w obecnej formie po zakupie wysłać towar zanim allegro zaktualizuje swoje statusy - my mieliśmy taki przypadek, który tutaj opisywałem

Jak widzisz allegro dalej brnie twardo lansując ten wadliwy system.

 

Zauważ co napisała @RaBarbar_ka 

kupujący może anulować zakup do momentu podania numeru do śledzenia przesyłki lub zmiany status zamówienia na jeden z poniższych:

  • w realizacji
  • do wysyłania
  • wysłane
  • do odbioru
  • odebrane.

Tylko jakoś zapomniała napisać, kiedy ty zostaniesz o tym powiadomiony o anulacji - wystarczy małe opóźnienie i  jest problem.

Bo allegro po tzw "anulacji" powinno natychmiast blokować możliwość wysyłki - a tego nie robi - robi to z opóźnieniem

Nam się udało utworzyć list przewozowy, spakować przesyłkę i wysłać zanim allegro załapało, że kupujący anulował transakcję

Do tej pory allegro twierdziło, że nie trzeba zmieniać natychmiast statusów na "w realizacji" tylko wygenerować list przewozowy z numerem przesyłki, a statusy same się zmienią - nawet @RaBarbar_ka teraz to twierdzi

 

Allegro powinno doradzać teraz by z nową funkcjonalnością, zmieniać obowiązkowo przed realizacją zamówienia - by nie było w/w przypadków - a tego nie robi

 

Na koniec wisienka na torcie - jak taką anulację traktować księgowo?

 

 

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Jako sprzedawca widzę masę sposobów do nadużyć przy zakupach

można odebrać osobiście towar i kliknąć anuluj w momencie odbioru towaru jak sprzedawca nie zmieni statusu i itp

widzę także ordynarne łamanie prawa i warunków umowy przez ingerencję allegro - mogę kupić towar na spółkę z o.o. i unieważnić umowę - nawet w sytuacji gdy w umowie jest napisane inaczej

lub anulować zakup (czyli odstąpić od umowy) w sytuacji gdy towar nie podlega zwrotowi

@RaBarbar_ka co z tym zrobicie?

oznacz moderatorów

esturion_pl
#11 Animator#

@RED

  1. To może od wisienki. Jest jedna bardzo dokładna interpretacja księgowo-skarbowa.


    Każda złotówka jaka trafia na nasze konto musi zostać zafiskalizowana. Czyli i tak wystawiamy paragon/fakturę VAT, a potem korygujemy. Nieważne nawet, że Kupujący zrezygnował 2 sekundy po opłacie.

    Jest to monotonne podejście i generujące koszta, jednak jest w pełni bezpieczne z punktu księgowości i skarbowego. Koszta generujemy, bo dodatkowa dokumentacja i czas obsługi, jednak takie podejście jest w pełni akceptowalne.

  2. Automatyczne zwroty to problem nie do rozwiązania, nieważne jakie systemy zostaną użyte. Zawsze będą błędy.

    Co gorsza, problem nie wynika z technologii, a z całkowicie błędnych założeń handlowych. Oczywiście Allegro i tak jako korporacja ma za nic obiekcje sprzedawców, że stracą pieniądze. Dodają nam nowe zmartwienia i nowe zmiany (ostatnio raz na tydzień jest informacja o zmianach, czy znacie jakąkolwiek firmę która zmienia ciągle swoje założenia?). Co natomiast mamy z systemu Allegro? Wojnę cenową i 25% prowizji (16% baza w naszej sztandarowej kategorii i 9% prowizji Smart!, cenę kartonów i pakowania z uprzejmości pominiemy).

Osobiście nie widzimy też sensu dyskusji z moderacją na niniejszym portalu, gdyż odpowiedzi są z formatek i czasem zastanawiamy się, czy za wpisami moderatorów stoi nadal człowiek czy jednak jest to zwykły bot.

P.S.

Allegro zdaje się liczy na okresowych sprzedawców, którzy zaoferują towar po najniższej cenie. Z tego powodu wprowadzili pobieranie prowizji od razu, bo tacy zazwyczaj im nie płacili na koniec miesiąca. Tacy sprzedawcy też nie chcą zwracać szybko pieniędzy lub w przypadku dużych problemów finansowych mogliby się nawet posunąć do ich niezwracania. Toteż Allegro wprowadziło ten system - automatyczny zwrot, by Kupujący był pewny, że nieważne od kogo kupi, to by i tak otrzymał z powrotem pieniądze.

oznacz moderatorów

artixshop
#8 Zapaleniec#

Mam takie pytanie odnośnie interpretacji księgowo-skarbowej

"Każda złotówka jaka trafia na nasze konto musi zostać zafiskalizowana. Czyli i tak wystawiamy paragon/fakturę VAT, a potem korygujemy. Nieważne nawet, że Kupujący zrezygnował 2 sekundy po opłacie." 

Jeśli zakup został anulowany, a pieniądze zwrócone kupującemu natychmiast. 

Wypłaty środków ustawione są na raz w tygodniu i faktycznie pieniądze wpłacone i zwrócone na portalu nie trafiają na konto przedsiębiorcy w chwili transakcji. Czy na taka transakcję tez należy wystawić paragon, żeby za chwile go anulować? 

oznacz moderatorów

the-foe
#12 Orędownik#

Rozwiązanie tego problemu, od strony sprzedawców i autorów softów będzie proste niewczytywanie zamówień ze statusem NEW. Najpierw bedzie zmieniany status wysyłki na PROCESSING, sprawdzenie czy status główny nie jest anulowany i dopiero wczytanie zamówienia. Co oznacza po prostu wylanie dziecka z kąpielą. Bo de facto zostanie zlikwidowana możliwość anulowania zamówienia, bo będą one natychmiast miały zmieniany status. Człowiek może się pomylić, może chcieć coś zmienić i zostawienie takiej możliwości kupującemu to było dobre rozwiązanie. Pewnie niedługo Allegro wpadnie na pomysł, ze zamówienia PROCESSING będzie można też anulować, ale kasa nie będzie automatycznie zwracana :)))

oznacz moderatorów

esturion_pl
#11 Animator#

@RaBarbar_ka

Mamy jeszcze kilka pytań i prosimy o odpowiedź na wszystkie z nich.

1. Czy automatyczny zwrot ustawia flagę na zwrocie w panelu? Innymi słowy czy wtedy w panelu Allegro Sales Center jest blokowany zwrot ręczny?

2. Co jeśli w skrajnej (ale nie niemożliwej sytuacji), że numer śledzenia paczki i status nie zostaną poprawnie wprowadzone, a Klient paczkę odbierze? W praktyce będzie nadal mógł to anulować, więc zakładają Państwo bezsensownie 100% dokładność Państwa systemu, co na poziomie założeń projektowych jest tragicznym i nieakceptowalnym postępowaniem. Jaka jest wtedy droga odwoławcza?

3. Po co wprowadzają Państwo tak skomplikowany system, który ma tak wiele potencjalnych niebezpieczeństw?

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@esturion_pl już odpowiadam 🙂 

1. Nie blokujemy ręcznego zwrotu środków. Aczkolwiek sprzedający nie mają możliwości zlecenia zwrotu większej kwoty niż ta, którą otrzymali od klienta. Jeżeli klient anuluje zamówienie i założymy automatycznie zwrot pieniędzy, to sprzedający po wejściu na formularz zwrotu pieniędzy zobaczy komunikat ‘Dane pozycje zostały zlecone do zwrotu’ i nie będzie mógł ich "wyklikać" do momentu rozwiązania tego automatycznego zwrotu

2. W tej teoretycznej sytuacji, jeżeli zawiodłaby zmiana statusu zamówienia i dodanie numeru przesyłki (ponieważ w opisanej przez Ciebie sytuacji musiałyby zaistnieć oba warunki na raz), sprzedający może skontaktować się z klientem i poprosić o nieodbieranie przesyłki lub skontaktować się z przewoźnikiem w celu zawrócenia paczki do nadawcy. Jeśli jednak klient odbierze produkt i ma pieniądze, to wtedy możemy pomóc w kontakcie z Klientem, aby odesłał produkt. Warto tutaj wziąć także pod uwagę to, że możliwość anulowania zamówienia jest dostępna dla klienta przez 3 dni od zakupu. Po upływie tego czasu klient nie zobaczy tej opcji, mimo, że status zamówienia nie został zmieniony. 

3. Proces ma na celu zautomatyzowanie zwrotów środków, tak, żeby nie angażował on niepotrzebnie naszych sprzedających. W tej sytuacji też zapewniamy klientom szybsze odzyskanie środków. W całym procesie staraliśmy się jak najlepiej zidentyfikować potencjalne ryzyka i wykluczyć możliwość ich wystąpienia. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Proces ma na celu zautomatyzowanie zwrotów środków, tak, żeby nie angażował on niepotrzebnie naszych sprzedających.

sprzedający może skontaktować się z klientem i poprosić o nieodbieranie przesyłki lub skontaktować się z przewoźnikiem w celu zawrócenia paczki do nadawcy.

@Syrena_zT Coś jednak tutaj się nie spina

i kolejna wisienka - czy sugerujesz, by sprzedawca wysyłał towar później niż obecnie, bo ajk interpretować takie coś?

Warto tutaj wziąć także pod uwagę to, że możliwość anulowania zamówienia jest dostępna dla klienta przez 3 dni od zakupu.

 

 

 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@satteam przepraszam Cię za tę sytuację. Tak jak pisałam, przekazałam szczegóły tego zamówienia do zespołu, który zajmuje się automatycznymi zwrotami i z pewnością wyciągną wnioski z tej sytuacji. 
Skontaktujemy się z kupującym w tej sprawie i pomożemy w zwrocie tej przesyłki do Ciebie. 
Koszt zwrotu tej przesyłki nie zostanie dodany do Twojego rachunku, nie zwracamy kosztów nadania paczki do kupującego. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

satteam
#8 Zapaleniec#

@la_nika Czekam w takim razie na kontakt i rozwiązanie problemu. Proszę wyjaśnić co to znaczy ,że nie zwracacie kosztów nadania paczki ? Przecież klient zapłacił za wysyłkę i jeśli odeśle towar to będziemy musieli zwrócić mu również koszty wysyłki. Błąd do którego doszło nie jest z naszej winy, a z winy waszego systemu.  

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@satteam kupujący otrzymał już zwrot wpłaty razem z kosztem dostawy. 
Nie zwracamy kosztu nadania przesyłki, który został naliczony na Twoim rachunku. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

satteam
#8 Zapaleniec#

OK, rozumiem. W takim razie oczekujemy przesyłki zwrotnej. 

oznacz moderatorów

sklep_solpio
#13 Ambasador#

@a-term jeśli robisz tak, że 2 zamówienia wysyłasz w jednej przesyłce to prosta sprawa do drugiego zamówienia wklejasz ten sam list przewozowy i po sprawie.

oznacz moderatorów

a-term
#8 Zapaleniec#

tyle to ja wiem, tylko jak masz po weekendzie 1000 przesyłek do ogarnięcia to może ci coś umknąć, tak też się zdarzyło, zakup był w niedziele, nie powinno być automatycznych zwrotów mojej kasy, bo zaraz nam będą potrącać sobie co będą chcieli, już jest tyle opłata że zaraz wprowadzą opłaty od opłat, 25% prowizji i opłat to kwestia czasu

oznacz moderatorów

accadia
#13 Ambasador#

Z jednej strony nie spodziewalem sie takiego cwaniactwo z Waszej strony, ale z drugiej nic juz czlowieka chyba nie zaskoczy.
Wprowadziliscie automatyczny zwrot pieniedzy po anulowaniu zakupu - ok, rozuzmiem - ale dlaczego od razu nie zrobiliscie automatycznego zwrotu prowizji, tylko trzeba samemu to recznie robic?
Pazernosc nigdy nie wychodzi na dobre i mysle, ze ten rok bedzie dla Was pod tym wzgledem przelomowy

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@accadia nie wprowadzaliśmy automatycznego zwrotu prowizji za anulowane zamówienie, ponieważ już teraz otrzymasz rabat transakcyjny (zwrot prowizji) bez składania wniosku, gdy:

  • kupujący anuluje nieopłacony zakup kup teraz i wybierze:
    • płatność z góry i nie zapłaci lub
    • płatność za pobraniem lub odbiór osobisty z płatnością przy odbiorze
  • kupujący anuluje nieopłacony zakup w licytacji – nie wybierze płatności za pobraniem – w przypadku licytacji, prowizję naliczamy standardowo po 7 dniach od jej zakończenia, dlatego automatyczny rabat transakcyjny (zwrot prowizji) otrzymasz po około 7 dniach od momentu anulowania zakupu przez klienta
  • kupujący anuluje opłacony zakup – wystarczy, że zwrócisz klientowi wpłatę przez Allegro Finanse
  • automatycznie anulujemy zakup – jeśli klient nie opłaci zakupu w wyznaczonym terminie.
   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

puder_cukier
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, czy jest możliwość wyłączenia opcji automatycznych zwrotów pieniędzy za anulowane zamówienia?

oznacz moderatorów